Olympische Winterspelen Milaan 2026

18-01-2026 11:27 880 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Van vrijdag 6 februari tot en met zondag 22 februari zijn de olympische winterspelen in Italië. Wie kletst gezellig mee?
Wissewis schreef:
18-01-2026 18:13
Benieuwd hoe ver we als België komen in het kunstschaatsen bij de vrouwen.
En wat Bart Swings klaarspeelt.

We zijn absoluut geen wintersportland, dus voor de rest wordt het waarschijnlijk niet echt iets.
Vergeet shorttrackers Hanne en Stijn Desmet niet! Zeker Hanne is kansrijk voor goud op drie afstanden. De 500, 1000 en 1500 meter.
tvp
De Belgische vrouwen Hendrickx en Pinzaronne gaan het vast goed doen. Uiteraard zullen de Japanse vrouwen en een enkele Amerikaanse vrouwen (Liu, Glenn) de favorieten zijn. Er doen misschien nog wat neutrale Russen mee?
Deze Nederlanders gaan naar de Olympische Winterspelen

Schaatsen
Mannen: Jenning de Boo, Joep Wennemars, Kjeld Nuis, Jorrit Bergsma, Chris Huizinga, Sebas Diniz, Marcel Bosker, Tijmen Snel en Stijn van de Bunt

Vrouwen: Femke Kok, Jutta Leerdam, Anna Boersma, Joy Beune, Suzanne Schulting, Merel Conijn, Bente Kerkhoff, Antoinette Rijpma-de Jong en Marijke Groenewoud

Shorttrack
Mannen: Jens van 't Wout, Melle van 't Wout, Teun Boer, Friso Emons en Itzhak de Laat

Vrouwen: Xandra Velzeboer, Michelle Velzeboer, Selma Poutsma, Zoë Deltrap en Suzanne Schulting

Skeleton
Kimberley Bos

Kunstschaatsen
Michel Tsiba en Daria Danilov (paren)

Bobsleeën
Tweemansbob met Dave Wesselink en Jelen Franjic

Viermansbob met Dave Wesselink, Jelen Franjic, Janko Franjic, Timme Koster (reserve)

Snowboarden
Michelle Dekker (parallelreuzenslalom), Melissa Peperkamp (slopestyle en big air), Romy van Vreden (slopestyle en big air), Glenn de Blois (snowboardcross)
Joy Beune wint de 1500 meter in Inzell. Blijft jammer dat ze deze afstand niet tijdens de OS mag rijden.
Kimberley Bos en Jens van 't Wout vlaggendragers bij Olympische Spelen van Milaan https://www.nu.nl/olympische-spelen/638 ... ilaan.html
Beetje erg late reactie maar heel leuk dat Kimberly en Jens de vlaggendragers zijn. Op Instagram staat een leuk filmpje dat ze aan het oefenen zijn met vlaggen dragen.
Wie kijkt er mee naar de openingsceremonie?
Mooie begin, wel koud voor de dansers.
Ik ben nog niet onder de indruk.
I'm finally old enough to don't give a fuck
Tjemig wat zingt Mariah Carey zonder emotie zeg. Net een standbeeld en wat zit haar jurk lelijk.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
SweetFirefly schreef:
06-02-2026 20:19
Tjemig wat zingt Mariah Carey zonder emotie zeg. Net een standbeeld en wat zit haar jurk lelijk.
Ik herkende haar niet, ook niet aan haar stem :-(
Oké, na J.D. Vance moet het wel heel goed worden, wil ik niet wegzappen.
SweetFirefly schreef:
06-02-2026 20:19
Ze leek de tekst wel op te lezen ook, niet mooi.
Rossi :heart:

Ik wacht stiekem op Maneskin, trouwens.
BrutaImmaculata schreef:
06-02-2026 20:25
Rossi :heart:

Ik wacht stiekem op Maneskin, trouwens.

Rossi vond ik ook een leuke verrassing.
Tupperware schreef:
06-02-2026 20:21
Ik herkende haar niet, ook niet aan haar stem :-(
Ze had hier kunnen shinen, de hele wereld kijkt, maar ze deed alleen het uithaaltje aan het einde, voor de rest klonk dit leuke liedje wat heel het stadion had kunnen meevallen, erg vlak.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Laura doet het beter dan Mariah.
Nou, kijk Laura dan, die zong inderdaad met passie en emotie.
Wat mooi, mooie stem.
Leuk die zilveren dekbedjassen.
En een Stargate

Afbeelding
Saudie Arabië, wat leuk zeg, een woestijnland. Doet me denken aan het bobsleeën uit Jamaica.
nerdopviva schreef:
06-02-2026 20:44
En een Stargate

Afbeelding
Ha ha ja!
Wat een lelijke pakken van de Belgen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven