Napraattopic 2025.9 met geklets
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:17
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 10 december 2025 om 18:56
woensdag 10 december 2025 om 19:15
Frizz schreef: ↑10-12-2025 18:50Een verbod dat niet eens in de huisregels staat, ontdekte ik.
Maar goed, het voelde voor mij ook echt niet als spoileren; de NPO zet voor iedereen afleveringen gratis online.
Voor mij leek dus de norm: ‘hetgeen wat iedereen gratis kan kijken’, en wat je met NPO plus zou kunnen zien is dan spoileren.
Ik zei zelf nota bene nog dat ik weg zou blijven tot ik alles had gezien, want het leek mij logisch dat iedereen het zou hebben over wat er op de NPO te zien is.
Maar goed. Meteen op het strafbankje dus, ook al ben ik altijd een brave forummer.
De huisregels zoals ze altijd waren zijn verdwenen van Viva sinds de overname.
Maar niet spoileren lijkt me wel een hele logische. Waarom zou je iets willen verklappen voor een ander?
Is altijd zo geweest hier. Alleen de analoge uitzendingen bespreken tenzij in titel en OP anders staat.
woensdag 10 december 2025 om 19:20
BeeDifferent schreef: ↑10-12-2025 19:15De huisregels zoals ze altijd waren zijn verdwenen van Viva sinds de overname.
Maar niet spoileren lijkt me wel een hele logische. Waarom zou je iets willen verklappen voor een ander?
Is altijd zo geweest hier. Alleen de analoge uitzendingen bespreken tenzij in titel en OP anders staat.
De algemene voorwaarden met huisregels staan bovenaan deze pijler.
Ik wil niks verklappen voor een ander. Ik praatte gewoon over de afleveringen die voor iedereen beschikbaar zijn om te kijken.
•
woensdag 10 december 2025 om 19:23
woensdag 10 december 2025 om 19:24
woensdag 10 december 2025 om 19:25
Ja hoor, met mijn intelligentie is niks mis.
Ik vind het alleen niet logisch (en wat ouderwets).
•
woensdag 10 december 2025 om 19:36
BeeDifferent schreef: ↑10-12-2025 19:26Maar hoezo denk je dat iedereen even hip is als jij dan?
Zo slim ben je dan toch ook?
Omdat m’n eigen ouders die met pensioen zijn het ook doen, denk ik. En zo ongeveer iedereen die ik ken.
Maar is het nodig, zo die toon?
•
woensdag 10 december 2025 om 19:44
Nee misschien niet maar ik sla nogal aan op spoileren sinds ik het (toen) nieuwe 7e Harry Potter boek trots aan mijn bovenbuurvrouw liet zien.
Zij had het al in het Engels gelezen en zei gelijk "Oooh zo mooi, op pagina 254 gaat .... dood"
Ik haat haat haat het als mensen dingen verklappen. Vind het heel lomp en onaardig.
Zij had het al in het Engels gelezen en zei gelijk "Oooh zo mooi, op pagina 254 gaat .... dood"
Ik haat haat haat het als mensen dingen verklappen. Vind het heel lomp en onaardig.
woensdag 10 december 2025 om 19:47
Klinkt als een traumatische ervaring.BeeDifferent schreef: ↑10-12-2025 19:44Nee misschien niet maar ik sla nogal aan op spoileren sinds ik het (toen) nieuwe 7e Harry Potter boek trots aan mijn bovenbuurvrouw liet zien.
woensdag 10 december 2025 om 19:57
Mijn kerststuk zou zo uit een winkel kunnen komen, maar ze hielp je dan ook heel goed meeGrobbekuiken_ schreef: ↑10-12-2025 17:35Dat eten vind ik leuk maar van zo'n workshop word ik echt niet blij. Geen fatsoenlijke motoriek, een beeld in m'n kop van hoe iets moet worden en waar het uiteindelijk iets is wat ook de kat in elkaar had kunnen flanzen...nah... niks voor mij.
Maar veel plezier, en nog meer creativiteit gewenst!
Ben ook niet zo’n freubel.
Pieremachochel
woensdag 10 december 2025 om 21:04
Ik ben ook geen freubel, maar zou het best leuk vinden iets te maken. Helaas heb ik er toch uiteindelijk de zin niet in spullen in huis te halen hiervoor.noglangnietjarig schreef: ↑10-12-2025 19:57Mijn kerststuk zou zo uit een winkel kunnen komen, maar ze hielp je dan ook heel goed mee![]()
Ben ook niet zo’n freubel.
pink-freud wijzigde dit bericht op 10-12-2025 21:09
2.06% gewijzigd
Vanity of vanities; all is vanity
woensdag 10 december 2025 om 22:44
woensdag 10 december 2025 om 23:41
Dat laatste is echt super vervelend. Dit hadden we laatst met mijn schoonfamilie met Sinterklaas. Die stonden erop dat mijn baby mee ging de hele dag. Nou, echt niet. Zie nu al op tegen Kerst door dit gedoe.Pink-Freud schreef: ↑10-12-2025 22:44Jeetje. Wat een gedoe he? Al dan niet zelfgekozen, ik heb geen gezin dus hoef niks thuis te doen. (Man geeft er ook niet om) Wat een gedoe als je je wel verplicht voelt, maar er eigenlijk geen zin in hebt
Pluviofiel|Firm believer of Karma
woensdag 10 december 2025 om 23:52
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in