Onzinnige ergernissen
zondag 15 maart 2026 om 14:17
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
woensdag 18 maart 2026 om 10:26
Mouthbreathers
eetgeluiden
eten met open mond
lichaamsgeluiden in de trein
mensen die onophoudelijk hun neus ophalen bijvoorbeeld
reacties op creatieve fora die àl-tijd positief zijn. Nee! je kunt niet met een amateuristisch gehaakte babydoll over straat, het ziet er niet uit! Maar alle reacties: OMG that's sooo beautifullll!! You are so talented!!
eetgeluiden
eten met open mond
reacties op creatieve fora die àl-tijd positief zijn. Nee! je kunt niet met een amateuristisch gehaakte babydoll over straat, het ziet er niet uit! Maar alle reacties: OMG that's sooo beautifullll!! You are so talented!!
woensdag 18 maart 2026 om 10:26
Oh god, ik heb nog een heel geschikte voor dit topic bedenk ik nu.
Bij mijn Albert Heijn werkt een vrouw van rond de 55, die altijd HEEL HARD WERKT als ik er ben. Altijd driftig in de weer met schoonmaakdoekjes, schappen afnemen, heel snel lopen. Als je haar iets vraagt (één keer gedaan) dan gaat ze EXTREEM GRONDIG VOOR JE ZOEKEN in het systeem en zelfs vragen of ze iets anders voor je kan vinden.
Ik heb nog steeds niet echt een idee waarom het mij zo ergert. Elke keer als ik er ben en ik zie haar weer in de weer denk ik, vrouw doe rustig. Het is niet dat je zoveel betaald krijgt dat je je hier het vuur uit de sloffen hoeft te lopen, of dat het om leven of dood gaat.
Bij mijn Albert Heijn werkt een vrouw van rond de 55, die altijd HEEL HARD WERKT als ik er ben. Altijd driftig in de weer met schoonmaakdoekjes, schappen afnemen, heel snel lopen. Als je haar iets vraagt (één keer gedaan) dan gaat ze EXTREEM GRONDIG VOOR JE ZOEKEN in het systeem en zelfs vragen of ze iets anders voor je kan vinden.
Ik heb nog steeds niet echt een idee waarom het mij zo ergert. Elke keer als ik er ben en ik zie haar weer in de weer denk ik, vrouw doe rustig. Het is niet dat je zoveel betaald krijgt dat je je hier het vuur uit de sloffen hoeft te lopen, of dat het om leven of dood gaat.
woensdag 18 maart 2026 om 10:49
Altijd blij als Marijke Rots (denk ik?) reageerde, want dan werd ik niet zo droevig.ladadieladieda schreef: ↑18-03-2026 10:09De antwoorden van de deskundigen op refoweb. Echt, waarom maak ik me er druk om? Het beinvloed mijn leven op geen enkele manier, want ik ben een vrolijke gelovige in een Jip en Janneke kerk.
Die mensen doen het zichzelf aan, het is ooit begonnen als leuk tijdverdrijf om een beetje mee te lezen, ergernis voor de leuk. maar ondertussen kan ik me echt verschrikkelijk ergeren. Wat die mensen zichzelf toch aandoen in de hoop dat ze in de hemel komen (of in de vrees dat ze in de hel komen?)
Si abra la puerta hay lobos.
woensdag 18 maart 2026 om 10:51
Nou, ik moet zeggen dat ik dat tot een tijdje geleden echt niet wist inderdaad.Lemon_Pledge schreef: ↑18-03-2026 05:36
Geldt trouwens ook voor mensen die in een (geparkeerde) auto handsfree aan het bellen zijn, zouden ze echt niet weten dat je buiten de auto het hele gesprek luid en duidelijk kunt volgen, zelfs als de autoramen dicht zijn?
Ik bel ook eigenlijk bijna nooit in de auto, maar toen moest ik nog even iets gaan pakken dat we vergeten waren en de kinderen waren met hun vader aan het bellen en toen hoorde ik dus inderdaad dat dat gesprek buiten vrij goed te horen was. Dat is dus wel goed om te weten inderdaad
woensdag 18 maart 2026 om 11:20
héél herkenbaarNellieVermicelli schreef: ↑18-03-2026 10:26reacties op creatieve fora die àl-tijd positief zijn. Nee! je kunt niet met een amateuristisch gehaakte babydoll over straat, het ziet er niet uit! Maar alle reacties: OMG that's sooo beautifullll!! You are so talented!!
Drie ballen klei op elkaar gezet: "ik heb sinds gisteren een nieuwe hobby, wat kan ik hiervoor vragen?" En dan de mensen die boos worden als mensen suggereren nog even door te oefenen.
Tjezus, wat vals
woensdag 18 maart 2026 om 11:23
Gifted, dat zeggen ze. Nog grotere ergernis van mijNellieVermicelli schreef: ↑18-03-2026 10:26Mouthbreathers
eetgeluiden
eten met open mond
woensdag 18 maart 2026 om 11:53
Mensen die langzamer fietsen dan ik en dan 10m voor het kruispunt al gaan voorsorteren zodat ik er niet eerst nog langs kan voor ze de bocht om gaan
& mensen die langzamer fietsen dan ik en niet voorsorteren voor het kruispunt en ik de laatste 10m bang ben dat ze me aanrijden en ik er dus niet langs kan voor het kruispunt
& mensen die langzamer fietsen dan ik en niet voorsorteren voor het kruispunt en ik de laatste 10m bang ben dat ze me aanrijden en ik er dus niet langs kan voor het kruispunt
woensdag 18 maart 2026 om 12:08
Ik heb tranen in mijn ogen van het lachen. Bedankt allemaal!
Ik had ooit een Engelse collega die zo subtiel communiceerde dat het onbegrijpelijk werd. Zo zei ik een keer 'shit, wat is dit nu weer voor onzin' toen er weer eens een onzinnige bijeenkomst gepland stond. Daarop vertelde zij een verhaal met 24 x 'eau de chateau' erin. Ik probeerde haar verhaal te volgen, maar dat was de bedoeling niet. Ze had liever dat ik 'eau de chateau' zei in plaats van 'shit'.
Ik had ooit een Engelse collega die zo subtiel communiceerde dat het onbegrijpelijk werd. Zo zei ik een keer 'shit, wat is dit nu weer voor onzin' toen er weer eens een onzinnige bijeenkomst gepland stond. Daarop vertelde zij een verhaal met 24 x 'eau de chateau' erin. Ik probeerde haar verhaal te volgen, maar dat was de bedoeling niet. Ze had liever dat ik 'eau de chateau' zei in plaats van 'shit'.
Ars longa, vita brevis
woensdag 18 maart 2026 om 12:29
woensdag 18 maart 2026 om 12:52
MissUnderstood schreef: ↑18-03-2026 12:20Vrouwen die zo'n halve staart hebben. Dus dat de ene helft van het haar loshangt en de andere helft in een staart of knot zit. Neem gewoon een beslissing, denk ik dan.
Ik heb dat met vrouwen die zo'n slordige knot op hun hoofd hebben, of mensen die 's ochtends naar hun werk gaan met nat haar, op de fiets of in het openbaar vervoer.
woensdag 18 maart 2026 om 13:12
Een kant kaal geschoren en de andere kant lang .heel heel heel lelijk.MissUnderstood schreef: ↑18-03-2026 12:20Vrouwen die zo'n halve staart hebben. Dus dat de ene helft van het haar loshangt en de andere helft in een staart of knot zit. Neem gewoon een beslissing, denk ik dan.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
woensdag 18 maart 2026 om 13:20
Ik wist dit inderdaad ook niet. Zat ooit handsfree in de auto te bellen op de oprit van mijn eigen huis met mijn moeder. Schoonmoeder was aan het oppassen in mijn huis. Toen kwam ze dus naar buiten gelopen en ging naar me staan staren terwijl ik dus nog aan het bellen was. Waarop ik tegen mijn moeder zei ‘jeetje nou staat ze hier buiten naar me te staren’ waarop schoonmoeder beteuterd omdraait en maar weer naar binnen ging. Oepsie…happyapple schreef: ↑18-03-2026 10:51Nou, ik moet zeggen dat ik dat tot een tijdje geleden echt niet wist inderdaad.
Ik bel ook eigenlijk bijna nooit in de auto, maar toen moest ik nog even iets gaan pakken dat we vergeten waren en de kinderen waren met hun vader aan het bellen en toen hoorde ik dus inderdaad dat dat gesprek buiten vrij goed te horen was. Dat is dus wel goed om te weten inderdaad![]()
woensdag 18 maart 2026 om 13:24
woensdag 18 maart 2026 om 13:29
Lente19251003- schreef: ↑18-03-2026 13:20Ik wist dit inderdaad ook niet. Zat ooit handsfree in de auto te bellen op de oprit van mijn eigen huis met mijn moeder. Schoonmoeder was aan het oppassen in mijn huis. Toen kwam ze dus naar buiten gelopen en ging naar me staan staren terwijl ik dus nog aan het bellen was. Waarop ik tegen mijn moeder zei ‘jeetje nou staat ze hier buiten naar me te staren’ waarop schoonmoeder beteuterd omdraait en maar weer naar binnen ging. Oepsie…
Arme schoonmoeder
woensdag 18 maart 2026 om 13:30
woensdag 18 maart 2026 om 13:30
Lente19251003- schreef: ↑18-03-2026 13:20Ik wist dit inderdaad ook niet. Zat ooit handsfree in de auto te bellen op de oprit van mijn eigen huis met mijn moeder. Schoonmoeder was aan het oppassen in mijn huis. Toen kwam ze dus naar buiten gelopen en ging naar me staan staren terwijl ik dus nog aan het bellen was. Waarop ik tegen mijn moeder zei ‘jeetje nou staat ze hier buiten naar me te staren’ waarop schoonmoeder beteuterd omdraait en maar weer naar binnen ging. Oepsie…
Alles gaat voorbij
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in