Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2509 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Ik ben toch maar even in de pen geklommen voor die bowl die ik een maand geleden gekocht had en per abuis naar een ander was gestuurd. De verkoper reageert nergens op en ik denk dat ze een extra paar £££ wil opstrijken als het dan zgn. vermist is. Ik heb de correspondentie erbij gedaan via screenshots.

Verder opeens schoenen verkocht die er al maanden opstonden. Zijn heel mooi, maar waren mij net een halve maat te klein.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Pochacco schreef:
07-02-2026 13:12
Wat vreemd, bij mij echt niet.

Ik had er inderdaad bij moeten zeggen dat ik 'meer' al had open had geklapt. Ik zie onder 'meer' alleen categorie, merk, maat, staat en kleur. :sherlock:
Wat raar. Bij mij staat het er nog wel.
Ik heb wel weer iets anders geks. Ik vroeg me de status af van een pakketje dat onderweg is met vinted go. Er stond onderweg bij de status, maar als ik doorklik om te kijken of het al in het sorteercentrum in Breda is, zie ik : 'pakket kan niet worden afgeleverd' met tijdstip gisterenochtend om 7u.
Ben heel benieuwd of t dan toch nog op het afleverpunt belandt of dat het retour gaat?

En een andere koop is geannuleerd met de melding dat ze het niet kon versturen... En ze had nog tot maandag. Maar blijkbaar krijgt ze daar dan geen negatieve review voor? Het artikel staat inmiddels gewoon weer op haar vinted voor dezelfde prijs, dus ik vind het wel gek.
happyapple schreef:
07-02-2026 16:32

En een andere koop is geannuleerd met de melding dat ze het niet kon versturen... En ze had nog tot maandag. Maar blijkbaar krijgt ze daar dan geen negatieve review voor? Het artikel staat inmiddels gewoon weer op haar vinted voor dezelfde prijs, dus ik vind het wel gek.
Als ze niet kan versturen omdat er bv geen (open) afleverpunt in de buurt zit, dan kan ze het annuleren zonder een negatieve review. Heb ik ook wel eens moeten doen als kopers Mondial Relay kozen, terwijl ik in de advertentie aangaf niet via MR te kunnen verzenden.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Aha oke, dan zal ze dat inderdaad aangegeven hebben. Mijn Frans is niet heel goed, maar er stond iets als ik kon het niet versturen. De gewone chat wordt dan nog (soort van) vertaald, maar de aanvink opties van vinted blijkbaar niet. Maar er stond dus 100% zeker niet in de advertentie dat ze deze verzendmethode niet kon gebruiken, want dat check ik namelijk altijd van tevoren. Maar het kan natuurlijk dat de lockers vol waren of het afhaalpunt tijdelijk gesloten etc.

Tja nou ja gelukkig was dit niet iets wat ik verder nergens kan vinden, dus ik heb inmiddels al een andere besteld.
happyapple schreef:
07-02-2026 16:32
Ik heb wel weer iets anders geks. Ik vroeg me de status af van een pakketje dat onderweg is met vinted go. Er stond onderweg bij de status, maar als ik doorklik om te kijken of het al in het sorteercentrum in Breda is, zie ik : 'pakket kan niet worden afgeleverd' met tijdstip gisterenochtend om 7u.
Ben heel benieuwd of t dan toch nog op het afleverpunt belandt of dat het retour gaat?
Ik had vorige week exact hetzelfde. Uiteindelijk kwam het pakketje toch gewoon op het afleverpunt aan.
MissUnderstood schreef:
09-02-2026 17:08
Ik had vorige week exact hetzelfde. Uiteindelijk kwam het pakketje toch gewoon op het afleverpunt aan.
Oke fijn om te lezen. Daar hoopte ik inderdaad al op. Helaas alleen tot nu toe nog geen beweging te zien bij mijn pakketje haha.
Was bij mij ook zo: helemaal geen beweging te zien en ineens kreeg ik bericht dat het op het afhaalpunt lag. Heel raar, maar wel fijn.
Nou ik ben heel benieuwd, ik wacht het maar af.
Valt er iets te doen tegen Duitse oplichters die niet via het Vinted-systeem willen verkopen? Ik heb tot nu toe geen succes met rapporteren. Ik trap er zelf niet in, maar vind het zo ontzettend irritant.
Ik vind dat ook raar, waarom plaats je advertenties op Vinted als je niet via Vinted wil verkopen?
Net zoals opmerkingen die ik ook regelmatig bij Duitse verkopers lees dat ze niets retour nemen. Als het product niet overeenkomt met de foto’s en/of beschrijving heeft een koper kopersbescherming. Dat zijn de regels van Vinted; als je iets verkoopt op Vinted ga je automatisch akkoord met de regels.
Ik sla Duitse verkopers maar over, de verzendkosten zijn ook nog eens heel hoog.

Ik heb wel eens verkopers gerapporteerd die iets verkopen als nieuw zonder prijskaartje, terwijl er dan in de tekst staat: maar een paar keer gedragen. Dat had ook weinig zin, dan kreeg ik een reactie van Vinted dat de verkoper niet in strijd is met de regels. Heel apart, slechts een paar keer gedragen is in mijn ogen toch echt iets heel anders dan nieuw zonder prijskaartje. Volgens hun eigen omschrijving trouwens ook!
Ik kocht tot nu toe alleen via Vinted maar verkopen niet. Daar gebruikte ik marktplaats of Facebook voor. Omdat ik liever eerst geld heb en daarna verstuur. Dan heb je ook geen kans op gezeur achteraf wat ik hier wek eens lees. Of dat ze het niet op sturen en je het terug krijgt. Dan is alles voor niets geweest. Nu had ik een item wat momenteel nieuw is uitverkocht. Op marktplaats vrijdag te koop gezet voor €50. 1 bod van €35. Verder 0 reacties. Op Vinted staat het alleen voor prijzen tussen de €65 en €90.
Dus vanmorgen erop gezet voor €55. Als tip erbij gezet dat ik via dhl het snelste kan versturen.
Na 3 uur verkocht voor €55 met verzending dhl en door een Nederlandse. Dus voorlopig ben ik er blij mee. Tussendoor had ik 6 biedingen en 74 mensen die het als favoriet hadden gemarkeerd.
Mijn bedoeling was bij geen verkoop vanavond de prijs te verlagen zodat die mensen daar een melding van krijgen maar zo ver is het dus niet gekomen.
Ik moet soms wel lachen om die Duitse verkopers als ze een item aanprijzen. Dan staat er bijvoorbeeld dat ze er zuinig mee om zijn gegaan en er geen vlekken of beschadigingen zijn.... en dan volgt er een lange opsomming met een strenge tekst.
Zoals: ik verzend niet met die en die, ik doe niet aan retour, bij interesse eerst een berichtje sturen enzovoort.
.
Ik kwam laatst ook een leuke tegen: ik verzend alleen bij een minimale aankoop van 3 items, want anders vind ik het de moeite niet. Ook bij een Duitse verkoper. Ik kan me niet voorstellen dat je dan een succesvol account hebt op Vinted.
Ik vind het ook leuk als mensen meerdere dingen kopen en het in een bundel weggaat, maar als iemand één ding koopt is het net zo prima hoor.
Ik heb volgens mij ergens gelezen - hier, waarschijnlijk - dat de Duitse gebruikers van Vinted grotendeels komen van een ander (marktplaats-achtig) platform dat is overgenomen door Vinted. En dat het gedrag van de Duitse (ver)kopers daaraan toe te schrijven is, ze doen gewoon nog steeds wat op dat oude platform de gebruikelijke gang van zaken was.
Ik heb een paar prima aan- en verkopen gehad met Duitse vinties, maar zelf mijd ik het toch liever zoveel mogelijk vanwege de relatief hoge verzendkosten vanuit daar. Ik weet niet wat zij omgekeerd betalen vanuit NL. Maar sommigen hebben inderdaad echt een hele instructielijst met wat je wel en niet moet en mag doen en dat is vrij irritant. Hier trouwens tot nu toe nog totaal geen probleem met Franse vinties, waar ik ook veel gedoe over lees op Facebook.
Ik heb nu 2 pakketjes die totaal vast lijken te zitten.
De transactie staat al weken op gepauzeerd, en nergens staat een update. Het gaat om 2 pakketjes die ik begin december had gekocht, en die hebben er zolang over gedaan, dat ik uiteindelijk op vakantie was en ze niet op heb kunnen halen. Deze zijn retour naar de verkoper gegaan, en sindsdien is het stil.
Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Vinted via de "i", maar ik kom alleen maar in de chatbot-cirkel terecht. Wel contact gehad met de verkoper, maar zij weet ook van niets.

Heeft iemand zoiets al eens meegemaakt?
Oh vervelend, Blondie. Maar de verkoper heeft dus ook niks retour gehad dan?
Ik heb 1x een pakketje retour gehad en wat mij opviel, was dat de status in vinted bleef staan op 'retour naar afzender' en dat daar niks meer in gebeurde, maar dat mondial relay mij gelukkig wel een mailtje stuurde dat het op het afhaalpunt lag.
Dus toen ben ik het wel op gaan halen en kon de koper het nog een keer bij me kopen, wat toen wel goed ging.
Ik ben nu zelf trouwens ook bang dat ik een paar vertraagde pakketjes precies op het afhaalpunt krijg, als ik ze niet binnen die 5 dagen op kan halen. Ik duim dus nog dat ze of heel snel afgeleverd worden of dusdanig laat dat ik ze alsnog weer kan halen, maar ik vrees er dus ook voor. En ik wilde die artikelen echt graag hebben en ik wil sowieso de verkoper niet met extra werk opzadelen, dus ik baal er echt heel erg van als ik ze niet gewoon op kan halen.
Nee de ene verkoper reageert niet op mijn vraag of ze haar item alweer terug heeft en de andere heeft nog niets ontvangen. raar toch?

Hopelijk worden jouw pakketjes snel afgeleverd!
Ja heel raar inderdaad. Ik wilde als verkoper ook zeker het risico niet lopen dat het artikel weer retour naar de koper zou gaan, als ik het niet op tijd ophaalde, wat ik ook wel eens gelezen had dat kon gebeuren als je de retour niet ophaalt. Want dan zou ik zowel het geld als het artikel kwijt zijn, maar ik heb er dus geen ervaring mee of dat echt kan gebeuren. Maar als dat echt zo is, dan sturen ze het misschien nog wel een keer naar je toe als de verkoper het echt niet ophaalt?
happyapple schreef:
10-02-2026 09:29

Ik ben nu zelf trouwens ook bang dat ik een paar vertraagde pakketjes precies op het afhaalpunt krijg, als ik ze niet binnen die 5 dagen op kan halen. Ik duim dus nog dat ze of heel snel afgeleverd worden of dusdanig laat dat ik ze alsnog weer kan halen, maar ik vrees er dus ook voor. En ik wilde die artikelen echt graag hebben en ik wil sowieso de verkoper niet met extra werk opzadelen, dus ik baal er echt heel erg van als ik ze niet gewoon op kan halen.
Ik kan me voorstellen dat je baalt.

Is er niemand anders die ze voor je op kan halen?
Vriendin, buurvrouw, familielid?
Ja, ik was ook al heel hard aan het nadenken aan wie ik dat eventueel kon vragen. Maar mijn schoonmoeder heeft geen smartphone, dus die kan ik geen qr afhaalcode doorsturen en ik denk niet dat ze het nog heel erg gaat snappen als ik haar een cijfercode door moet gaan bellen ofzo. Misschien kan ik het inderdaad aan een vriendin vragen, maar ik vrees dat dat lastig wordt qua werktijden en openingstijden van het pakketpunt. En anders kan ik misschien het pakketpunt mailen of bellen of ze het alsjeblieft voor 1 keer een paar dagen langer willen laten liggen. Het is niet dat ik daar nooit kom en ze geen idee hebben wie ik ben, ofzo :rolling:
Al zegt de site van Mondial Relay dus dat het absoluut niet mogelijk is om een pakketje langer te laten liggen. Maar hopelijk geldt dat alleen voor de lockers. En de afhaaltijd was eerst altijd 7 dagen, dat was niet zo'n probleem geweest, maar 5 is net te kort als het op het verkeerde moment binnenkomt.
Ik ken een afhaalpunt dat inderdaad pakjes bewaart als ze weet dat de ontvangers op vakantie zijn. Dus niet geschoten is altijd mis lijkt me!
Such fun!1
Ik vind het weer irritant dat mensen het verschil tussen 'goed' en 'heel goed' niet snappen. Nu weer een item gekregen dat slijtageplekken heeft en waarvan de kleuren vervaagd zijn. Zucht.
Such fun!1
MarindaH schreef:
10-02-2026 14:55
Ik vind het weer irritant dat mensen het verschil tussen 'goed' en 'heel goed' niet snappen. Nu weer een item gekregen dat slijtageplekken heeft en waarvan de kleuren vervaagd zijn. Zucht.
Hier ook. Kinderjas gekocht, helemaal dun geworden door het wassen en gare ritsen... niet echt mijn idee van heel goed. :-(

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven