Massaman curry- welke bamboe?

26-11-2025 11:05 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!
Zin om dit te maken met kip maar niet zoveel tijd.. gebruiken jullie weleens een bamboe? En zo ja: welke? Dan ga ik op zoek hier in de stad
De Massaman curry pasta is gewoon te koop bij de supermarkt.

In mijn beleving zit er niet zo veel verschil in smaak. Wanneer ik snel wil zijn koop ik gewoon wat er is in de supermarkt. Heb ik tijd, dan maak ik de pasta toch liever zelf.
Je bedoelt denk ik welke currypasta of boemboe? Want bamboe kun je als mens niet eten.

Ik vind de fair trade massaman curry pasta lekker, maar heb geen vergelijkend warenonderzoek gedaan.
Als je een toko in de buurt hebt zou ik daar een boemboe halen, als je het echt kant en klaar wil. Supermarkt verkoopt ze ook maar vind ik echt wel minder en te zout.
Er zijn ook wel recepten voor verse te vinden die ongeveer een half uur van je tijd kosten. (Het hele gerecht)
Bijvb Eef kookt zo.
https://urls.grow.me/rb27KoZNd
Vanity of vanities; all is vanity
Voor Massaman moet je eigenlijk die van Blue Elephant hebben. Albert Heijn verkoopt die. Dat vind ik de enige (tot nu toe) die authentiek smaakt.

Massaman is wel echt mijn lievelingscurry. Nom nom nom!
Als je een amazing oriental in de buurt hebt is deze een aanrader:
https://www.orientalwebshop.nl/nl/nitt ... gKjP_D_BwE
Dat is een kilo, maar die vriezen wij in als een platte koek. Wel goed verpakken want je ruikt het wel en het raakt niet stijf bevroren door de chili peper dus gemakkelijk te gebruiken direct uit de vriezer.
https://greatcurryrecipes.net/2022/08/2 ... man-curry/
Deze van The curry guy is wat bewerkelijker maar oh zo lekker.
(Dat recept van Eef heb ik geen ervaring mee eerlijk gezegd)
Vanity of vanities; all is vanity
Taskmaster schreef:
26-11-2025 12:09
Voor Massaman moet je eigenlijk die van Blue Elephant hebben. Albert Heijn verkoopt die. Dat vind ik de enige (tot nu toe) die authentiek smaakt.

Massaman is wel echt mijn lievelingscurry. Nom nom nom!
Helaas verkopen ze die niet (meer) bij de ah
Althans als ik er naar zoek online verschijnt deze niet ..
En als je gemakkelijk in Duitsland kunt komen en geen heel groot gezin hebt, dan is deze van 79 cent bij de Edeka een aanrader. Precies genoeg voor een maaltijd. Voor 2 personen heb je wel zoveel saus dat je de groente er ook door kan doen, voor 4 personen met alleen vlees. Afbeelding
aikidoka schreef:
26-11-2025 11:59
Want bamboe kun je als mens niet eten.
Je hebt van die blikjes met bamboe scheuten van valle del sol, maar ik denk niet dat ze dat bedoelt...

Ik gebruik vaak gewoon boemboe van de supermarkt, maar als je het wat authentieker wil zou ik naar de toko gaan. Er bestaan wel Indiase toko's misschien ook bij jou in de buurt
Dropdrop schreef:
26-11-2025 12:17
Je hebt van die blikjes met bamboe scheuten van valle del sol, maar ik denk niet dat ze dat bedoelt...

Ik gebruik vaak gewoon boemboe van de supermarkt, maar als je het wat authentieker wil zou ik naar de toko gaan. Er bestaan wel Indiase toko's misschien ook bij jou in de buurt
Massaman curry komt niet uit India, maar Thailand. Mijn Indiase supermarkt verkoopt er geen boemboe voor in ieder geval, de Oosterse toko wel.
Die van Koh Thai is lekker.
Ik vind die van Blue Elephant verreweg de beste, jammer dat die uit het assortiment is. Die van Koh Thai smaakt echt totaal anders, die is heel zoetig en mild.

Ik zie dat Fair Trade ook Massaman curry heeft, dan zou ik die proberen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Massaman is ook zoetig en mild.
Rode curry (Koh Thai) is pittiger.
Ik doe er nog extra verse limoenblaadjes in.
Bij allebei de curries. Heerlijk.
En een pakje kokosmelk bij allebei.
Emma95 schreef:
26-11-2025 15:41
Massaman is ook zoetig en mild.
Rode curry (Koh Thai) is pittiger.
Ik doe er nog extra verse limoenblaadjes in.
Bij allebei de curries. Heerlijk.
En een pakje kokosmelk bij allebei.
Die van Blue Elephant is veel minder zoet. Ook niet echt pittig, dat klopt wel, gewoon een stevige, kruidige curry. Mijn moeder is ook gek op die van Koh Thai, smaken verschillen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven