Japan!

11-10-2025 22:48 161 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie wil er mee praten over Japan als vakantiebestemming.

Ik ben afgelopen mei samen met mijn volwassen gezin naar Japan geweest, en ik ben verliefd geworden op het land.

Het is dat het zo ver weg is, en dat je er heen moet vliegen, maar anders zou ik ieder jaar wel willen gaan.
Tof om alle plannen te lezen!

Ik zou best wel terug willen en dan naar het zuiden van Japan willen. Maar eigenlijk wil ik ook wel weer ergens anders heen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Lane333 schreef:
14-01-2026 09:47
Patvle, waarom lukt het huren van een auto of camper niet? Voor Hokkaido heb ik een week van te voren nog een camper kunnen huren, heb camper rental Hokkaido gegoogled en zo kwam ik op een aantal bedrijven waar ik kon huren. En qua auto huurden we altijd via een Toyota dealer, in verschillende steden dus zo ook omgeving mount Fuji/hakone kunnen ontdekken en met de auto van Osaka naar Nara en Koyasan. Waar loop je specifiek tegenaan?
Ik zoek op dezelfde manier naar een verhuurbedrijf. Maar als ik dan een begin- en eindpunt en data ingeef, krijg ik overal dat er geen auto's beschikbaar zijn. Ik hoorde gisteren van een collega, waarvan ik niet wist dat ze pas naar Japan was geweest, dat het wellicht komt doordat het pas over 8 maanden is. En inderdaad, als ik een datum over 3 maanden ingeef, vind ik wel auto's. Met campers is met dat nog niet gelukt, daar heb ik nog niks gevonden, ook niet met data dichterbij. Maar goed, de auto is ook een optie, en dan blijkt het dus een kwestie van boeken als de datum wat dichterbij komt.
Ik ben wel een dag of drie in Hiroshima geweest. Ik heb vanuit daar Miyajima gedaan. Heel leuk, maar je moet wel echt goed opletten dat ze je Lonely Planet niet opeten. En je kunt daar lekker paling eten en rondlopen en toen ik er was waren er iig duizenden beeldjes met allemaal een gebreid mutsje op.... Je kunt er gerust een hele dag voor uittrekken.

Ik vond het museum in Hiroshima heel indrukwekkend en dat park eromheen ook. Vond Hiroshima zelf ook gewoon een chille stad om te zijn.
Ik was 2,5 dag in Hiroshima. Er was ongeveer een halve dag voor het museum en park. Een dag naar Miyajima. De rest van de tijd besteed aan het bezoeken van tempeltjes, winkelen en de stad bekijken. We waren toen ook nog niet zo lang in Japan, dus dan is alles nog nieuw. :-D
Op Miyajima zijn we ook naar de top van de berg gewandeld. Leuke tocht. Nog nooit zoveel gezweet. Alsof ik ergens in een beek had gelegen, zo nat was ik. Maar ja 30+ graden, 80% luchtvochtigheid (of zo) en we liepen best wel door... :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
patvle schreef:
14-01-2026 13:55
Ik zoek op dezelfde manier naar een verhuurbedrijf. Maar als ik dan een begin- en eindpunt en data ingeef, krijg ik overal dat er geen auto's beschikbaar zijn. Ik hoorde gisteren van een collega, waarvan ik niet wist dat ze pas naar Japan was geweest, dat het wellicht komt doordat het pas over 8 maanden is. En inderdaad, als ik een datum over 3 maanden ingeef, vind ik wel auto's. Met campers is met dat nog niet gelukt, daar heb ik nog niks gevonden, ook niet met data dichterbij. Maar goed, de auto is ook een optie, en dan blijkt het dus een kwestie van boeken als de datum wat dichterbij komt.
Autohuur is vaak pas 6 maanden van te voren beschikbaar. Ik weet niet of je de auto op dezelfde plek terugbrengt als waar je ophaalt? Wij haalden de auto op in Kawaguchi en leverden in bij Kyoto. Daar kreeg ik geen beschikbaarheid op. Vervolgens heb ik wat verhuurbedrijven gemaild, en toen was het snel geregeld. One way toeslag vond ik overigens wel stevig.
Autorijden in Japan is wel een zen-ervaring hoor! Niemand rijdt te hard, het is rustig op de weg.

Wij vonden het enige minpuntje aan Japan het ontbijt. Brood was er maar weinig, en als het er was van die dikke witte sneden. En die los verpakte zoete broodjes vond ik ook niet veel soeps. We haalden vaak een yoghurtje, een banaan en wat van die broodjes. Maar dat kwam ons na 4 weken wel de neus uit.

Zijn de Suica cards intussen beter verkrijgbaar?
suzy1977 schreef:
30-01-2026 23:07
Autohuur is vaak pas 6 maanden van te voren beschikbaar. Ik weet niet of je de auto op dezelfde plek terugbrengt als waar je ophaalt? Wij haalden de auto op in Kawaguchi en leverden in bij Kyoto. Daar kreeg ik geen beschikbaarheid op. Vervolgens heb ik wat verhuurbedrijven gemaild, en toen was het snel geregeld. One way toeslag vond ik overigens wel stevig.
Autorijden in Japan is wel een zen-ervaring hoor! Niemand rijdt te hard, het is rustig op de weg.

Wij vonden het enige minpuntje aan Japan het ontbijt. Brood was er maar weinig, en als het er was van die dikke witte sneden. En die los verpakte zoete broodjes vond ik ook niet veel soeps. We haalden vaak een yoghurtje, een banaan en wat van die broodjes. Maar dat kwam ons na 4 weken wel de neus uit.

Zijn de Suica cards intussen beter verkrijgbaar?
Met auto huur heb ik geen ervaring.

Wel met de Suica card, die hebben we meteen bij aankomst op het vliegveld gekocht.
Een klein kantoortje, vlak bij de roltrappen.
Maar misschien zijn er meerdere roltrappen, dus dat zegt niet zoveel.
Mijn medereizigers hadden een I-phone. Daar kun je de Suica card op downloaden. Dat was helemaal ideaal.
Het had veel tijd gescheeld als we dat allemaal hadden gehad.
wij hadden ze uit de Suica card, de volgende dag gekocht bij een automaat, kon er in sommige winkels mee betalen.
heb er op het vliegveld nog mee betaald :biggrin:

toen wij aankwamen hadden we een kaartjes gekocht voor de trein, je hebt er 2 dacht ik , de ''hoge snelheid trein'' en de ''sprinter'' duurt iets langer maar die brengt je naar de meeste stations in Tokio.

ik ken alleen het trein kantoortje beneden, om het hoekje daarvan heb je wel een zelf-ticket-service voor Suica kaarten enz

qua ontbijt ging ik altijd los in de 7/11/family market/lawson, standaard een yoghurtdrink, broodjes of een Onigiri :lol:

pas toen ik allang en breed terug was zag ik op instagram, dat je ook een beker fruit kon kopen en dan via de automaat vullen met melk, yoghurt of ijs en dan had je een smoothie :| O_o
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
31-01-2026 19:45
wij hadden ze uit de Suica card, de volgende dag gekocht bij een automaat, kon er in sommige winkels mee betalen.
heb er op het vliegveld nog mee betaald :biggrin:

toen wij aankwamen hadden we een kaartjes gekocht voor de trein, je hebt er 2 dacht ik , de ''hoge snelheid trein'' en de ''sprinter'' duurt iets langer maar die brengt je naar de meeste stations in Tokio.

ik ken alleen het trein kantoortje beneden, om het hoekje daarvan heb je wel een zelf-ticket-service voor Suica kaarten enz

qua ontbijt ging ik altijd los in de 7/11/family market/lawson, standaard een yoghurtdrink, broodjes of een Onigiri :lol:

pas toen ik allang en breed terug was zag ik op instagram, dat je ook een beker fruit kon kopen en dan via de automaat vullen met melk, yoghurt of ijs en dan had je een smoothie :| O_o
Ja, die automaten zijn toch top!
Ik had het gefilmd voor mijn polarsteps.
Hoe ingenieus.
Japan is niet heel goed voor het milieu. Zoveel plastic wat overal van af komt.
Maar je moet het wel meenemen, bijna nergens een prullebak.
Misschien recyclen ze wel goed.
Dat hoop ik dan maar.
Dat ga ik eens opzoeken, die smoothies heb ik niet gezien. Wij waren er in 2024 en heel veel in family Mart/lawson/7/11 geweest, maar ook niemand het zien doen.

Die automaten overal op straat vonden wij echt te gek. We waren er in de zomer, snikheet, maar overal automaten met koud drinken. Pocari sweat hmm

Er is ook een keten die honing ijs verkoopt. Ik ben de naam kwijt, maar echt waanzinnig lekker softijs.

Over de Suica, wij kwamen aan op Narita, en daar is die kaart niet te koop. Daarom heb ik ze besteld in Nederland.
Die bekers voor smoothie staan in de koeling.
Ik heb het er nu met mijn dochter over, en ik wist er van omdat zij het al gedaan had, het jaar ervoor.
En als ik het niet geleerd had van haar, dan wist ik het ook niet hoor.
Want je hebt geen flauw idee waar je naar kijkt.
En die automaten zijn echt klein, ze staan bijna bij de uitgang.
Het is echt grappig om te zien.
bartjes schreef:
01-02-2026 01:41
Hoe ingenieus.
Dat hoop ik dan maar.
ik denk wel dat ze het goed recyclen, de eerste keer dat ik er was zag ik de vuilnisbakken met verschillende vakjes voor afval.
hebben ze nu ook op mijn werk,

klopt, ik was er al voor gewaarschuwd en had een extra plastic tas bij me, de tweede keer had ik een canvas tasje meegenomen van huis ook handig voor als je bij 7/11 gaat winkelen :cheer:
soms werd ik er wel chagrijnig van om steeds je zooi mee tenemen, dus zodra je een vuilnisbak tegen kwam ging de hele zak leeg
suzy1977 schreef:
01-02-2026 07:53
Dat ga ik eens opzoeken, die smoothies heb ik niet gezien. Wij waren er in 2024 en heel veel in family Mart/lawson/7/11 geweest, maar ook niemand het zien doen.

Die automaten overal op straat vonden wij echt te gek. We waren er in de zomer, snikheet, maar overal automaten met koud drinken. Pocari sweat hmm

Er is ook een keten die honing ijs verkoopt. Ik ben de naam kwijt, maar echt waanzinnig lekker softijs.

Over de Suica, wij kwamen aan op Narita, en daar is die kaart niet te koop. Daarom heb ik ze besteld in Nederland.
die vendingmachines zijn top! :thumbsup: staan ook altijd op random plaatsen, erg handig, we waren aan wandelen in de paleis tuinen en bij het winkeltje stond een afgedekte ruimte met 6 van die machines, een met alleen maar water, een met ice cofee's en andere waren verschillend.
bartjes schreef:
01-02-2026 01:41
Hoe ingenieus.
Dat hoop ik dan maar.
ik denk wel dat ze het goed recyclen, de eerste keer dat ik er was zag ik de vuilnisbakken met verschillende vakjes voor afval.
hebben ze nu ook op mijn werk,

klopt, ik was er al voor gewaarschuwd en had een extra plastic tas bij me, de tweede keer had ik een canvas tasje meegenomen van huis ook handig voor als je bij 7/11 gaat winkelen :cheer:
soms werd ik er wel chagrijnig van om steeds je zooi mee tenemen, dus zodra je een vuilnisbak tegen kwam ging de hele zak leeg
suzy1977 schreef:
01-02-2026 07:53

die vendingmachines zijn top! :thumbsup: staan ook altijd op random plaatsen, erg handig, we waren aan wandelen in de paleis tuinen en bij het winkeltje stond een afgedekte ruimte met 6 van die machines, een met alleen maar water, een met ice cofee's en andere waren verschillend.
vooral van de zomer heel handig erg handig stonden ook bankjes en bordjes met het advies om goed te drinken

ik heb een levenslange verslaving voor ice tea nu, vooral van Mr tea.
ik heb op station van Asakusa de suica kaartjes gekocht bij een ''automaat'' (ons hotel was daar in de buurt)

ik heb een levenslange verslaving voor ice tea nu, vooral van Mr tea.
ik heb op station van Asakusa de suica kaartjes gekocht bij een ''automaat'' (ons hotel was daar in de buurt)
Relax we're all crazy, it's not a competition

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven