Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2627 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Jeetjejee schreef:
19-02-2026 07:56
Ik probeer te ontspullen en Vinted helpt daarbij heel goed :)
Maar wat ik niet begrijp is als mensen geen akkoord geven nadat ze iets hebben opgehaald, en dat je moet wachten tot de volle 2 dagen verstreken zijn en je de betaling automatisch krijgt. Als je thuis bent, het pakketje hebt opengemaakt en alles is in orde, is het toch een kleine moeite (en voor mij niet meer dan logisch) dat je de bestelling afrond zodat de verkoper het geld krijgt?

Uit eigen ervaring: nee dat is niet perse logisch en het is een extra handeling.

Waarom niet logisch? Ik kan niet altijd direct een pakje openmaken - omdat er zoveel tape omheen zit, of omdat ik niet direct naar huis ga. Tegen de tijd dat ik het pakje openmaak heb ik mijn telefoon niet perse bij de hand en vergeet ik dus weleens oké te geven.

Voor die (meestal) paar euro is het imo ook geen ramp.
Ravintola schreef:
20-02-2026 16:06
Uit eigen ervaring: nee dat is niet perse logisch en het is een extra handeling.

Waarom niet logisch? Ik kan niet altijd direct een pakje openmaken - omdat er zoveel tape omheen zit, of omdat ik niet direct naar huis ga. Tegen de tijd dat ik het pakje openmaak heb ik mijn telefoon niet perse bij de hand en vergeet ik dus weleens oké te geven.

Wat een kul. En niemand heeft het over een ramp hé..
Eenmaal thuis maak je het open en kijk je of het in orde is.
Thuis heb je je mobiel toch wel ergens in je buurt?!

Of woon je in een kasteel dat de mobiel in de linkervleugel ligt terwijl je zelf in de oranjerie een kilometer verder zit?

Het is gewoon vreselijk onattent om niet even op 'alles is oke' te drukken.
Ravintola schreef:

Maar echt netjes vind ik het ook niet.
Het is maar een hele kleine moeite om 'alles is oke' te drukken.
Ik koop veel via vinted. Alles is altijd nog goed gegaan, tot nu. Ik heb een leuke broek gekocht, maar pakje is kwijt, zou met DPD worden bezorgd, maar is kwijt, Geld krijg ik wel terug, als het niet voor 28 februari bezorgd is, maar het gaat me niet om die paar euro, ik wil die broek graag.

Nou ja, dat is het risico als je iets koopt.
Happy85 schreef:
21-02-2026 18:57
Ik koop veel via vinted. Alles is altijd nog goed gegaan, tot nu. Ik heb een leuke broek gekocht, maar pakje is kwijt, zou met DPD worden bezorgd, maar is kwijt, Geld krijg ik wel terug, als het niet voor 28 februari bezorgd is, maar het gaat me niet om die paar euro, ik wil die broek graag.

Nou ja, dat is het risico als je iets koopt.
Ik heb alleen goede ervaringen met Vinted. Vandaag wel meegemaakt dat pakketpunt het pakket niet kon vinden, maar ze zouden whatsapp sturen als het werd gevonden.

Toen ik thuiskwam had ik al een app dat het pakket was gevonden.

Verder altijd gekregen zoals het in de advertentie stond en vaak wordt het heel goed en leuk ingepakt. Ik stuur na aankoop altijd een vriendelijk bericht en krijg altijd een bericht terug.
Ravintola schreef:

Zoals ik later al aangaf verwacht ik niet dat iemand direct na het ophalen akkoord geeft, ik begrijp best dat het even kan duren voordat je het pakket open maakt, maar het excuus dat je geen telefoon bij de hand hebt - 2 dagen lang niet? - of dat het een extra handeling is, dat begrijp ik dan weer niet. Ik blijf het een kleine moeite vinden.

Het is geen ramp, natuurlijk niet. Maar zelfs al is het maar een euro, dan nog vind ik het onnodig om een verkoper 2 dagen er op te laten wachten, alleen omdat jij niet de moeite neemt aan te geven dat alles in orde is.

Maar daar verschillen we dus duidelijk van mening over. En gelukkig geven de meeste kopers wel dezelfde dag een akkoord.
Talullah schreef:
21-02-2026 19:16
Ik heb alleen goede ervaringen met Vinted. Vandaag wel meegemaakt dat pakketpunt het pakket niet kon vinden, maar ze zouden whatsapp sturen als het werd gevonden.

Toen ik thuiskwam had ik al een app dat het pakket was gevonden.

Verder altijd gekregen zoals het in de advertentie stond en vaak wordt het heel goed en leuk ingepakt. Ik stuur na aankoop altijd een vriendelijk bericht en krijg altijd een bericht terug.

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met marktplaats en vinted.Maar nu lijkt er dus een pakje kwijt te zijn. Nou ja, jammer dan. Kan gebeuren, ik krijg mijn geld wel terug, maar het was maar een paar euro. Ik heb liever mijn broek.

Maar ik laat me er niet door beinvloeden. Ik vind vinted echt geweldig.
Helaas nu voor het eerst dat ik iets mis. Heb meerdere dingen bij iemand gekocht en net dat ene setje waar het mij het meest om ging mist natuurlijk.

Kan gebeuren natuurlijk dat iemand eens een fout maakt met inpakken, dus even kijken of ik het samen met de verkoopster op kan lossen
Ik heb het verkeerde pakket ontvangen; de verkoper heeft twee pakketten verwisseld. Ze wil het graag oplossen maar Vinted werkt niet mee. De transactie is nu gepauzeerd en volgens de instructies van de helpdesk zou de verkoper mij haar adres moeten geven en moet ik verzending zelf regelen en daar bewijs van uploaden.
We hebben beiden geen optie om iets aan te klikken. Iemand dit wel eens gehad? Waarom kan ik niet gewoon retourneren via een Vinted label?! Nu zouden we onderling dan de verzendkosten op moeten lossen?
Ik heb pas sinds een week vinted. Maar sta elke dag bij het verzendpunt met diverse pakketten.
Verzendzakken van de action en weg ermee.
Wat een leuke manier om je spullen kwijt te raken. Makkelijker als marktplaats.
Enige nadeel dat er tot nu toe amper vraagprijs betaald word. Er word altijd minder geboden. En stuk minder ook. Ik denk dat ik de vraagprijs standaard 2.50 hoger ga doen dan bedrag wat ik hebben wil.
Happy85 schreef:
21-02-2026 18:54
Maar echt netjes vind ik het ook niet.
Het is maar een hele kleine moeite om 'alles is oke' te drukken.
Ik vind het ook niet netjes om niet even op ‘alles is oké’ te drukken.
Ik verzend zelf altijd heel snel,of nog dezelfde dag of de volgende dag,maar ik moet dan nog dagen wachten op mijn geld.
Er zijn ook mensen die vragen of ik snel kan verzenden en dan doe ik dat,en ik kan wachten omdat ze niet even op oké drukken.
Even een reactie van een niet ervaren koper. Nee, ik had geen idee dat een koper haar geld niet krijgt. En ook geen idee dat je daarom zoiets 'moet' bevestigen. Nu ben ik uit mezelf wel zo dat ik vaak even reageer, maar het zal vast wel eens niet gebeurt zijn.

Maak het niet te groot. Als mijn systeem mij weer eens uitgelogd heeft, kan het ook zijn dat ik niet die moeite doe. Ga niet van verkeerde intenties uit. Ik zal niet de enige zijn die dat niet wist.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
appelwangetje schreef:
01-03-2026 07:48
Ik heb pas sinds een week vinted. Maar sta elke dag bij het verzendpunt met diverse pakketten.
Verzendzakken van de action en weg ermee.
Wat een leuke manier om je spullen kwijt te raken. Makkelijker als marktplaats.
Enige nadeel dat er tot nu toe amper vraagprijs betaald word. Er word altijd minder geboden. En stuk minder ook. Ik denk dat ik de vraagprijs standaard 2.50 hoger ga doen dan bedrag wat ik hebben wil.
Het is natuurlijk aan jou om een bod wel of niet te accepteren of een tegenbod te doen.
Voor sommige spullen wil ik echt een bepaalde prijs hebben, maar bij andere spullen ben ik blij dat het verkocht is, dus accepteer ik sneller een bod.
Ik wil graag een item kopen via Vinted maar graag via VintedGo laten verzenden (omdat het dan goedkoper is). De verkoper zegt dat ze alle instellingen daarvoor goed heeft staan maar ik zie alleen maar Mondial als mogelijke verzender.

Wat doe ik dan verkeerd? Iemand tips in deze?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
mano28 schreef:
01-03-2026 09:40
Ik vind het ook niet netjes om niet even op ‘alles is oké’ te drukken.
Ik verzend zelf altijd heel snel,of nog dezelfde dag of de volgende dag,maar ik moet dan nog dagen wachten op mijn geld.
Er zijn ook mensen die vragen of ik snel kan verzenden en dan doe ik dat,en ik kan wachten omdat ze niet even op oké drukken.

Dat geld boeit me niet eens, blijft daar meestal toch gewoon staan en gebruik ik weer om zelf te kopen.
Ik vind het gewoon heel onattent.
Het lijkt erop dat de gratis verzendkosten voor boeken weer is verlengd. Hebben jullie dat ook gezien?
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
ingelke_kepringelke schreef:
01-03-2026 14:01
Ik wil graag een item kopen via Vinted maar graag via VintedGo laten verzenden (omdat het dan goedkoper is). De verkoper zegt dat ze alle instellingen daarvoor goed heeft staan maar ik zie alleen maar Mondial als mogelijke verzender.

Kan zijn dat pakketpunt bij haar in de buurt vol is. Andere optie is dat ze Mondial even uit zet (weet niet of je die uit kunt zetten). Dan zou er iets anders op moeten komen (en dan hopen op vintedgo)
ingelke_kepringelke schreef:
01-03-2026 14:01

Je doet niks fout, is compleet ondoorzichtig. Ik heb dagen dat ik alleen VintedGo kan selecteren, de andere dag alleen Mondial, en weer een andere keer alleen DPD. In de héle stad en daarbuiten. DHL voor 9,19 euro ook weleens gehad.
Such fun!1
prinses30 schreef:
01-03-2026 06:39
Ik heb het verkeerde pakket ontvangen; de verkoper heeft twee pakketten verwisseld. Ze wil het graag oplossen maar Vinted werkt niet mee. De transactie is nu gepauzeerd en volgens de instructies van de helpdesk zou de verkoper mij haar adres moeten geven en moet ik verzending zelf regelen en daar bewijs van uploaden.
We hebben beiden geen optie om iets aan te klikken. Iemand dit wel eens gehad? Waarom kan ik niet gewoon retourneren via een Vinted label?! Nu zouden we onderling dan de verzendkosten op moeten lossen?
Wat bizar . Ik heb pas ook een verkeerd pakket gehad en kon het gewoon via vinted terugsturen op kosten van de verkoper. Heb alleen nooit meer wat gehoord over het alsnog opsturen / opnieuw kopen van het juiste artikel. Misschien is het andere pakketje niet retour gekomen... Geen idee.
MarindaH schreef:
01-03-2026 21:33
Je doet niks fout, is compleet ondoorzichtig. Ik heb dagen dat ik alleen VintedGo kan selecteren, de andere dag alleen Mondial, en weer een andere keer alleen DPD. In de héle stad en daarbuiten. DHL voor 9,19 euro ook weleens gehad.
Ik heb zelfs wel eens dat ik op een bepaald moment bij een bepaalde verkoper alleen dhl kan kiezen en bij een andere wel vinted go (ook op dat moment) dus dan klopt het dus ook niet dat het pakketpunt dan vol zit. Snap er af en toe echt niks van.
Kattentuintje schreef:
01-03-2026 15:28
Het lijkt erop dat de gratis verzendkosten voor boeken weer is verlengd. Hebben jullie dat ook gezien?
Ja tot eind maart weer.
happyapple schreef:
01-03-2026 22:58
Ik heb zelfs wel eens dat ik op een bepaald moment bij een bepaalde verkoper alleen dhl kan kiezen en bij een andere wel vinted go (ook op dat moment) dus dan klopt het dus ook niet dat het pakketpunt dan vol zit. Snap er af en toe echt niks van.
Het gaat dan om pakketpunt bij de verkoper. Toen homerrr vintedgo werd, stopten alle pakketpunten in mijn buurt ermee. Ik verkocht toen veel minder (mensen zetten wel artikelen als favoriet). Toen er pakketwanden in de buurt kwamen ging aantal verkopen weer omhoog.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van verkopers met een kwijtgeraakt pakket.
Ik durf duurdere dingen alleen via DPD te versturen, omdat die een hogere vergoeding geven als een pakket kwijt raakt. Maar dat beperkt het aantal geïnteresseerden natuurlijk wel, als mensen niet kunnen of willen laten verzenden via DPD.
Heeft iemand ervaring met wat je als verkoper vergoed krijgt? Is dat inderdaad maar €20 of €25? Ik hoorde van iemand anders dat verkopers ook het hele bedrag vergoed krijgen, maar ik zie op Vinted lage bedragen staan.
MarindaH schreef:
01-03-2026 21:33
Dank je wel. Fijn dat het niet aan mij ligt dus.
Ik heb vanavond een aantal boeken geupload en supersnel verkocht. Meerdere verkopers hebben in losse bestellingen (dus niet in een bundel) meerdere boeken gekocht.
Ik wil die boeken graag samen in een doos verzenden maar er zijn meerdere verzendlabels aangemaakt. Kan ik meerdere labels op een doos plakken? Of zit er niks anders op dan ze toch een voor een te verzenden?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven