Onzinnige vreugde

18-03-2026 19:09 106 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Van welke dingen word je blij zonder dat je er verder enige baat of voordeel van hebt?
edda wijzigde dit bericht op 18-03-2026 19:11
0.58% gewijzigd
Roodborstjes
Zonlicht in huis
Mijn lievelingspodcast
Lopen langs de zee
Jonge dieren
Iemand op een akoestische gitaar horen spelen
huismuis
Babylon schreef:
18-03-2026 23:09
De geur van pas gemaaid gras. En dan vooral als ik dat net zelf heb kunnen maaien. Mensen op zitmaaiers roepen dat ook op (maar ook een vleugje jaloezie).
Dat vleugje jaloezie voel ik als ik buren netjes aangekleed met een mooi ingepakt kado naar hun auto zie lopen om naar een verjaardag te gaan en daar ontspannen op tijd aan te komen.
Jaaa, die boerderij met waslijn! Heb ik ook.

De zomeravonden waarop iemand in de buurt met het raam open saxofoon of accordeon aan het oefenen is.

Kindjes die iets doen wat ze ook heel spannend vinden, zoals het aaien van een beestje, en dan zo trots zijn op zichzelf.

Als mijn collega in haar hoodie achter de laptop zit

En heel veel muziek en films en kunst waar ik van geniet, maar daar heb ik ook gelijk wat aan.
Bepaalde geuren die mij naar vroeger herinneren of lekkere frisse was geur, word ik ook heel blij van
Voor iedereen een groene tuin
Als ik iemand met een koptelefoon op zie lopen die aan het meezingen is, met gebaren en alles (ik doe dat zelf ook, maar hou me in want ik voel me dan toch wel opgelaten).
I wanna live my life with the volume full!
Koolmezen, roodborstjes, pimpelmezen en mussen in mijn tuin. Puppies en als de hond van mijn beste vriendin op mij af komt stormen als ik op visite kom en daarna lekker knuffelen met diezelfde hond. :heart:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Als ik rond deze tijd van het jaar de honden in mijn achtertuin uitborstel, laat ik de plukken haar meestal nog even liggen.
En dan even later zie ik allerlei soorten vogels wegvliegen met enorme snorren!😁
Ik vind het altijd een heel grappig gezicht en ook schattig dat zij het goed kunnen gebruiken voor een warm nestje❤️
Als ik iemand zie rennen om de trein te halen en het nét haalt 😄
En ook als de zon ineens doorbreekt na zo’n grijze dag, daar word ik echt meteen blij van.
Eidde schreef:
19-03-2026 09:21
Als ik iemand met een koptelefoon op zie lopen die aan het meezingen is, met gebaren en alles (ik doe dat zelf ook, maar hou me in want ik voel me dan toch wel opgelaten).

Mijn kind is pas zo vanaf een balkon gefotografeerd door een makelaar en staat voorlopig even zo op Funda. Heb ik zelf niks aan maar dat gaf mij inderdaad ook even vreugde.
Eidde schreef:
19-03-2026 09:21
Dit, en iemand die een boek leest in het openbaar of iets anders niet digitaals doet in plaats van op zijn telefoon zit.
MissUnderstood schreef:
19-03-2026 08:17
Flashmobs.

(Volgens mij is vreugde nooit onzinnig).
Ow ja die ook!

En ik haat het WK, maar de oranje fans die naar LINKS! TU-TU-TU-TU-TU-TU gaan in de straten van Verweggistan vind ik dan weer ontzettend koddig om te zien.

Dat vind ik het leukste aan het WK. Idem met Eurovisie, het publiek met vlaggen in het publiek, meezingend in talen die ze niet spreken en de communities die al maanden van te voren zijn met de liedjes en herinneringen ophalen over vorige acts, dat is het enige moment dat ik me echt een Europeaan voel.
irisvis schreef:
19-03-2026 10:28
Als ik iemand zie rennen om de trein te halen en het nét haalt 😄
En ook als de zon ineens doorbreekt na zo’n grijze dag, daar word ik echt meteen blij van.
Of iemand die de bus net haalt omdat de buschauffeur zo aardig is om extra lang te wachten of extra te stoppen
Ik word echt blij als ik mensen hoor zingen op de fiets. Vals of niet dat maakt mij echt niks uit. Als ze merken dat ik er ben en stoppen met zingen zeg ik altijd dat ze gerust door kunnen gaan.
Ik zag zelfs eens online een verkeersbord wat een fiets zing straat was oftewel niet stoppen met zingen hier! Misschien ga ik eens aan de burgermeester vragen of ze daar voor open staat hier.

Verder word ik ook vrolijk van putten. Niet alleen een wens put maar vooral gewoon echte waterputten. Als ik in de auto of trein zit kijk ik altijd naar tuinen en ga wijzen als ik een put zie.
Als we bespreken/fantaseren over wat we met miljoenen zouden doen zeg ik ook altijd. En een tuin met een put.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
De hele stoep vol met stoepkrijt
IBIopviva schreef:
19-03-2026 11:47
Ik word echt blij als ik mensen hoor zingen op de fiets. Vals of niet dat maakt mij echt niks uit. Als ze merken dat ik er ben en stoppen met zingen zeg ik altijd dat ze gerust door kunnen gaan.
Ik zag zelfs eens online een verkeersbord wat een fiets zing straat was oftewel niet stoppen met zingen hier! Misschien ga ik eens aan de burgermeester vragen of ze daar voor open staat hier.

Verder word ik ook vrolijk van putten. Niet alleen een wens put maar vooral gewoon echte waterputten. Als ik in de auto of trein zit kijk ik altijd naar tuinen en ga wijzen als ik een put zie.
Als we bespreken/fantaseren over wat we met miljoenen zouden doen zeg ik ook altijd. En een tuin met een put.
Die heb ik in mijn stad!

Afbeelding
Ugli schreef:
19-03-2026 12:11
Die heb ik in mijn stad!

Afbeelding
Wat leuk :) die ken ik helemaal niet
Door een zomers bos fietsen waar het net heeft geregend. Of langs een bakkerij om 7 uur in de ochtend.
Of dat de nieuwe ex-vriendin van mijn ex ineens als borderliner wordt weggezet. Allemaal blij.
De geur van in de zon gedroogd wasgoed.
Everything is possible for the one who believes.
Tijdens het wandelen een vlinder tegenkomen, die vervolgens een stukje met je mee lijkt te fladderen ❤️
Annna-lisa schreef:
19-03-2026 13:20
Tijdens het wandelen een vlinder tegenkomen, die vervolgens een stukje met je mee lijkt te fladderen ❤️
Ik krijg spontaan zin om door de natuur te wandelen nu :-D
Fantasy schreef:
18-03-2026 22:47
Toen mijn Iraanse collega vorige week vertelde dat haar familie ongedeerd was gebleven tijdens de bombardementen.
O man. Dan zou ik het niet droog houden.
De lammetjes die, bij de boer hier twee minuten lopen vandaan, in de stal staan met hun moeders. Zo schattig en nieuwsgierig. Als we voor ons huis zitten dan horen we ze mekkeren. Word ik heel blij van.
Ugli schreef:
19-03-2026 12:11
Die heb ik in mijn stad!

Afbeelding
jaaaaa! Das toch geweldig! Wil ik ook in mijn dorp. 😍
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
in een schoon bed stappen