Voetmassage apparaat

11-03-2026 20:12 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zus staat de hele dag op haar benen voor haar werk en nu wil ik haar graag een voetmassage apparaat cadeau doen. Wie heeft er een en kan mij er een aanraden?
Helpen ze echt? Geven ze verlichting of doen ze weinig. Kunnen ze lekker hard masseren? of voel je er weinig van?
Ik heb er 2 gehad. Beide maar weinig gebruikt.
Het wordt niet echt warm en het masseert vooral de voorkant van je voet. En het zijn ondingen, te groot. Maar ik lees mee, misschien dat iemand wel positieve ervaringen heeft en heb ik 2 keer een miskoop gedaan.
Wat Pelle zegt: zo'n ding is groot en vooral gedoe. In de tijd van ding pakken, neerzetten, vullen, verwarmen.... Heb ik zelf al lang mijn eigen voeten gemasseerd in een bak warm water.
Met jouw intentie zou ik mijn zus als cadeau een verzorgende beurt bij een pedicure cadeau doen. Ik snap dat dat geen 'blijvend' cadeau is, maar zo'n apparaat in de kast is een last ipv een cadeau ;-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Zo’n ding vind ik wel fijn.

https://www.dille-kamille.nl/massagerol ... NcQAvD_BwE
Everything is possible for the one who believes.
Vullen?
Ik heb zoiets met verwarming en massageknoppen en vind het wel aangenaam:
https://www.bol.com/nl/nl/p/malatec-shi ... androidapp
OhMellie schreef:
11-03-2026 22:09
Vullen?
Ik heb zoiets met verwarming en massageknoppen en vind het wel aangenaam:
https://www.bol.com/nl/nl/p/malatec-shi ... androidapp
Ik denk dat OlleGrieze aan zo'n voetspa-geval denkt, een voetenbubbelbad. Heb ik ook gehad en dat is inderdaad een hoop gedoe voor weinig plezier. Maar zo'n massagebord als jij hebt, heb ik ook en die vind ik heel fijn. Ik geloof dat de mijne bij de Lidl vandaan komt, maar die heb ik al jaren, dus ik weet niet of ze die nog hebben.
Door hoe je je voeten plaatst kun je ook zelf sturen wat er gemasseerd wordt en hoe hard, je kunt je voeten er iets steviger opdrukken voor een steviger massage. Als je voeten erg gevoelig zijn, plaats je ze wat lichter op de knoppen, het is helemaal aan jou.
Wij hebben een hele fijne Thaise voetenmassage salon in de buurt. Ik zou haar dan eerder een goede massage cadeau geven.

Of een cursus voeten yoga, om zelf je voeten soepel en beweeglijk te houden.
Ik heb een massage gun
Eigenlijk gekocht voor mijn nek/schouders maar toen een keer, met een ander hulpstuk, mijn voeten mee gedaan
En dat is dus echt heerlijk en geeft voor mij echt wel ontspanning en verlichting

Ook een massagebad maar die staat inderdaad meer stof te happen
Maar als ik hem een keer gebruik denk ik wel weer “waarom doe ik dit niet vaker”
Want het is wel lekker
Maar goed wel veel gedoe inderdaad om even lekker te ontspannen
Ik heb wel zo een voetspa waar ik blij mee ben. Ooit bij Kruidvat gekocht, 30 jaar geleden ofzo dus waarschijnlijk een simpel ding, 2 standen. Ik merk wel verlichting in mijn voeten, onderkant van je voet is erna zacht waardoor het continue moeten staan minder pijnlijk is.
Op een grote handdoek zetten om je vloer te beschermen. En veel gedoe is het niet. Bak vullen met water en iets van verzorging er in doen.
Ik kopieer en plak deze even voor uitleg:
Gehwol Voetbad bevat natuurlijke etherische oliën van lavendel, rozemarijn en tijm die de doorbloeding bevorderen. De voeten blijven langere tijd warm en worden gestimuleerd. Ook zeer geschikt om eelt en knobbels weker te maken.
Nadien je voeten met crème insmeren en je loopt een stuk aangenamer.

Daarbij wordt na zo een voetenbad nagels knippen of vijlen (electrische nagelvijl is aan te raden) een stuk makkelijker. Ik heb er een van Foocca, ook fijne service via de app.
Ik zou haar dan liever een voetreflex massage cadeau doen of een paar goede Crocs, ik heb zelf de bistro en kan daar de hele dag op werken, ze zitten heerlijk.
Deze unit staat hier: https://www.bol.com/nl/nl/p/happy-feet- ... oductTitle
Erg groot en erg zwaar. Lastig te parkeren dus en daardoor staat hij vaak in de weg.
Hij is vrij ruim, dat heeft als voordeel dat je er tot maat 43 ofzo wel in zal passen. Nadeel is dat je om op de juiste plaats gemasseerd te worden een beetje moet schuiven met je voeten. In mijn geval zorgt dat ervoor dat als mijn voeten goed zitten mijn kuiten er net uit floepen.

Groot voordeel vind ik dat hij meerdere standen heeft waarvan de hardste ook echt flink stevig is.
Groot nadeel is natuurlijk de prijs.
Ik kocht hem tijdens een revalidatie en dat maakte het zeker de moeite waard, maar ik zou als ik nu puur voor ontspanning iets zou kopen eerder zo'n ding kopen dat je aantrekt en dat dan met druk werkt.
Dat doet je hele been, is aanzienlijk goedkoper en kan je opvouwen en in de kast leggen.
Ik bedoel zoiets, maar dit is gewoon het eerste plaatje dat bol geeft: https://www.bol.com/nl/nl/p/venom-sport ... oductImage

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven