Gierige acties deel XVIII
maandag 29 december 2025 om 06:52
De vorige 17 delen waren een groot succes. In deel 18 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
* Deel 17
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
* Deel 17
In this mad house we must all survive
zondag 4 januari 2026 om 14:46
Ik zou gezegd hebben dat ik net even mijn helikopter had uitgeleend aan de buren.biol schreef: ↑04-01-2026 12:23Hahaha die kreeg ik ooit… wij hadden een custom made eettafel te koop staan. Iemand was er helemaal weg van en wilde hem wel hebben.. toen stuurde ze een berichtje met: ehh ja zou je hem misschien kunnen brengen want voor mij is het 1,5 uur rijden..
eh ja voor mij dan ook hè? De reactie?
Oh ik dacht dat het voor jou korter was..
zondag 4 januari 2026 om 16:13
Mijn verhaal ging niet over winterbandenMachutookunbietjemeerzijn schreef: ↑04-01-2026 14:42Juust wel slim. Anders had jij geweten waar je winterbanden weer op te halen. Natuurlijk mag je niet weten waar ze wonen.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
zondag 4 januari 2026 om 16:23
Spartaanse zuunigheid is volgens mij ook wel heel erg Nederlands. De keren dat mijn oma niet zei "Ik kan thuis toch ook koffie drinken?" als je haar aanmoedigde om af en toe ook eens gezellig de stad in te gaan ofzo...... Het past ook helemaal in het vreselijk Nederlandse "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" hoekje..... sommige mensen leven nou eenmaal zonder enige lol.blijfgewoonbianca schreef: ↑02-01-2026 22:21Die soms Spartaans aandoende zuinigheid… toch een generatie dingetje, ben ik bang. Ik moedig mijn ouders ook aan om hun leven vooral zo makkelijk ( bijvoorbeeld elektrisch zonnescherm ) mogelijk te maken, maar als iets het nog doet dan vinden ze dat een enorme drempel.
Ik vind mijn schoonouders gierig. Wij hadden hen als kinderen/schoonkinderen meegenomen op een weekendje weg. Alles werd betaald, 3 dagen lang betaalden we alle lunches, diners, drankjes, boodschappen etc. etc. Niet meer dan logisch lijkt me want je neemt ze mee.
Op de laatste dag reden we allemaal naar huis en stelde schoonvader voor of ik en mijn man nog even bij hun kwamen eten. Ik had er eigenlijk niet zo'n zin in maar mn man had al ja gezegd dus oke...... dan gingen we wel even chinees halen.
Maar toen stonden we daar, er was besteld en het totaalbedrag werd aangeslagen...en toen bleef schoonvader doodleuk beetje staan. Geen enkele aanstalte om iets te gaan betalen. Mn man heeft de pinpas maar weer getrokken, maar ik vond dat echt heel raar. Ze zijn het hele weekend verzorgd, vragen dan vervolgens of wij nog even blijven eten...en dat moeten wij dan vervolgens ook nog/weer betalen??
Ik zou me doodschamen, maar goed.....
maandag 5 januari 2026 om 10:41
Dit soort dingen vind ik inderdaad wel belangrijk. Ik zou best een andere badkamer. Hij is niet mooi, want door de vorige bewoner heel goedkoop afgewerkt, waardoor nu zaken aan het verkleuren zijn. Denk aan plastic stortbak, wastafelmeubel de goedkoopste/simpelste versie. Naast dat ik douchen in bad echt heel vervelend en onveilig vind. Toen ik het huis kocht, heb ik er niets aan gedaan omdat de badkamer toen nog maar 3 jaar oud was en prima was. Maar nu begint er veel te verkleuren en ondanks dat ik het schoon houd, merk je gewoon dat het minder wordt. Daarnaast is hij ondertussen 16 jaar oud.blijfgewoonbianca schreef: ↑03-01-2026 10:49Het gaat me niet om oud of niet mooi, maar om veel praktischer/ ergonomischer ; een lichtere stofzuiger bijvoorbeeld . Of op de bovenetage ook een stofzuiger. Of de badkamer laten verbouwen zodat er minder valgevaar is.
Ik heb er het geld voor, ik het er ook het geld voor over, maar ik zie wel echt op tegen het gedoe van zo'n verbouwing. Bij de buren duurde het een week. En ook dat is in principe te overzien, maar tja... mentaal is het effe te ingewikkeld.
Ik kan mij voorstellen dat dit voor oudere mensen nog minder overzichtelijk is en ze dan denken: laat maar, ik zit mijn tijd wel uit.
Ik heb trouwens nooit alcohol (meer) in huis. Toen ik nog een partner had, hadden we nog wel eens een biertje staan of een fles wijn uit het kerstpakket. De eerste paar jaar haalde we nog wel eens iets voor bezoek, maar dat ging 9 van de 10 keer zelfs niet open. En op een gegeven moment gaf ik het dan maar weg aan een collega of zo.
Mijn bezoek is vrij makkelijk. Die drinken oploskoffie, thee, cola/sinas of water. Meestal trouwens thee en daar heb ik zo'n beetje alle soorten van in huis.
Ik drink trouwens het liefst de niet light/zero versie van een frisdrank, die vind ik over het algemeen lekkerder. En qua gezond, ik drink het weinig. Als dat er niet is, dan liever geen frisdrank met stevia, die heeft voor mij een nasmaak die ik naar vind.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 5 januari 2026 om 11:16
dianaf schreef: ↑05-01-2026 10:41Dit soort dingen vind ik inderdaad wel belangrijk. Ik zou best een andere badkamer. Hij is niet mooi, want door de vorige bewoner heel goedkoop afgewerkt, waardoor nu zaken aan het verkleuren zijn. Denk aan plastic stortbak, wastafelmeubel de goedkoopste/simpelste versie. Naast dat ik douchen in bad echt heel vervelend en onveilig vind. Toen ik het huis kocht, heb ik er niets aan gedaan omdat de badkamer toen nog maar 3 jaar oud was en prima was. Maar nu begint er veel te verkleuren en ondanks dat ik het schoon houd, merk je gewoon dat het minder wordt. Daarnaast is hij ondertussen 16 jaar oud.
Ik heb er het geld voor, ik het er ook het geld voor over, maar ik zie wel echt op tegen het gedoe van zo'n verbouwing. Bij de buren duurde het een week. En ook dat is in principe te overzien, maar tja... mentaal is het effe te ingewikkeld.
Ik kan mij voorstellen dat dit voor oudere mensen nog minder overzichtelijk is en ze dan denken: laat maar, ik zit mijn tijd wel uit.
Ik heb trouwens nooit alcohol (meer) in huis. Toen ik nog een partner had, hadden we nog wel eens een biertje staan of een fles wijn uit het kerstpakket. De eerste paar jaar haalde we nog wel eens iets voor bezoek, maar dat ging 9 van de 10 keer zelfs niet open. En op een gegeven moment gaf ik het dan maar weg aan een collega of zo.
Mijn bezoek is vrij makkelijk. Die drinken oploskoffie, thee, cola/sinas of water. Meestal trouwens thee en daar heb ik zo'n beetje alle soorten van in huis.
Ik drink trouwens het liefst de niet light/zero versie van een frisdrank, die vind ik over het algemeen lekkerder. En qua gezond, ik drink het weinig. Als dat er niet is, dan liever geen frisdrank met stevia, die heeft voor mij een nasmaak die ik naar vind.
Bij oudere mensen is er nog iets. Kapitaal vernietiging. Een huis wordt niet 30 duizend meer waard door een badkamer van 30 duizend te installeren. Nieuwe kopers hebben zelden de smaak van de oude bewoners.
Mijn ouders denken echt na over zulke dingen, zodat ze geld hebben om te verhuizen, of om zorg in te kopen.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
maandag 5 januari 2026 om 11:27
Goed punt. Maar soms kan het wel zin hebben om dan niet de hele badkamer te doen, maar bijvoorbeeld een nieuw meubel en zo.Verbena schreef: ↑05-01-2026 11:16Bij oudere mensen is er nog iets. Kapitaal vernietiging. Een huis wordt niet 30 duizend meer waard door een badkamer van 30 duizend te installeren. Nieuwe kopers hebben zelden de smaak van de oude bewoners.
Mijn ouders denken echt na over zulke dingen, zodat ze geld hebben om te verhuizen, of om zorg in te kopen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 5 januari 2026 om 11:56
Ik zag er ook heel erg tegenop maar het is mij heel erg meegevallen. Het duurde drie weken totaal maar ontzettend blij dat ik doorgepakt heb.dianaf schreef: ↑05-01-2026 10:41Dit soort dingen vind ik inderdaad wel belangrijk. Ik zou best een andere badkamer. Hij is niet mooi, want door de vorige bewoner heel goedkoop afgewerkt, waardoor nu zaken aan het verkleuren zijn. Denk aan plastic stortbak, wastafelmeubel de goedkoopste/simpelste versie. Naast dat ik douchen in bad echt heel vervelend en onveilig vind. Toen ik het huis kocht, heb ik er niets aan gedaan omdat de badkamer toen nog maar 3 jaar oud was en prima was. Maar nu begint er veel te verkleuren en ondanks dat ik het schoon houd, merk je gewoon dat het minder wordt. Daarnaast is hij ondertussen 16 jaar oud.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
maandag 5 januari 2026 om 15:57
Heb niet je hele post gequote, maar volledig eens dat dit een gierige actie was. Hebben jullie er nog iets van gezegd?
maandag 5 januari 2026 om 17:35
Beetje een gierige actie: moeder van onze dochter komt op bezoek. Ze krijgt geld gestort voor het vervoer naar ons, dat krijgt ze vooraf al betaald.
Ik heb haar vanwege de sneeuw opgehaald omdat het openbaar vervoer op het moment wat onbetrouwbaar is, en ik het erg belangrijk vind dat het bezoek doorgaat. Man heeft haar weer teruggebracht. Ze zal niet zeggen van 'bedankt of wat fijn dat jullie dit doen'. Laat staan dat ze de vergoeding die ze krijgt voor het openbaar vervoer nu aan ons betaalt. Nu heb ik ook liever dat ze dat geld zelf ergens nuttig aan besteedt, maar vind het ergens wel gierig om geld op te strijken en de kosten bij de ander te laten. Gelukkig kunnen we het missen en is voor mij hun contact belangrijker dan geld, maar vond het toch wel een beetje een gierige actie van haar.
Ik heb haar vanwege de sneeuw opgehaald omdat het openbaar vervoer op het moment wat onbetrouwbaar is, en ik het erg belangrijk vind dat het bezoek doorgaat. Man heeft haar weer teruggebracht. Ze zal niet zeggen van 'bedankt of wat fijn dat jullie dit doen'. Laat staan dat ze de vergoeding die ze krijgt voor het openbaar vervoer nu aan ons betaalt. Nu heb ik ook liever dat ze dat geld zelf ergens nuttig aan besteedt, maar vind het ergens wel gierig om geld op te strijken en de kosten bij de ander te laten. Gelukkig kunnen we het missen en is voor mij hun contact belangrijker dan geld, maar vond het toch wel een beetje een gierige actie van haar.
maandag 5 januari 2026 om 18:20
Dat vind ik ook raar. Zeker omdat je schoonvader het zelf voorstelde. Dan had hij moeten zeggen: zullen we nog even Chinees halen op jouw kostenFlyingDoctor schreef: ↑04-01-2026 16:23[…] Ze zijn het hele weekend verzorgd, vragen dan vervolgens of wij nog even blijven eten...en dat moeten wij dan vervolgens ook nog/weer betalen??
Ik zou me doodschamen, maar goed.....
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 5 januari 2026 om 18:22
De moeder van onze dochter ben jij toch…?
En eens dat het netter was als ze het er even over gehad had nu ze het geld daarvoor niet gebruikt heeft en jij haar hebt opgehaald.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 5 januari 2026 om 18:23
maandag 5 januari 2026 om 18:24
Volgende keer niet van tevoren storten en als ze ernaar vraagt melden dat ze al heeft gehad?apiejapie schreef: ↑05-01-2026 17:35Beetje een gierige actie: moeder van onze dochter komt op bezoek. Ze krijgt geld gestort voor het vervoer naar ons, dat krijgt ze vooraf al betaald.
Of komt ze dan gewoon niet opdagen?
Of de helft storten zodat ze wel heen raakt, maar eens ze bij jullie is opmerken dat ze haar deel vorige week, 2 weken geleden, vorige maand, ... al heeft gehad en de terugreis dus voor eigen rekening is?
Ik zou het meedelen overigens aan haar ex overlaten.
wissewis wijzigde dit bericht op 05-01-2026 18:26
2.18% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Zou kunnen. Of de schoonmoeder… Las een beetje vreemd.
Heel raar gedrag dit. Zelfs niet eens voorstellen om te splitten. Doen ze wel vaker zo?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 5 januari 2026 om 18:25
Of kind woont gewoon in principe bij vader en stiefmoeder en moeder heeft om één of andere vage reden alleen bezoekrecht bij hen thuis?
Is dit nu later?
maandag 5 januari 2026 om 18:43
Ja, ik vond het vooral wat gemakkelijk en niet zo netjes.
Rosanna: dank voor je verhelderende post. Ik wist niet dat het om een pleegkind ging: las een beetje vreemd zonder die kennis.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in