Opdringerige man
zaterdag 28 februari 2026 om 08:25
Een klein jaar geleden kwam ik in de speeltuin een man tegen met wie ik jaren geleden een one night stand heb gehad. Hij was daar ook met zijn kinderen en we hadden een praatje over hoe het leven ging. Ik gescheiden, 2 kinderen, inmiddels een LAT relatie. Hij 2 kinderen, lag in scheiding. Een normaal gesprek maar mijn gevoel zat direct niet goed. Ik ben door hem eerder dan gepland weggegaan uit de speeltuin.
Om de kinderen tegemoet te komen reed ik door naar de kinderboerderij. Toen ik net binnen was zag ik een auto achter mijn auto parkeren en die man stapte uit met z'n 2 kinderen. Al snel kwam ik hem tegen dus ik zei nog (half grappend): je bent me toch niet gevolgd hé? Weer bleef hij me volgen en praten over normale dingen. Het voelde opdringerig en hijgerig maar het ging me ook te ver om het direct af te kappen. Na een tijdje begon hij echter over die one night stand, dat het zo geil was en dat hij er veel aan dacht en dat het zeker voor herhaling vatbaar was. Ik heb dit toen heel direct en duidelijk afgekapt, gezegd dat ik dit echt niet wilde, geen behoefte aan verder contact, en ben (weer eerder dan gepland) weggegaan met mijn kinderen.
Eenmaal thuis parkeert er precies dezelfde auto weer achter mijn auto in de straat. Ik kreeg appjes van een voor mij onbekend nummer maar dat was hij weer, blijkbaar had hij mijn nummer nog. Weer dat het zo geil was etc. Ik werd op dat moment echt heel erg bang en heb geappt dat ik dit niet wil, dat ik dit heel onprettig vind en er bang van werd en dat hij mij met rust moest laten. Hij blokkeerde me, de auto reed weg en het leek weer rustig.
Een paar weken terug kwam ik hem opeens tegen in de horeca van de zwemles (waar de ouders wachten tijdens de les). Wéér komt hij elke keer naar me toe, ik kap het af en ga elders zitten. Ik probeer het nu ook vooraf te ontwijken door helemaal voorin te gaan zitten en wat te praten met andere moeders. Ik overweeg zelfs een andere zwemles of andere dag maarja dat is eigenlijk geen optie nu zoon juist richting afzwemmen voor A gaat.
Maar ineens besef ik me: dit is toch te gek voor woorden? Ik ga wekelijks met spanning naar die zwemles, ga noodgedwongen voorin zitten en sociaal doen met de 'kletsmoeders' voorin terwijl ik 9 van de 10 keer liever achterin even een boek lees of wat voor m'n studie doe. Ik zeg keer op keer letterlijk "ik heb geen behoefte aan contact", "ik wil dat je met met rust laat" en die vent blijft maar doorgaan. Ook merk ik dat ik mezelf bijv. ga verwijten dat ik niet DIRECT keihard heb opgetreden toen hij alleen al kwam aanrijden bij die kinderboerderij ipv er half grappend iets over te zeggen, tegelijkertijd denk ik: je hebt daarna tientallen keren gezegd dat je dit niet wilt dus verwijt jezelf dit niet.
Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? Het is gewoon belachelijk dat hij dit niet accepteert.
Om de kinderen tegemoet te komen reed ik door naar de kinderboerderij. Toen ik net binnen was zag ik een auto achter mijn auto parkeren en die man stapte uit met z'n 2 kinderen. Al snel kwam ik hem tegen dus ik zei nog (half grappend): je bent me toch niet gevolgd hé? Weer bleef hij me volgen en praten over normale dingen. Het voelde opdringerig en hijgerig maar het ging me ook te ver om het direct af te kappen. Na een tijdje begon hij echter over die one night stand, dat het zo geil was en dat hij er veel aan dacht en dat het zeker voor herhaling vatbaar was. Ik heb dit toen heel direct en duidelijk afgekapt, gezegd dat ik dit echt niet wilde, geen behoefte aan verder contact, en ben (weer eerder dan gepland) weggegaan met mijn kinderen.
Eenmaal thuis parkeert er precies dezelfde auto weer achter mijn auto in de straat. Ik kreeg appjes van een voor mij onbekend nummer maar dat was hij weer, blijkbaar had hij mijn nummer nog. Weer dat het zo geil was etc. Ik werd op dat moment echt heel erg bang en heb geappt dat ik dit niet wil, dat ik dit heel onprettig vind en er bang van werd en dat hij mij met rust moest laten. Hij blokkeerde me, de auto reed weg en het leek weer rustig.
Een paar weken terug kwam ik hem opeens tegen in de horeca van de zwemles (waar de ouders wachten tijdens de les). Wéér komt hij elke keer naar me toe, ik kap het af en ga elders zitten. Ik probeer het nu ook vooraf te ontwijken door helemaal voorin te gaan zitten en wat te praten met andere moeders. Ik overweeg zelfs een andere zwemles of andere dag maarja dat is eigenlijk geen optie nu zoon juist richting afzwemmen voor A gaat.
Maar ineens besef ik me: dit is toch te gek voor woorden? Ik ga wekelijks met spanning naar die zwemles, ga noodgedwongen voorin zitten en sociaal doen met de 'kletsmoeders' voorin terwijl ik 9 van de 10 keer liever achterin even een boek lees of wat voor m'n studie doe. Ik zeg keer op keer letterlijk "ik heb geen behoefte aan contact", "ik wil dat je met met rust laat" en die vent blijft maar doorgaan. Ook merk ik dat ik mezelf bijv. ga verwijten dat ik niet DIRECT keihard heb opgetreden toen hij alleen al kwam aanrijden bij die kinderboerderij ipv er half grappend iets over te zeggen, tegelijkertijd denk ik: je hebt daarna tientallen keren gezegd dat je dit niet wilt dus verwijt jezelf dit niet.
Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? Het is gewoon belachelijk dat hij dit niet accepteert.
zaterdag 28 februari 2026 om 19:01
Ik heb dit eens gedaan met een man die aan mij zat. Buiten op straat in een toeristische stad. De hele straat liep uit, die man is zich rot geschrokken. Mijn man overigens ookLady*Voldemort schreef: ↑28-02-2026 18:22Ik zou hem gewoon een keer stevig voor zijn bek rammen, dan leert ie het wel af. Maar ik snap ook dat dat niet voor iedereen een werkbare oplossing is, en dan is de politie misschien toch het beste idee.
TO, ik zou denk ook luid gaan praten. En anders overleggen met de politie hoe te handelen.
zaterdag 28 februari 2026 om 19:20
Phlox24 schreef: ↑28-02-2026 19:01Ik heb dit eens gedaan met een man die aan mij zat. Buiten op straat in een toeristische stad. De hele straat liep uit, die man is zich rot geschrokken. Mijn man overigens ook.
TO, ik zou denk ook luid gaan praten. En anders overleggen met de politie hoe te handelen.
Haha! Het ligt idd niet iedereen dit te doen (zoals LadyV ook zegt, maar wel lekker lijkt me.
zaterdag 28 februari 2026 om 19:29
Wat een rotsituatie, TO. Goed hoe je tot op heden hebt gereageerd en te achterlijk voor woorden dat hij het nog steeds niet wil snappen. Ik zag al een boel goede tips. Ik dacht zelf aan het volgende: als hij weer naar je toe komt, zeg dan kort en krachtig: “Ik heb je al meerdere keren gezegd dat ik geen contact wil. Ga weg.” Herhaal dit als een grammofoonplaat die blijft hangen. Geef geen uitleg, want dat geeft hem ruimte om te discussiëren. En verder: vertrouw op je gevoel. Als iets niet goed voelt, is dat een signaal dat je serieus moet nemen.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
zaterdag 28 februari 2026 om 20:17
Lady*Voldemort schreef: ↑28-02-2026 18:41Nou daar ga je al. Sommige mensen klappen nou eenmaal dicht, dat is hun aard. Iets met vluchten of vechten, en zo. En dan is het inroepen van hulp van derden toch echt een beter idee, als je dat van jezelf weet.
Dat klopt, sommige mensen klappen 'gewoon' dicht.
Maar als je van tevoren beseft dat je dit kan gebeuren, omdat zo'n oelewapper met zo'n stom antwoord komt, dan kán dat helpen. Dus het was mi.i. wel behulpzaam van Dreuvel.
zaterdag 28 februari 2026 om 20:19
Oh ik geloof onmiddellijk dat het goed bedoeld is hoor. Maar het is zo makkelijk gezegd he: klap niet dicht.
Graftak!
zaterdag 28 februari 2026 om 20:30
Lady*Voldemort schreef: ↑28-02-2026 20:19Oh ik geloof onmiddellijk dat het goed bedoeld is hoor. Maar het is zo makkelijk gezegd he: klap niet dicht.
Uiteraard.
zaterdag 28 februari 2026 om 21:22
dreuvel schreef: ↑28-02-2026 18:33Oja.
Je hebt natuurlijk best kans dat als je luid en duidelijk zegt "GA WEG. IK wil niet DAT JE BIJ MIJ KOMT ZITTEN" hij de vermoorde onschuld gaat spelen.
("maar ik vroeg alleen hoe laat de les begon")
of allerlei onzin gaat beweren "dat had je zelf voorgesteld!"
of doet alsof jij raar bent "kan je dat niet normaal zeggen? Ga jij altijd zo uit je plaat. Fijn voorbeeld voor je kind ben jij zeg"
dus ga dan niet dichtklappen.
Wat mij hielp was om het thuis al eens te oefenen. Ik merkte bijvoorbeeld dat ik het de eerste keren nog met een gedempte stem zei, pas na oefenen kreeg ik het voor elkaar om echt mijn stem krachtig te gebruiken (en het is echt niet zo dat ik dat in andere situaties nooit deed/kon, maar ik voelde bij deze situatie zoveel remming dat het gewoon even duurde voor ik dat los kon laten). En dan ook een vervolgzin bedenken die ik op elk antwoord kon geven, in dit geval zou dat bijvoorbeeld kunnen zijn: "Maakt niet uit, ik wil dat je stopt en nu weg gaat."
Dat helpt wel echt tegen het dichtklappen vind ik. Ik vermoed ook dat dit makkelijker te oefenen/leren is dan slaan als dat niet zo in je zit
Overigens lijkt het me heel fijn om eerst wat mensen in te lichten, zoals zwembadpersoneel maar ook een paar andere ouders die er zitten en die je (half) kent. Dan kan erg helpen tegen de angst om heel raar aangekeken te worden.
En voor er weer gezemeld wordt over victimblamen: als je/TO dit niet wil doen dan ga je gewoon meteen naar de politie, ook helemaal prima. Niemand zegt dat wat deze man doet okee is, meerdere mensen geven alleen aan dat TO zich niet klein hóeft te maken, iets waarvan ze zelf aangeeft last te hebben. TO laten weten dat ze (luid en duidelijk) ruimte in mág nemen (niet moet) en voor zichzelf op mag komen zonder zich klein te maken, op haar tenen te lopen en weg te lopen is geen victimblaming.
zaterdag 28 februari 2026 om 22:45
Natuurlijk kan je naar de politie gaan. Maar die kunnen vrij weinig behalve een notitie maken. Ze zijn er nu eenmaal niet bij. Zorg dus dat je weerbaar wordt en licht Je omgeving in.
Komt hij in de buurt dan kijk je heel boos en roept met een luide stem dat hij een viezerik is. En dat hij van jou moet afblijven. Zorg dat iedereen weet dat het een vieze man is waar ze voor moeten uitkijken. Met zo'n stempel blijven mensen wel opletten.
Komt hij in de buurt dan kijk je heel boos en roept met een luide stem dat hij een viezerik is. En dat hij van jou moet afblijven. Zorg dat iedereen weet dat het een vieze man is waar ze voor moeten uitkijken. Met zo'n stempel blijven mensen wel opletten.
zondag 1 maart 2026 om 05:01
Ik zou inderdaad niet graag neergehoekt worden (ook niet door een man trouwens).Lady*Voldemort schreef: ↑28-02-2026 18:59Misschien vindt Dreuvel het gewoon niet zo'n prettig idee, om neergehoekt te worden door een vrouw
In voorkomende gevallen werkte het bij mij altijd echt heel goed hoor. Maar het moet je wel liggen natuurlijk.
Maar ik dacht dat de risico's bij slaan groter zijn (zowel de kans op agressie als eventuele juridische gevolgen).
Blijkbaar heeft u daarmee meer ervaring (met slaan bedoel ik).
En als je het probleem kunt oplossen met een zelfverzekerde houding, heb je die risico's niet.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
zondag 1 maart 2026 om 05:04
Ik heb in een cursus zelfverdediging geleerd om het gedrag luid te benoemen en wat je wilt dat hij doet. De lastigvaller kickt vaak op de macht. Dus in het zwembad bijv;
Piet, je blijft me maar lastig vallen en achtervolgen. Ook hier in het zwembad. Ik wil dat je daarmee stopt, en nu aan de andere kant van de zaal gaat zitten. Als je me nog een x lastig valt bel ik de politie".
(Vb was meisje in de tram die door de tram schreeuwde: van wie is drze hand die op mijn been ligt? En dan hand omhoog houden. Man stapte uit bij de volgende halte. )
Ik heb t zelf eens toegepast in n vrijwel lege trein coupe: 'meneer ik vind t erg vervelend dat u uw schoen uitdoet en uw voeten naast mij legt. Er is ruitne genoeg. Ik wil dat u uw schoenen aandoet en ergens anders gaat zitten. ' hij deed het. Ik vond t heel eng en was klaar om weg te rennen of mn zelfverdedigings technieken toe te passen, maar het werkte.
Theorie erachter is dat je de macht over je bij ze weghaalt en het voor hen beschamend wordt.
En als t niet werkt, weet je ook meer waar je aan toe bent en moet je sowieso opschalen in hulp.
Piet, je blijft me maar lastig vallen en achtervolgen. Ook hier in het zwembad. Ik wil dat je daarmee stopt, en nu aan de andere kant van de zaal gaat zitten. Als je me nog een x lastig valt bel ik de politie".
(Vb was meisje in de tram die door de tram schreeuwde: van wie is drze hand die op mijn been ligt? En dan hand omhoog houden. Man stapte uit bij de volgende halte. )
Ik heb t zelf eens toegepast in n vrijwel lege trein coupe: 'meneer ik vind t erg vervelend dat u uw schoen uitdoet en uw voeten naast mij legt. Er is ruitne genoeg. Ik wil dat u uw schoenen aandoet en ergens anders gaat zitten. ' hij deed het. Ik vond t heel eng en was klaar om weg te rennen of mn zelfverdedigings technieken toe te passen, maar het werkte.
Theorie erachter is dat je de macht over je bij ze weghaalt en het voor hen beschamend wordt.
En als t niet werkt, weet je ook meer waar je aan toe bent en moet je sowieso opschalen in hulp.
zondag 1 maart 2026 om 10:28
'Zorg dat je weerbaar wordt' is echt een kutopmerking en riekt naar victim blaming. Het is ook stupide om te doen alsof iedereen dat zomaar kán, weerbaar worden. Massa's vrouwen die tijdens een verkrachting bevriezen en zich dan na afloop ook nog schuldig voelen want "ze hebben immers niets gedaan".evelien2010 schreef: ↑28-02-2026 22:45Natuurlijk kan je naar de politie gaan. Maar die kunnen vrij weinig behalve een notitie maken. Ze zijn er nu eenmaal niet bij. Zorg dus dat je weerbaar wordt en licht Je omgeving in.
Maar goed, het meerendeel geeft in dit topic gelukkig wel begripvolle en nuttige adviezen. Eens dat hardop vooraf thuis oefenen wat je wil gaan zeggen een heel slim idee is. En ik zou sowieso overwegen om al een notitie te laten maken bij de politie van wat deze mafklapper al heeft uitgespookt. Sowieso: een stop-gesprek bij stalking is juist bedoeld voor gevallen als deze, waarbij de situatie nog niet volledig is geescaleerd. Dus denk vooral niet dat dit niet al ernstig genoeg is om naar de politie te gaan (en laat je ook niet afschepen daar, mocht je onverhoopt een weinig meewerkende agent treffen).
zondag 1 maart 2026 om 11:04
Bedankt voor alle tips! Ik ga morgen het zwembad informeren en zie van de moeders vaak op het schoolplein dus hoop haar ook nog te informeren vooraf. En idd: voorbereiden op verschillende reacties en thuis oefenen zijn waardevolle tips!
Ik baal er zelf enorm van dat ik zo onzeker en bang reageer. De meeste mensen zouden mij juist omschrijven als een vrouw die haar mannetje wel staat, bijv. op mijn werk (een typische mannenomgeving) word mijn duidelijke en indien nodig 'strenge' communicatie enorm gewaardeerd en als ik met uitgaan of zo ongewenste aandacht krijg dan maak ik daar korte metten mee. Maar in deze situatie/door deze vent lijkt mijn lichaam en geest te bevriezen. Alles in me schreeuwt: pas op! Gevaar! Hou je op de vlakte! Ik denk dat dit vooral komt omdat het allemaal plaatsvindt in een vertrouwde omgeving die veilig zou moeten zijn én nota bene met mijn kinderen er gewoon bij! Het feit dat hij me (met zijn 2 kinderen achterin de auto!) volgde naar mijn huis en nu waarschijnlijk weet waar ik woon maakt me gewoon echt bang. Nu ik dit typ besef ik me dat ik hier inderdaad mee naar de politie moet om het in ieder geval te melden.
Ik baal er zelf enorm van dat ik zo onzeker en bang reageer. De meeste mensen zouden mij juist omschrijven als een vrouw die haar mannetje wel staat, bijv. op mijn werk (een typische mannenomgeving) word mijn duidelijke en indien nodig 'strenge' communicatie enorm gewaardeerd en als ik met uitgaan of zo ongewenste aandacht krijg dan maak ik daar korte metten mee. Maar in deze situatie/door deze vent lijkt mijn lichaam en geest te bevriezen. Alles in me schreeuwt: pas op! Gevaar! Hou je op de vlakte! Ik denk dat dit vooral komt omdat het allemaal plaatsvindt in een vertrouwde omgeving die veilig zou moeten zijn én nota bene met mijn kinderen er gewoon bij! Het feit dat hij me (met zijn 2 kinderen achterin de auto!) volgde naar mijn huis en nu waarschijnlijk weet waar ik woon maakt me gewoon echt bang. Nu ik dit typ besef ik me dat ik hier inderdaad mee naar de politie moet om het in ieder geval te melden.
zondag 1 maart 2026 om 11:13
Heel herkenbaar. Ik werkte toentertijd op een complexe afdeling in de GGZ en maakte werkgerelateerd dagelijks agressie mee. Maar dáár had ik mijn alarmknop en mijn collega's.Workworkwork schreef: ↑01-03-2026 11:04Bedankt voor alle tips! Ik ga morgen het zwembad informeren en zie van de moeders vaak op het schoolplein dus hoop haar ook nog te informeren vooraf. En idd: voorbereiden op verschillende reacties en thuis oefenen zijn waardevolle tips!
En toen ik meerdere keren achter elkaar rondom mijn eigen huis lastig gevallen werd door één of andere vent, in het bijzijn van mijn baby en peuter, klapte ik ook volledig dicht.
Totaal andere situatie, andere context. En met het meest waardevolle, mijn kindjes, erbij.
Doodeng vond ik het.
Is dus helemaal niet gek
Mooie tips zijn hier gegeven. Hopelijk helpen ze je. Sterkte.
zondag 1 maart 2026 om 11:29
zondag 1 maart 2026 om 11:39
Ik typ wel eens iets zonder lang na te denken.Lady*Voldemort schreef: ↑28-02-2026 20:19Oh ik geloof onmiddellijk dat het goed bedoeld is hoor. Maar het is zo makkelijk gezegd he: klap niet dicht.
Als je weet dat je dichtklapt, is het inderdaad handig om vooraf iemand erbij te halen.
(of alsnog flink uit te halen met een sleutelbos in je hand...
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
zondag 1 maart 2026 om 13:14
Zonenmaan schreef: ↑01-03-2026 05:04Ik heb in een cursus zelfverdediging geleerd om het gedrag luid te benoemen en wat je wilt dat hij doet. De lastigvaller kickt vaak op de macht. Dus in het zwembad bijv;
Goede aanvulling! Ik kwam er steeds niet op maar voelde dat ik nog iets miste, dit was het inderdaad. Heel belangrijk onderdeel en heel helpend in het durven om die ruimte (luid) in te nemen, want je laat aan iedereen horen wat het nare gedrag is en waarom je dus zo reageert.
zondag 1 maart 2026 om 14:26
Misschien is de tip hier al gegeven. Maar voor stalkers is een negatieve reactie ook een reactie. https://slachtofferwijzer.nl/artikelen/ ... n-stalking
Dus nadat je hem een keer (volgens plan) heel duidelijk gemaakt hebt dat je er niet van gediend bent, is voor de volgende keren de grey rock methode misschien het beste.
Zie je hem? Niets zeggen, negeren. Hij bestaat niet. Dat maakt de interactie heel saai voor hem. https://verdwenenzelf.org/2023/11/13/de ... k-methode/
Eigenlijk is het een methode om met narcisten om te gaan. Maar het lijkt me hier ook passen. Want deze man haalt iets uit het contact op deze manier. Hij krijgt je aandacht. En misschien vind hij het wel lekker dat je het eng vindt.
Dus nadat je hem een keer (volgens plan) heel duidelijk gemaakt hebt dat je er niet van gediend bent, is voor de volgende keren de grey rock methode misschien het beste.
Zie je hem? Niets zeggen, negeren. Hij bestaat niet. Dat maakt de interactie heel saai voor hem. https://verdwenenzelf.org/2023/11/13/de ... k-methode/
Eigenlijk is het een methode om met narcisten om te gaan. Maar het lijkt me hier ook passen. Want deze man haalt iets uit het contact op deze manier. Hij krijgt je aandacht. En misschien vind hij het wel lekker dat je het eng vindt.
zondag 1 maart 2026 om 22:42
Gek he? Hoe dat gaat als het je overkomt.
Zo ben ik ook ooit tussen een ruziënd 'koppel' gesprongen. Hij zat te schreewen tegen haar en trok aan haar kleren, ik sprong ertussen En schreeuwde dat ie haar los moest laten. ik was echt boos. Ik had nooit gedacht van te voren dat ik dit zou doen. Maar ik deed het. Ik dacht en denk dat ik een freezer ben, maar het kan toch anders uitpakken soms.
majadeb wijzigde dit bericht op 06-03-2026 12:50
0.09% gewijzigd
maandag 2 maart 2026 om 05:29
Dat is toch heel begrijpelijk? En het uitgangspunt is dat hij geen ongewenst gedrag mag vertonen, niet dat jij helemaal goed weet wat je hiermee aan moet. Hij zit fout, niet jij.Workworkwork schreef: ↑01-03-2026 11:04
[…]
Ik baal er zelf enorm van dat ik zo onzeker en bang reageer. De meeste mensen zouden mij juist omschrijven als een vrouw die haar mannetje wel staat, bijv. op mijn werk (een typische mannenomgeving) word mijn duidelijke en indien nodig 'strenge' communicatie enorm gewaardeerd en als ik met uitgaan of zo ongewenste aandacht krijg dan maak ik daar korte metten mee. Maar in deze situatie/door deze vent lijkt mijn lichaam en geest te bevriezen.
[…]
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 2 maart 2026 om 07:15
Ik bedacht, bij de tip om het personeel van de kantine aan te spreken, dat ik het beter zou doen als persoon die tussen komt dan als gestalkte. Ik ben zo eens gestopt met mijn auto om tussen te komen toen ik een koppel zag vechten op straat op klaarlichte dag.MajadeB schreef: ↑01-03-2026 22:42Gek he? Hoe dat gaat als het je overkomt.
Zo ben ik ook ooit tussen een ruziënd 'koppel' gesprongen. Hij zat te schreewen tegen haar en trok aan haar kleren, ik sprong ertussen En schreeuwde dat ie haar los moest laten. ik was echt boos. Ik had nooit gedacht van te voren dat ik dit zou doen. Maar ik deed het. Ik dacht en denk dat ik een frezer ben, maar het kan toch anders uitpakken soms.
Sterkte vanavond to! Hopelijk laat hij jou gewoon met rust en zoniet, veer je recht en zeg luid en duidelijk dat je het zat bent én doe een melding.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in