Een wondertje in 2009....?

18-03-2009 16:27 3397 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 31365 berichten in ene een nieuw topic.

AARDVERSCHUIVING...!

Een wondertje in 2009?

Naam:Lft:Start:NODMeer...Rits28April 20081e kindjeVibeke30 BD 5 juli 1e kindjeGuppie30Maart 2008 BD 8 juli2e kindjeSanna7632Maart 2008 BD 4 jan. 1e kindjeMaxem31Okt/Nov 2007 BD 31 dec. 3e kindjeSurface30Maart 2008 BD 12 juli1e kindjeVeertje38Maart/April2e kindjeDeerne31Jan. 2008

BD 15 april1e kindjeSyennaj27Mei 2007 BD 3 feb. 2e kindjeMarloussie28 UD 14 Sept.1e kindjeShyte31Mei2e kindjeRing198127April 2007 BD 22 juni1e kindjeAllis30Jan. 20081e kindjeAruba23Jan. 2008 UD 29 Augst.1e kindje
O ja, die van U2! Zeker erg gaaf. Is er ook al een dvd van dan?
PS... Ik schrok me de eerste keer echt lam toen ik die TSR zag... Het kwam echt ver, de straaltjes melk. Niet normaal, haha.
Haha ja erg he. Ik zei tegen vriend het zijn net douchekoppen. Hihi.

Dat van dat rolletje heb ik ook hoor. Moest van de lactatiekundige, ze zei anders krijgt hij ze niet leeg. Misschien hebben we een beetje dezelfde bouw.

Wordt je melkproductie minder? Ik bedoel dat vraag en aanbod op elkaar is afgestemd zeg maar. Dan wordt misschien de tsr ook minder.

En misschien gaat het ook wel beter als ze wat groter wordt.

Want ik herken je verhaal heel erg. Mijn manneke had er in het begin ook vaak moeite mee, maar ik had teveel melk en er kwam dus veel ineens.

Maar ik moest elke dag kolven, dus die productie bleef bij mij hoger dan dat hij nodig had.

Nu gaat dat wel heel goed, het is vanzelf beter gegaan.

Ik weet niet of het echt een dvd is, maar van het concert in Barcelona schijnt de film down te loaden te zijn, en die krijgen wij dan op dvd van iemand.
Nou dat is juist het punt, ik blijf maar stuwing houden in mijn borsten. Wat is dan wijsheid... Wat vaker afkolven (bouw je ook een voorraad) of juist niet (en gaat het dan langzaam beter). Wat zou jij doen?

Fijn dat het herkenbaar is. Dus jij zit ook nog steeds met een rolletje? Heb je daar nog geen handigere oplossing voor gevonden? Neem je gewoon overal een hydrofiel mee naar toe?
Heb je toevallig ook nog een tip om die boertjes op te wekken?
Ja ik moest op advies van de lactatiekundige een tijdje beide borsten elke dag leegkolven. Omdat ze anders niet goed leeg zouden raken. Nu hoeft dat niet meer.

Gelukkig maar want zo stimuleer je de melkproductie ook alleen maar.

Ik zou proberen minder af te kolven (afbouwen), want als je kolft stimuleer je de productie. En zo gauw je last van je borsten krijgt (pijn, harde plekken) wel leeg kolven om borstontsteking te voorkomen.

Dit werkte voor mij. Maar dat is natuurlijk geen garantie. Maar je kunt het proberen.

Nee ik gebruik een hydrofiel als rolletje. Maar niet overal hoor. Als ik een keer ergens anders ben doe ik het weleens zonder rolletje. Maar thuis gebruik ik hem altijd.

Ik heb wel altijd hydrofiele luiers bij in de luiertas, maar ook gewoon voor andere dingen. Altijd handig.
quote:Ring1981 schreef op 24 juli 2009 @ 13:42:

Heb je toevallig ook nog een tip om die boertjes op te wekken?

Nee niet echt. Gewoon rechtop houden, iets anders weet ik niet.

Ik kan wel altijd horen of er nog een boer komt. Want dan hoor ik zijn buikje klotsen als ik hem beweeg.

Als er geen lucht meer in zit klotst het niet meer.
Maar ik kolf nu juist al niet meer, alleen om de TSR op te wekken... Dus dat afbouwen hoeft niet.
Maar waarom moet je die tsr opwekken? Dat kan Miepje toch doen?

Of is het meer om eerste het ergste eraf te kolven? En hoeveel kolf je dan?

Wat erg zeg ik gebruik allemaal afkortingen.

Om het lekker leesbaar te houden.
Er is trouwens ook een topic over borstvoedingsvragen, daar kun je denk ik ook wel terecht.

Maar jouw Miepje is nog klein he. Echt een minimiepje nog. Kan me ook wel voorstellen dat ze er daarom nog een beetje moeite mee heeft.
Hallo! Ik was net weg. Nu jullie zeker?
Nee hoor. Alles goed?
Hi!

Ben er ook! Net verloskundige gebeld omdat meisje vandaag rustiger is. Voel haar wel, maar ze heeft er niet zo'n zin in vandaag, zeg maar. Mag langskomen als ze van haar patroon afwijkt. Maar ja, ze is altijd rustig.....Wacht het dus nog even af.

Kunnen ze met ruim 33 weken al vast liggen? Ik voelde vandaag een paar keer een duw tegen ribben aan, dat is toch ook beweging?

Pfff, de stress houdt ook maar niet op,he?
Ja dat is ook beweging Marloussie.

Jeetje wat een zorgen he. Als je twijfelt moet je echt langs gaan hoor. Je meisje is zo kostbaar!
Weet je, ze heeft gewoon elke week wel een paar dagen dat ze meer slaapt. Ik ken haar ritme nu een beetje en als ik haar roep voel ik wel een plopje, dus ze reageert wel. Ik ben alleen de afgelopen week erg verwend met veel gedraai, wat eigenlijk enorm veel beweging voor haar doen was.

Ik kijk het nog even aan, buik groeit enorm sinds gisteren, dus ws ligt ze gewoon wat te slapen en aan te komen om die 3kg te halen

Verloskundige gaf aan dat ik wat cola moet drinken en moet eten. Mag altijd langs komen.
Hoezo mag je dan langskomen als ze van haar patroon afwijkt Marloussie. Een mens heeft altijd andere stemmingen?
Cola? Huh ik snap echt niets van die verschillende adviezen.
Iets heel anders, trouwens. Zo lief.......Gisteravond laat belden de kinderen naar Noorman, ik was net naar bed gegaan. Op een gegeven moment hoorde ik dat Noorman de jongste aan de tel kreeg en dat hij naar de slaapkamer liep. De jongste vroeg gelijk naar mij, maar ik moest niet wakker gemaakt worden, want dat was niet goed voor z'n zusje

Kreeg hem toch aan de tel, begon hij te snikken: ' Hi Marloussie, I miss you sooooo much'

Dan smelt je toch?
Reageer een beetje uit het niets lees ik. Moet over 5 minuutjes bij de kapper zijn maar het regent hier heel hard. Dus moet eigenlijk weg maar wilde nog even reageren. Vandaar het reageren in 'kreten'
Ze wordt wel vaker actief van een glas cola

Ik denk dat ze bedoelde als ik vanavond helemaal niets meer voel, want vaak is ze 's avonds iets meer aan het draaien. Ik denk dat het wel losloopt. Ze heeft regelmatig zo'n dag en elke keer schrik ik weer......Van mij mag ze er wel uit nu.
Ow op die fiets. Ja van eten en drinken krijg ik hier ook altijd beweging. Gisteren had ik veel krampen en nu ligt mijn buik en kind veel lager.
Ahhhhh wat lief van de kindjes Marloussie. Echt schattig!

Maarre waarom wordt ze actief van cola dan? Da's wel apart of niet?

Nog even geduld he dames, jullie baby's komen ook bijna, al lijkt het voor jullie zo lang te duren.
Ah lief Marloussie! Maar cola? Huh! Door de cafeïne zeker?

Rits, dat was een advies van de lactatiekundige om even het eerste beetje af te kolven zodat Miep zich niet verslikt in de TSR. Ik doe het niet altijd, maar alleen als m'n borsten op knallen staan... Dan is net de ergste spanning eraf. Ik kolf dan ook echt maar een heel klein beetje hoor, nog geen 10-20 cc. Anders blijf ik die overproductie houden...
Ja, het zijn schatjes allebei

Ik denk idd door de caffeine, daar reageert ze op. Voelde net idd iets voorbij schuiven, dus ze zal het wel goed doen

Ga nu maar ff rustig liggen, denk ik.

Tot later!
En Marloussie, bij twijfel gewoon altijd bellen he?

(Dat heb ik toen ook gedaan en dat was niet voor niks... Je intuïtie volgen is zo belangrijk!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven