Vreemdgegaan
zaterdag 22 november 2025 om 13:24
Hoi mensen,
Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.
Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.
Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.
Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…
Alvast bedankt voor dr reacties.
Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.
Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.
Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.
Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…
Alvast bedankt voor dr reacties.
zondag 23 november 2025 om 23:43
Bij spoorloos zie je toch bijna altijd uiterlijke gelijkenissen. En ken je de documentaire van de man die honderd kinderen verwerkte. Ondanks al die verschillende moeders had vader heel sterke genen. Het gros had zeer sterke overeenkomsten in uiterlijk en helaas ook in mentale problemen en stoornissen. Want ook dat is erfelijk.
Hopelijk is deze scharrel een knappe hoog opgeleide blanke man zonder erfelijke ziektes en vervelende stoornissen to??
Je zult niet de eerste zijn die grapjes over het kind van de melkboer hoort. En wat dan als jouw kind toch gaat afwijken? Of zijn beide mannen elkaars evenbeeld?
Hopelijk is deze scharrel een knappe hoog opgeleide blanke man zonder erfelijke ziektes en vervelende stoornissen to??
Je zult niet de eerste zijn die grapjes over het kind van de melkboer hoort. En wat dan als jouw kind toch gaat afwijken? Of zijn beide mannen elkaars evenbeeld?
maandag 24 november 2025 om 00:13
"Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald haar wel!"
Echt, hoe kun je zo stellig dit soort geheimen mee je kist in willen nemen. (Wat je hoogstwaarschijnlijk niet gaat lukken), maar dat je daar nu al over uit bent?
Ik vind het ronduit wreed en mateloos egoïstisch. En vroeg of laat ga je hier een hele hoge prijs voor betalen TO! En de rest wordt het kind van de rekening.
Maareh.. hoeveel is er nou écht waar aan je verhaal? Niet veel (zegt mijn gevoel).
Echt, hoe kun je zo stellig dit soort geheimen mee je kist in willen nemen. (Wat je hoogstwaarschijnlijk niet gaat lukken), maar dat je daar nu al over uit bent?
Ik vind het ronduit wreed en mateloos egoïstisch. En vroeg of laat ga je hier een hele hoge prijs voor betalen TO! En de rest wordt het kind van de rekening.
Maareh.. hoeveel is er nou écht waar aan je verhaal? Niet veel (zegt mijn gevoel).
maandag 24 november 2025 om 01:48
To.... Serieus.... Ik weet echt niet wat ik lees hoor.... Toen ik het verhaal eerder las, voelde ik nog wel een soort van compassie voor je stommiteiten... Maar naar mate je meer schrijft in je topic, wordt het alleen maar erger. To please, denk nou even na. Je klinkt niet als een domme vrouw... Maar je acties zijn wel HEEL dom. Zo dom dat het eigenlijk bijna ongeloofwaardig is.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je nu vanuit paniek handelt en op de een of andere manier tot de conclusie bent gekomen dat wat nu je plan is, de enige optie is. Maar dat is het natuurlijk niet en dat weet jij ook wel! Kom op To, doen alsof je man de vader is? HOE? Die minnaar kan jou natuurlijk nooit de garantie geven dat hij wel/niet iets met het kind te maken wil hebben. Zo werkt het gewoon niet. Dingen veranderen door de tijd heen. En dan? En het kind lijkt natuurlijk niet op je man. Hoe ga je dat verklaren? En het kind zal zich later anders voelen en niet begrijpen waarom. Kind kan moeite krijgen met binden. Er kunnen gedragsproblemen ontstaan. Of wat nou als kind een erfelijke ziekte heeft die niet van jou komt? Ik kan tal van scenarios bedenken waarin dit allemaal uitkomt en je nog veel verder van huis bent. To hoe leuk je het ook allemaal kan uitdenken voor jezelf en jezelf blijkbaar echt kan wijsmaken dat dit het beste is.... Luister naar ons, echt iedereen hier keurt dit af. Neem een vriendin in vertrouwen of de huisarts. En maak een plan hoe je dit aan je man gaat opbiechten.
Gewoon vanuit nieuwsgierigheid, waarom wil je eigenlijk geen abortus? Wat voor principes zijn dat dan waarom je dat niet wil? En had je eigenlijk überhaupt nog een kinderwens?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je nu vanuit paniek handelt en op de een of andere manier tot de conclusie bent gekomen dat wat nu je plan is, de enige optie is. Maar dat is het natuurlijk niet en dat weet jij ook wel! Kom op To, doen alsof je man de vader is? HOE? Die minnaar kan jou natuurlijk nooit de garantie geven dat hij wel/niet iets met het kind te maken wil hebben. Zo werkt het gewoon niet. Dingen veranderen door de tijd heen. En dan? En het kind lijkt natuurlijk niet op je man. Hoe ga je dat verklaren? En het kind zal zich later anders voelen en niet begrijpen waarom. Kind kan moeite krijgen met binden. Er kunnen gedragsproblemen ontstaan. Of wat nou als kind een erfelijke ziekte heeft die niet van jou komt? Ik kan tal van scenarios bedenken waarin dit allemaal uitkomt en je nog veel verder van huis bent. To hoe leuk je het ook allemaal kan uitdenken voor jezelf en jezelf blijkbaar echt kan wijsmaken dat dit het beste is.... Luister naar ons, echt iedereen hier keurt dit af. Neem een vriendin in vertrouwen of de huisarts. En maak een plan hoe je dit aan je man gaat opbiechten.
Gewoon vanuit nieuwsgierigheid, waarom wil je eigenlijk geen abortus? Wat voor principes zijn dat dan waarom je dat niet wil? En had je eigenlijk überhaupt nog een kinderwens?
maandag 24 november 2025 om 09:17
We leven in een tijd dat dit soort geheimen bijna altijd gaan uitkomen. Jouw kind gaat dit voelen, dat de vader niet de biologische vader is. Stel dat hij/zij later een dna-testje gaat doen via het internet, goedkoop en laagdrempelig. De kans is groot dat daar ineens matches met familieleden van de echte vader naar voren komen.
Maar vooral: het onthouden van de waarheid omtrent de afkomst van je eigen kind is echt zo fout. Nog afgezien van de problemen op het medische front.
Sterkte.
maandag 24 november 2025 om 09:25
Wat ik niet zo goed begrijp is dat je niet eerst de cijfers op een rij wil hebben voor je je minnaar inlicht.
Laat even een echo maken, dan weet je hoe ver je zwanger bent. En laat, als je het kan netalen zo’n vaderschapstest doen met je minaar dan weet je het gewoon zeker.
Tenzij je al maanden geen sex meer hebt gehad met je man. Maar die trapt dan natuurlijk ook niet in deze leugen.
Je krijgt bij elke afspraak op een papiertje hoeveel weken je al zwanger bent… zelfs als je nu nog even met hem in de koffer duikt is het wel heel erg duidelijk dat hij niet de verwekker is.
Laat even een echo maken, dan weet je hoe ver je zwanger bent. En laat, als je het kan netalen zo’n vaderschapstest doen met je minaar dan weet je het gewoon zeker.
Tenzij je al maanden geen sex meer hebt gehad met je man. Maar die trapt dan natuurlijk ook niet in deze leugen.
Je krijgt bij elke afspraak op een papiertje hoeveel weken je al zwanger bent… zelfs als je nu nog even met hem in de koffer duikt is het wel heel erg duidelijk dat hij niet de verwekker is.
maandag 24 november 2025 om 09:27
Je man is dus een lieve goedzak, een harde werker, zorgzaam, emotioneel aanwezig, attent en je minnaar zijn tegenpool. Ik vul maar even in: een klootzak, lui, asociaal en egoïstisch. De klassieke bad boy dus. En die ga je dus je dilemma voorleggen. Wat denk je in godsnaam zelf? Dat bad boys ineens veranderen in goedzakkige huisvaders die jou en hun kind op één zetten qua prioriteit?Lilly schreef: ↑23-11-2025 17:59Daar heb ik gisteren veel over nagedacht en ik kon niks bedenken wat ik mis bij mijn man. Hij is lief, een harde werker, zorgzaam, emotioneel aanwezig, attent, we genieten nog steeds echt van elkaar
De vader van mijn nog ongeboren kind is in veel opzichten een totaal ander type, we zijn tegenpolen en voel me mede daardoor als een magneet tot hem aangetrokken.
pioen00 wijzigde dit bericht op 24-11-2025 09:32
6.38% gewijzigd
maandag 24 november 2025 om 09:30
Even een mogelijk scenario: stel je weet het geheim te bewaren en je kind komt er pas na jouw dood achter. Dan ben jij er niet meer om uitleg te geven. Je kind blijft dan achter met veel vragen: wist vader ervan? Had moeder misschien onvrijwillig seks waar kind het gevolg van is? En wat als je man dan nog leeft en er na tientallen jaren zo achterkomt dat je hem bedrogen hebt? Dat wil je toch niet riskeren?
maandag 24 november 2025 om 10:09
maandag 24 november 2025 om 10:31
Als TO al maanden geen seks meer heeft gehad met haar man heeft ze wel een probleem, ja. Maar gesteld dat ze de gemiddelde 2-3 x per week haalden (wat meer voor de hand ligt gezien hun ‘gelukkige huwelijk’) en ze geen anticonceptie gebruiken (ligt ook voor de hand, aangezien ze zwanger is geraakt vanwege een gescheurd condoom, iets wat trouwens ook ongemerkt gebeurd kan zijn tijdens seks met haar man) is er toch niet zoveel aan de hand? Het gebeurt vaak genoeg dat een zwangerschap op een onverwachts moment ontstaat, zoals het ook voorkomt dat een vrouw niet meteen weet dat ze zwanger is, en TO weet het pas twee weken, dus dan kan ze er in theorie toch gewoon mee wegkomen bij haar man? “Goh, we zijn zwanger, ik heb er niks van gemerkt, dat moet dan ergens eh… pak hem beet vorige maand gebeurd zijn? Ik laat wel een echo maken, dan weet ik wanneer het verwekt is. Ben je blij?”Trien31 schreef: ↑24-11-2025 09:25Wat ik niet zo goed begrijp is dat je niet eerst de cijfers op een rij wil hebben voor je je minnaar inlicht.
Zelfs als uit de echo blijkt dat ze al langer zwanger is, neemt een man die regelmatig seks met zijn vrouw heeft dat waarschijnlijk voor kennisgeving aan: oh, nou, het zal wel.
Of zie ik nou iets over het hoofd?
maandag 24 november 2025 om 10:39
maandag 24 november 2025 om 10:39
Nu maar hopen dat de baby niet Rhesus positief is.
‘’Heel soms kan er een bloedgroepcombinatie voorkomen die niet logisch is op basis van wat ouders zeggen dat hun bloedgroep is. Dan kan dat aanleiding geven voor vragen.
Bijvoorbeeld (hypothetisch):
• Moeder is Rh–
• Vader zegt ook Rh– te zijn
• Baby is Rh+
Dan kan dat genetisch eigenlijk niet.‘’’
‘’Heel soms kan er een bloedgroepcombinatie voorkomen die niet logisch is op basis van wat ouders zeggen dat hun bloedgroep is. Dan kan dat aanleiding geven voor vragen.
Bijvoorbeeld (hypothetisch):
• Moeder is Rh–
• Vader zegt ook Rh– te zijn
• Baby is Rh+
Dan kan dat genetisch eigenlijk niet.‘’’
maandag 24 november 2025 om 10:46
Maar even eerlijk, is een overtijdsbehandeling niet het beste voor iedereen. Voor je minnaar, je man, en zelfs voor de vrucht die je nu draagt.
Alleen wellicht niet voor je eigen geweten. Als je het vanuit religie niet wil doen, is abortus dan niet je eigen zonde die je moet dragen en hier in het hiernamaals boete voor moet doen? (Ik weet niet precies hoe dat allemaal werkt) Kan je het niet zo zien? Want nu belast je nog veel meer mensen.
Alleen wellicht niet voor je eigen geweten. Als je het vanuit religie niet wil doen, is abortus dan niet je eigen zonde die je moet dragen en hier in het hiernamaals boete voor moet doen? (Ik weet niet precies hoe dat allemaal werkt) Kan je het niet zo zien? Want nu belast je nog veel meer mensen.
maandag 24 november 2025 om 10:50
Pioen00 schreef: ↑24-11-2025 09:17We leven in een tijd dat dit soort geheimen bijna altijd gaan uitkomen. Jouw kind gaat dit voelen, dat de vader niet de biologische vader is. Stel dat hij/zij later een dna-testje gaat doen via het internet, goedkoop en laagdrempelig. De kans is groot dat daar ineens matches met familieleden van de echte vader naar voren komen.
Maar vooral: het onthouden van de waarheid omtrent de afkomst van je eigen kind is echt zo fout. Nog afgezien van de problemen op het medische front.
Sterkte.
Onbegrijpelijk hier voor te kiezen inderdaad.
Ik weet nog dat mijn man en ik in het ziekenhuis belande met onze jongste. Niks ernstigs maar we kregen wel allerlei vragen over ons beide als ouders en onze families (aangaande erfelijkheid enzo)
Stel dat ik daar lekker had moeten doen alsof mijn neus bloed.
Echt, je moet blijven liegen!!! En niet bepaald over een pakje boter!
Onbegrijpelijk dit.
maandag 24 november 2025 om 11:04
Claire45 schreef: ↑24-11-2025 10:31Als TO al maanden geen seks meer heeft gehad met haar man heeft ze wel een probleem, ja. Maar gesteld dat ze de gemiddelde 2-3 x per week haalden (wat meer voor de hand ligt gezien hun ‘gelukkige huwelijk’) en ze geen anticonceptie gebruiken (ligt ook voor de hand, aangezien ze zwanger is geraakt vanwege een gescheurd condoom, iets wat trouwens ook ongemerkt gebeurd kan zijn tijdens seks met haar man) is er toch niet zoveel aan de hand? Het gebeurt vaak genoeg dat een zwangerschap op een onverwachts moment ontstaat, zoals het ook voorkomt dat een vrouw niet meteen weet dat ze zwanger is, en TO weet het pas twee weken, dus dan kan ze er in theorie toch gewoon mee wegkomen bij haar man? “Goh, we zijn zwanger, ik heb er niks van gemerkt, dat moet dan ergens eh… pak hem beet vorige maand gebeurd zijn? Ik laat wel een echo maken, dan weet ik wanneer het verwekt is. Ben je blij?”
Zelfs als uit de echo blijkt dat ze al langer zwanger is, neemt een man die regelmatig seks met zijn vrouw heeft dat waarschijnlijk voor kennisgeving aan: oh, nou, het zal wel.
Werkelijk?!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 24 november 2025 om 11:16
Waarom zouden ze geen anticonceptie gebruiken? Ik denk zelf dat de paniek deels voortkomt uit het feit dat ze waarschijnlijk met haar man ook condooms gebruikt, ik lees nergens dat ze bezig waren een kind te maken namelijk.
maandag 24 november 2025 om 11:20
Klopt, TO heeft ergens in het topic zelf verteld dat ze met haar man ook condooms gebruikt omdat ze vooralsnog geen tweede kind wilden (en iets met allergie voor de pil ofzo).
maandag 24 november 2025 om 11:26
Ik heb ook opgelet bij biologie hoorClaire45 schreef: ↑24-11-2025 10:31Als TO al maanden geen seks meer heeft gehad met haar man heeft ze wel een probleem, ja. Maar gesteld dat ze de gemiddelde 2-3 x per week haalden (wat meer voor de hand ligt gezien hun ‘gelukkige huwelijk’) en ze geen anticonceptie gebruiken (ligt ook voor de hand, aangezien ze zwanger is geraakt vanwege een gescheurd condoom, iets wat trouwens ook ongemerkt gebeurd kan zijn tijdens seks met haar man) is er toch niet zoveel aan de hand? Het gebeurt vaak genoeg dat een zwangerschap op een onverwachts moment ontstaat, zoals het ook voorkomt dat een vrouw niet meteen weet dat ze zwanger is, en TO weet het pas twee weken, dus dan kan ze er in theorie toch gewoon mee wegkomen bij haar man? “Goh, we zijn zwanger, ik heb er niks van gemerkt, dat moet dan ergens eh… pak hem beet vorige maand gebeurd zijn? Ik laat wel een echo maken, dan weet ik wanneer het verwekt is. Ben je blij?”
Maar. Meten is weten. En als to maar een paar keer sex heeft gehad met haar minnaar en ook nog regelmatig sex met haar man, kan het dus in theorie gewoon een kind van haar man zijn.
Lijkt me de moeite om even uit te zoeken toch?
Juist omdat je eisprong soms net anders is. Een echo kan dat redelijkerwijs wel uitsluiten.
maandag 24 november 2025 om 11:39
Ik zie het probleem ook niet zo eigenlijk. Volgens mij lopen er wel meer kindertjes op deze aardkloot rond die niet van de vader zijn waar ze eigenlijk van hadden moeten zijn.
Ik zou het zelf ook stilhouden denk ik en ook tegen de minnaar in kwestie.
.
maandag 24 november 2025 om 11:46
Hoe onbegrijpelijk ik het ook allemaal vind zou het me niks verbazen als dit soort praktijken vaker voorkomen in kerkelijke gemeenschappen. Daar heersen toch andere socio-culturele regels. Het mordicus tegen abortus zijn en het gezin te aller tijden vooropstellen, zoals to schrijft, passen hier wel in. N.a.v een buitenechtelijk kind scheiden niet.
Ik weet ook niet hoe je dat Verenigt met geboden/verboden die gaan over kuisheid binnen het huwelijk en vals getuigen. Vind het krom en hypocriet. Maar goed. Wat weet ik ervan.
Het werkt ook nog eens inteelt in de hand als je kind een gezin wil stichten met familie (en jij/jullie als biologische ouders die als enige weten hoe het zit daar niet voor gaan liggen) Mocht huidige man van niks weten.
En verder vind ik to ook nogal fatalistisch overkomen.
Ik weet ook niet hoe je dat Verenigt met geboden/verboden die gaan over kuisheid binnen het huwelijk en vals getuigen. Vind het krom en hypocriet. Maar goed. Wat weet ik ervan.
Het werkt ook nog eens inteelt in de hand als je kind een gezin wil stichten met familie (en jij/jullie als biologische ouders die als enige weten hoe het zit daar niet voor gaan liggen) Mocht huidige man van niks weten.
En verder vind ik to ook nogal fatalistisch overkomen.
Vanity of vanities; all is vanity
maandag 24 november 2025 om 11:54
Nee, daar zie jij het probleem niet zo van? Jij vindt het verder niet bezwaarlijk dat de man een kind grootbrengt in de veronderstelling dat het zijn kind is en dat kind gelooft dat de man zijn vader is? Ik heb dan weer geen morele bezwaren tegen abortus, maar hiertegen wel. Nog los van het feit dat ik de rest van mijn leven bang zou zijn dat de leugen zou uitkomen. En dat is een vrij reeel risico. Je zou bijvoorbeeld maar (zoals bij mij het geval is) een kind met een beperking krijgen en genetisch onderzoek moeten doen naar de oorzaak. Val je mooi door de mand.
maandag 24 november 2025 om 11:58
Ik vind het inderdaad niet zo bezwaarlijk dat een vader een kind grootbrengt dat de zijne niet is terwijl hij denkt van wel. En mocht er inderdaad iets mis zijn dan is het vroeg genoeg om het op te biechten. Maar laten we nu niet doen alsof zulke zaken enorm vaak voorkomen.
Ik zou niet in TO's schoenen willen staan maar ik denk dat ik er ook niet zo'n heisa van zou maken.
Dan is ze niet tegen iedereen goudeerlijk, dat is dan maar zo.
Ik zou niet in TO's schoenen willen staan maar ik denk dat ik er ook niet zo'n heisa van zou maken.
Dan is ze niet tegen iedereen goudeerlijk, dat is dan maar zo.
.
maandag 24 november 2025 om 11:59
Iets met normen en waarden mss?
maandag 24 november 2025 om 11:59
Mja TO zei het zelf al; haar minnaar en haar man bevinden zich in dezelfde community, dus als het kind op de minnaar lijkt heeft TO al een probleem met haar man. In mijn ogen is dat problemen opzoeken terwijl ze die nu nog kan voorkomen. Ze roept de hele tijd dat ze met haar man oud wil worden, want hij is het helemaal voor haar etc. dus doe dan ook wat daarvoor nodig is.
maandag 24 november 2025 om 12:08
Alleen de OP gelezen.
Ik heb in bijna dezelfde situatie gezeten met mijn jongste kind. Alleen heb ik het opgebiecht na een keer vreemdgaan, waarna ik van man de ruimte gekregen heb om uit te zoeken of ik met minnaar wel gelukkig zou worden.
Toen ik zwanger raakte leek het kindje ook echt van minnaar te zijn. Het kon bijna niet anders qua tijd. Minnaar bleek enorme klootzak, man heeft het kindje erkend in de zwangerschap wetende dat het wrsch niet van hem was.
Dochter bleek gelukkig toch van man na een DNA-test. Moraal van het verhaal: biecht het zo snel mogelijk op. Meer keuzes zijn er echt niet. Misschien reageert je man wel hetzelfde als de mijne. Misschien ook niet, en word je alleenstaande moeder. Bedenk goed wat jij nu wilt. Het verzwijgen kan je alleen echt niet maken. Niet tegenover je man maar vooral niet tegenover je kindje.
Ik heb in bijna dezelfde situatie gezeten met mijn jongste kind. Alleen heb ik het opgebiecht na een keer vreemdgaan, waarna ik van man de ruimte gekregen heb om uit te zoeken of ik met minnaar wel gelukkig zou worden.
Toen ik zwanger raakte leek het kindje ook echt van minnaar te zijn. Het kon bijna niet anders qua tijd. Minnaar bleek enorme klootzak, man heeft het kindje erkend in de zwangerschap wetende dat het wrsch niet van hem was.
Dochter bleek gelukkig toch van man na een DNA-test. Moraal van het verhaal: biecht het zo snel mogelijk op. Meer keuzes zijn er echt niet. Misschien reageert je man wel hetzelfde als de mijne. Misschien ook niet, en word je alleenstaande moeder. Bedenk goed wat jij nu wilt. Het verzwijgen kan je alleen echt niet maken. Niet tegenover je man maar vooral niet tegenover je kindje.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in