Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 2101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Kidneybean schreef:
12-12-2025 19:20
En een reminder dat ik een cursus hacken moet gaan volgen. Kan de kleine Boon straks tenminste naar het VWO.
Je kan ook proberen de plaatsingscommissie on te kopen. Hebben wij op school meegemaakt. Helaas was mijn collega niet omkoopbaar, of het bedrag was te laag, dat kan natuurlijk ook.
Si abra la puerta hay lobos.
Ik kende ooit een psycholoog die met de regelmaat van de klok voorstellen kreeg om er tegen betaling een paar IQ-puntjes bovenop te doen zodat het kind HB kon worden verklaard. Dus ik kijk nergens meer van op.
Graftak!
Ik was zo"n kind dat niet naar het VWO of gymnasium ging (wat echt normaal was op mijn lagere school). Ik was de domste, met Havo advies. Ik heb er nog een trauma van. Maar is allemaal goed gekomen. Heb 'gewoon' mijn HBO diploma gehaald via een omweg.
pink-freud wijzigde dit bericht op 13-12-2025 19:09
34.14% gewijzigd
Vanity of vanities; all is vanity
Kidneybean schreef:
En een reminder dat ik een cursus hacken moet gaan volgen. Kan de kleine Boon straks tenminste naar het VWO.

En ga naar een dyslexiebureau, dat een 'officiële diagnose' uitbrengt over je HB kind.

Iedereen met zo'n vodje papier krijgt extra tijd bij toetsen, ook op het VWO en de uni.
Zoek eens een andere hobby
Ik ben heel blij met dyslexieverklaringen. En met alle andere verklaringen ook. Het klopt dat ik soms mijn twijfels heb bij verklaringen die drie maanden voor de eindexamens ineens verschijnen, maar aan de andere kant: je komt er ook pas achter dat je "iets" hebt als je het niveau ineens niet meer zo makkelijk kunt behalen.

Druk om hoogopgeleide kinderen te produceren herken ik wel, al is het daar ook handig om zelf uit te stralen dat je sowieso blij bent met je kinderen. Ik heb er twee en ze bewandelen een bijna tegengesteld schoolpad en ik ben op beide even trots.
Dat vodje met als waarde ‘extra tijd’ heeft gemaakt dat mijn oudste nu ingenieur is, in plaats van verdrietig omdat het gewoon niet lúkt om sneller te lezen en dus ook bij de laatste vier opgaven te laten zien wat je weet en kan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
13-12-2025 16:44
Dat vodje met als waarde ‘extra tijd’ heeft gemaakt dat mijn oudste nu ingenieur is, in plaats van verdrietig omdat het gewoon niet lúkt om sneller te lezen en dus ook bij de laatste vier opgaven te laten zien wat je weet en kan.
:heart:
Mijn kind was vooral enorm opgelucht dat ze dus niet dom was. En dat wisten wij natuurlijk wel, maar nu is het in elk geval voor iedereen duidelijk en vooral voor haar. Het blijft een lastig traject, maar we ploeteren voort.

Goed nieuws: er zat 2 liter griesmeelpap in mijn too good to go en ik had dat nog nooit gegeten, maar ik vind het enorm lekker.
Rabarbara schreef:
13-12-2025 18:25
:heart:
Mijn kind was vooral enorm opgelucht dat ze dus niet dom was. En dat wisten wij natuurlijk wel, maar nu is het in elk geval voor iedereen duidelijk en vooral voor haar. Het blijft een lastig traject, maar we ploeteren voort.

Goed nieuws: er zat 2 liter griesmeelpap in mijn too good to go en ik had dat nog nooit gegeten, maar ik vind het enorm lekker.
Ik ben een echt papkindje en vind het griesmeelpap ook heerlijk net als rijstepap :kwijl:
Voor het eerst een eierbal geproefd en ook gelijk voor het laatst.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Joppie schreef:
13-12-2025 19:04
Ik ben een echt papkindje en vind het griesmeelpap ook heerlijk net als rijstepap :kwijl:
Voor het eerst een eierbal geproefd en ook gelijk voor het laatst.
Griesmeelpap, rijstepap, havermoutpap, ik hou ervan! Ik ben een papkind. Ook geen borstvoeding gehad maar sojamelkjes . Zou dat er iets mee te maken hebben? Eierbal doet het ook niet voor mij. Hoewel ik dol ben op gehaktballen.
Pink-Freud schreef:
13-12-2025 19:50
Griesmeelpap, rijstepap, havermoutpap, ik hou ervan! Ik ben een papkind. Ook geen borstvoeding gehad maar sojamelkjes . Zou dat er iets mee te maken hebben? Eierbal doet het ook niet voor mij. Hoewel ik dol ben op gehaktballen.
Gehaktbal en eierbal lijken, behalve de vorm, totaal niet op elkaar.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Het mist een ei.
Maar zit er geen gehaktbal omheen? Sorry ik weet er niks van. Hoewel ik wel eens een eierbal heb gegeten.
Pink-Freud schreef:
13-12-2025 20:27
Maar zit er geen gehaktbal omheen? Sorry ik weet er niks van. Hoewel ik wel eens een eierbal heb gegeten.
Met gehakt eromheen is een Schots ei.
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
13-12-2025 20:31
Met gehakt eromheen is een Schots ei.
Aha!
Het is kroketvulling (toch?) met een ei erin.
Pieremachochel
Kidneybean schreef:
Tenminste naar VWO…..? Haha nou ik zou liever in de toekomst wat meer MBO-ers, lees geschoolde goed opgeleide vaklieden, aan Nederland gunnen. Van die hoogopgeleide gevallen ( omdat pa&moe hun kind “alles gunnen” lees “ mijn kind moet het beste in alles zijn”) zijn er in de toekomst vanwege de opmars van AI steeds minder nodig, op de werkvloer echter worden de hardwerkende handjes steeds onmisbaarder. En die zullen in de toekomst de hoogstbetaalden gaan worden denk ik.
Carpe Diem
Ik heb gehoord dat het gebruik van AI zo toeneemt, dat de helft van de trollen op internet al artificieel is.
Pink-Freud schreef:
13-12-2025 20:27
Het is een grote bitterbal met gekookt ei erin.
Wij noemen het frietei. Omdat het ei in frietvorm is gesneden.

https://www.robypma.nl/2015/07/amsterdamse-eierbal-2/
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
AI blijkt een enorme zeepbel te zijn straks.
Volgens mij begint langzaam maar zeker duidelijk te worden dat het toch wat tegenvalt.
https://nos.nl/artikel/2586573-is-de-eu ... ppen-staat
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
13-12-2025 21:54
AI blijkt een enorme zeepbel te zijn straks.
Volgens mij begint langzaam maar zeker duidelijk te worden dat het toch wat tegenvalt.
https://nos.nl/artikel/2586573-is-de-eu ... ppen-staat
Ik heb er geen euro inzitten 🙏
Pieremachochel
Ik ook niet sowieso voelt beleggen voor mij als gokken, dan maar in een oude sok ; )
En AI heeft geen humor en kan niet zelf nadenken, dat vertrouw ik niet.
Wel grappig om vragen te stellen die hij niet snapt :P
En Solo het is nu een beetje te laat om te reageren op jouw laatste reactie in vraag het de mods ( tegen mij )
Maar je hebt gelijk !
.
noglangnietjarig schreef:
13-12-2025 22:29
Ik heb er geen euro inzitten 🙏
Ben je niet in de war met crypto's?
Graftak!
En ik ben altijd trost op mijn kinderen, was even een andere discussie.
Ze zijn waardevolle mensen, maken de wereld beter, in de eerste en belangrijkste plaats voor zichzelf.
Zo verdrietig dat een papiertje zo belangrijk is geworden.
Dat zegt helemaal niks.
.
Djessy schreef:
13-12-2025 21:43
Het is een grote bitterbal met gekookt ei erin.
Wij noemen het frietei. Omdat het ei in frietvorm is gesneden.

https://www.robypma.nl/2015/07/amsterdamse-eierbal-2/
oh
:kwijl: :-9
Janskap schreef:
13-12-2025 21:33
Tenminste naar VWO…..? Haha nou ik zou liever in de toekomst wat meer MBO-ers, lees geschoolde goed opgeleide vaklieden, aan Nederland gunnen. Van die hoogopgeleide gevallen ( omdat pa&moe hun kind “alles gunnen” lees “ mijn kind moet het beste in alles zijn”) zijn er in de toekomst vanwege de opmars van AI steeds minder nodig, op de werkvloer echter worden de hardwerkende handjes steeds onmisbaarder. En die zullen in de toekomst de hoogstbetaalden gaan worden denk ik.
Ik was dan ook heel sarcastisch.
Pluviofiel|Firm believer of Karma

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven