Hoe vaak ga jij in bad?
dinsdag 17 februari 2026 om 18:34
Ik lig in bad. Voor het eerst in, denk ik, een jaar. Het is lekker, daar niet van, maar het is ook een beetje gedoe en eigenlijk komt het er bijna nooit van.
Een vriendin van mij maakte voor een krant ooit een rubriek waarin ze mensen een aantal standaardvragen stelde (hoe vaak ga je uiteten, doe je iets aan sport enzovoort) en één van die vragen luidde: wat doe je om te ontspannen? Volgens haar antwoordde bijna iedereen (9 van de 10 geïnterviewden): in bad gaan. En dat geloofde zij dus niet. Ik ook niet
Ik denk dat in bad gaan voor veel mensen vooral het idee van ontspanning belichaamt, maar het dóen?
Daar moet ik opeens aan denken nu ik zo ontspannen in bad lig. Niet iedereen heeft natuurlijk een bad, dus ontspannen douchen telt ook. Benieuwd naar jullie reacties!
Een vriendin van mij maakte voor een krant ooit een rubriek waarin ze mensen een aantal standaardvragen stelde (hoe vaak ga je uiteten, doe je iets aan sport enzovoort) en één van die vragen luidde: wat doe je om te ontspannen? Volgens haar antwoordde bijna iedereen (9 van de 10 geïnterviewden): in bad gaan. En dat geloofde zij dus niet. Ik ook niet
Daar moet ik opeens aan denken nu ik zo ontspannen in bad lig. Niet iedereen heeft natuurlijk een bad, dus ontspannen douchen telt ook. Benieuwd naar jullie reacties!
woensdag 18 februari 2026 om 08:36
Vroeger thuis hadden wij een bad en (als mijn herinneringen kloppen) ging ik toch wel 1x per week.
Wij hebben zelf geen bad, als we een vakantiehuisje huren met toevallig een bad ga ik daar soms wel eens in.
Maar ik vind het maar even leuk, (en dan is het best veel water, voor dat halfuurtje dat ik het leuk vind) het moet wel echt goed warm zijn en blijven. IK zou een bad willen hebben met een soort sudderplaatje, zodat het water altijd op temperatuur blijft
Wij hebben zelf geen bad, als we een vakantiehuisje huren met toevallig een bad ga ik daar soms wel eens in.
Maar ik vind het maar even leuk, (en dan is het best veel water, voor dat halfuurtje dat ik het leuk vind) het moet wel echt goed warm zijn en blijven. IK zou een bad willen hebben met een soort sudderplaatje, zodat het water altijd op temperatuur blijft
woensdag 18 februari 2026 om 08:51
woensdag 18 februari 2026 om 09:12
Heerlijk, ik probeer 1 keer per week.
In het weekend als ik alle tijd heb en 's avonds niets gepland. Meestal na het eten lekker badderen en daarna helemaal rozig een avondje bankhangen. Verrukkelijk. Wij hebben een lekker groot bad, dus ik hoef niet half boven water. Dat moest in ons vorige huis wel (dan wisselde ik af tussen de knieën boven water en de voeten boven water
, maar dat was lang niet zo fijn).
Ik neem altijd een boek mee (e-reader, papier lijkt me minder handig) en lig dan gerust 3 kwartier te dobberen.
In de zomer niet zo vaak trouwens. Als ik het al warm heb, hoef ik niet persé ook nog eens in het warme water te liggen. Maar alle andere seizoenen is het voor mij inderdaad pure ontspanning.
Ik ben de enige die het bad gebruikt. Man is er nog nooit in geweest, kind toen hij jonger was wel, maar inmiddels ook al in geen tijden meer.
In het weekend als ik alle tijd heb en 's avonds niets gepland. Meestal na het eten lekker badderen en daarna helemaal rozig een avondje bankhangen. Verrukkelijk. Wij hebben een lekker groot bad, dus ik hoef niet half boven water. Dat moest in ons vorige huis wel (dan wisselde ik af tussen de knieën boven water en de voeten boven water
Ik neem altijd een boek mee (e-reader, papier lijkt me minder handig) en lig dan gerust 3 kwartier te dobberen.
In de zomer niet zo vaak trouwens. Als ik het al warm heb, hoef ik niet persé ook nog eens in het warme water te liggen. Maar alle andere seizoenen is het voor mij inderdaad pure ontspanning.
Ik ben de enige die het bad gebruikt. Man is er nog nooit in geweest, kind toen hij jonger was wel, maar inmiddels ook al in geen tijden meer.
woensdag 18 februari 2026 om 09:18
Wij hebben ook in het nieuwe huis weer een bad laten installeren ondanks dat we lang bezig geweest zijn om het allemaal handig de plattegrond in te krijgen. Ik lig er 5x per jaar in, de jongste ook en mijn man nog iets minder vermoed ik. En toch vind ik het een heerlijke luxe. Lekker in het warme water, podcast of luisterboek aan. Echt heerlijk.
woensdag 18 februari 2026 om 09:18
greenmoustache schreef: ↑17-02-2026 19:28Ik snap die opmerkingen niet helemaal van ' in je eigen viezigheid liggen weken' enz.
Je hebt het over gemiddeld 150 liter water waar je inligt. Of zitten die mensen van top tot teen onder de stront die er zo over denken?
Die opmerking hoor je inderdaad vaak. Wat ik dan altijd denk en ook altijd maar voor me hou is: "hoe vies ben jij dan? Kleurt het water bruin en komen er korsten bovendrijven ofzo?"
In een zwembad zwemmen vind ik dan weer wél vies.
Overigens was de laatste keer dat ik mijn bad gebruikte om een gordijn schoon te weken. Verder vind ik het waterverspilling.
Ik ben er namelijk binnen 5 minuten alweer klaar mee. En dan vind ik het wel zonde van 150/200 liter drinkwater.
woensdag 18 februari 2026 om 09:33
Ik ben dol op badderen.
Volgende week zit ik in een centerparcs huisje met een tweepersoonsbad, daar ga ik elke dag wel twee keer in. Ik ga al in bad zitten als er nog maar een kleine laag water in staat, lekker dat warme water wat zo langs je rug omhoog komt
een tijdschrift en muziek erbij, heerlijk!
Wel maak ik dat bad eerst zelf goed schoon want ik snap wel dat degene die daar schoonmaken er geen tijd en/of zin in hebben.
Verder ben ik totaal niet vies van mijn eigen huidschilfers, ik hoop dat degenen die daar zo vies van zijn wel elke dag hun bed verschonen, je wil niet weten wat je daar elke nacht achter laat en waar je vervolgens een paar nachten in ligt te dweilen.
Volgende week zit ik in een centerparcs huisje met een tweepersoonsbad, daar ga ik elke dag wel twee keer in. Ik ga al in bad zitten als er nog maar een kleine laag water in staat, lekker dat warme water wat zo langs je rug omhoog komt
Wel maak ik dat bad eerst zelf goed schoon want ik snap wel dat degene die daar schoonmaken er geen tijd en/of zin in hebben.
Verder ben ik totaal niet vies van mijn eigen huidschilfers, ik hoop dat degenen die daar zo vies van zijn wel elke dag hun bed verschonen, je wil niet weten wat je daar elke nacht achter laat en waar je vervolgens een paar nachten in ligt te dweilen.
woensdag 18 februari 2026 om 09:42
Je huid scheidt talg uit en je verliest dode huidcellen. Ik vind het vies om daarin te gaan liggen weken, ja. Schoon word je in elk geval niet van een bad.greenmoustache schreef: ↑17-02-2026 19:28Ik snap die opmerkingen niet helemaal van ' in je eigen viezigheid liggen weken' enz.
Je hebt het over gemiddeld 150 liter water waar je inligt. Of zitten die mensen van top tot teen onder de stront die er zo over denken?
woensdag 18 februari 2026 om 09:46
woensdag 18 februari 2026 om 09:48
https://www.dealdonkey.com/parcura-xl-z ... baar-148cm
Het is dat het niet zou passen in mijn badkamer, maar zoiets is toch veel idealer voor de mensen die hooguit een paar keer per jaar in bad gingen en dat ding dan achteraf zo missen ? Handig ook ; al je spullen kunnen er op staan en het koelt niet zo gauw af. Ja,… het ding is oerlelijk.
Het is dat het niet zou passen in mijn badkamer, maar zoiets is toch veel idealer voor de mensen die hooguit een paar keer per jaar in bad gingen en dat ding dan achteraf zo missen ? Handig ook ; al je spullen kunnen er op staan en het koelt niet zo gauw af. Ja,… het ding is oerlelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 18 februari 2026 om 09:49
Wij hebben een hele grote badkamer. Dus ook een douche en bad apart. En zonder toilet, die is ook nog eens apart. Maar toch, bij een verbouwing kies ik niet meer voor een bad. Ik vond het ideaal met jonge kinderen.Irregular_Choice schreef: ↑18-02-2026 07:25Wij hebben onze badkamer een paar jaar geleden laten verbouwen en wel weer een bad genomen. Onze badkamer is vrij groot, dus er kon een apart bad en douche in. Als ik in bad zou moeten douchen, zou ik geen bad nemen. Maar als het los kan en het past, zeker wel!
Maar die zijn inmiddels groot. Het is dat zoon er nog af en toe in ligt, anders wordt hij alleen gebruikt voor de wasmanden. Ik zou eerder kijken voor een infrarood cabine oid.
woensdag 18 februari 2026 om 09:51
woensdag 18 februari 2026 om 09:51
Ha jij bent iemand die elke dag haar bed verschoond?
Anders vraag ik me af waar je denkt in te gaan liggen als je je bed in gaat, die dode huidcellen en dat talg plus nog wat zweet en zo ligt ook in je bed, daar lig je langer in dan in een bad.
woensdag 18 februari 2026 om 09:57
Het is ook niet dat een bad is in plaats van een douche, in mijn geval. Ik douch elke ochtend.
In bad ga ik dan ‘‘s avonds, om lekker warm te worden, om te ontspannen. Zoon doucht ook elke ochtend en na een training doucht hij nog een keer of gaat in bad als hij erg koud is. Goed voor zijn spieren. Dus hoe vuil ben je als je ‘s ochtends al hebt gedoucht en je je na het badderen afspoelt. En dan de volgende ochtend weer doucht.
In bad ga ik dan ‘‘s avonds, om lekker warm te worden, om te ontspannen. Zoon doucht ook elke ochtend en na een training doucht hij nog een keer of gaat in bad als hij erg koud is. Goed voor zijn spieren. Dus hoe vuil ben je als je ‘s ochtends al hebt gedoucht en je je na het badderen afspoelt. En dan de volgende ochtend weer doucht.
pelle wijzigde dit bericht op 18-02-2026 10:00
0.57% gewijzigd
woensdag 18 februari 2026 om 10:00
In sommige gevallen nog kwijl
woensdag 18 februari 2026 om 10:01
Mwah, moet je eens kijken wat voor rand er in je bad zit na het badderen
Toch wel anders dan je beddengoed.
woensdag 18 februari 2026 om 10:04
woensdag 18 februari 2026 om 10:06
Sudderplaatje lijkt me ook heerlijk. Je kunt ligbaden tegenwoordig wel laten isoleren, zodat het water veel minder snel afkoelt.Lila-Linda schreef: ↑18-02-2026 08:36IK zou een bad willen hebben met een soort sudderplaatje, zodat het water altijd op temperatuur blijft
woensdag 18 februari 2026 om 10:07
Haha, geweldig! Het ziet eruit als een medisch hulpmiddel, maar het is vast een optie voor mensen die het geen probleem vinden om te zitten in bad. Ik vind languit liggen wel een vereiste, hoor.blijfgewoonbianca schreef: ↑18-02-2026 09:48https://www.dealdonkey.com/parcura-xl-z ... baar-148cm
woensdag 18 februari 2026 om 10:07
Dat maak je toch schoon? En wat op je bad zit, zit niet op je lijf. Dat spoel je toch weg?Lila-Linda schreef: ↑18-02-2026 10:01Mwah, moet je eens kijken wat voor rand er in je bad zit na het badderen
Toch wel anders dan je beddengoed.
Die dode huidcellen en vocht in je beddengoed zie je niet, maar zitten er wel. En alle bacteriën.
Je bed is waarschijnlijk minder schoon dan je denkt; het bevat gemiddeld 2 miljoen huisstofmijten, huidschilfers, zweet en bacteriën.
woensdag 18 februari 2026 om 10:09
Je beddengoed absorbeert. Het bad niet. Dus in dat opzicht begrijp ik de gedachtegang wel. Maar ik denk persoonlijk dat het wel meevalt met alle viezigheid:)
Alleen is een bad voor mij niet om schoon te worden, maar om te ontspannen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in