Hotel tips Gran Canaria / Tenerife
zaterdag 11 oktober 2025 om 22:27
Ik ben aan het nadenken over de zomervakantie. Ik zit es te kijken naar bijv. Gran Canaria of Tenerife (zuid), beiden nooit geweest. Costa del Sol is ook een optie trouwens.
Volgens mij zitten hier best wat mensen die op een van die eilanden is geweest. Iemand die een goed hotel (minimaal 4*) kan aanbevelen ?
Liefst dat voldoet aan de wensen:
Modern hotel, goede reviews, lekker eten (iig ontbijt), groot zwembadcomplex/meerdere zwembaden, direct aan boulevard met winkeltjes/restaurantjes en strand of echt op korte loopafstand. In levendige en populaire omgeving zodat je makkelijk erop uit kunt voor hapje eten, winkeltjes etc. We zouden dan zeker ook voor paar dagen een auto huren om de omgeving te verkennen trouwens.
Welke regio’s en hotels moet ik op mijn lijstje zetten en es bekijken?
Volgens mij zitten hier best wat mensen die op een van die eilanden is geweest. Iemand die een goed hotel (minimaal 4*) kan aanbevelen ?
Liefst dat voldoet aan de wensen:
Modern hotel, goede reviews, lekker eten (iig ontbijt), groot zwembadcomplex/meerdere zwembaden, direct aan boulevard met winkeltjes/restaurantjes en strand of echt op korte loopafstand. In levendige en populaire omgeving zodat je makkelijk erop uit kunt voor hapje eten, winkeltjes etc. We zouden dan zeker ook voor paar dagen een auto huren om de omgeving te verkennen trouwens.
Welke regio’s en hotels moet ik op mijn lijstje zetten en es bekijken?
maandag 12 januari 2026 om 11:51
maandag 12 januari 2026 om 11:57
Wij hebben de laatste paar keer onze auto bij Cicar gehuurd en zou het zo weer doen. We hadden een keer een lekke band (konden nog wel rijden) en konden zonder problemen onze auto inruilen voor een andere auto. Niks geen eigen risico of zo. Een krasje meer of minder op je auto kijkt ook niemand naar. Enige minpunt was dat er wel een best lange rij stond voor hun balie op het vliegveld.mamaonbekend schreef: ↑12-01-2026 11:51Even omhoog:
Jullie hebben ervaring met Cicar voor het boeken van een auto op Gran Canaria?
Deze is een stuk goedkoper dan Sunny Cars zie ik, scheelt bijna 100,-.
Nog iets waar ik op moet letten áls ik bij Cicar zou boeken?
Of nog andere betrouwbare aanbieders zonder gedoe met risico’s lopen?
maandag 12 januari 2026 om 12:06
Cicar is heel goed. Het is een lokale maatschappij, en verhuurt zonder eigen risico. Dus geen gedoe.mamaonbekend schreef: ↑12-01-2026 11:51Even omhoog:
Jullie hebben ervaring met Cicar voor het boeken van een auto op Gran Canaria?
Deze is een stuk goedkoper dan Sunny Cars zie ik, scheelt bijna 100,-.
Nog iets waar ik op moet letten áls ik bij Cicar zou boeken?
Of nog andere betrouwbare aanbieders zonder gedoe met risico’s lopen?
Een andere optie is Autoreisen (ook zonder eigen risico). Meestal net wat goedkoper dan Cicar maar over het algemeen minder nieuwe auto´s.
maandag 12 januari 2026 om 13:04
Autoreisen net gekeken, die is inderdaad het goedkoopst.
Maar kennelijk geen eigen kantoor op de luchthaven, en moet je met een shuttlebus erheen, dat vind ik net wat minder als het ook bij andere aanbieders wel op de luchthaven meteen kan.
maandag 12 januari 2026 om 13:30
Nee dat is onhandig. Dan Cicar!mamaonbekend schreef: ↑12-01-2026 13:04Autoreisen net gekeken, die is inderdaad het goedkoopst.
Maar kennelijk geen eigen kantoor op de luchthaven, en moet je met een shuttlebus erheen, dat vind ik net wat minder als het ook bij andere aanbieders wel op de luchthaven meteen kan.
maandag 12 januari 2026 om 14:35
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in