Leukste uitje met zn 2en

16-12-2025 00:25 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vriend en ik willen samen een dagje uit. We komen standaard uit op door een stad dwalen,lekker uiteten, wandelen, theater/concert etc,maar we willen allebei eigenlijk wel een keer iets anders doen. Met name overdag, de avond is al snel gevuld met lekker uit eten / samen op de hotelkamer.

Dus, welke activiteit /uitje hebben jij en je partner samen gedaan dat verrassend leuk was?
Dit vonden wij erg leuk. Het is echt een verwonderende ervaring. https://doloris.nl/meta-maze/
Fibonaci schreef:
16-12-2025 07:17
Dit vonden wij erg leuk. Het is echt een verwonderende ervaring. https://doloris.nl/meta-maze/
Deze zit ook in Utrecht. Daar vond ik hem leuker.
Wij hebben samen een golf-clinic gedaan. Lekker buiten, beetje in beweging. Hoewel we allebei geen enkele ambitie hebben om vaker te golfen was het toch leuk.
Dagje hoge veluwe. Lekker fietsen op de witte fietsen en carrot cake eten in de beeldentuin van het kröller-muller museum (of de buitenhoreca in de winter open is weet ik niet)
https://fort-eben-emael.be/nl/home
en daarna verder in Maastricht of Aken of iets anders in de buurt.
En doooooor!
Wij gaan graag met z'n tweeën naar een pretpark. Winter Efteling, maar Phantasialand in Duitsland is ook erg leuk.
Een stuk fietsen vinden wij vaak ook leuk, kom je wat verder dan wandelen (maar nu misschien niet helemaal het seizoen 😊). Sowieos vind ik samen in de natuur zijn altijd wel fijn, wat minder prikkels waardoor we sneller fijne en wat langere gesprekken hebben waar we met de kinderen er bij minder snel aan toe komen (maar dat is bij jullie wellicht niet aan de orde).
Een museum bezoeken is ook leuk.
Dagje welness, of juist iets actiefs, op en neer naar Winterberg om te skiën als er sneeuw ligt (of desnoods in zo'n skihal), een rondvaart.
Lasergamen, escape room, samen een spelletje kopen in de spellenwinkel en dat doen met lekkere hapjes erbij. Je merkt, wij houden van een bepaald thema. :lol:
Wij zijn van de Prison Islands. Hebben diverse locaties door Nederland en daar passen wij vaak onze hotelovernachting op aan. Bij de meeste kun je ook andere activiteiten doen zoals bowlen, glowgolf en lasergamen.
Kookworkshop? Of varianten daarop (je eigen gin maken, cocktails, taarten maken)
Micropia bij Artis vonden wij heel leuk.
https://smaakverkenners.nl/hoe-werkt-het/
Wij gaan regelmatig een hele dag naar de sauna. Relaxen, lezen, tukkie foen, rondjes sauna, zwemmen, lekker eten, geen afleidingen van telefoons etc.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De Bols cocktailworkshop in Amsterdam was echt een aanrader! Uiteraard, als je naar Amsterdam wil gaan.
Frost schreef:
16-12-2025 08:55
Wij gaan graag met z'n tweeën naar een pretpark. Winter Efteling, maar Phantasialand in Duitsland is ook erg leuk.
Hier hetzelfde 😊 heel veel pretparken hebben ook speciale winterevents. Je hebt uiteraard de winter Efteling, maar toverland heeft Winter feelings, Slagharen winter is er, phantasialand heeft wintertraum, Bobbejaanland wintert heb je sinds dit jaar en movie park Germany heeft Hollywood Christmas. Allemaal hele leuke events vind ik!
Ik ben laatst met mijn partner naar de Eiffel geweest. Overdag lekker gewandeld en 's avonds in het hotel in de sauna gaan zitten. Ik weet niet waar jullie interesse ligt, maar het eerder genoemde Eben Emael vind ik ook erg interessant.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Leuk al deze reacties al.

Vriend en ik zijn niet zo van de pretparken (doen we wel voor de kinderen). Escape room vinden we wel leuk,kookworkshop etc ook. Maar dat zijn wel dingen die we allebei leuker vinden met een grotere groep. Hotel/locatie met sauna/hottub/jaccuzi oid leek ons idd ook lekker,maar een hele dag een openbare sauna is niet ons ding. Doloris vind ik wel leuk klinken, al is het me niet helemaal duidelijk wat ik daarvan moet verwachten.

Meestal doen we onze dagjes/nachtjes weg met lekker weer,dan is alles al gauw leuk.
We lijken wel zure types zo, maar dat valt mee in het echt:). Maar op deze tips ga ik eens voort borduren en wie weet komen er nog leuke andere ideeen.
Workshops:
Bonbon's maken, schieten met een pistool en revolver, kennismaken pitch en putt, folie en lood enz.
Musea bezoeken (van alles, onlangs in kantklosmuseum geweest).

Vinden het leuk samen nieuwe dingen te ontdekken.
Wij zijn hier al een paar keer geweest:
https://www.fabrique-lumieres.com/nl
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Wij hebben een keer een dag samen edelsmeden onder begeleiding gedaan. Erg leuk. Was wel prijzig. Maar geheel verzorgd. En prima resultaat. Dus later nog een keer gedaan.
Afkoelen heeft gewerkt
Fabrique des lumières is tof. Mesmerica vond ik ook mooi. En wij zijn dit weekend naar Lumineuze Nachten geweest, ook leuk, maar wellicht is dat al uitverkocht voor dit jaar.
Misschien is geocaching iets voor jullie?
Ik vind stadswandelingen ook erg leuk, of natuurwandelingen, onder begeleiding van een gids of met een routekaart. Iets gerichter dan 'dwalen door de stad'.

We zijn ook wel eens bij lezingen geweest, meer cultuur gericht dan. Over geschiedenis of politiek oid, dan heb je ook wel weer wat nieuws om over te praten. We hebben heel slechte lezingen gehad (wat een lol hadden we dan de rest van de dag nog hierover), of juist heel interessant.
Wij hebben weleens een stadswandeling gedaan in Utrecht. Geboekt bij Guruwalk, dat kost niks.
Fietstocht is ook leuk maar dat hebben we eigenlijk alleen in het buitenland gedaan.
In Nl fietsen we gewoon op eigen houtje.

Ook bezoeken wij regelmatig een brouwerij met rondleiding.

Of naar een museum toen we nog museumkaarten hadden.
Wat wij leuk vinden/vonden:
- Een verbonden ademhaling sessie
- Ijsbadworkshop
- duo thaise massage in stadscentrum en daarna lunchen/borrelen
- lange wandeling in de duinen en daarna cafe in
- dagje sauna met opgietingen
- workshop japans drummen
- concertje
- foodmarkt
- vakantiehuisje met eigen sauna en hottub
- bijzondere bioscoop