Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 2586 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
SirDidymus schreef:
02-01-2026 18:06
Ik ben normaliter niet haatdragend en qua wraak blijft het bij een fantasie. Gelukkig is dat al voldoende voor mij... :)
Voor mij ook.. en te schijterig denk ik.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
LV: maar als jij iets zou weten over je schoonvader waar je hem legaal en juridisch mee had kunnen pakken had je het dan nog steeds niet gedaan? Ik vind het zo schofterig wat hij gedaan heeft… en zou wel die neiging hebben denk ik.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
En te meer nu schoonvader werd vrijgesproken. Dan zou ik denk ik echt wel een drang hebben om hem op een andere manier aan te pakken, mits geen gevolgen voor mij.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik zat er nog even over na te denken. Maar iemand in elkaar slaan of doodschieten is, in mijn trieste hoofd althans, geen wraak. Het is een illegale reactie op een strafbare actie. Bij die wraaktopics stoort me vooral het achterbakse, het gemene en ook het kleinzielige.
Ik vind dat niet te vergelijken met wat ik bijvoorbeeld eens op mijn werk meemaakte: lieve leerling werd al weken getreiterd door groepje jongens. Heel gemeen en gericht op de onzekerheden van de leerling. Wij kregen er niet echt de vinger achter. Een van de klasgenoten van leerling (verder geen vriend, gewoon een klasgenoot) had het eerder door en gaf een jongen bij de eerstvolgende rotopmerking in de gang een flinke beuk op de snuit. Mag niet, maar ik heb daar veel minder moeite mee dan in iemands sladressing plassen. Zal wel zijn omdat ik Tokkie ben.
Si abra la puerta hay lobos.
Baggal schreef:
02-01-2026 18:36
LV: maar als jij iets zou weten over je schoonvader waar je hem legaal en juridisch mee had kunnen pakken had je het dan nog steeds niet gedaan? Ik vind het zo schofterig wat hij gedaan heeft… en zou wel die neiging hebben denk ik.
Nou ja, ik hem hem aangegeven en hij heeft een paar dagen vast gezeten, en toen werd ie uiteindelijk dus vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Ik zou niet weten wat ik verder had kunnen doen eigenlijk, behalve dan het contact voorgoed verbreken natuurlijk. Overhoop schieten was ook een leuk idee, maar dat stuitte uiteindelijk op vrij ernstige bezwaren. Overigens is de man inmiddels alweer een paar jaar de pijp uit, en reken maar dat we toen een feestje hebben gevierd :proud:
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
Rabarbara schreef:
02-01-2026 18:43
Ik zat er nog even over na te denken. Maar iemand in elkaar slaan of doodschieten is, in mijn trieste hoofd althans, geen wraak. Het is een illegale reactie op een strafbare actie. Bij die wraaktopics stoort me vooral het achterbakse, het gemene en ook het kleinzielige.
Ik vind dat niet te vergelijken met wat ik bijvoorbeeld eens op mijn werk meemaakte: lieve leerling werd al weken getreiterd door groepje jongens. Heel gemeen en gericht op de onzekerheden van de leerling. Wij kregen er niet echt de vinger achter. Een van de klasgenoten van leerling (verder geen vriend, gewoon een klasgenoot) had het eerder door en gaf een jongen bij de eerstvolgende rotopmerking in de gang een flinke beuk op de snuit. Mag niet, maar ik heb daar veel minder moeite mee dan in iemands sladressing plassen. Zal wel zijn omdat ik Tokkie ben.

Ja maar daar heb ik ook alle begrip voor. Mijn zoon heeft een keer een filmpje gemaakt toen een schoolgenote ongelooflijk werd gepest, dat mag ook niet. Maar de schoolleiding was maar wat blij met zijn filmpje.
Rabarbara: zo’n actie van jongen jegens zo’n treiteraar vind ik helemaal prima (al mag het niet). Zou ik als school ook niet graag sanctioneren. Sla plassen vind ik ook echt heel raar en heb ik ook meteen gezegd. Vies ook.

LV: maar als jij iets anders had geweten van schoonvader, een illegale hennepkwekerij op zolder of belastingontduiking, had je dan niet de behoefte gehad hem daarop “te pakken”?
Baggal schreef:
02-01-2026 18:52

LV: maar als jij iets anders had geweten van schoonvader, een illegale hennepkwekerij op zolder of belastingontduiking, had je dan niet de behoefte gehad hem daarop “te pakken”?
Nee.
Al was het alleen maar omdat ie dan nog steeds niet was gepakt op dat kindermisbruik.. Over een paar wietplanten op zolder kan ik me echt niet druk maken, dus ik zou er ook totaal geen voldoening van hebben als ie daarop werd gepakt.
Als ik wraak zou willen op alle ellende die mijn familie heeft ondergaan had ik zelf geen leven meer. Ik probeer mensen. In zulke situaties te helpen binnen mijn macht. Dat wil niet zeggen dat ik sommigen, ik weet niet wat in gedachten, alsnog soms toewens.
Afkoelen heeft gewerkt
Intussen is de eerste "ik deed xxxxx met de tandenborstel van iemand die ik stom vond"-post gepost en zo is maar weer eens bewezen dat alles altijd opnieuw gebeurt.
Lady*Voldemort schreef:
02-01-2026 18:58
Nee.
Al was het alleen maar omdat ie dan nog steeds niet was gepakt op dat kindermisbruik.. Over een paar wietplanten op zolder kan ik me echt niet druk maken, dus ik zou er ook totaal geen voldoening van hebben als ie daarop werd gepakt.
Interessant en er zit ook zeker wat in.

Mezelf kennende zou ik het dan toch een goed idee vinden dat iemand tenminste voor een ander feit veroordeeld wordt. Een beetje zoals die werkster: ik heb dat echt heel erg gevonden (vooral de sieraden en het vertrouwen), hoewel ik mij normaliter niet zo druk maak om wat anderen doen. Mijn man zegt ook weleens: two wrongs don’t make a right, maar die onmacht. Ik neem aan dat contact met schoonvader (en partner?) voor altijd over is. Vieze verwerpelijke man.
Baggal schreef:
02-01-2026 19:06
Interessant en er zit ook zeker wat in.

Mezelf kennende zou ik het dan toch een goed idee vinden dat iemand tenminste voor een ander feit veroordeeld wordt. Een beetje zoals die werkster: ik heb dat echt heel erg gevonden (vooral de sieraden en het vertrouwen), hoewel ik mij normaliter niet zo druk maak om wat anderen doen. Mijn man zegt ook weleens: two wrongs don’t make a right, maar die onmacht. Ik neem aan dat contact met schoonvader (en partner?) voor altijd over is. Vieze verwerpelijke man.
die is inmiddels al een paar jaar dood zoals LV al schreef.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Sowieso, dat iemand zich de narigheid aandoet om een hele badkamer te poetsen met een tandenborstel alleen maar omdat ie de eigenaar van de tandenborstel stom vindt. Je haalt jezelf enorm veel werk op de hals en de eigenaar van de tandenborstel merkt er waarschijnlijk helemaal niets van. Raar gedoe.
Misschien moet ik over iets anders beginnen voor ik weer in een tirade verzand.
Wanneer is iemand bekend genoeg voor het topic met bekende overleden mensen?
De tandenborstel is hetzelfde niveau als plassen in de salade dressing. Uit iets vies zou ik geen voldoening halen.
Lady*Voldemort schreef:
02-01-2026 19:08
Sowieso, dat iemand zich de narigheid aandoet om een hele badkamer te poetsen met een tandenborstel alleen maar omdat ie de eigenaar van de tandenborstel stom vindt. Je haalt jezelf enorm veel werk op de hals en de eigenaar van de tandenborstel merkt er waarschijnlijk helemaal niets van. Raar gedoe.
En dat je gedurende dat uur niet op enig moment nadenkt over je handelen en jezelf ineens enorm uitlacht omdat je een enorm droevig figuur slaat.
Toen mijn man wegging bij zijn ex was er een therapeut die zijn vrouw adviseerde dingen van hem kapot te maken als haar dat zou opluchten. Vond ik een heel bizar advies destijds.
Die knopen van zijn kleding knippen vind ik dan nog wel een grappige, vooral omdat de eerste keer dat ik dat verhaal hoorde, de koffer naar man werd toegesmeten met de woorden: "Ze kan toch zo goed naaien?"
Voor mezelf houd ik het bij fantasie over hoe ik karma een handje kan helpen.
Irma_3110 schreef:
02-01-2026 22:23
Die knopen van zijn kleding knippen vind ik dan nog wel een grappige, vooral omdat de eerste keer dat ik dat verhaal hoorde, de koffer naar man werd toegesmeten met de woorden: "Ze kan toch zo goed naaien?"
Dat was Tineke Verburg.
Yasmijn schreef:
02-01-2026 22:32
Dat was Tineke Verburg.
Nadat Jos was overgestapt naar Patty Harpenau . Maar dat verhaal wordt nogal eens door andere mensen geclaimd . Evenals dat schoonmaken met een tandenborstel van een ander . Die verhalen neem ik meestal met een flinke schep zout .
Yildizlar2 schreef:
02-01-2026 22:36
Nadat Jos was overgestapt naar Patty Harpenau . Maar dat verhaal wordt nogal eens door andere mensen geclaimd . Evenals dat schoonmaken met een tandenborstel van een ander . Die verhalen neem ik meestal met een flinke schep zout .
Ik heb Tineke persoonlijk gekend. Het is waar.
Yasmijn schreef:
02-01-2026 22:38
Ik heb Tineke persoonlijk gekend. Het is waar.
Ja dat van Tineke wel maar de mensen daarna die er hun eigen verhaal van maken niet .
Irma_3110 schreef:
https://www.ad.nl/show/ze-knipte-knopen ... ~a745e81b/
Voor iedereen een groene tuin
Irma_3110 schreef:
Dat is toch echt ongelofelijk kinderachtig?
Niks grappigs aan wat mij betreft.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Lees goals?

Daar is echt zoveel fout aan....
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven