Entertainment alle pijlers

Expeditie Robinson 2025

11-08-2025 12:52 857 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op 31 augustus start het nieuwe seizoen en vandaag zijn de deelnemers bekendgemaakt.

Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 16-11-2025 21:32
5.08% gewijzigd
Irregular_Choice schreef:
18-12-2025 18:47
Ik heb dat helemaal niet gemerkt. Ook bij het vertrek van Kevin is dat niet gebeurt. Zij viel over hetzelfde als waar Kevin over viel bij Nordin. Dat Nordin deed alsof hij zich niet wilde verlagen tot vals spel (en het Amije en Kevin verwijt wel te doen) en het dan dus zelf ook doet, maar dat niet gewoon eerlijk toe wilde geven. Dat vind ik hypocrieter dan hoe Kevin en Amije reageerden op het wegstemmen van Kevin.
Robin viel af en de wereld was te klein. Want de sterke spelers moesten erin blijven en oh wat was dit oneerlijk. En daarna wil ze de sterkste speler Churandy weg. Want dat is een bedreiging voor haar en dan mag het ineens wel. Ze is inderdaad enorm hypocriet.
AnAppleADay schreef:
18-12-2025 15:03
Dat ze tactisch speelt is niet het probleem, dat is inderdaad onderdeel van het spel en dat doet Nordin minstens zo veel.
De reden waarom mensen kritiek hebben is omdat ze vermoorde onschuld speelt als zij (of haar bondje) een keer slachtoffer zijn van andermans tactiek. Dan ineens is het ongeoorloofd en 'vals spel' terwijl ze zelf precies hetzelfde doet. Dat is hypocriet.
Ik heb vooral moeite met hoe zij zich presenteert. Alsof zij de baas is van het spel en alles bepaalt. En dat de grootste groep kandidaten dat ook laat gebeuren, maakt dat ze steeds arroganter wordt daarin. En als er dan iets gebeurt waardoor blijkt dat zij níet de baas is van het hele spel, reageert ze uitermate onsportief. Dat vind ik onprettig aan haar.
Ik vind het gewoon echt een onaardig mens, ik heb nog niets leuks aan haar kunnen ontdekken.
Eens met beide posts.
Ik kende haar voor dit programma niet en heb ook niet de behoefte om haar te volgen.
Minik schreef:
19-12-2025 00:13
Ik heb vooral moeite met hoe zij zich presenteert. Alsof zij de baas is van het spel en alles bepaalt. En dat de grootste groep kandidaten dat ook laat gebeuren, maakt dat ze steeds arroganter wordt daarin. En als er dan iets gebeurt waardoor blijkt dat zij níet de baas is van het hele spel, reageert ze uitermate onsportief. Dat vind ik onprettig aan haar.
Eens
Ik heb de aflevering net gekeken, maar wat een rotstreek van Lies om Amije mee te nemen ipv Nordin. Amijie stond daar als ijskonijn enhad moeten zeggen dat Nordin kon gaan. Bah, vervelende mensen dit seizoen. De enige die ik de winst echt nog gun is Nordin.
Nadinexxx schreef:
19-12-2025 13:15
Ik heb de aflevering net gekeken, maar wat een rotstreek van Lies om Amije mee te nemen ipv Nordin. Amijie stond daar als ijskonijn enhad moeten zeggen dat Nordin kon gaan. Bah, vervelende mensen dit seizoen. De enige die ik de winst echt nog gun is Nordin.
Je zag bij Amije ook gewoon de tranen in d’r ogen toen ze die foto van haar ouders en broer/vriendin zag. En ze zei zelf ook dat ze dacht dat ze een ijskonijn was als het hierop aan kwam, maar dat dat dus helemaal niet zo bleek te zijn. Waarom moet zij dan zeggen dat Nordin wel mee mag? Die keus lag volledig bij Lies en die had ook gewoon Nordin mee kunnen nemen. Maar die had een afspraak gemaakt en hield zich daar gewoon aan. Afspraak is afspraak kan toch nooit een rotstreek zijn?
Ik vind het dit jaar echt een sociaal experiment waaruit blijkt hoe slecht of juist goed mensen zijn/worden onder zware omstandigheden.

Tegenvallers hierin: Kevin, helaas ook Tobias in de laatste afleveringen, Lies en bovenaan Amije.

Laatste heb ik nog geen enkele keer kunnen betrappen op een sympathieke lach, opmerking of wat dan ook. Altijd heel afgemeten en berekenend, zonder humor.

Meevallers: Vincent, Churandy, Nordin, Twan
Poep, wie heeft jou gescheten?
louise1 schreef:
19-12-2025 13:36
Ik vind het dit jaar echt een sociaal experiment waaruit blijkt hoe slecht of juist goed mensen zijn/worden onder zware omstandigheden.
Ik denk dat het hier ook gewoon een groot deel in zit van hoe mensen zich gedragen en/of over komen. Wij hebben geen idee wat er verder gebeurt. Wij zien een fractie van de dag en daarin zie je dan ook nog eens vooral de proeven, de eliminatie (en wat daar direct daarna gebeurt) en maar weinig van hoe ze met elkaar om gaan. Je slaapt slecht, hebt weinig eten, mist familie, hebt te maken met zandvlooien en andere insecten die je bijten/prikken continu, noem maar op. Ik denk echt dat je daar gewoon helemaal niet echt jezelf bent. Ook omdat je gewoon in een groep zit met groepsdruk qua stemming etc. En daarnaast doet editing ook een boel natuurlijk. Mensen worden op een bepaalde manier neergezet, dat is algemeen bekend. Ik ken iemand die bij de editing van ER heeft gewerkt en er wordt echt gewoon gekeken naar uitspraken die de meeste ophef veroorzaken enz. Dus naar mijn idee kan je er eigenlijk weinig over zeggen hoe leuk of niet leuk je iemand vind op basis van dit programma. Want het kan een compleet verkeerd beeld geven en dat kan positief uitpakken of negatief.
Het klopt wat je zegt in zoverre dat montage veel kan doen, of een ander beeld kan neerzetten maar zodra er hele volzinnen uit iemands mond komen dan zit daar geen montage of 'verkeerd neerzetten' bij.

Ze kwam bij mij al vanaf het begin heel afstandelijk over. Ik probeerde haar leuk te vinden omdat mijn dochter positief over haar was (in het begin, nu niet meer ;-)) maar het lukte me gewoon niet.
Poep, wie heeft jou gescheten?
louise1 schreef:
19-12-2025 15:07
Het klopt wat je zegt in zoverre dat montage veel kan doen, of een ander beeld kan neerzetten maar zodra er hele volzinnen uit iemands mond komen dan zit daar geen montage of 'verkeerd neerzetten' bij.

Ze kwam bij mij al vanaf het begin heel afstandelijk over. Ik probeerde haar leuk te vinden omdat mijn dochter positief over haar was (in het begin, nu niet meer ;-)) maar het lukte me gewoon niet.
Het is ook niet mijn favoriete kandidaat hoor :) maar ik kan me wel gewoon voorstellen dat je je heel anders gedraagt in deze setting en dat dus de interactie met andere kandidaten ook veel doet.
19-12-2025 13:35
Je zag bij Amije ook gewoon de tranen in d’r ogen toen ze die foto van haar ouders en broer/vriendin zag. En ze zei zelf ook dat ze dacht dat ze een ijskonijn was als het hierop aan kwam, maar dat dat dus helemaal niet zo bleek te zijn. Waarom moet zij dan zeggen dat Nordin wel mee mag? Die keus lag volledig bij Lies en die had ook gewoon Nordin mee kunnen nemen. Maar die had een afspraak gemaakt en hield zich daar gewoon aan. Afspraak is afspraak kan toch nooit een rotstreek zijn?
Afspraak is afspraak is nu niet bepaald iets waar ze zich in de expeditie aan houden, en gaat volledig voorbij aan empathie. En daarnaast heeft Nordin het al veel langer lastig en blijkbaar zo'n groot hart dat hij het Amije ook gunt. Amije heeft duidelijk minder heimwee, ondanks de tranen. Dus het had haar gesierd als ze Nordin had laten gaan, mede omdat ze zag dat Lies hier heel erg mee worstelde. Maar alles voor eigen gewin bij Amije. Dus ja, ik vind het een rotstreek van beiden.
19-12-2025 13:42
Ik ken iemand die bij de editing van ER heeft gewerkt en er wordt echt gewoon gekeken naar uitspraken die de meeste ophef veroorzaken enz. Dus naar mijn idee kan je er eigenlijk weinig over zeggen hoe leuk of niet leuk je iemand vind op basis van dit programma. Want het kan een compleet verkeerd beeld geven en dat kan positief uitpakken of negatief.
Toch opvallend dat er dan bij sommige mensen zo veel uitspraken voor de editing zijn en bijv een Churandy er alleen maar positief uit komt. Ik denk dat het wel degelijk iets zegt over een persoon.
Nadinexxx schreef:
19-12-2025 17:12
Toch opvallend dat er dan bij sommige mensen zo veel uitspraken voor de editing zijn en bijv een Churandy er alleen maar positief uit komt. Ik denk dat het wel degelijk iets zegt over een persoon.
Sowieso is niet ieder persoon hetzelfde natuurlijk. Dus je zal altijd mensen hebben die killer of juist warmer over komen. Maar de omstandigheden maken ook hoe mensen reageren en feit blijft dat wij maar een fractie van een dag zien. Dus in mijn ogen kan je een persoon gewoon niet volledig afschrijven op basis van wat ze in een programma als dit doen. Ik heb hier vaak genoeg mensen in gezien die ik echt niet leuk vond en in een ander programma weer heel anders waren. Tja, blijkbaar doet dit spel en de omstandigheden waarin dit gespeeld wordt wel ook gewoon wat met je.
19-12-2025 21:07
Sowieso is niet ieder persoon hetzelfde natuurlijk. Dus je zal altijd mensen hebben die killer of juist warmer over komen. Maar de omstandigheden maken ook hoe mensen reageren en feit blijft dat wij maar een fractie van een dag zien. Dus in mijn ogen kan je een persoon gewoon niet volledig afschrijven op basis van wat ze in een programma als dit doen. Ik heb hier vaak genoeg mensen in gezien die ik echt niet leuk vond en in een ander programma weer heel anders waren. Tja, blijkbaar doet dit spel en de omstandigheden waarin dit gespeeld wordt wel ook gewoon wat met je.
Heb je waarschijnlijk gelijk in en ik snap ook wat je bedoelt. Alleen is dat wel het gevolg van een keuze om mee te doen aan zo'n programma. Mensen baseren een mening op de info die ze hebben en het is mijn ogen dan te makkelijk om je achter editing en het programma te verschuilen. Bij sommige mensen heb je de behoefte om meer over ze te weten te komen en bij anderen niet. Dus in dat opzicht is er ook wel een afbreukrisico voor bn'ers.
Nadinexxx schreef:
19-12-2025 21:42
Heb je waarschijnlijk gelijk in en ik snap ook wat je bedoelt. Alleen is dat wel het gevolg van een keuze om mee te doen aan zo'n programma. Mensen baseren een mening op de info die ze hebben en het is mijn ogen dan te makkelijk om je achter editing en het programma te verschuilen. Bij sommige mensen heb je de behoefte om meer over ze te weten te komen en bij anderen niet. Dus in dat opzicht is er ook wel een afbreukrisico voor bn'ers.
Zeker is dat waar je voor tekent als je mee doet ja. Daar hebben volgens mij wel meer bn’ers soms spijt van als je ziet hoe ze soms over komen. Zo heb je nu dat programma “het zwaard van Damocles”, daar komt ook echt niet iedereen zo leuk over 😁 denk dat mensen daar ook niet bij nadenken als ze zich opgeven. Dat zag je destijds ook toen het nog met onbekenden was. Daar stond op een gegeven moment een Belg te zwaaien met een machete. Ik neem aan dat hij dat ook niet dagelijks doet thuis, maar blijkbaar was er tijdens zijn verblijf toch iets wat hem daartoe aan zette.
19-12-2025 22:08
Zeker is dat waar je voor tekent als je mee doet ja. Daar hebben volgens mij wel meer bn’ers soms spijt van als je ziet hoe ze soms over komen. Zo heb je nu dat programma “het zwaard van Damocles”, daar komt ook echt niet iedereen zo leuk over 😁 denk dat mensen daar ook niet bij nadenken als ze zich opgeven. Dat zag je destijds ook toen het nog met onbekenden was. Daar stond op een gegeven moment een Belg te zwaaien met een machete. Ik neem aan dat hij dat ook niet dagelijks doet thuis, maar blijkbaar was er tijdens zijn verblijf toch iets wat hem daartoe aan zette.
Of op Videoland, Vals Spel. Haalt ook niet het beste in mensen naar boven. Maar heerlijk om even naar te kijken :mrgreen:
Ikje schreef:
19-12-2025 22:31
Of op Videoland, Vals Spel. Haalt ook niet het beste in mensen naar boven. Maar heerlijk om even naar te kijken :mrgreen:
Ja Vals spel en Het zwaard van Damocles lijken wel wat op elkaar, maar ik vind Vals spel veel leuker. Ik denk dat de bekende mensen die er in meedoen best weten waar ze aan beginnen en dus wat acteren, ze zullen er goed voor betaald worden.
Gelukkig viel de val van Nordin mee
Gelukkig idd, wat een bikkel!
Het lijkt of de mede kandidaten niet op of om keken.. Als dat geen editing was maar gewoon echt zou ik dat wel echt heeeeel erg vinden.
Vind er nu echt niks meer aan @(
Jammer van de eerste finalist. Hoopte dat Lies hem nog snel zou pakken. En heel fijn dat die val van Nordin meeviel. Hoop toch dat hij en Lies er nog 1 winnen. Lies omdat ze het echt wel verdient, want heel veel gewonnen en Nordin voor C
Ik vind dat gekreun en oeh en aah van Nicolette echt bloedirritant deze proef
Haha, die Nordin met al die foutjes op de balken. Hoop dat hij nog wint.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-12-2025 07:27
Reden: Uitschelden
97.56% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven