Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 532 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
MevrouwJack schreef:
15-03-2026 18:30
Haha ik heb een collega die net verhuisd is, en dan verhalen heeft als "ja en ik vertelde toch van dat halletje he? Als je binnenkomt aan de achterkant zeg maar? Nou daar staat nu een plant net links van die spiegel die ik had gekocht, en als je dan rechts van die spiegel de deur door gaat, en even naar links draait, trapje op... en dan naast het raam dat naar het westen uitkijkt zit een tweede deur en dan kom je in de logeerkamer, en in de rechterhoek, net naast dat blauwe gordijn daar zoek ik nog een passend meubeltje voor. Weet jij wat daar goed zou staan? Daar liet ik drie weken geleden nog een foto van zien, van die lege hoek."

mèèèn
Hahaha lekker he. Doet een zus van mij ook, over vorige huizen waarin ze woonde. Dat weet ik toch allemaal niet meer.
DeeDee76 schreef:
15-03-2026 18:33
Dat mensen het toiletpapier direct van zo’n papierhouder afrukken en dat de volgende dan moet zoeken naar het begin van een nieuw papiertje. Het is zo simpel; pak gewoon een strookje vast en scheur het zo af dat een ander er meteen bij kan.
Maar blijkbaar ben ik de enige 😉
Ik wil dat velletje met vingerafdruk niet aanraken, misschien was het een pishandje. :-D
Yejii schreef:
15-03-2026 17:53
Verhalen bij vakantiefoto's vind ik ook irritant. 'En hier naast dit kerkje had je dan een cafeetje waar we altijd koffie dronken. Het staat niet op de foto maar dat zat dan dus hier zeg maar, links. En rechts had je ook een heel leuk restaurantje, met zo'n pad erachter wat dan zeg maar naar de oude stad leidde. Maar dat zie je dus net niet op de foto.'
Oh iets soortgelijks doen mijn schoonouders altijd. We gingen daar eten op woensdagavond. Ja was het woensdagavond? Nee donderdag toch? Want Henk had toen zn dochter gebeld, weet je niet? Nee dat was pas vrijdag toch? Nee joh, toen gingen we niet daar eten, toen waren we niet met de groep, toen gingen we bij dat leuke tentje met die oude man.
Bla bla bla.

Wij zeggen dan: maakt niet uit wanneer het precies was.
En we denken: het maakt me echt geen ene tyfus uit, schiet op met je verhaal!!

Maar het is elke keer weer hetzelfde.
Yejii schreef:
15-03-2026 17:03
Bedoelt ze misschien het verkeerd schrijven van de songtitel? :mrgreen:
Geen idee maar de songtitel is echt Apata dus dat heb ik niet verkeerd geschreven.
Ushuaia schreef:
15-03-2026 18:35
Ik erger me aan de vele posts met zinnige ergernissen terwijl het een topic is over onzinnige ergernissen.
Is een ergernis niet per definitie onzinnig?
smorre schreef:
15-03-2026 18:44
Is een ergernis niet per definitie onzinnig?
Nee. Ik erger me aan racisme, bijvoorbeeld.
Si abra la puerta hay lobos.
Lady*Voldemort schreef:
15-03-2026 17:44
Ik erger me überhaupt kapot als mensen dingen vertellen. Vooral op het werk. Ik zit op mijn werk om te werken, niet om suffe verhalen aan te horen over je schoonfamilie of over de toestanden op de weg of over je saaie kutkinderen.
Ik vind het niet zo erg als we gewoon blijven werken (ik werk in een boekhandel dus je kan wel eens kletsen tijdens het werk), maar van die collega's die alles laten vallen om iets te vertellen over hun kind vind ik ook héél irritant. Het is niet dat ik het niet interessant vind, maar als ik aan het werk ben wil ik gewoon doorwerken.
Maar goed, onzinnige ergernissen: ik ga altijd 's ochtends vroeg naar de winkel en dan moeten precies genoeg mensen boodschappen doen (minder dan tien) bij de eerste supermarkt. Daarna maakt het me niets meer uit, al moeten het natuurlijk nooit teveel mensen zijn.

Narcissen kan ik me aan ergeren. Lelijke bloemen, vooral als ze een oranje hart hebben.

Het hoofd van sommige mensen terwijl ze best aardig zijn, denk ik.
Si abra la puerta hay lobos.
wolkie schreef:
15-03-2026 18:43
Geen idee maar de songtitel is echt Apata dus dat heb ik niet verkeerd geschreven.
Het is APT.
Rabarbara schreef:
15-03-2026 18:47
Nee. Ik erger me aan racisme, bijvoorbeeld.
Oh daar erger ik me niet aan, dat vind ik verwerpelijk! Ergernis is voor mij niet heel zwaar geloof ik
puck-en-hans schreef:
15-03-2026 16:53
Iedereen (lees:mannen) op een racefiets, in zo`n strak racefietspak. Ook wanneer ze wel in zo`n pakje passen, zich gewoon netjes aan de verkeersregels houden, wachten voor het rode stoplicht, niet voordringen of je niet van het fietspad drukken. Gewoon: allemaal, altijd en iedereen. Racefietsmannen zijn stom.

Jaaaaaa! Echt vreselijk. Ik wil ze het liefst aanrijden dan :$
Ik erger mij aan alle topictitels die opeens in hoofdletters staan, alsof ik steeds toegeschreeuwd wordt…
smorre schreef:
15-03-2026 18:23
En ik erger me dan weer aan fietsen die in een fietsenstalling niet in dat rek worden geduwd maar er tussenin geplaatst, grrr
Helemaal als mensen hun fiets met kratje voorop er tussen proppen. Dan krijg je je fiets er niet echt niet meer uit en moet je eerst zo’n kratfiets er uit slepen, dan je eigen fiets pakken, dan die kratfiets weer in ergens in het rek zetten.

En ik erger me ook heel vaak aan etende en drinkende (volwassen) mensen.. sommige mensen kauwen zo raar, natuurlijk beweegt je mond, etc. tijdens het kauwen, maar sommige mensen maken er een project van met hun hele gezicht.

Of mensen die een softijsje eten (daar is ie weer) en daar vol met hun hele mond in happen. Prima, ik kijk wel een andere kant op, maar veeg af en toe je mond even af: je bent geen kleuter meer.
wolkie schreef:
15-03-2026 18:43
Ehhhhh. Nee.
Mensen die altijd superblij kijken. Met zo'n domme, gelukzalige grijns zonder reden.

Het omgekeerde van een resting bitch face. Zoiets 's ochtends vroeg tegenover je in de bus:

Afbeelding
Tjezus, wat vals
Ik erger me als ik in de zomer bij de ijswinkel een ijsje aan t eten ben. En er dan twee tienermeisjes samen 1 small bakje ijs met 1 bolletje ijs samen zitten op te eten. En daar een half uur over doen, want minihapjes.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
O, en de variatie daarop. Tienermeisjes bij de patatkraam die patat bestellen. En er dan 10 minuten over doen om te beslissen of ze met of zonder mayo willen.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Mensen die op teenslippers lopen (behalve als het op het strand is of in de wellness) wat een armoe denk ik dan.

Of als mensen slippers aanhebben waarmee ze sloffen of klappen.
loulou39 schreef:
15-03-2026 20:07
Helemaal als mensen hun fiets met kratje voorop er tussen proppen. Dan krijg je je fiets er niet echt niet meer uit en moet je eerst zo’n kratfiets er uit slepen, dan je eigen fiets pakken, dan die kratfiets weer in ergens in het rek zetten.
Ja, ergens een paar rijen verder.
Gisselle schreef:
15-03-2026 21:01
Mensen die op teenslippers lopen (behalve als het op het strand is of in de wellness) wat een armoe denk ik dan.
Ik vind dat prima en ook op kantoor, maar niet in combinatie met superlange teennagels.
Dat de overburen met hun grote oprit toch het liefste hun auto op de openbare parkeerplaats voor ons huis zetten.
puck-en-hans schreef:
15-03-2026 20:48
Ik erger me als ik in de zomer bij de ijswinkel een ijsje aan t eten ben. En er dan twee tienermeisjes samen 1 small bakje ijs met 1 bolletje ijs samen zitten op te eten. En daar een half uur over doen, want minihapjes.
Wat lief. Twee meisjes die van hun zakgeld een ijsje delen en de tijd nemen om er van te genieten :-)
Lady*Voldemort schreef:
15-03-2026 17:44
Ik erger me überhaupt kapot als mensen dingen vertellen. Vooral op het werk. Ik zit op mijn werk om te werken, niet om suffe verhalen aan te horen over je schoonfamilie of over de toestanden op de weg of over je saaie kutkinderen.
Ja dat heb ik ook op mijn werk, ik dacht dat ik zo'n beetje de enige was die dit heeft!
Ik dwing mezelf soms om mee te doen, want ben dan toch bang dat ik als asociale wordt gezien anders :O
Mensen die met de armen in de lucht in of bij het water op de foto staan.

Afbeelding
Afbeelding

Brrrr. En dan op social media ermee.... :purple:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven