Logeerpartij puber zonder ouders
zaterdag 20 december 2025 om 11:01
Hallo,
Ik wil graag even een mening vragen. Ik schijn nameljjk de strengste moeder van de wereld te zijn.
Mijn dochter had gister afgesproken bij haar beste vriendin thuis. Een groep van 7 of 8 pubers. 15/16 jaar. Jongens en meiden. Ze mochten allemaal blijven overnachten. De ouders van de vriendin waren er niet. Eentje was een weekend ver weg en de ander was vlak bij maar at en sliep niet thuis.
Wat vinden jullie daarvan?
Groetjes
Ik wil graag even een mening vragen. Ik schijn nameljjk de strengste moeder van de wereld te zijn.
Mijn dochter had gister afgesproken bij haar beste vriendin thuis. Een groep van 7 of 8 pubers. 15/16 jaar. Jongens en meiden. Ze mochten allemaal blijven overnachten. De ouders van de vriendin waren er niet. Eentje was een weekend ver weg en de ander was vlak bij maar at en sliep niet thuis.
Wat vinden jullie daarvan?
Groetjes
zaterdag 20 december 2025 om 11:08
Dit. Waar ben je bang voor?
Als jouw kind heel druk is met roken, drugs, alcohol, snap ik dat je hier niet blij van wordt.
Maar als je daar weinig van te vrezen hebt, zal het wel meevallen. Ik ging op die leeftijd met vriendinnen ook weleens een nachtje in de stacaravan van een familielid van een vriendin. Super leuk, het enige wat we deden was karaoke, chocoladefonduen, heel veel chips eten en vooral niet slapen. Maar niks wereldschokkends.
zaterdag 20 december 2025 om 11:11
Ik zou me vooral afvragen of die ouders weten dat hun dochter er een feestje van maakt. En mijn zorgen, als die er zijn, met de ouders van de gastvrouw bespreken.
Of mijn kind mag gaan hangt vooral af of het kind nog verplichtingen heeft dit weekend (sport, baantje, toetsweek). Zo niet: veel plezier
Misschien een goed gesprek over alcohol en groepsdruk (als dat speelt).
Of mijn kind mag gaan hangt vooral af of het kind nog verplichtingen heeft dit weekend (sport, baantje, toetsweek). Zo niet: veel plezier
zaterdag 20 december 2025 om 11:13
Zolang mijn kind verplichtingen richting school, bijbaan, stage of toetsweek gewoon nakomt, heeft het feestje daar wat mij betreft verder niets mee te maken.hadea1 schreef: ↑20-12-2025 11:11Ik zou me vooral afvragen of die ouders weten dat hun dochter er een feestje van maakt. En mijn zorgen, als die er zijn, met de ouders van de gastvrouw bespreken.
zaterdag 20 december 2025 om 11:14
zaterdag 20 december 2025 om 11:18
zaterdag 20 december 2025 om 11:18
Ik vertrouwde het niet en dus heeft man haar opgehaald. Ik was er eigenljjk van overtuigd dat de andere ouders gewoon niet op de hoogte waren van het feit dat de ouders van de vriendin er niet waren. Dat ze het anders ook niet zouden hebben toegelaten.
Ik ik wilde dat eigenljjk achteraf navragen bij ouders van goed vriendje.
Ben ik dan raar bezig?
Ben ik dan raar bezig?
zaterdag 20 december 2025 om 11:20
Ja. Ze heeft nu echt dikke schande gepakt.Florian71 schreef: ↑20-12-2025 11:18Ik vertrouwde het niet en dus heeft man haar opgehaald. Ik was er eigenljjk van overtuigd dat de andere ouders gewoon niet op de hoogte waren van het feit dat de ouders van de vriendin er niet waren. Dat ze het anders ook niet zouden hebben toegelaten.
Ben ik dan raar bezig?
zaterdag 20 december 2025 om 11:23
Vraag maar aan je dochter.
Met 16 mogen drinken doet me vermoeden dat jullie niet in Nederland wonen en je dochter niet op NL onderwijs zit.
Ze staat voor paal bij haar vrienden.
brutaimmaculata wijzigde dit bericht op 20-12-2025 11:25
40.00% gewijzigd
zaterdag 20 december 2025 om 11:24
Wat is precies de reden dat het niet mocht? Het is duidelijk een groep die je kind goed kent en jij/ jullie ook (beste vriendin, goed vriendje). Ze zijn eerlijk over het feit dat de ouders er niet zijn en het is niet zo ver weg dat ze niet opgehaald kan worden als er problemen zijn (je man heeft d'r nu ook opgehaald). Kind heeft geen verplichtingen die dit in de weg staan.
Ik zou blij zijn dat ze open en eerlijk is, eventueel de afspraken nog eens doornemen (en dan vooral de afspraken wat te doen als we iets gebeurd wat je niet wil), en d'r verder heel veel plezier wensen.
Ik zou blij zijn dat ze open en eerlijk is, eventueel de afspraken nog eens doornemen (en dan vooral de afspraken wat te doen als we iets gebeurd wat je niet wil), en d'r verder heel veel plezier wensen.
selune wijzigde dit bericht op 20-12-2025 11:25
1.12% gewijzigd
Forever is a hell of a long time.
zaterdag 20 december 2025 om 11:25
Ik heb mijn dochter een half jaar geleden ook al eens op moeten halen naar aanleiding van alcohol. Haar vriendin heeft zich al twee keer het ziekenhuis in gewerkt. Er wordt gevaped. Dat kan ook als ze gewoon savonds weggaan dat weet ik. Maar de hele nacht zonder toezicht vond ik eng.
Bedankt voor jullie inzichten.
Bedankt voor jullie inzichten.
zaterdag 20 december 2025 om 11:26
Ja, dat vind ik wel een beetje raar. Of de andere ouders op de hoogte waren, is voor jou toch niet relevant? Jij was wel op de hoogte. Dus je laat je kind ophalen omdat jij vermoedt dat andere ouders niet op de hoogte waren?Florian71 schreef: ↑20-12-2025 11:18Ik vertrouwde het niet en dus heeft man haar opgehaald. Ik was er eigenljjk van overtuigd dat de andere ouders gewoon niet op de hoogte waren van het feit dat de ouders van de vriendin er niet waren. Dat ze het anders ook niet zouden hebben toegelaten.
Ben ik dan raar bezig?
Jazeker, die redenering vind ik wel raar, ja.
zaterdag 20 december 2025 om 11:30
DitSelune schreef: ↑20-12-2025 11:24Wat is precies de reden dat het niet mocht? Het is duidelijk een groep die je kind goed kent en jij/ jullie ook (beste vriendin, goed vriendje). Ze zijn eerlijk over het feit dat de ouders er niet zijn en het is niet zo ver weg dat ze niet opgehaald kan worden als er problemen zijn (je man heeft d'r nu ook opgehaald). Kind heeft geen verplichtingen die dit in de weg staan.
En niet bij andere ouders navraag gaan doen wat ze hiervan wisten.
zaterdag 20 december 2025 om 11:31
Ik vond het relevant omdat ik dan begrijp waarom alle pubers wel mogen blijven slapen en de mijne niet.
Maar ik ben blij dat ik hier even na kan vragen. Ik heb nog oudere pubers, moet je nagaan.
Die hielden zich iets meer aan de regels. Of ik was niet op de hoogte van hun avonturen. Sinds ze dronken moest worden oogehaald en ik weet dat er gevaped is, ben ik erg wantrouwend geworden.
Maar ik ben blij dat ik hier even na kan vragen. Ik heb nog oudere pubers, moet je nagaan.
Die hielden zich iets meer aan de regels. Of ik was niet op de hoogte van hun avonturen. Sinds ze dronken moest worden oogehaald en ik weet dat er gevaped is, ben ik erg wantrouwend geworden.
zaterdag 20 december 2025 om 11:33
Het gaat dus niet om het niet aanwezig zijn van ouders, maar om het alcoholmisbruik van je 14/15 jarige. Ander topic, ander gesprek.Florian71 schreef: ↑20-12-2025 11:31Ik vond het relevant omdat ik dan begrijp waarom alle pubers wel mogen blijven slapen en de mijne niet.
zaterdag 20 december 2025 om 11:34
Ik kan me de zorgen van TO wel voorstellen. Een aantal jaren geleden waren bij de buren ook van dit soort slaapfeestjes van 15 jarige terwijl de ouders ergens anders sliepen. De meiden hadden ook (vrij onbekende) jongens uitgenodigd, er werd flink gedronken, herrie tot 's ochtends 5 uur, een vechtpartij en kapotte glazen door de hele straat. Ik ken het betreffende meisje natuurlijk niet maar ik lees dat er al vaker dingen zijn mis gegaan.
Had ik mijn dochter eerder opgehaald, mmm, ik denk eerder een heel goed en duidelijk gesprek gevoerd.
Had ik mijn dochter eerder opgehaald, mmm, ik denk eerder een heel goed en duidelijk gesprek gevoerd.
zaterdag 20 december 2025 om 11:41
Met de info over eerder drankmisbruik en vapen erbij snap ik TO wel beter. Dat de ouders niet alleen niet thuis waren maar ook niet beschikbaar (ver weg en aan het feesten) zou ik ook niet prettig vinden.
Ken je de ouders van de andere vrienden? Eens overleggen wat zij redelijk vinden zou ik niet raar vinden
Ken je de ouders van de andere vrienden? Eens overleggen wat zij redelijk vinden zou ik niet raar vinden
Het is zoals het is
zaterdag 20 december 2025 om 11:43
Je vindt iets relevant wat je zelf aangenomen hebt. Je weet dus niet eens of dat wel feitelijk is. Je zegt zelf in je eerdere post: ik ben ervan overtuigd dat de andere ouders het niet wisten. Maar ervan overtuigd zijn is niet hetzelfde als weten.Florian71 schreef: ↑20-12-2025 11:31Ik vond het relevant omdat ik dan begrijp waarom alle pubers wel mogen blijven slapen en de mijne niet.
Bovendien: hoe komt het dat je om die reden je dochter halverwege ophaalt? Heb je deze overtuiging pas gekregen toen ze er al was?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in