Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2633 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Hier wordt wel eens een oproepje gedaan in onze straatapp als iemand een printje nodig heeft. Ik heb al best vaak voor anderen iets geprint: formulier dat ingevuld moest worden, pakketlabel. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn? Andere keer gooien zij weer een hand kattenvoer bij mij naar binnen.

Maar fijn dat het is opgelost!
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
Fijn als je een leuke straat hebt dat dat zo kan.

Geen straat-app hier en al helemaal geen fijne mensen. Helaas.
Binnen korte tijd nu meerdere keren gehad: artikel verkocht en koop wordt binnen half uur geannuleerd. Eerste keer nog wel berichtje: koper had niet goed op maat gelet, kan gebeuren. Vandaag helemaal geen bericht.
BeeDifferent schreef:
04-03-2026 18:40
Ik weet het :-]
Maar het is gelukt. Pakketpunt heeft geprint. Er stond een spaarpot op de balie met een briefje erop dat je een vrije gift mocht doen voor een printje
Heb er 50 cent in gedaan

Wow dat is fijn. Hier vragen ze daar €1 voor, vaste prijs. En als je tape nodig hebt, nog eens €1.

:-o
Ik heb bericht van de snel verzendende verkoper dat m'n pakketje nu echt verzonden is. En van de pakketdienst ook. Blij mee.

Vanalles gekocht deze week, want zoon groeit overal uit. Hij is nogal smaakvast, ik koop gewoon hetzelfde in dezelfde kleur in een grotere maat en daar is hij dan heel blij mee :D
Snap af en toe niets van de betaling. Ik moet gelijk toegeven dat ik het rekenkundig inzicht heb van een konijn. Dus wellicht dat hier iemand het snapt..

Ik heb een bundel van 3 artikelen verkocht.
4 euro, 1,50 euro en 15 euro. Dan kom ik uit op 20,50, ik had bundel korting aan staan, 10 procent.
Maar volgens Vinted krijg ik 17,42...
Dat klopt dan toch niet :-o
Lemon_Pledge schreef:
06-03-2026 11:18
Snap af en toe niets van de betaling. Ik moet gelijk toegeven dat ik het rekenkundig inzicht heb van een konijn. Dus wellicht dat hier iemand het snapt..

Ik heb een bundel van 3 artikelen verkocht.
4 euro, 1,50 euro en 15 euro. Dan kom ik uit op 20,50, ik had bundel korting aan staan, 10 procent.
Maar volgens Vinted krijg ik 17,42...
Dat klopt dan toch niet :-o
Misschien heeft koper een lager bod gedaan dan die 20.50 totaal en heb je dat geaccepteerd en daar krijgt degene dan de korting op.
Heb je niet 10% bundelkorting aanstaan voor het tweede item, en 15% als mensen er drie kopen? van 2.50 naar 17.42 is 15% korting.
kweepeer schreef:
06-03-2026 13:07
Heb je niet 10% bundelkorting aanstaan voor het tweede item, en 15% als mensen er drie kopen? van 2.50 naar 17.42 is 15% korting.
Hmm dat zou nog wel kunnen..
Ik heb gelijk maar even de bundel korting uit gezet. Ik prijs sowieso alles al laag, en zo blijft er natuurlijk weinig over.

Bedankt voor het meedenken
Voor het eerst nu iemand die het niet op gaat halen denk ik .
Ligt er nu een week .
Waarom koop je dan denk ik .
Ga er vanuit dat het teruggestuurd wordt maar dan nog .
Je kan toch minstens even aangeven dat het niet lukt of zo .
De verkopers waar ik koop zijn wel speedy deze week. 6 aankopen gedaan en alle 6 binnen 24 uur verstuurd. 2 ook al binnen. 2 komen uit Frankrijk dus dat kan wat langer duren.
Yildizlar2 schreef:
06-03-2026 21:10
Voor het eerst nu iemand die het niet op gaat halen denk ik .
Ligt er nu een week .
Waarom koop je dan denk ik .
Ga er vanuit dat het teruggestuurd wordt maar dan nog .
Je kan toch minstens even aangeven dat het niet lukt of zo .
Ik had ook zo iemand dag voor t afliep pas opgehaald.
Misschien woont iemand niet echt in de buurt van pakketpunt.
Ik verstuur ook dezelfde dag behalve in weekend. Maar pakketpunt ligt ook in mijn wijk.
Ik laat het ook wel eens een paar dagen liggen. Niet alles is om de hoek. En ik heb regelmatig migraine, dan kom ik ook de deur niet uit. Maar het helemaal niet ophalen, zonder bericht, dat is wel raar. Je krijgt genoeg reminders.
Kattentuintje schreef:
07-03-2026 14:19
Ik laat het ook wel eens een paar dagen liggen. Niet alles is om de hoek. En ik heb regelmatig migraine, dan kom ik ook de deur niet uit. Maar het helemaal niet ophalen, zonder bericht, dat is wel raar. Je krijgt genoeg reminders.
Ja precies je kunt toch zeggen ik ga het niet redden helaas . Gisteren berichtje gestuurd gelezen maar geen reactie dus ik trek mijn conclusie
Ik heb nu 6 pakketten die nog opgehaald moeten worden door de kopers, en eentje die wel is opgehaald 23 uur geleden maar de koper heeft nog niet bevestigd dat alles akkoord is dus ook daar nog geen geld van ontvangt.
Geen idee waarom het nu zo lang duurt.

Het viel mij van de week op de prijzen op Vinted ook flink lijken te stijgen, normaal kon ik een bepaald merk broek voor rond de 15 euro krijgen, en nu zitten ze allemaal rond de 25 euro :|
De laatste tijd vind ik de moeite dat mensen een leuke comment schrijven ook minder geworden.
Wil je je ei kwijt kunnen over: EHV,vloggers,(mom) influencers,realityseries?Stuur maar pb voor info.
Wie weet er toevallig wat ik hiermee moet?
Ik heb een pakketje dat begin februari kwijtgeraakt of beschadigd is. De status van de track en trace van vinted go stond toen op 'pakket kan niet afgeleverd worden'.
Daarna kwam er op een gegeven moment dat standaard bericht over vertraging te staan en dat het pakketje tot en met 10 maart (vandaag dus) bezorgd zou kunnen worden en dat ik anders een berichtje krijg om een probleem te melden.
Nu keek ik gisteren op de track en trace en zag ik de status in vinted weer staan op onderweg, maar bij doorklikken naar de track en trace pagina, stond er pakket kwijt met tijdstip 1.30 op 9 maart. Ik heb alleen nog steeds geen knop of melding waarmee ik aan kan geven dat het pakket niet ontvangen is. Maar heb ik nu vanaf morgen nog 48u de tijd om het te melden, of verloopt die termijn dan vannacht om 1.30u?
Bij een pakketje dat kwijt raakte bij Mondial kreeg ik een dag voor de deadline al netjes de melding dat het kwijt was.
happyapple schreef:
10-03-2026 13:36
Wie weet er toevallig wat ik hiermee moet?
Ik heb een pakketje dat begin februari kwijtgeraakt of beschadigd is. De status van de track en trace van vinted go stond toen op 'pakket kan niet afgeleverd worden'.
Daarna kwam er op een gegeven moment dat standaard bericht over vertraging te staan en dat het pakketje tot en met 10 maart (vandaag dus) bezorgd zou kunnen worden en dat ik anders een berichtje krijg om een probleem te melden.
Nu keek ik gisteren op de track en trace en zag ik de status in vinted weer staan op onderweg, maar bij doorklikken naar de track en trace pagina, stond er pakket kwijt met tijdstip 1.30 op 9 maart. Ik heb alleen nog steeds geen knop of melding waarmee ik aan kan geven dat het pakket niet ontvangen is. Maar heb ik nu vanaf morgen nog 48u de tijd om het te melden, of verloopt die termijn dan vannacht om 1.30u?
Bij een pakketje dat kwijt raakte bij Mondial kreeg ik een dag voor de deadline al netjes de melding dat het kwijt was.
Ik zou via de 'i' contact zoeken met klantenservice, zou niet tot 1.30 wachten. Kans is groot dat klantenservice toch niet gelijk reageert (en als dan toevallig 1.30 alsnog de melding komt, dan is het alsnog opgelost)
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Ja dank je, ik was inderdaad van plan om dat uiterlijk vanavond te doen, voor 1.30 voor de zekerheid, maar toen kreeg ik begin vd avond gelukkig alsnog het bericht dat het pakketje kwijt was en toen ik dit vervolgens inderdaad aangaf, kreeg ik meteen mijn geld terug.
happyapple schreef:
10-03-2026 23:04
Ja dank je, ik was inderdaad van plan om dat uiterlijk vanavond te doen, voor 1.30 voor de zekerheid, maar toen kreeg ik begin vd avond gelukkig alsnog het bericht dat het pakketje kwijt was en toen ik dit vervolgens inderdaad aangaf, kreeg ik meteen mijn geld terug.
Mooi dat het is opgelost!

Hier net een pakket opgehaald, maar is helaas een miskoop. Mouwen en top zijn te kort voor mij. Dus die gaat Vinted weer op (met afmetingen), gelukkig voor weinig gekocht.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Okay.. les weer geleerd, eerst fotos door Google search halen voordat je wat koopt

Gisteren was kind heel enthousiast over een artikel op Vinted, jas, nieuw met label, voor 16 euro.
Blijkt dat deze jas nieuw waarschijnlijk 11 euro heeft gekost. Was achteraf ook wel heel apart dat ze wel heel veel "nieuw met label" kleding te koop heeft.
Kunnen jullie mij helpen met een kledingstuk zoeken? Ik zoek een net giletje, voor mezelf. Maat xl/44/46 (franse maat 46/48). Netjes, stijlvol, ik hou van vintage met het liefst iets bijzonders zoals een biesje of een bijzondere vorm oid.

Maar als ik dus zoek op gilet met deze maten, dan krijg ik honderden items die ik zelf als "spencer" zou bestempelen of gewoon als vest met lange mouw.
Karrota schreef:
13-03-2026 11:37
Kunnen jullie mij helpen met een kledingstuk zoeken? Ik zoek een net giletje, voor mezelf. Maat xl/44/46 (franse maat 46/48). Netjes, stijlvol, ik hou van vintage met het liefst iets bijzonders zoals een biesje of een bijzondere vorm oid.

Maar als ik dus zoek op gilet met deze maten, dan krijg ik honderden items die ik zelf als "spencer" zou bestempelen of gewoon als vest met lange mouw.
Onder 'hoodies en sweatshirts' zit een categorie 'gilets' (lekker onlogisch!), dat is vrijwel allemaal mouwloos!
Kattentuintje schreef:
13-03-2026 16:36
Onder 'hoodies en sweatshirts' zit een categorie 'gilets' (lekker onlogisch!), dat is vrijwel allemaal mouwloos!
Daar zou ik dus inderdaad nooit kijken, toptip, dankjewel!
Ik heb ook weer iets geks. Ik had een jurkje besteld bij een Franse verkoper. Vandaag ontvangen en nu zit er ook een tshirt in het jurkje gevouwen. Wat zouden jullie doen? Als ze het als 'cadeautje' bedoelde, is het niet erg aardig om er niks over te zeggen, maar wat voor retour gedoe haal ik me misschien op de hals als ik het meld en het een foutje was? Want misschien maakt ze dan (hoe onlogisch ook) wel een retour op mijn kosten aan? En dan krijg ik mogelijk gedoe met vinted dat ik dan het jurkje niet terugstuur als zij een probleem zou melden na mijn retour?
En tot nu toe kom ik echt meer leuke verkopers tegen dan rare hoor, maar ik lees zulke gekke dingen in dit topic en op Facebook dat ik toch beetje achterdochtig word van gekke situaties.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven