Kleur keuken

28-12-2025 09:37 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan binnenkort keukenoffertes laten maken. Onze nieuwe keuken wordt groot (U-vorm, 4,5 x 2,5 m). We hebben drie firma’s op het oog, waarvan eentje vrij beperkt is in het aantal kleuren. Die met de meeste mogelijkheden qua kastjes, heeft een mooi front alleen in houtkleurig. Nu ben ik opgegroeid met het idee dat houtkleurig oubollig is en ik kom daar niet van af. Alle keukens die ik ooit zelf heb gekocht waren een groen- of blauwtint en we hebben al gezien dat dat tegenwoordig bij de meest verkochte kleuren zit. Ik neig dus nu naar heel donkerblauw of een paarstint (ook heel donker, niet knal), maar ik kan me nog niet goed voorstellen hoe dat staat op zo’n grote keuken.
Welke kleur heeft jullie keuken en zijn er ook mensen met een opvallende kleur in een heel grote keuken? Hoe oogt dat?
Appletje schreef:
28-12-2025 09:55
Denk je dat je donkerblauw of paars over 10 jaar nog steeds mooi vindt? Dat is altijd een risico met opvallende kleuren voor iets wat jaren mee gaat.

Ook tamme kleuren zijn modegevoelig. En al saai zodra de keuken geplaatst is.

Kies gewoon wat je het mooist vindt, wrappen kan altijd nog
Jubelien schreef:
28-12-2025 11:26
Hier een saliegroene keuken. Met zwarte- en houten details
Oeh dit klinkt mooi!!
Onze keukenkasten zelf zijn mat wit, het blad is zwart met witte en oranje nerven en de muur is een oranjetint met een hint roze. De gootsteen is in de kleur koper.
Echt een vrolijke tint die de keuken laat spreken, maar het is een harmonieus geheel.

We hebben niet voor hoogglans gekozen omdat je daar alles op ziet.

In jouw geval zou ik daar met een donkere keuken ook mee rekening houden. Als je geen hoogglans gitzwart kiest zal het mogelijk meevallen. En uiteindelijk moet jij er blij mee wezen!!

Je ziet veel mensen die vinden 'straks ben je op een bepaalde felle kleur uitgekeken', maar ikzelf ben al na 1 seconde op grijs en zwart uitgekeken, dus het is echt belangrijk iets te kiezen wat je zelf mooi vindt. Dus niet enerzijds alleen praktisch en anderzijds iets wat eigenlijk iets te apart is voor je smaak.

Wij (partner en ik) zijn ook nog niet uitgekeken op mediterraans blauw, een fel soort blauw op de muur in de huiskamer. Heb het nu tien jaar en dit is het derde huis met deze kleur op één van de muren (ik had in de eerste twee woningen deze kleur op de muur en nu bij het derde huis heeft partner deze kleur weer uitgezocht 😉).
Jubelien schreef:
Hier een saliegroene keuken. Met zwarte- en houten details, wel witte tegeltjes erachter.

Met als accentkleur rood, in de accessoires.

Heel blij mee! Heb wel een aparte eetkeuken, los van de woonkamer dus.
Klinkt heel leuk!
Wij hebben een greeploze hoogglans witte keuken met en donker houten blad en achterwand. Ideaal, ik zie er niets op.
Voor dit soort vragen kijk ik eindeloos naar Pinterest. Je moet het toch allemaal zién vind ik.
Frizz schreef:
28-12-2025 13:54
Voor dit soort vragen kijk ik eindeloos naar Pinterest. Je moet het toch allemaal zién vind ik.
Vind ik ook!
Jullie zullen vast en zeker allemaal prachtige keukens hebben. Als ik ze zou zien. Als ik het zo lees vind ik het helemaal niet mooi klinken bij de meesten, haha!
Kirsten Dunst heeft een roodpaarse keuken die m.i. geslaagd is. Op youtube kun je een hometour zien van haar hele huis.
Afbeelding

Als ik donkerblauwe keukens bekijk vind ik de voorbeelden die het blauw helemaal doorvoeren mooier dan degene die het met witte muren combineren.
Dit:
Afbeelding
versus dit:
Afbeelding

Maar dat is dan wel echt donker, moet je van houden.
This is an unacceptable timeline
Wij hebben een olijfgroene keuken met bronzen greeplijst en een wit blad met marmereffect.

We wilden eerst donkerblauw maar dat werd afgeraden ivm zichtbare vingerafdrukken. Deze keuken hebben we nu sinds april. Ben er zo blij mee
You can only succeed when there is room to fail.
Jubelien schreef:
Hier een saliegroene keuken. Met zwarte- en houten details, wel witte tegeltjes erachter.

Met als accentkleur rood, in de accessoires.

Wij ook saliegroen, mat. En Antraciet aanrechtblad en tegeltjes. Ik :heart: het. Geen accentkleuren. Dat vind ik onrustig.
Wij hebben een houten front en een gemarmerd blad. Wij hebben de keuken nu 6 jaar en ik geloof niet dat hij oudbollig is (ik weet het wel zeker, haha). Ik ben er superblij mee, je ziet niks op de fronten. Ook het blad is goed schoon te houden en ik sta altijd in de keuken. Als extra tip, want je gaat waarsch niet voor hout, wij hebben net onder t aanrechtblad een hele subtiele lichtstrip met warm licht. Dat is echt een aanrader. Super sfeervol! Ben er, onverwachts (man wilde het) heel blij mee. Succes!
BeeDifferent schreef:
28-12-2025 15:01
Wij ook saliegroen, mat. En Antraciet aanrechtblad en tegeltjes. Ik :heart: het. Geen accentkleuren. Dat vind ik onrustig.
Wij hebben hetzelfde. Zie er wel vingerafdrukken op in bepaald licht maar ach, dat is toch altijd wel zo. Ben er nog steeds heel blij mee.
Wij hebben lange tijd een gele keuken gehad. Nu hebben we een neutrale keuken, en komt de kleur van de muren. Makkelijk te variëren. Op dit moment is één muur grijs, één lichtgroen en één petrol.
Wij krijgen een (donker)blauwe keuken, met licht werkblad.
Geen kleine keuken, een hoge kastenwand van 5 meter en een eiland van 3 meter.

Altijd spijt gehad van onze degelijke witte keuken, met donker granieten blad.
Jarenlang gekeken naar keukens in blauw en groen en we hebben besloten gewoon te gaan waar ons gevoel het beste bij was. En dat is dus toch die donkere keuken, met licht blad. We krijgen een grote lichtstraat in de keuken, die zorgt dat het geen donker geheel wordt.

Onze kastjes zijn van fenix materiaal gemaakt, wat zgn moet zorgen voor minder vingerafdrukken. Ik ga er niet van uit, dan kan het altijd meevallen ;-)
Op mijn lichte kastjes zie ik ook alle viezigheid, op mijn donkere glanzende blad zie ik ook de (poeder)suiker, bloem e.d. erg goed.

Ik maak me er niet druk om, ben ontzettend blij met wat we gaan krijgen ( enige is de prijs, maar daar heb ik me maar overheen gezet..).
AnAppleADay schreef:
28-12-2025 12:06
Wij hebben onze nieuwe keuken in bronskleur, heel mooi, juist omdat er nooit direct zonlicht op staat. Dat zijn de hoge kasten, het eiland is een soort lichtgreige, waardoor er een mooie diepte ontstaat
Oeh, ik ben ook op zoek naar een bronskleurige keuken. Welk merk is het?
tyche schreef:
28-12-2025 14:46

Afbeelding

Dit is onze kleur. Alleen zie je bij ons de houtnerf en is ie wat landelijker qua uitstraling.

Wij hebben een wit werkblad met een blauw kringeltje erin en afwisselend witte tegels en tegels met een blauw motief plus een donkerblauwe tegelrand onder en boven.
Vergeetmijnietje schreef:
28-12-2025 18:15
Oeh, ik ben ook op zoek naar een bronskleurige keuken. Welk merk is het?
Pronorm, volgens mij het huismerk van heel veel winkels.
De kleur heet Brown Steel en heeft een subtiele strakke nerf/streep erin zitten waardoor hij moderner oogt dan het ‘vlekkerige’ brons wat je ook vaak ziet.
Onze keukenkastjes, landelijke stijl, zijn gebroken wit met metaalkleurige handgreepjes. Het werkblad is zwart graniet maar gezoet, dus geen hoogglans. De keuken hebben we destijds zelf uitgekozen en hij zit er nu ruim 21 jaar in. De frontjes zijn aan vervanging toe en ik ben op dat wit ook wel een beetje uitgekeken. Omdat het frame nog goed en degelijk is, gaan we voor alleen nieuwe frontjes en waarschijnlijk wordt de kleur donker, antraciet. Echte kleuren zoals blauw of groen zou ik niet snel doen, dan zou ik bang zijn er na een paar jaar op uitgekeken te zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben op zich niet uitgekeken op mijn groene keuken maar na 15 jaar wil ik wel eens iets anders. Door de verhuizing kan dat ook, anders had ik er gerust nog 10 jaar mee gedaan :) De keuken zelf is nog helemaal goed, alleen twee apparaten zijn inmiddels vervangen. Ik weet nog niet wat het gaat worden, wordt waarschijnlijk de waan van de dag :) Mijn vriend vindt vooral de apparatuur belangrijk en greeploos.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven