Bespaartips
donderdag 12 februari 2026 om 16:46
Ik heb nooit zulke lekkere doperwten gegeten als uit mijn eigen tuin.Lila-Linda schreef: ↑12-02-2026 16:32wij hadden vroeger thuis een groententuin en ik heb als puber besloten: dat Nooit!!
We aten vaak veel van hetzelfde, als de sperziebonen rijp waren, dan at je sperziebonen, dagenlang (in mijn herinnering aten we Altijd sperziebonen). Ik houd van afwisseling
Oh en beestjes, veel beestjes. En zand, veel zand.
En sperziebonen kun je prima invriezen
Grote probleem is sla, maar daar kan je gewoon minder van zaaien.
Wij hebben nu geen groente tuin meer maar wel heel veel fruit ( leifruit neemt veel minder plek in en is vaak wel een plekje voor te vinden,lei fruitbomen zijn duurder maar zoek je bomen goed uit dan kan je ze zelf ook leiden)
Wij hebben ,veel soorten appels( hele jaar appelmoes uit eigen tuin en in t seizoen veel appeltaart en appel crumble) peren, pruimen, rode bessen,bosbessen,druiven ,zwarte bessen, kersen en aardbeien t is in t seizoen lekker elke dag met een bakje door de tuin voor fruit voor door t toetje.
donderdag 12 februari 2026 om 17:05
Ik heb wel fruit en ook kruiden. Maar groentes dus echt niet meer. Voor altijd genezen.Gerbera schreef: ↑12-02-2026 16:46Ik heb nooit zulke lekkere doperwten gegeten als uit mijn eigen tuin.
En sperziebonen kun je prima invriezen
Grote probleem is sla, maar daar kan je gewoon minder van zaaien.
Wij hebben nu geen groente tuin meer maar wel heel veel fruit ( leifruit neemt veel minder plek in en is vaak wel een plekje voor te vinden,lei fruitbomen zijn duurder maar zoek je bomen goed uit dan kan je ze zelf ook leiden)
Wij hebben ,veel soorten appels( hele jaar appelmoes uit eigen tuin en in t seizoen veel appeltaart en appel crumble) peren, pruimen, rode bessen,bosbessen,druiven ,zwarte bessen, kersen en aardbeien t is in t seizoen lekker elke dag met een bakje door de tuin voor fruit voor door t toetje.
donderdag 12 februari 2026 om 17:08
Wij thuis ook en ik wist, dat wil ik ook!Lila-Linda schreef: ↑12-02-2026 16:32wij hadden vroeger thuis een groententuin en ik heb als puber besloten: dat Nooit!!
donderdag 12 februari 2026 om 22:19
Remmen worden toch gecheckt tijdens APK?
donderdag 12 februari 2026 om 22:35
Maar die worden niet gerepareerd bij een Apk of afgesteld
You can only succeed when there is room to fail.
donderdag 12 februari 2026 om 22:36
Onze buren hebben een moestuin en eten gevoelsmatig heeel veel courgette.
Wij hebben wel meerdere fruitboompjes. Vijg al een paar jaar. Dit jaar perenboom erbij. Ook nog zwarte framboos, framboos, Japanse wijnbes en Tayberry. En even kijken of de blauwe bes weer wat tot leven komt dit jaar evenals de aardbeien. Door een verbouwing hebben die vorig jaar in pot gestaan ipv in de volle grond.
Wij hebben wel meerdere fruitboompjes. Vijg al een paar jaar. Dit jaar perenboom erbij. Ook nog zwarte framboos, framboos, Japanse wijnbes en Tayberry. En even kijken of de blauwe bes weer wat tot leven komt dit jaar evenals de aardbeien. Door een verbouwing hebben die vorig jaar in pot gestaan ipv in de volle grond.
You can only succeed when there is room to fail.
vrijdag 13 februari 2026 om 08:09
Ik denk zelfs dat wij een stuk minder zouden uitgeven.
vrijdag 13 februari 2026 om 13:54
Ik vind jouw nick echt grappig in een topic over besparen
Een glaasje cognac vind ik heerlijk, maar ook een luxe, alleen voor speciale gelegenheden.
Sommige (fris)dranken tellen aardig mee in het wekelijkse bedrag aan boodschappen, dus daarmee zijn ook keuzes te maken. En ook daarin zal iedereen andere prioriteiten hebben. Zo geef ik graag geld uit voor duurdere (naar mijn smaak ook lekkerder) koffie en thee, maar drink ik nooit frisdrank, alleen water.
vrijdag 13 februari 2026 om 14:04
Net wel elke dag boodschappen doen.
Met elke week zou er hier tonnen eten de vuilbak in gaan omdat het bedorven is.
Ik koop dagelijks afgepast wat we nodig hebben en naar de plannen en het menu van die dag.
Plus hetgeen van algemene zaken wat op is. Met een lijstje.
Ik doe exact die rayons aan die ik nodig heb. Geen extra spullen.
Niet "ah ja, ik ga ooit misschien een keer iets met groene kool maken" terwijl ik daar dus geen recept voor heb of "ah ja, deze chocolade moet ik toch écht een keer testen".
Als ik een enkel keertje voor 2 dagen koop kan het al zijn dat de planning last minute wijzigt en ik het eten van dag 2 de vuilbak in kan pleuren omdat het vlees en de groenten slecht geworden zijn op dag 3.
Of omdat ik gewoon geen zin meer heb in de maaltijd die ik 2 of 3 dagen geleden bedacht heb waarna het dus blijft liggen.
Ik heb 2 supermarkten op wandelafstand.
Mijn vaste shampoo heb ik vorig jaar met een gekregen bon per 8 stuks gekocht. Daar kom ik minstens 5 jaar mee toe. Ik ben momenteel bezig aan potje 2.
Over 5 jaar hoop ik wel weer een nieuwe bon gescoord te hebben
.
Met elke week zou er hier tonnen eten de vuilbak in gaan omdat het bedorven is.
Ik koop dagelijks afgepast wat we nodig hebben en naar de plannen en het menu van die dag.
Plus hetgeen van algemene zaken wat op is. Met een lijstje.
Ik doe exact die rayons aan die ik nodig heb. Geen extra spullen.
Niet "ah ja, ik ga ooit misschien een keer iets met groene kool maken" terwijl ik daar dus geen recept voor heb of "ah ja, deze chocolade moet ik toch écht een keer testen".
Als ik een enkel keertje voor 2 dagen koop kan het al zijn dat de planning last minute wijzigt en ik het eten van dag 2 de vuilbak in kan pleuren omdat het vlees en de groenten slecht geworden zijn op dag 3.
Of omdat ik gewoon geen zin meer heb in de maaltijd die ik 2 of 3 dagen geleden bedacht heb waarna het dus blijft liggen.
Ik heb 2 supermarkten op wandelafstand.
Mijn vaste shampoo heb ik vorig jaar met een gekregen bon per 8 stuks gekocht. Daar kom ik minstens 5 jaar mee toe. Ik ben momenteel bezig aan potje 2.
Over 5 jaar hoop ik wel weer een nieuwe bon gescoord te hebben
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in