Melkglas in de badkamer

11-01-2026 14:59 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk erover om het raam in de badkamer te vervangen. Er hangt nu een luxaflex voor die in treurige staat is. Daardoor is die permanent dicht, dat is donker en ongezellig.

Als ik melkglas in het badkamer raam doe (volgens de verkoper redelijk standaard) kun je er overdag niet doorheen kijken. Maar hoe is dat met een lamp aan? Ik sta er niet recht voor te douchen, en we hebben niet direct inkijk vanuit ramen.

Maar als de buren in hun tuin staan, is het niet de bedoeling dat ze een showtje krijgen.
Hier ook melkglas in badkamerraam. Totaal geen inkijk met of zonder lamp aan
It is
what it is.
Accept it
and move on!
In Nederland had ik melkglas op verschillende plekken. Overloop, badkamer en kantoor beneden. Met het licht aan zie je een silhouet dat was het.
Afkoelen heeft gewerkt
Wij hebben her en der, matglas dat ook nog gestreept is. Dan zie je echt niks.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
wij hebben melkglas in de badkamer. Geen inkijk.
geen motto. Na knolselder en pastinaak: Lucy!
Als je geen zin hebt om een nieuwe ruit te plaatsen: met een spuitbus frosted glass lukt het ook prima.
Wel ruim afplakken want de verneveling rijkt best ver.
's Avonds met het licht aan heb je schimmenspel.

Ik spreek helaas uit ervaring 😏
aquadruppel schreef:
11-01-2026 16:39
's Avonds met het licht aan heb je schimmenspel.

Ik spreek helaas uit ervaring 😏
Hier ook. Er hing eerst ook een treurige luxaflex dus dat schimmenspel neem ik op de koop toe. Je ziet het alleen als iemand voor de wastafel, direct naast het raam, staat.
Schimmenspel maak ik me geen zorgen over. Direct voor het raam staat het bad. Daar gaat verder niemand in.
Behalve ikzelf. En ik ga mezelf trainen in het bad in tijgeren, commando-stijl).

Maar dit is goed nieuws. Weer iets waar ik me geen zorgen meer over hoef te maken.
Dank voor het meedenken!
Dan doe je er eerst van dat melkglas-plakfolie (aanbrengen met water, bij de Action voor weinig te koop en je haalt het er ook zo weer vanaf) en kijk je wat je van buiten ziet, of niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben-ik-weer schreef:
11-01-2026 16:29
Als je geen zin hebt om een nieuwe ruit te plaatsen: met een spuitbus frosted glass lukt het ook prima.
Wel ruim afplakken want de verneveling rijkt best ver.

Ik heb ondoorzichtig plastic in de badkamer. Dat is eenvoudig in een maat te knippen en aan te brengen op een natgespoten raam en je duwt evt luchtbelletjes er vrij makkelijk naar de zijkant uit. Als je geen al te groot raam hebt, is dit ook een goede manier om te testen of je wel zoiets definitiefs als echt melkglas wilt plaatsen.
Goede ideeën allemaal!
Als je wat meer variatie wilt hebben bij raamfolie (Action heeft alleen effen) kun je ook kijken bij Hornbach, Gamma, Bol e.d. Als je het er goed op krijgt (zonder blaasjes) heb je niet eens een nieuw raam nodig, want dan zit het mooi strak. Voordeel van een patroon erin, is dat je eventuele blaasjes nauwelijks ziet.

https://www.hornbach.nl/c/woondecoratie ... uest=false
Wij hebben ook melkglas in de badkamer en dat schijnt verder niet door. Maar ik heb wel dubbelglas en dan beide melkglas. Weet niet of dat standaard is, maar dat kan ook schelen qua inkijk natuurlijk.
Ravintola schreef:
11-01-2026 17:06
Ik heb ondoorzichtig plastic in de badkamer. Dat is eenvoudig in een maat te knippen en aan te brengen op een natgespoten raam en je duwt evt luchtbelletjes er vrij makkelijk naar de zijkant uit. Als je geen al te groot raam hebt, is dit ook een goede manier om te testen of je wel zoiets definitiefs als echt melkglas wilt plaatsen.
Wij hebben dat in de hal waar het vervangen van een ruit een vermogen kost door de aparte vorm. Het is een prima methode om inkijk te voorkomen en ook nog eens goedkoop.
Heel soms komt het los van het raam en dan is het een kwestie van raamfolie schoonmaken, raam schoonmaken, raam weer wat natmaken en weer vastplakken.
Hier is dat een actie die 1x per 2 a 3 jaar een keer voorkomt.
In ons vorige huis hadden we een douche aan de voorkant van het huis. Raam in het douchegedeelte. Daar hebben we melkglas In laten zetten en je kon aan de buitenkant niks zien, ook geen silhouetten.
Wij hebben ook melkglas in de badkamer. Als je heel goed je best doet, zie je iets van een donkere vlek in de badkamer, zeker geen silhouet silhouet. En dan moet je ook echt wel heel goed kijken.
Kun je melkglas ook in een isolerende versie krijgen/dubbel/triple glas?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
12-01-2026 09:40
Kun je melkglas ook in een isolerende versie krijgen/dubbel/triple glas?
Ja.
Er bestaat ook nog glas met tussen het glas luxaflex, dan kun je er nog voor kiezen om het open of dicht te doen en kun je het licht filteren. Maar dat zal ongetwijfeld niet goedkoop zijn.
missfitz schreef:
12-01-2026 10:01
Er bestaat ook nog glas met tussen het glas luxaflex, dan kun je er nog voor kiezen om het open of dicht te doen en kun je het licht filteren. Maar dat zal ongetwijfeld niet goedkoop zijn.
Dat was ook een optie. Maar als dat kapot gaat, moet je het hele raam vervangen. Leek me niet handig.
Kipzonderkop schreef:
12-01-2026 11:58
Dat was ook een optie. Maar als dat kapot gaat, moet je het hele raam vervangen. Leek me niet handig.
Aan de andere kant zit de luxaflex dan ook zo beschermd, dat de kans op kapot gaan heel klein is.
Als je niet direct inkijk hebt, er niet recht voor staat en de buren alleen eventueel iets zouden kúnnen zien als ze in hun tuin staan, zou ik sowieso hooguit de moeite nemen van dat afplakspul want eigenlijk klinkt het dan alsof er überhaupt niet echt een probleem is.
Onze achterburen hebben het, ik zie er niks doorheen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven