Lijf & Lijn alle pijlers

Powderbrows

25-01-2026 17:37 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga komende zaterdag voor het eerst powderbrows laten zetten, zo natuurlijk mogelijk. Dit omdat mijn wenkbrauwen echt onzichtbaar zijn als ik er niets mee doe en ik nu dus dagelijks met potlood in de weer ben, halverwege moet bijtekenen, enz.

Heeft er iemand tips ter voorbereiding of nazorg of specifieke dingen waar ik op moet letten?
Wat leuk Suykerspin, powderbrows. Ik wil dat deze zomer ook laten doen, dus ik lees graag mee!
Ik ben benieuwd! Ben er al erg lang naar aan het kijken, maar was er pas nu zo zat van dat het er echt van kwam om een afspraak te maken
Ik heb echt al wel 20 jaar permanente make up. Heb het een aantal keren laten bijwerken. Bij mij zit het gelukkig nog wel mooi op de plek, maar er zijn ook mensen waar het na jaren dus echt niet meer mooi zit.

Wel teken ik er dagelijks nog overheen omdat het anders echt niet mooi is, je ziet anders dat het in de huid zit en niet zoals wenkbrauwen erop.
Maar goed beter dit....dan een voorhoofd waar maar enkele wenkbrauwhaartjes opzitten.
Ja dat inderdaad! Als ik er niks op doe heb ik maar een paar haartjes....en ook nog eens wit blond :rolling:
valisa schreef:
25-01-2026 18:24
Ik heb echt al wel 20 jaar permanente make up. Heb het een aantal keren laten bijwerken. Bij mij zit het gelukkig nog wel mooi op de plek, maar er zijn ook mensen waar het na jaren dus echt niet meer mooi zit.

Wel teken ik er dagelijks nog overheen omdat het anders echt niet mooi is, je ziet anders dat het in de huid zit en niet zoals wenkbrauwen erop.
Maar goed beter dit....dan een voorhoofd waar maar enkele wenkbrauwhaartjes opzitten.

Blijft het dus wel heel wat jaren goed zitten? Hoeveel jaar ongeveer?
Ik heb het ook laten doen. Tip: schrik niet als je het net hebt laten doen of de eerste dagen. Het ziet er dan echt mega donker en dik uit. Dat is nog niet het eindresultaat. Doe het niet in de zomer ivm transpireren.
Kies een kleur uit die bij je past.
Bij mij zit het ook nog steeds, al een jaar of 6.
Cum non tum age
Leuk dat je powderbrows gaat laten zetten. Ik heb ze zelf nu een jaar en had gewild dat ik het jaren eerder had laten doen. Zo fijn, niet meer bijtekenen, geen blotebillengezicht meer! Ik had geen wenkbrauwen meer door alopecia.

Ze gaan eerst tekenen met een krijtje en dan kun je aangeven of je het aangepast wilt hebben. Op de site van het RIVM kun je de nazorginstructie voor PMU vinden. Je krijgt waarschijnlijk ook wel instructies na het plaatsen.
mari_anne wijzigde dit bericht op 25-01-2026 19:37
Reden: Geen richtlijn maar instructie
3.31% gewijzigd
noa schreef:
25-01-2026 19:21
Ik heb het ook laten doen. Tip: schrik niet als je het net hebt laten doen of de eerste dagen. Het ziet er dan echt mega donker en dik uit. Dat is nog niet het eindresultaat. Doe het niet in de zomer ivm transpireren.
Hahaha dit zijn wel fijne tips! Ik denk dat ik me een ongeluk schrik als ik de 1e meer in de spiegel kijk!

Teken jij ook nog steeds bij of is dat minder, of zelfs niet meer nodig?
Mari_anne schreef:
25-01-2026 19:35
Leuk dat je powderbrows gaat laten zetten. Ik heb ze zelf nu een jaar en had gewild dat ik het jaren eerder had laten doen. Zo fijn, niet meer bijtekenen, geen blotebillengezicht meer! Ik had geen wenkbrauwen meer door alopecia.

Ze gaan eerst tekenen met een krijtje en dan kun je aangeven of je het aangepast wilt hebben. Op de site van het RIVM kun je de nazorginstructie voor PMU vinden. Je krijgt waarschijnlijk ook wel instructies na het plaatsen.
Ik kan me helemaal voorstellen dat het door alopecia nog heftiger is inderdaad. Dat blotebillengezicht herken ik wel. In de vakantie vroeg mijn dochter (van toen 5) wanneer ik weer make-up op ging doen, want het was zo kaal zo! Nu draag ik alleen wenkbrauwpotlood en mascara, dus dat kale idee kwam van het ontbreken van wenkbrauwen.

Goeie tip om de site van het rivm ook even te checken. Ik krijg idd vanuit de salon ook wel tips, maar wat extra kan vast geen kwaad..
Suykerspin schreef:
25-01-2026 20:51
Hahaha dit zijn wel fijne tips! Ik denk dat ik me een ongeluk schrik als ik de 1e meer in de spiegel kijk!

Teken jij ook nog steeds bij of is dat minder, of zelfs niet meer nodig?
Nee ik teken niet bij, is niet nodig.
Cum non tum age
Ow dat lijkt me heerlijk!
noa schreef:
25-01-2026 19:21

Heb je niet hoeven bijwerken elke 2 jaar?
Powderbrows zijn niet hetzelfde als Permante make-up.

Powderbrows hoef je niks meer aan te doen als je deze hebt laten zetten qua bijtekenen, wel moeten deze elke 1 a 2 jaar opnieuw gezet worden.

Ik vind persoonlijk powderbrows mooier en natuurlijker eruit zien dan permanente make-up
Ik heb ze okt '25 laten zetten. Ik heb heel donkere haren, maar weinig beharing en dus ook daardoor wat kalige wenkbrauwen. Ik ben er superblij mee, het is heel natuurlijk en mensen zijn altijd verrast als ik zeg dat ik het heb laten doen. Heb wel ook heeeel veel voorwerk gedaan om de beste uit te kiezen haha. Maar heb geen ervaring bij blonde wenkbrauwen.
Ik kreeg als nazorg iets van elk uur met een waterwipe en vaseline erover, en mocht geloof ik 48u niet zweten erna.
Ik heb begin oktober powderbrows gezet. Het is inderdaad wat anders dan permanente make up, dit zal je om de 1,5/2 jaar moeten bijwerken. Ik ben er super blij en zou het iedereen aanraden die twijfelt! Nazorg bij mij was juist droog houden en niet aankomen! Het mocht niet nat worden tot de korstjes er allemaal afgevallen zijn, dit duurde zo 2 weken. Kost even moeite (veel jeuk) om er van af te blijven maar het is zo bij mij wel heel mooi genezen. Met een wattenstaafje er zachtjes overheen gaan om te kriebelen mocht wel 😜
Frizz schreef:
25-01-2026 22:50
Heb je niet hoeven bijwerken elke 2 jaar?
Nope. Ze zijn wel wat lichter, maar dat vind ik ok aangezien ik lichtblond haar heb.
Cum non tum age
Powderbrows zijn net de niet natuurlijke, getekende look. Als je natuurlijk wil vraag dan naar hairstrokes, dan tekenen ze 'haartjes'. Maar let goed op want ik heb al verschrikkelijk lelijke resultaten gezien, ga naar iemand met goede recenties, eerder dan iemand die met 'prijzen' en 'diploma's' schermt.
Ik heb zelf powderbrows.
Ben al wat ouder en mijn wenkbrauwen zijn iets gelift voor een meer open blik, dat oogt heel mooi maar zorgt wel voor meer onderhoud want de haartjes die onder de nieuwe, hogere haarlijn uit komen moeten wekelijks weggeplukt worden.
Als het goed is heb je meteen een 2de afspraak om bij te werken na 6-8 weken want als de korstjes verwijnen kan het resultaat een beetje vlekkerig zijn.

Normaal heb je van het salon al een lijst gekregen met do's and dont's? Vooraf geen pijnstillers gebruiken, bloedverdunner, nadien niet zwemmen, sporten, zon vermijden,...?
Lieneke schreef:
25-01-2026 17:41
Wat leuk Suykerspin, powderbrows. Ik wil dat deze zomer ook laten doen, dus ik lees graag mee!
Je mag er een tijdje niet mee in de zon, zou het zelf niet in de zomer laten doen?
Lieneke schreef:
25-01-2026 18:43
Blijft het dus wel heel wat jaren goed zitten? Hoeveel jaar ongeveer?
Valisa zegt dat ze het al 20 jaar heeft. Toen zette men een klassieke tattoo met als gevolg dat ze bij verouderen soms een heel rare vorm aannam. Wat je in je gezicht niet moet willen. Nu zet men ze oppervlakkiger zodat ze na een jaar of 2-3 verdwenen zijn. Afhankelijk van je levensstijl en huid. Is bij iedereen anders. De ene moet na een jaar bijwerken, de andere na 3 jaar.
Attraverso schreef:
26-01-2026 10:35
Je mag er een tijdje niet mee in de zon, zou het zelf niet in de zomer laten doen?

Oh, dit is wel een heel goede tip, dank je wel!
Ik weet nog trouwens, bedenk me nu opeens, dat ik ging voor hairstrokes (want ik dacht dat dat natuurlijker zou zijn) maar dat zij aangaf dat door de manier waarop het vervaagt dat een combinatie van nanobrows en hairstrokes het beste zou zijn voor mij. (Zo natuurlijk mogelijk) Al gebiedt eerlijkheid mij te zeggen dat ik het verschil niet precies weet haha
Ik heb combibrows. Dat is een combinatie van hairstrokes en powderbrows. Ik had weinig haar dus dit ziet er voor mij natuurlijker uit.
Elk jaar krijg ik een uitnodiging per mail voor het bijwerken. Ik heb ook een deepliner/eyeliner laten zetten. Alleen boven en tussen de wimperhaartjes. Dit staat heel natuurlijk en geeft een open blik.
Voor het zetten (combibrows, deepliner en de eerste fresh up na 6 weken) was ik 800 euro kwijt. Hier zit ook 2x kleuren wimpers bij omdat je na het zetten en de fresh up, twee weken geen make up op mag.
Elk jaar de fresh up kost 300 euro ongeveer.
Persoonlijk ben ik er erg blij mee en raad het iedereen een.

Tips heb ik niet. Behalve, volg goed de instructies op die ze meegeven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven