Waar / hoe vind ik haar?

24-07-2009 10:00 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen!

Nou, nu ik dit forum toevallig gevonden heb, lijkt me dit eigenlijk toch wel de ideale plek om eens wat vragen te stellen waar ik maar geen antwoord op kan vinden of verzinnen.

Ik ben een man van bijna 32, sinds februari weer vrijgezel na een relatie van 6,5 jaar en 1,5 jaar samenwonen.

Waar ik nu eigenlijk naar op zoek ben is gewoon een leuke, sexy vrouw, die haar zaakjes redelijk op orde heeft, lol heeft in het leven en waar je lol mee kunt hebben, maar die ook in is voor wat serieuzere dingen en niet meer elke week (af en toe wel natuurlijk) in de kroeg wil hangen. Zat zo te denken ergens tussen de 25 en 30 jaar (en dan eerlijk gezegd het liefst meer richting de 25, maar weet niet of dat dan realistisch is gezien de andere dingen die ik belangrijk vind. ).

Maargoed! Waar en/of hoe vind ik die?

Wat denk ik zeker wel een beetje (of een beetje veel ;) ) mijn probleem is, is dat ik vrij verlegen/onzeker ben m.b.t. het aanspreken van iemand die me leuk lijkt. Dus, afgezien van dat ik niet zo'n kroeghanger ben, in de kroeg iemand aanspreken is niet echt 'mijn ding'. En vrouwen die ik dan toch daar weleens ontmoet heb, zijn tot nu toe geen van allen 'relationship-material' zeg maar.

Ook in andere settings (op het werk/op straat/in de winkel) ben ik eigenlijk altijd veel te beleefd heb ik het idee. Loop altijd met mijn gedachte in het hoofd dat vrouwen die ik daar tegen kom op dat moment met andere dingen bezig zijn en het alleen maar irritant zouden vinden als iemand "avances" probeert te maken. Is dat een terecht idee, of moet ik dat snel uit mijn hoofd zetten? (En als ik dat uit mijn hoofd moet zetten; hoe pak ik zoiets in zo'n setting dan aan?)

Nu heb ik, gewoon om het eens te proberen, ook een profiel aangemaakt op wat datingsites. Maar daar tot nu toe ook weinig succes mee. Veel profielen van vrouwen die daarop staan zijn allemaal hetzelfde. Ze zijn allemaal op zoek naar die spontane, sportieve, actieve man, die weet wat hij wil, gevoel voor humor heeft, er goed uit ziet, zijn zaakjes op orde heeft, van elke week feesten en stappen houdt en ook toe is aan een serieuze relatie.

Nou voldoe ik daar volgens mij in grote lijnen wel aan, maar hoe laat ik dat overkomen in een berichtje? Haha, ik weet het niet; heb lange berichtjes geprobeert, korte, mysterieuze, duidelijke. Maar slechts weinig reacties gekregen. Nou denk ik natuurlijk ook wel dat vrouwen op die sites vaak bedolven worden onder de mailtjes, dus snap ook wel dat ik lang niet van iedereen een reactie krijg. Maar toch.

Haha, nou, eigenlijk kan ik heeeel deze lange post wel samenvatten in een paar korte vraagjes.

- Wat zijn volgens jullie settings waar ik het type vrouw kan tegenkomen waar ik naar op zoek ben?

- Hoe spreek ik haar dan het beste aan (en dat het gesprek dus ook zo verloopt dat ik duidelijk maak dat ik geïnteresseerd ben en het niet alleen een leuk gesprekje blijft ;) )?

- Waar letten jullie als vrouw nu eigenlijk op bij iemand die je aanspreekt?

- En waar letten jullie als vrouw op in mailtjes die je eventueel via datingsites krijgt? (Of, m.a.w., hoe kan ik het best zo'n mailtje schrijven, wat wel en niet erin zetten? Wil wel eerlijk blijven!)

- En, nu ik toch bezig ben, hebben jullie nog tips voor mezelf om mezelf te trainen minder onzeker/verlegen te laten zijn?
quote:Heyjij schreef op 24 juli 2009 @ 13:44:

dat stuk tekst wat je hier net neerzette.. dat is een veel leukere text voor op een datingsite.

Hmm, ok.... inderdaad, nu je het zegt.

Merk dat toch wel hoor, dat ik vaak de neiging heb (te) veel details of achtergrond te willen vertellen. Meestal is dat niet erg, maar als je dat dan al die details en aanverwante zaken een beetje beknopt en te snel probeert op te schrijven (zoals in mijn OP), dan kan dat dus heel anders overkomen dan de bedoeling is.
die details komen later wel, als iemand interesse in je heeft en je met elkaar in gesprek gaat.
quote:Heyjij schreef op 24 juli 2009 @ 14:11:

die details komen later wel, als iemand interesse in je heeft en je met elkaar in gesprek gaat.Ja, maar dat bedoel ik niet. Ik bedoelde al die details die ik hier in mijn OP neerzette, zonder een uitleg die duidelijk genoeg aangaf waar ik heen wilde. Dat laatste stukje tekst wat ik schreef, had er eigenlijk bij moeten staan, of ik had die details weg moeten laten.
quote:nammtar schreef op 24 juli 2009 @ 10:00:

Hey iedereen!

Nou, nu ik dit forum toevallig gevonden heb, lijkt me dit eigenlijk toch wel de ideale plek om eens wat vragen te stellen waar ik maar geen antwoord op kan vinden of verzinnen.

Ik ben een man van bijna 32, sinds februari weer vrijgezel na een relatie van 6,5 jaar en 1,5 jaar samenwonen.

Waar ik nu eigenlijk naar op zoek ben is gewoon een leuke, sexy vrouw, die haar zaakjes redelijk op orde heeft, lol heeft in het leven en waar je lol mee kunt hebben, maar die ook in is voor wat serieuzere dingen en niet meer elke week (af en toe wel natuurlijk) in de kroeg wil hangen. Zat zo te denken ergens tussen de 25 en 30 jaar (en dan eerlijk gezegd het liefst meer richting de 25, maar weet niet of dat dan realistisch is gezien de andere dingen die ik belangrijk vind. ).

Maargoed! Waar en/of hoe vind ik die?

Wat denk ik zeker wel een beetje (of een beetje veel ;) ) mijn probleem is, is dat ik vrij verlegen/onzeker ben m.b.t. het aanspreken van iemand die me leuk lijkt. Dus, afgezien van dat ik niet zo'n kroeghanger ben, in de kroeg iemand aanspreken is niet echt 'mijn ding'. En vrouwen die ik dan toch daar weleens ontmoet heb, zijn tot nu toe geen van allen 'relationship-material' zeg maar.

Ook in andere settings (op het werk/op straat/in de winkel) ben ik eigenlijk altijd veel te beleefd heb ik het idee. Loop altijd met mijn gedachte in het hoofd dat vrouwen die ik daar tegen kom op dat moment met andere dingen bezig zijn en het alleen maar irritant zouden vinden als iemand "avances" probeert te maken. Is dat een terecht idee, of moet ik dat snel uit mijn hoofd zetten? (En als ik dat uit mijn hoofd moet zetten; hoe pak ik zoiets in zo'n setting dan aan?)

Nu heb ik, gewoon om het eens te proberen, ook een profiel aangemaakt op wat datingsites. Maar daar tot nu toe ook weinig succes mee. Veel profielen van vrouwen die daarop staan zijn allemaal hetzelfde. Ze zijn allemaal op zoek naar die spontane, sportieve, actieve man, die weet wat hij wil, gevoel voor humor heeft, er goed uit ziet, zijn zaakjes op orde heeft, van elke week feesten en stappen houdt en ook toe is aan een serieuze relatie.

Nou voldoe ik daar volgens mij in grote lijnen wel aan, maar hoe laat ik dat overkomen in een berichtje? Haha, ik weet het niet; heb lange berichtjes geprobeert, korte, mysterieuze, duidelijke. Maar slechts weinig reacties gekregen. Nou denk ik natuurlijk ook wel dat vrouwen op die sites vaak bedolven worden onder de mailtjes, dus snap ook wel dat ik lang niet van iedereen een reactie krijg. Maar toch.

Haha, nou, eigenlijk kan ik heeeel deze lange post wel samenvatten in een paar korte vraagjes.

- Wat zijn volgens jullie settings waar ik het type vrouw kan tegenkomen waar ik naar op zoek ben?

- Hoe spreek ik haar dan het beste aan (en dat het gesprek dus ook zo verloopt dat ik duidelijk maak dat ik geïnteresseerd ben en het niet alleen een leuk gesprekje blijft ;) )?

- Waar letten jullie als vrouw nu eigenlijk op bij iemand die je aanspreekt?

- En waar letten jullie als vrouw op in mailtjes die je eventueel via datingsites krijgt? (Of, m.a.w., hoe kan ik het best zo'n mailtje schrijven, wat wel en niet erin zetten? Wil wel eerlijk blijven!)

- En, nu ik toch bezig ben, hebben jullie nog tips voor mezelf om mezelf te trainen minder onzeker/verlegen te laten zijn?Kern van de zaak is dus dat je een lekker wijf wilt en dat je die niet in het café of op straat durft op te pikken. Kun je niet proberen om een vrouw te importeren uit, pak 'em beet, de Oekraïne? Misschien dat die iets kalmer reageert op het woord "settings" dan ik zelf zou doen.
Ik val met mijn 35 precies buiten je doelgroep Dus daar ga ik het niet over hebben.

Maar zoals je schrijft (en misschien druk je je ongelukkig uit of krijg je niet uit je vingers hoe je het bedoeld) Het komt op mij allemaal zo wanhopig over. Alsof je iemand moet ontmoeten, je moet daten, want je kunt niet alleen zijn, want je bent al 4 maanden vrijgezel. Ik knap daar op af. Sterker nog; hoef er niet eens een gesprek voor aan te gaan om te weten dat iemand zo wanhopig is. Je straalt dat uit. Maakt niet uit of je man of vrouw bent, maar wanhopig zijn maakt je niet aantrekkelijk eerder het tegenovergestelde.

Je schrijft later dat het je meer om het ontmoeten van mensen gaat dan om het daten. Nou laat daar nu eens de perfecte oplossing zijn: nieuwe mensen leren kennen Deze site biedt een scala van activiteiten met mensen die elkaar willen ontmoeten. Het is een gevarieerd gezelschap met als doel: samen de dingen doen die jou interesseren. Het gezelschap bestaat uit singles maar ook uit stelletjes. Mooier kun je het niet hebben.
Buiten hert feit dat deze post in de verste verte niet lijkt op je OP vallen mij nog een paar andere dingen op:quote:nammtar schreef op 24 juli 2009 @ 12:49:

Nou, ik zal even proberen uit te leggen hoe ik erin zit.

Ik ben inderdaad nog maar sinds vrij kort (begin feb.) weer vrijgezel. En wat ik nu leuk vind, is gewoon lol hebben, nieuwe mensen ontmoeten en leren kennen.

Ga naar buiten, maak strandwandeling, duik toch die kroeg in met vrienden, babbel,klets, niet zozeer om te versieren maar gewoon om het babbelen, zo leer je mensen kennen!

Niet met als ultiem doel om dan meteen weer een nieuwe relatie te krijgen, maar dat is ook niet iets wat ik uitsluit. Sta daar wat meer neutraal tegenover, van, ik zie wel wat er gebeurt.

Ik denk dat je er niet heel neutraal in staat als ik eerlijk ben.

Zoals vrouwen zaadvragende ogen kunnen hebben zo heb jij denk ik relatie vragende (of in ieder geval speurende) ogen, das echt afknapper nummer 1 bij een vrouw

Wat ik wel leuk vind dus, is nieuwe mensen ontmoeten, de lol van het daten op zich. En dat vind ik natuurlijk het leukst met mensen die bepaalde punten in zich hebben die ik aantrekkelijk vind.

Maar waarom wil je nieuwe mensen ontmoeten, misschien zit ik er helemaal naast maar volgens mij kan je gewoon slecht alleen zijn, ga dat dan eerst eens leren, wat STEL nou dat je nooit meer iemand tegen komt....dan zal je het toch met jezelf moeten rooien en dan is het prettig als je een beetje weet hoe dat moet

Waarom dan een profiel op een datingsite? Nou, zoals ik al zei hou ik niet van elk weekend in de kroeg hangen (af en toe, zoals op een date, vind ik het wèl leuk om daar heen te gaan). Maar ik vind het wèl leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Dus ja, waarom dan niet een keer een datingsite uitproberen?

Ik zie het (op dit moment) dus meer gewoon als "fun", maar als er iets meer uitkomt, vind ik dat niet erg.

Je zegt nu 3x achter elkaar dat je het niet erg zou vinden als er een relatie uit zou rollen, das een understatement denk ik, je lijkt echt wanbhopig op zoek, nogmaals vrouwen voelen dat aan, OOK online

En ja, waarom ik dit hier dan allemaal vraag, en de moeite neem een profiel aan te maken?

Gewoon, ten eerste omdat ik nieuwsgierig ben naar hoe vrouwen dit zien.

Daar is geen klip en klaar antwoord op, waarom ben ik hals over kop verliefd op mijn lief geworden en vind mijn beste vriendin het gewoon een leuke kerel....omdat we allemaal verschillend zijn

Ten tweede, voor het geval ik dus per toeval wèl iemand tegenkom waar ik helemaal van achterover sla. En ten derde, omdat het eigenlijk gewoon een opwelling was nadat ik hier wat andere topics had gelezen.Oja, hoop wel dat je de moeite neemt om hier even op te reageren, heb er toch wel mijn best op gedaan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je hebt al veel nuttige reacties gehad, maar na het lezen van alle posts en ook je openingspost vraag ik me net zoals een aantal anderen af, waarom je na zo'n lange relatie gelijk weer op zoek bent naar een nieuwe relatie? Je bent pas sinds februari vrijgezel!

Je komt nu eenmaal niet zo snel iemand tegen! Heb je daar weleens over nagedacht? Zeker als je duidelijk voor ogen hebt, wat je type is en wat je aantrekkelijk vindt in een vrouw, en dus enigzins kritisch bent. Wat op zich geen probleem is, iedereen heeft wel een aantal punten voor ogen die belangrijk zijn in een potentiele partner.

Je schrijft dat je zelf verlegen/onzeker bent, geen kroegtype, en het lastig vindt om zomaar een praatje aan te knopen met een vrouw die je niet kent. En je valt op leuke, sexy, spontane vrouwen van rond de 25 die zelfverzekerd zijn, weten wat ze willen in het leven en waar je 'lol' mee kunt hebben. Ik bedoel het niet gemeen, maar is het weleens in je opgekomen dat zulke types niet op zoek zijn naar iemand als jij? Een spontaan sexy zelfverzekerd meisje van 25 zal ten eerste waanzinnig kritisch zijn, omdat ze aandacht genoeg zal krijgen als ze echt leuk is, en dan valt een verlegen/onzekere man van 32, geen kroegtype al snel af. Misschien zou je meer op zoek moeten gaan naar iemand die beter bij jou past en dat hele lijstje los moeten laten.

Oh en wat betreft profiel op een dating website: wees origineel! Als ik op een profiel lees '...ik ben op zoek naar een leuke vrouw/iemand om mee te lachen/een meid die weet wat ze wil/vul een willekeurige andere cliche in' dan reageer ik sowieso niet. Bekijk eens wat profielen van andere mannen of modelleer je profiel meer naar het leukste profiel dat hij tot nu toe van iemand bent tegengekomen. Succes!
Als ik zo dat bericht van nammtar lees krijg ik t idee dat ie niet wil betalen op een datingsite en dat ie hoopt zo op een forum een zaadvraagend, sexy dametje wat NOG onzekerder is dan hij te scoren zodat hij zich zekerder gaat voelen en lekker met iemand een saaie relatie (praten is er ook niet bij) kan aangaan zodat die dame ook mooi voor hem kan koken en de was kan doen.... nammtar, doe er een foto van jezelf bij dan kunnen we je ook nog kleding tips geven.......
Nee Nee Oelewapper, das niet waar, hij zoekt juist een zelfverzekerd meisje.

Dat vond trouwens een bijzonder goed stukje uit de posting van Elvestad.

...Je schrijft dat je zelf verlegen/onzeker bent, geen kroegtype, en het lastig vindt om zomaar een praatje aan te knopen met een vrouw die je niet kent. En je valt op leuke, sexy, spontane vrouwen van rond de 25 die zelfverzekerd zijn, weten wat ze willen in het leven en waar je 'lol' mee kunt hebben. Ik bedoel het niet gemeen, maar is het weleens in je opgekomen dat zulke types niet op zoek zijn naar iemand als jij? Een spontaan sexy zelfverzekerd meisje van 25 zal ten eerste waanzinnig kritisch zijn, omdat ze aandacht genoeg zal krijgen als ze echt leuk is, en dan valt een verlegen/onzekere man van 32, geen kroegtype al snel af.....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 24 juli 2009 @ 16:47:

Nee Nee Oelewapper, das niet waar, hij zoekt juist een zelfverzekerd meisje.

Dat vond trouwens een bijzonder goed stukje uit de posting van Elvestad.

...Je schrijft dat je zelf verlegen/onzeker bent, geen kroegtype, en het lastig vindt om zomaar een praatje aan te knopen met een vrouw die je niet kent. En je valt op leuke, sexy, spontane vrouwen van rond de 25 die zelfverzekerd zijn, weten wat ze willen in het leven en waar je 'lol' mee kunt hebben. Ik bedoel het niet gemeen, maar is het weleens in je opgekomen dat zulke types niet op zoek zijn naar iemand als jij? Een spontaan sexy zelfverzekerd meisje van 25 zal ten eerste waanzinnig kritisch zijn, omdat ze aandacht genoeg zal krijgen als ze echt leuk is, en dan valt een verlegen/onzekere man van 32, geen kroegtype al snel af.....Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven