Vreemdgegaan

22-11-2025 13:24 451 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi mensen,

Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.

Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.

Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.

Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…

Alvast bedankt voor dr reacties.
Rooss4.0 schreef:
24-11-2025 11:58
Ik vind het inderdaad niet zo bezwaarlijk dat een vader een kind grootbrengt dat de zijne niet is terwijl hij denkt van wel. En mocht er inderdaad iets mis zijn dan is het vroeg genoeg om het op te biechten. Maar laten we nu niet doen alsof zulke zaken enorm vaak voorkomen.

Ik zou niet in TO's schoenen willen staan maar ik denk dat ik er ook niet zo'n heisa van zou maken.
Dan is ze niet tegen iedereen goudeerlijk, dat is dan maar zo.
Wauw. Dat je dan met jezelf kunt leven joh.
Rooss4.0 schreef:
Ik vind het inderdaad niet zo bezwaarlijk dat een vader een kind grootbrengt dat de zijne niet is terwijl hij denkt van wel. En mocht er inderdaad iets mis zijn dan is het vroeg genoeg om het op te biechten. Maar laten we nu niet doen alsof zulke zaken enorm vaak voorkomen.

Ik zou niet in TO's schoenen willen staan maar ik denk dat ik er ook niet zo'n heisa van zou maken.
Echt niet ok dit. Je hoeft niet naar iedereen eerlijk te zijn. Maar wel naar de persoon die er werkelijk toe doet: jouw kind. Hoe kan je je eigen kind levenslang voorliegen en laten leven in een leugen. Die als die uitkomt grote schade kan aanrichten bij dat kind. Een vader die zijn vader niet is. Een moeder die een leugenaar is en een echte vader waarmee hij geen band heeft kunnen opbouwen.

Nog even los van de medische situatie. Of wil jij in het ziekenhuis moeten opbiechten (in aanwezigheid van arts, vader en kind) dat je niet weet of er sprake is van erfelijke problemen. Oepsie, ach ja ik bel wel even. Laten we er geen heisa van maken. Echt...
Gezien de ontwikkelingen op medisch gebied en onderzoek, gaat het echt niet nog 20 jaar duren tot kind en man weten dat het genetisch niet klopt.

DNA analyse wordt steeds eenvoudiger en goedkoper, en daarmee wordt het ook steeds gebruikelijker om het toe te passen voor allerlei (semi-)medische toepassingen. Om vooraf te testen of de verwachting is dat je goed op een bepaald medicijn reageert, bijvoorbeeld.

De kans dat minnaar iets zegt tegen iemand acht ik trouwens nog groter, die kan ook niet eeuwig met zo'n enorm geheim blijven lopen. Die gaat het vroeg of laat tegen iemand zeggen, en zo komt het via via waarschijnlijk bij een hoop mensen terecht.

Ik denk en hoop dat dit nep is, maar zo niet, dan is TO echt de meest egocentrische persoon die ik hier ooit gelezen heb.
Hoi mensen,

Ik heb vanmiddag afgesproken met de vader om te praten. Ben best zenuwachtig over hoe hij zal reageren als ik de affaire afkap, want het was niet enkel seks. We hebben ook een vriendschap en emotionele band met elkaar waar we beiden veel waarde aan hechten. Maar we moeten nu echt loslaten, want dit kan zo niet langer😢

Vanmorgen zat ik naar mijn zoontje te kijken terwijl hij sliep en wist ik het zeker; ik moet doorzetten met mijn plan. Een scheiding gaat hem zoveel pijn en trauma bezorgen en is daarom geen optie. Hij zal opgroeien in een warm stabiel gezin, net als het ongeboren kind.

Misschien, als ze later sterk en volwassen genoeg zijn dat ik het opbiecht aan iedereen, dat zal als een klap komen, maar dan hebben ze in ieder geval een goede basis gehad en daarmee een buffer om te kunnen omgaan met de klap.

Dus dit is het voor nu. Ik weet niet of ik nog ga schrijven in dit topic, want na het gesprek vanmiddag zal ik vast een wrak zijn en ik ben emotioneel al behoorlijk op.

Bedankt voor alle reacties, ik heb er veel aan gehad.
Rooss4.0 schreef:
24-11-2025 11:39
Ik zie het probleem ook niet zo eigenlijk. Volgens mij lopen er wel meer kindertjes op deze aardkloot rond die niet van de vader zijn waar ze eigenlijk van hadden moeten zijn.

Ik zou het zelf ook stilhouden denk ik
Toch wel lastig als ze het altijd met condoom deden.

Dat er meer kinderen bewust informatie wordt onthouden over wie hun biologische vader is, maakt het moreel niet minder verwerpelijk.
pioen00 wijzigde dit bericht op 24-11-2025 13:08
3.59% gewijzigd
Lilly schreef:
24-11-2025 13:00
Hoi mensen,

Ik heb vanmiddag afgesproken met de vader om te praten. Ben best zenuwachtig over hoe hij zal reageren als ik de affaire afkap, want het was niet enkel seks. We hebben ook een vriendschap en emotionele band met elkaar waar we beiden veel waarde aan hechten. Maar we moeten nu echt loslaten, want dit kan zo niet langer😢

Vanmorgen zat ik naar mijn zoontje te kijken terwijl hij sliep en wist ik het zeker; ik moet doorzetten met mijn plan. Een scheiding gaat hem zoveel pijn en trauma bezorgen en is daarom geen optie. Hij zal opgroeien in een warm stabiel gezin, net als het ongeboren kind.

Misschien, als ze later sterk en volwassen genoeg zijn dat ik het opbiecht aan iedereen, dat zal als een klap komen, maar dan hebben ze in ieder geval een goede basis gehad en daarmee een buffer om te kunnen omgaan met de klap.

Dus dit is het voor nu. Ik weet niet of ik nog ga schrijven in dit topic, want na het gesprek vanmiddag zal ik vast een wrak zijn en ik ben emotioneel al behoorlijk op.

Sterkte met alles. Doe je latere zelf een plezier; kap de affaire af zonder minnaar te vertellen over de zwangerschap.
Lilly schreef:
Hoi mensen,

Tot hij er achter komt dat zijn broertje of zusje niet van de zelfde vader zijn en zijn moeder een groot toneelstuk opvoert, en alles bij elkaar liegt. Ja dat klinkt echt als een warm stabiel gezin👍. Je zoon zal vast trots op je zijn dat je dit voor hem doet.

En wat sneu dat je emotioneel al zo op bent zeg. Bereid je maar voor, want je zal je waarschijnlijk je hele leven (tot het uit komt) nog heel emotioneel en rot voelen door al je leugens.
Wat doe je jezelf en je “warme gezin” toch aan vrouw, laat die vrucht toch weghalen dan ben je van het gezeik af.
Assiral schreef:
24-11-2025 13:14
Tot hij er achter komt dat zijn broertje of zusje niet van de zelfde vader zijn en zijn moeder een groot toneelstuk opvoert, en alles bij elkaar liegt. Ja dat klinkt echt als een warm stabiel gezin👍. Je zoon zal vast trots op je zijn dat je dit voor hem doet.

En wat sneu dat je emotioneel al zo op bent zeg. Bereid je maar voor, want je zal je waarschijnlijk je hele leven (tot het uit komt) nog heel emotioneel en rot voelen door al je leugens.
Wat doe je jezelf en je “warme gezin” toch aan vrouw, laat die vrucht toch weghalen dan ben je van het gezeik af.

Nou, zo kan het wel weer he?

TO heeft een besluit genomen en ze is uitdrukkelijk op alle mogelijke gevolgen gewezen, deze trap na is niet echt helpend of nodig.

Dit kind zal niet het eerste zijn en ook niet het laatste. Als het gezond en liefdevol opgroeit is dat ook heel wat waard.
I wanna live my life with the volume full!
Lilly schreef:
Hij zal opgroeien in een warm stabiel gezin, net als het ongeboren kind.

Een warm, stabiel en nep gezin.

Wat heb je er precies aan gehad dan? Je gaat precies dat doen wat bijna 100% van de reageerders hartgrondig NIET adviseert. Merendeel legt precies uit waarom dit een vreselijke en leugenachtige keuze is. Toch is dit precies wat je gaat doen. Wat heb je precies aan de reacties gehad dan?
Eidde schreef:
24-11-2025 13:23
Dit kind zal niet het eerste zijn en ook niet het laatste. Als het gezond en liefdevol opgroeit is dat ook heel wat waard.
Dat vind ik dus eigenlijk ook.

Nu vind ik het echt onnozel dat TO de biovader inlicht want de leugen bestaat juist bij de kracht van het geheim maar daar zal TO haar redenen wel voor hebben.
.
Lilly schreef:
Hoi mensen,

nou, dat wordt janken!
sterkte!
Lilly schreef:
Hoi mensen,

Wat mooi hoe je het hier weet te brengen alsof je het allemaal voor hen doet, uit dat goede hart van je. Alles om je kinderen te beschermen. En dat warme, stabiele gezin van je.
Tjezus, wat vals
Rooss4.0 schreef:

Góudeerlijk ook, bijzondere woordkeus. Dat klinkt bijna alsof de mensen die het wel opbiechten iets heel bijzonders doen in plaats van degenen die ervoor kiezen hun eigen man en kinderen te belazeren. "Niet zo bezwaarlijk" en "dat is dan maar zo", wauw.
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
24-11-2025 13:35
Wat mooi hoe je het hier weet te brengen alsof je het allemaal voor hen doet, uit dat goede hart van je. Alles om je kinderen te beschermen. En dat warme, stabiele gezin van je.
en ik snap toch iets niet,
1 van de kinderen gaat toch in een gebroken gezin opgroeien?
Das niet erg hoor, doen meer kinderen, maar TO denk dat beiden kinderen in een ongebroken gezin opgroeien? #hoedan
himalaya schreef:
24-11-2025 11:04
Werkelijk?! :facepalm:
Ik dacht even mee met TO, die dit scenario serieus overweegt :)

Zelf zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen, vooral vanwege het kind dat door mij van zijn identiteit zou worden beroofd. Het is zo belangrijk voor elk mens om te weten waar hij vandaan komt en wie zijn ouders zijn, daar zou ik nooit zo nonchalant mee omgaan. ‘Geheime kinderen’ voelen vaak wel degelijk dat er iets niet klopt, iets… iets… en meestal komt het geheim toch uit en dat voelt dan als eerstegraads verraad.

Als je je ongeboren kind niet met 10-0 achterstand aan zijn leven wilt laten beginnen, zou ik toch die abortus nog eens overwegen.
Lila-Linda schreef:
24-11-2025 13:41
Das niet erg hoor, doen meer kinderen, maar TO denk dat beiden kinderen in een ongebroken gezin opgroeien? #hoedan

Die vaders zijn hartstikke vervangbaar joh
Tjezus, wat vals
Rooss4.0 schreef:

Nee, TO hoeft idd niet tegen iedereen goudeerlijk te zijn. Maar je partner, je kind en je kind to be zijn bepaald niet iedereen! Voor deze 3 wordt een leven vol bedrog zomaar even in de schoenen geschoven, omdat TO te laf is om voor abortus te kiezen.
Rooss4.0 schreef:
24-11-2025 11:39
Ik zie het probleem ook niet zo eigenlijk. Volgens mij lopen er wel meer kindertjes op deze aardkloot rond die niet van de vader zijn waar ze eigenlijk van hadden moeten zijn.

Ik zou het zelf ook stilhouden denk ik en ook tegen de minnaar in kwestie.
en als kind er achter komt dat zijn of haar vader niet zijn of haar vader is? Dat moeder zijn of haar hele leven gelogen heeft? Enig idee wat dat met kind doet? Of heb je de illusie dat in deze tijd waar het zo makkelijk is om een DNA-test te doen, dit geheim blijft?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
MevrouwJack schreef:
24-11-2025 13:39
Góudeerlijk ook, bijzondere woordkeus. Dat klinkt bijna alsof de mensen die het wel opbiechten iets heel bijzonders doen in plaats van degenen die ervoor kiezen hun eigen man en kinderen te belazeren. "Niet zo bezwaarlijk" en "dat is dan maar zo", wauw.
Ik zit even te bedenken, wat ik zou doen.
Vooropgesteld, zou dit voor mij zeker abortus worden.

Maar anders zou ik vooral de mannen er buiten laten en alleen verder gaan. Dan kinderen op plek 1, als alleenstaande ouder. Waarbij ik de kinderen zou vertellen, dat ze beiden een andere vader hebben.
Lila-Linda schreef:
24-11-2025 13:41

Ze heeft door de zwangerschap door te zetten een bom onder dat warme gezin gelegd die ooit af zal gaan. Dat ze het 7e gebod (trouw zijn aan de huwelijkspartner) heeft verbroken is kennelijk peanuts tov ongewenste zwangerschap verbreken. Tja, haar keuze, haar lijdensweg. Elke keer het hart in haar keel zodra ze de community betreed. Martelaarschap hoort er blijkbaar bij als je zo religieus bent als TO overkomt.
lalaloepsie wijzigde dit bericht op 24-11-2025 13:51
1.72% gewijzigd
Rooss4.0 schreef:
24-11-2025 13:28

Nu vind ik het echt onnozel dat TO de biovader inlicht want de leugen bestaat juist bij de kracht van het geheim maar daar zal TO haar redenen wel voor hebben.
Zeker. Dus TO, als je je plan echt wilt doorzetten: een geheim blijft alleen een geheim als niemand het weet. Juist die minnaar niet. Jij zult hier helemaal alleen mee moeten dealen, dat is de tol die je betaalt voor deze keuze.
Je principes (over abortus, over scheiden) staan je in de weg. Volgens mij kan je een veel zuiverdere beslissing nemen op het moment dat je die principes tegen het licht durft te houden.

En dan nog dit: óók als je kind er nooit achter zou komen dat zijn vader zijn vader niet is, kan het wel zo zijn dat het kind onbewust voelt dat er iets is. Een gemis, een gebrek aan herkenning, een geheim, een "anders zijn", een onbestemd gevoel, hoe je het noemen wil. Ook dat kan flinke gevolgen hebben.
Lalaloepsie schreef:
24-11-2025 13:50
Ze heeft door de zwangerschap door te zetten een bom onder dat warme gezin gelegd die ooit af zal gaan. Dat ze het 7e gebod (trouw zijn aan de huwelijkspartner) heeft verbroken is kennelijk peanuts tov ongewenste zwangerschap verbreken. Tja, haar keuze, haar lijdensweg. Elke keer het hart in haar keel zodra ze de community betreed. Martelaarschap hoort er blijkbaar bij als je zo religieus bent als TO overkomt.
Martelaarschap in dit geval zou zijn het aan iedereen opbiechten en de gevolgen dragen, of een abortus ondergaan en daar de gevolgen van dragen. Zelf met de consequenties zitten.

Maar ze kiest juist voor zichzelf voor de makkelijke weg. Lekker naar buiten toe doorgaan zoals altijd, en het leed neerleggen bij in eerste instantie de vader, en straks kinderen en partner. Alles onder het mom van "ons warme gezinnetje". Stel dat de vader nu dit ook de beste optie zou vinden, maar over een paar jaar zijn kind teveel gaat missen. Dan zit die met een enorm dilemma: houd je je mond en lijd je in stilte, of kies je ervoor een bom te leggen onder het gezin terwijl je kind enorm gehecht is aan de man die hem heeft opgevoed?
Tjezus, wat vals
Ik geloof trouwens niet in martelaarschap, maar in een poging om met deze man een nieuw gezin te stichten. Omdat ze gewoon graag met deze man verder wil.
Puur egoisme
MevrouwJack schreef:
24-11-2025 13:58
ze kiest juist voor zichzelf voor de makkelijke weg. Lekker naar buiten toe doorgaan zoals altijd, en het leed neerleggen bij in eerste instantie de vader

Oh! Daarom moet en zal ze het aan hem vertellen, want dan is zij zelf van het schuldgevoel af, draagt hij de verantwoordelijkheid.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven