Olympische Winterspelen Milaan 2026

18-01-2026 11:27 880 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Van vrijdag 6 februari tot en met zondag 22 februari zijn de olympische winterspelen in Italië. Wie kletst gezellig mee?
Ah, maar ze kan wel allemaal TikTok filmpjes posten. Dus het is niet dat ze in een concentratie-bubbel zit ofzo.

Ik vind haar steeds minder leuk, door haar houding/gedrag. Maar goed, ze is samen met Jake Paul, dat zegt al veel 🤷‍♀️
girasole3 schreef:
06-02-2026 22:59
Waarom Maria Carey invliegen als je Andrea Bocelli hebt? vroeg ik me eerder vanavond af.

Dat hebben ze gelukkig goed gemaakt.
Ik vond haar heel slecht zingen..
Verder wel een leuke opening maar net iets te langs. Ben afgehaakt bij de speeches.

Heb zin in de komende twee weken.
BrutaImmaculata schreef:
06-02-2026 23:23
Veel leukere en betere sporters dan zij. Laat die maar de pers te woord staan. Interessanter ook.
Waarom steeds dat gehak op Leerdam? Laat haar rustig haar voorbereidingen doen in plaats van het beantwoorden van irritante en niet boeiende vragen.
Alweernieuw12345 schreef:
07-02-2026 08:27
Ah, maar ze kan wel allemaal TikTok filmpjes posten. Dus het is niet dat ze in een concentratie-bubbel zit ofzo.

Ik vind haar steeds minder leuk, door haar houding/gedrag. Maar goed, ze is samen met Jake Paul, dat zegt al veel 🤷‍♀️
En wat vind je van haar sportprestaties?

Als zij in haar voorbereidingen last heeft van het geven van interviews en niet van TikTok, dan is dat haar afweging. Het is niet zo dat forummers nou in dezelfde positie zitten in voorbereiding op een Olympische strijd.
Ik vind Jutta juist een hele leuke vrouw. Ze is spontaan, sociaal en weet al heel lang dat ze deze spelen goud wil halen. Ze schaatst maandag, dus logisch dat ze zich afzondert. De laatste wedstrijd heeft laten zien dat ze ontzettend goed is en lekker in haar vel zit.

Ze gedraagt zich al haar hele carrière anders dan andere schaatsers en dat is prima. Is een van de eerste schaatsers die zeer actief is op social media en dat doet ze goed. Ik snap dat gehak op haar niet zo.
Ushuaia schreef:
07-02-2026 08:53
Waarom steeds dat gehak op Leerdam? Laat haar rustig haar voorbereidingen doen in plaats van het beantwoorden van irritante en niet boeiende vragen.
Hoezo hakken? Ik vind haar en de vragen die ze krijgt over haar persoonlijke leven niet interessant, dus next.

Al vind ik wel, en dat geldt voor elke sporter, dat de pers te woord staan waarschijnlijk in je contract met je sponsoren staat, dus hoort er helaas gewoon bij. Max Verstappen heeft er bijvoorbeeld ook een handje van, maar die gaat dan gewoon heel lompe antwoorden geven.
girasole3 schreef:
06-02-2026 23:46
Het is een beetje kort door de bocht:
Ze wil de pers niet te woord staan voordat ze de 1000 meter schaatst.

Dat snap ik prima. Leidt alleen maar af steeds dezelfde (stompzinnige) vragen.
Dit, de sporters die wel interviews geven, geven niets zeggende en voorspelbare antwoorden. Die interviews voegen niets toe.
Phlox24 schreef:
07-02-2026 09:39
Dit, de sporters die wel interviews geven, geven niets zeggende en voorspelbare antwoorden. Die interviews voegen niets toe.
Daar heb je ook wel weer een punt.

Maar goed, over tot de orde van de dag. Wie gaat er wat kijken? En kijken jullie ook sporten waar geen Nederlanders aan meedoen?
BrutaImmaculata schreef:
07-02-2026 09:31
Hoezo hakken? Ik vind haar en de vragen die ze krijgt over haar persoonlijke leven niet interessant, dus next.

Al vind ik wel, en dat geldt voor elke sporter, dat de pers te woord staan waarschijnlijk in je contract met je sponsoren staat, dus hoort er helaas gewoon bij. Max Verstappen heeft er bijvoorbeeld ook een handje van, maar die gaat dan gewoon heel lompe antwoorden geven.
Hakken, omdat je dat dus aan het doen bent.

En blijkbaar staat het niet in het contract, anders was ze er wel aan gebonden. :lightbulb:
BrutaImmaculata schreef:
07-02-2026 09:41

Maar goed, over tot de orde van de dag. Wie gaat er wat kijken? En kijken jullie ook sporten waar geen Nederlanders aan meedoen?
Zeker, als ik even kan kijk ik veel sporten waar geen Nederlanders aan meedoen. Biatlon heeft dit keer mijn aandacht, daar kan een Noor een unieke prestatie gaan leveren bijvoorbeeld. Maar ik kijk wel naar de meeste sporten.
Ushuaia schreef:
07-02-2026 09:42
Hakken, omdat je dat dus aan het doen bent.

En blijkbaar staat het niet in het contract, anders was ze er wel aan gebonden. :lightbulb:
Schromelijk overdreven, maar you do you.

En met je lightbulb; hence 'waarschijnlijk'. En nu weer gezellig ;-)
brutaimmaculata wijzigde dit bericht op 07-02-2026 09:49
3.87% gewijzigd
BrutaImmaculata schreef:
07-02-2026 09:41

Hangt van de sport af. Sommige sporten vind ik te saai of begrijp ik niet. Curling bijvoorbeeld.
Phlox24 schreef:
07-02-2026 09:46
Zeker, als ik even kan kijk ik veel sporten waar geen Nederlanders aan meedoen. Biatlon heeft dit keer mijn aandacht, daar kan een Noor een unieke prestatie gaan leveren bijvoorbeeld. Maar ik kijk wel naar de meeste sporten.
O vertel, wat is er zo bijzonder aan wat hij kan doen?
Ushuaia schreef:
07-02-2026 09:47
Hangt van de sport af. Sommige sporten vind ik te saai of begrijp ik niet. Curling bijvoorbeeld.
Ik snap curling ook gewoon niet, maar heel eerlijk, ooit nooit echt in de regels verdiept.

IJshockey ook niet qua regels, maar daar is de emotie gewoon gaaf.
BrutaImmaculata schreef:
07-02-2026 09:49
Ik snap curling ook gewoon niet, maar heel eerlijk, ooit nooit echt in de regels verdiept.

Ik zit nu Eurosport te kijken, toevallig net curling… vind t ook wel wat apart.

Shorttrack verheug ik me het meeste op. Verder ga ik zoveel mogelijk kijken.
BrutaImmaculata schreef:
07-02-2026 09:48
O vertel, wat is er zo bijzonder aan wat hij kan doen?
Uniek aantal medailles winnen, bet als bijvoorbeeld Jordan Stolz bij het schaatsen.

Ik mag graag naar curling kijken.
BrutaImmaculata schreef:
07-02-2026 09:49

Ja hier precies hetzelfde. IJshockey is zo heerlijk impulsief en intens.
BrutaImmaculata schreef:
07-02-2026 09:31

Blijkbaar niet, want anders deed ze het wel.
En het hoort er niet bij, wie zegt dat?
Happy85 schreef:
07-02-2026 10:36
Blijkbaar niet, want anders deed ze het wel.
En het hoort er niet bij, wie zegt dat?
Waarschijnlijk. Aanname. Ik.
Phlox24 schreef:
07-02-2026 10:11
Uniek aantal medailles winnen, bet als bijvoorbeeld Jordan Stolz bij het schaatsen.

Ik mag graag naar curling kijken.
Dat is niet bij Biatlon, maar bij het langlaufen. Daar wordt erg veel verwacht van de Noor Johannes Klæbo en daar zijn veel onderdelen waar hij kans maakt. Op de laatste WK won hij 6x goud.
Bij Biatlon is er op het moment niet een Noor die er heel erg bovenuit steekt, na het stoppen van de gebroeders Bø.

Er zijn er nog genoeg die kans op een medaille maken, maar niet 1 die heel erg dominant is (al weet je het natuurlijk nooit zeker van te voren)
Phlox24 schreef:
07-02-2026 09:19
Ik vind Jutta juist een hele leuke vrouw. Ze is spontaan, sociaal en weet al heel lang dat ze deze spelen goud wil halen. Ze schaatst maandag, dus logisch dat ze zich afzondert. De laatste wedstrijd heeft laten zien dat ze ontzettend goed is en lekker in haar vel zit.

Ze gedraagt zich al haar hele carrière anders dan andere schaatsers en dat is prima. Is een van de eerste schaatsers die zeer actief is op social media en dat doet ze goed. Ik snap dat gehak op haar niet zo.
Ik vind Jutta ook leuk en ze heeft haar focus voor nu compleet op de wedstrijd en als dat haar helpt dan moet ze dat doen. Ik hoop dat ze 2x goud pakt!

Ik zag een filmpje dat ze ook niet bij de openingsceremonie was gegaan, en dat ze baalde dat ze Mariaha Carey had gemist, maar dat de voorbereiding voor gaat.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik vind Jutta Leerdam ook een sympathieke vrouw en de laatste wereldbeker was ze in een supervorm dus ik ben heel erg benieuwd. Ik lees op FB ook weer dat ze de plaats in heeft genomen van iemand die nu niet meekan maar dat is dus absoluut niet waar. Haar partnerkeuze is de mijne niet maar dat moet ze helemaal zelf weten.

Ik kijk het meeste uit naar shorttrack, fan van Jens van 't Wout en de zusjes Velzeboer. Dynamische sport en ik hou van het spelletje.

Vier jaar geleden heb ik me verdiept in de spelregels van het curling en toen vond ik het leuk om te kijken dus ik ga me er nu weer eens in verdiepen.
Ik vind Jutta Leerdam dan weer helemaal niet sympathiek maar dat maakt verder geen verschil natuurlijk. Zij moet gewoon zelf weten wat ze doet (en ze heeft helemaal zelf bepaald dat ze toch met de pers gaat praten vanmiddag, zag ik op nu.nl), maar ik zie liever andere schaatsers.

Ik ben benieuwd of Joy Beune een stunt kan uithalen op de 3000 meter...
Ik vind Jutta niet minder leuk of leuker dan de anders schaatssters. Wel vond ik het heel cool dat ze een keer vertelde in een interview met de sportpers dat ze zich niet lekker voelde doordat ze ongesteld was. Dat vond ik zo cool en baanbrekend.

Dat de beste maar mag winnen!
Nu de afdaling (Skiën) bij de mannen aan het kijken.
Morgen is die voor de vrouwen, ben heel benieuwd hoe Lindsay Vonn het gaat doen, nu ze onlangs haar knieband heeft gescheurd. Ben er nog niet helemaal uit of ik het bewonderingswaardig of super stom vind, om door te blijven skiën als je zo'n blessure hebt en in het verleden al zoveel blessures hebt gehad.
ladyphoxy wijzigde dit bericht op 07-02-2026 12:27
2.83% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven