Vakantiebestemming april

23-02-2026 21:55 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na een moeilijke periode wil ik een weekje weg in April om wat bij te tanken. Hou van wandelen en fietsen in natuur, boekje lezen op een terras, lekker eten. Ik denk zuid Europa voor wat zon en lekkerder weer. Het hoeft geen strandweer te zijn maar zon en buiten kunnen zitten en wandelen zijn wel belangrijk. Een wat nieuwere of luxere accommodatie is fijn. Ben eerder op madeira en la Palma geweest, dat vond ik leuk, Mallorca te toeristisch op sommige plekken.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer en loop vast, iemand toevallig nog goede ervaringen/ideeen?
Rhodos?
De Algarve lijkt mij de perfecte bestemming voor je.
Tavira is een heel leuk gezellig stadje, vlakbij de kust, aan een rivier, met terrasjes en een mooi oud gedeelte met een kasteel. Voor de kust liggen zandeilanden waar je met een bootje naar toe kan en kunt wandelen en lekker met een boek op het strand kunt zitten. Er is ook een prachtig natuurgebied in de buurt van Tavira waar je kunt wandelen en fietsen. De omgeving is bijna vlak.
Ik huur altijd een fiets of e-bike in de Algarve bij Megasport. Zij brengen de fiets naar je hotel en halen de fiets naar de huurperiode weer daar op. Goede service en de kosten zijn echt goed te doen!
Je kan ook in Cabanas verblijven, niet ver van Tavira. Als je tips voor hotels wil, laat maar weten!
nognietoveralgeweest wijzigde dit bericht op 24-02-2026 16:36
1.02% gewijzigd
TobVit schreef:
24-02-2026 13:29
Rhodos?
Heerlijk of een ander Grieks eiland.
Talullah schreef:
24-02-2026 15:20
Heerlijk of een ander Grieks eiland.
In april?
Moet het weer wel meezitten.
Pieremachochel
Spanje? Camino lopen. De bergen in. Dagje cartagena e.o.? Treinverbindingen zijn overal prima.
noglangnietjarig schreef:
24-02-2026 15:22
In april?
Moet het weer wel meezitten.
Hangt er vanaf . Voor dingen doen is maximaal 25 perfect.
Dankjulliewel!

Algarve had ik nog niet aan gedacht, ga ik naar kijken. Hoteltips zeker welkom @Nognietoveralgeweest.

Griekenland twijfelde ik ook over qua weer, of het ook niet wisselvallig kan zijn (en nog veel dicht in April las ik ergens op dit forum)? Max 20 of 25 graden is verder helemaal prima inderdaad.
Cabanas is ook echt een leuk plaatsje, aan een lagune, met zo'n houten boardwalk langs het water. Het hotel waar ik zat, heet Golden Club Cabanas. Ze hebben een eigen bootje dat heen en weer vaart naar het strandeiland voor de kust.
In Tavira vond ik Maria Nova een fijn hotel. Het ligt niet in het centrum, of aan zee, maar het is 5-10 minuutjes lopen naar het centrum.
Malaga
Wij zijn vorig jaar eind april in Portugal geweest (in de buurt van Lissabon) en dat was echt heerlijk! 20-25 graden dus ook fijn weer om actief te zijn en op het terras te zitten. Op de warmste dagen heb ik ook baantjes getrokken in het zwembad en in de zon gelegen, de zee was echt nog te koud. Het kan wel af en toe regenen in die periode, maar als je dan een goed boek bij je hebt is dat ook geen ramp.

Op Malta is het ook al vroeg lekker weer, is denk ik ook een relaxte plek om alleen heen te gaan. Of fietsen daar gaat weet ik niet, maar wandelen wel.

We hebben vorig jaar geboekt met Eliza was Here, heel fijn was dat. Iets duurder, maar dan heb je wel een leuke accommodatie en meteen auto, transfer etc er lekker bij geregeld. Ik zou daar eens neuzen om te zien of je iets leuks vindt.
Mijn ouders wilden per sé in april naar Kreta. Het werd hen al afgeraden door het reisbureau maar ze gingen toch.
Ze hebben daar truien moeten kopen. Rond de 13 graden en relatief veel regen.
Ik zou het risico niet nemen.

Ik wilde Madeira zeggen maar dat ken je al. Dan zou ik ook voor de Algarve gaan.
Of wellicht Cyprus.
Dank je, daar was ik al bang voor qua Griekenland.
Ik zit te kijken naar Portugal/Algarve ook nog even te denken aan Tenerife of Lanzarote, zijn er daar ook aanraders voor minder hypertoeristische plekken?
In Tenerife vooral de zuidkust (Costa Adeche, Playa las Américas) vermijden.

Ik heb ook goede ervaringen met boeken bij Eliza was Here en Karens Choice. Heb je toch de wat mooiere plekken meestal.
Op Tenerife kun je geweldig mooi wandelen, heel veel variatie in het landschap, in april heerlijk met een boekje in de zon en zwemmen in de zee is ook al best aangenaam. Zat rustige plekken ook. La Gomera is ook leuk voor een week, wordt heel veel gewandeld en je vaart er met de ferry vanaf Tenerife zo naar toe.
prinses30 schreef:
01-03-2026 06:33
Mijn ouders wilden per sé in april naar Kreta. Het werd hen al afgeraden door het reisbureau maar ze gingen toch.
Ze hebben daar truien moeten kopen. Rond de 13 graden en relatief veel regen.
Ik zou het risico niet nemen.

Ik wilde Madeira zeggen maar dat ken je al. Dan zou ik ook voor de Algarve gaan.
Of wellicht Cyprus.
Yup wij ook. Eind april. Wel wat warmer, 18-22 graden, maar drie dagen regen gehad en dat vind ik in een week toch best veel.
Canarische eilanden zijn heerlijk in april. Geen strandweer, maar wel lekker wandelweer.

Cyprus lijkt me op dit moment niet de verstandigste keuze.
thistle schreef:
04-03-2026 10:17
Canarische eilanden zijn heerlijk in april. Geen strandweer, maar wel lekker wandelweer.

Cyprus lijkt me op dit moment niet de verstandigste keuze.
Nee ik deed die suggestie zondag maar dat zou ik nu ook overslaan.
Ligt er een beetje aan wat je zoekt denk ik. In april vond ik Zuid-Spanje altijd wel fijn, vaak al lekker weer maar nog niet zo druk.
Málaga, of Palermo vond ik allebei erg leuk en niet supertoeristisch.
Let wel op dat het op en rond Pasen natuurlijk extra druk kan zijn.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Oh en mocht je wel naar griekenland gaan, zoek dan op wanneer het orthodox Pasen is. Toen waren wij er en alles was dicht, iedere supermarkt. Superhandig als je in een huisje zit met zijn tienen en er is nergens wat te eten en drinken te koop.
Volgens mij is alles in april wel een fijne bestemming met een zonnetje en weer voor af en toe een terrasje of wandeling, dus ik zou vooral kijken naar welke bestemming je graag zou willen (stedentrip, kustplaatsje).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven