Februari 2010!!!
maandag 20 juli 2009 om 20:53
Oh, namen.... ik ben druk aan het denken en heb wel een favorietenlijstje. Jammer dat mijn man het er ook mee eens moet zijn, haha, anders zou ik het al wel weten, hihi.
Het moet wel een beetje bij de naam van onze zoon passen, maar we moeten de naam vooral zelf mooi vinden natuurlijk.
Vandaag een zwangerschapsspijkerbroek gekocht, wat een verademing. En wat zijn die Noppies-krengen duur.... Gelukkig kan ik ook wel wat lenen hier en daar, maar dan is het maar afwachten of het echt mooi zit.
Kus voor allen,
Kaboinkie
Het moet wel een beetje bij de naam van onze zoon passen, maar we moeten de naam vooral zelf mooi vinden natuurlijk.
Vandaag een zwangerschapsspijkerbroek gekocht, wat een verademing. En wat zijn die Noppies-krengen duur.... Gelukkig kan ik ook wel wat lenen hier en daar, maar dan is het maar afwachten of het echt mooi zit.
Kus voor allen,
Kaboinkie
dinsdag 21 juli 2009 om 09:14
quote:pluimke2010 schreef op 20 juli 2009 @ 14:23:
namen bedenken is zo moeilijk hé, wij moeten dan een naam bedenken wat bij onze dochter past...
willen jullie weten wat het wordt?hihi: ik dacht dat je hier je namen wilde gaan prijsgeven, maar ik begrijp uit de reacties dat het een andere vraag was.
namen bedenken is zo moeilijk hé, wij moeten dan een naam bedenken wat bij onze dochter past...
willen jullie weten wat het wordt?hihi: ik dacht dat je hier je namen wilde gaan prijsgeven, maar ik begrijp uit de reacties dat het een andere vraag was.
dinsdag 21 juli 2009 om 09:23
Gister 2e echo gehad met 8 weken en 1 dag. Nog steeds tamelijk vaag, maar het hartje was weer te zien.
Wat me een beetje verbaast, is dat de afmeting van het vruchtje niet echt overeenkomt met de "voorspellingen" uit een of ander dameskletsblad dat ik van de VK heb gekregen. Met week 6 was er inderdaad een hartje te zien, wat bij week 6 voorspeld wordt, maar de dame die de echo maakte, zei dat "het" 2 mm was. In dat blad dat ik heb, staat 2 mm voor 5 weken. Nu was het kindje 1,5 cm, en dat is weer kleiner dan wat je verwacht bij week 8. Ik maak me er geen zorgen om, maar zou het zo graag verklaard hebben: als het klompje cellen na de bevruchting een week zou hebben gerust voor het innestelde, dan had je in week 6 nog geen hartje kunnen zien. De meeste omschrijvingen op internet en in tijdschriften zijn zo geestdodend beknopt: ik wil gewoon een heel dik biologieboek met details!
Wat me een beetje verbaast, is dat de afmeting van het vruchtje niet echt overeenkomt met de "voorspellingen" uit een of ander dameskletsblad dat ik van de VK heb gekregen. Met week 6 was er inderdaad een hartje te zien, wat bij week 6 voorspeld wordt, maar de dame die de echo maakte, zei dat "het" 2 mm was. In dat blad dat ik heb, staat 2 mm voor 5 weken. Nu was het kindje 1,5 cm, en dat is weer kleiner dan wat je verwacht bij week 8. Ik maak me er geen zorgen om, maar zou het zo graag verklaard hebben: als het klompje cellen na de bevruchting een week zou hebben gerust voor het innestelde, dan had je in week 6 nog geen hartje kunnen zien. De meeste omschrijvingen op internet en in tijdschriften zijn zo geestdodend beknopt: ik wil gewoon een heel dik biologieboek met details!
woensdag 22 juli 2009 om 12:38
Hier even een zeur berichtje!
Pff wat voel ik me klote zeg, ZOOO misselijk!
Maar dan ook echt overgeven, daar heb ik nog niet zóveel last van gehad.
De geur van eten kan ik echt niet verdragen, als ik het al ruik. Gisteren kon ik net een tentje halen om in de wc alles eruit te gooien.
Verder vanmorgen van m'n werk naar huis gegaan omdat ik me zo klote voel.
Hebben jullie ook dat je zo moet overgeven?
Pff en dan kan ik de kleine meid ook veel minder goed verdragen, van het weekend vriend weg van vr t/m ma en daar
zie ik wel een beetje tegen op.
Hij verdient het hoor een weekend weg maar pff heel het weekend die draak.
klaar met zeuren, ga maar weer eens iets doen
Pff wat voel ik me klote zeg, ZOOO misselijk!
Maar dan ook echt overgeven, daar heb ik nog niet zóveel last van gehad.
De geur van eten kan ik echt niet verdragen, als ik het al ruik. Gisteren kon ik net een tentje halen om in de wc alles eruit te gooien.
Verder vanmorgen van m'n werk naar huis gegaan omdat ik me zo klote voel.
Hebben jullie ook dat je zo moet overgeven?
Pff en dan kan ik de kleine meid ook veel minder goed verdragen, van het weekend vriend weg van vr t/m ma en daar
zie ik wel een beetje tegen op.
Hij verdient het hoor een weekend weg maar pff heel het weekend die draak.
klaar met zeuren, ga maar weer eens iets doen
woensdag 22 juli 2009 om 12:48
Ach Pluimke,wat vreselijk dat je zo misselijk bent dat je zelfs moet overgeven. Kan me erg voorstellen dat je op ziet tegen een weekend alleen met de kleine. Kan je niet naar je ouders of schoonouders ofzo, al is het maar een dagje ? Maar bedenk het gaat over, meestal na 12/14 weken. Al heb je daar nu natuurlijk niets aan. Regelmatig blijven eten en rustig aan doen is het enige wat een beetje helpt. Lekker gaan liggen als de kleine ook slaapt. En hier leker blijven zeuren !!!
Vanmiddag eindelijk de eerste echo om 15.45 uur !
Vanmiddag eindelijk de eerste echo om 15.45 uur !
woensdag 22 juli 2009 om 13:10
Ik heb de tabel weer even aangepast aan nieuwe schrijfsters en veranderden uitgerekende data.
Dubbelfriss, als je hem in OP wilt plaatsen id dit de URL http://www.mijnalbum.nl/Foto-LQL3U7CY.jpg
Dubbelfriss, als je hem in OP wilt plaatsen id dit de URL http://www.mijnalbum.nl/Foto-LQL3U7CY.jpg
woensdag 22 juli 2009 om 14:28
Hoi!!!
Ik zie vandaag dit topic staan... ik ben 2 februari 2010 uitgerekend en zou graag mee willen doen. Ik ben nu dus 12 weken en een beetje.
Ontzettend moe en misselijk steeds, maar heb het gevoel dat het minder wordt. Verder vorige week eerste echo gehad, was goed. Ben dus heel blij en mag nu ook voorzichtig wat dingetjes gaan kopen van mezelf.
Ik zie vandaag dit topic staan... ik ben 2 februari 2010 uitgerekend en zou graag mee willen doen. Ik ben nu dus 12 weken en een beetje.
Ontzettend moe en misselijk steeds, maar heb het gevoel dat het minder wordt. Verder vorige week eerste echo gehad, was goed. Ben dus heel blij en mag nu ook voorzichtig wat dingetjes gaan kopen van mezelf.
woensdag 22 juli 2009 om 17:17
Ha Cindyp, leuk dat je mee komt schrijven!
En Pluimke, ik herken het helemaal..... Ik was vandaag ook misselijk en flauw (teveel gedaan voor het ontbijten, niet slim) en hing dus al snel over de pot. Zucht! Ik kan dan zo weinig hebben van mijn kleine uk, ik ben niet zo'n leuke moeder dan, vrees ik. En dan heb ik er nog maar eentje rondlopen.... Ik ben kortaf, snel geirriteerd en kan weinig hebben. Dus zit hij iets vaker op de gang, omdat ik vind dat hij maar blijft zeuren... Achteraf maak ik het wel meteen goed hoor, hij moet ook maar leren omgaan met mijn buien arm kind, maar af en toe voel ik me wel wat schudlig...
Knuffel voor jullie!
En Pluimke, ik herken het helemaal..... Ik was vandaag ook misselijk en flauw (teveel gedaan voor het ontbijten, niet slim) en hing dus al snel over de pot. Zucht! Ik kan dan zo weinig hebben van mijn kleine uk, ik ben niet zo'n leuke moeder dan, vrees ik. En dan heb ik er nog maar eentje rondlopen.... Ik ben kortaf, snel geirriteerd en kan weinig hebben. Dus zit hij iets vaker op de gang, omdat ik vind dat hij maar blijft zeuren... Achteraf maak ik het wel meteen goed hoor, hij moet ook maar leren omgaan met mijn buien arm kind, maar af en toe voel ik me wel wat schudlig...
Knuffel voor jullie!
donderdag 23 juli 2009 om 11:39
Hmm herkenbaar. Zwanger zijn vind ik tot nu toe ook helemaal niet zo leuk! Ben natuurlijk wel heeeeel blij dat we een kindje krijgen, ben alleen steeds zo ontzettend moe, prikkelbaar (onredelijk) en misselijk. Hoewel de misselijkheid nu met 12 weken wel af lijkt te nemen! Heb er echt de hele dag last van gehad, incl. overgeven. Maar das nu dus minder.. Hoewel, ik zag net een patient (ben ambulant psychiatrsich verpleegkundige) die verkouden is en veel rookt, die zat daar dus zwaar te hoesten en zijn neus op te halen, brrr moet weer kokhalsen als ik eraan denk.
Sterkte voor jullie!
Sterkte voor jullie!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
donderdag 23 juli 2009 om 12:04
Jammie,wat goed van het schema en dat je de nieuwe mamas hebt toegevoegd.
Hoe is je echo gegaan?
Cindyp van harte welkom, jij hebt de 12 wkn gelukkig ook behaald en kan lekker genieten,toch?
Is het je eerste kindje? Voel je je verder goed?
Kaboinkie, als je zo even je gezeur hier neer zet zie je echt dat er veel meer last van hebben.
Gelukkig zal het straks wel minder worden na de 12wkn. Al hoor ik ook veel zeggen na de 16 wkn?
Maar ik snap het heel goed hoor met je zoontje, dat je minder kan hebben!!!
Zal van het weekend wel schrijven hoe het ons kleine draakje gaat..Ze is altijd hartstikke lief! Alleen soms met het slapen, ach ja..manlief is weg dus ga maar lekker mee dutten als zij dit ook doet.
Vickyp gelukkig dat de misselijkheid wel afneemt, het onredelijke zijn daar kan ik me ook wel in vinden.
Ik voel me zo anders bij deze zwangerschap, mijn hormomen hahah soms.....
Ik kan veel minder hebben van de mensen om me heen, maar dat heb jij ook zo te lezen.
Mooi beroep heb je, wel zwaar denk ik vooral met je zwangerschap straks, maar ieuw! Wat een vieze man, als ik het lees krijg ik al kokhals neigingen.
Ga weer even lekker plat.
Hoe is je echo gegaan?
Cindyp van harte welkom, jij hebt de 12 wkn gelukkig ook behaald en kan lekker genieten,toch?
Is het je eerste kindje? Voel je je verder goed?
Kaboinkie, als je zo even je gezeur hier neer zet zie je echt dat er veel meer last van hebben.
Gelukkig zal het straks wel minder worden na de 12wkn. Al hoor ik ook veel zeggen na de 16 wkn?
Maar ik snap het heel goed hoor met je zoontje, dat je minder kan hebben!!!
Zal van het weekend wel schrijven hoe het ons kleine draakje gaat..Ze is altijd hartstikke lief! Alleen soms met het slapen, ach ja..manlief is weg dus ga maar lekker mee dutten als zij dit ook doet.
Vickyp gelukkig dat de misselijkheid wel afneemt, het onredelijke zijn daar kan ik me ook wel in vinden.
Ik voel me zo anders bij deze zwangerschap, mijn hormomen hahah soms.....
Ik kan veel minder hebben van de mensen om me heen, maar dat heb jij ook zo te lezen.
Mooi beroep heb je, wel zwaar denk ik vooral met je zwangerschap straks, maar ieuw! Wat een vieze man, als ik het lees krijg ik al kokhals neigingen.
Ga weer even lekker plat.
donderdag 23 juli 2009 om 13:04
De echo was gelukkig helemaal goed. Het beebje was 2,67 cm en ik ben op 20-2-2010 uitgerekend. Helaas lag de placenta aan de achterkant en dat is niet echt gunstig voor de vlokkentest. Op 12 aug. heb ik hiervoor een afspraak en gaat de gyn kijken of het gedaan kan worden. Anders doe ik alsnog een combinatietest en afhankelijk van de uitslag een vruchtwaterpunctie. Ik ben in ieder geval blij dat er iets zat met een hartje dat zelfs al een beetje aan het wiebelen was. Ik ben nu 9 weken en 5 dagen.
donderdag 23 juli 2009 om 13:10
donderdag 23 juli 2009 om 15:04
Fijn dat de echo goed was! Spannend, zo'n vlokkentest, halen ze dan 'iets' uit je placenta? Ik dacht altijd alleen vruchtwater? Maar goed, ben 29 en niet erfelijk belast, dus ben ook niet echt thuis in de materie...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
donderdag 23 juli 2009 om 19:22
zondag 26 juli 2009 om 12:08
Lekker dat iedereen op vakantie gaat. Bij ons is het nu hartstikke heet...boven de 40 graden.....en het water wordt ook om de haverklap afgesloten, balen hoor. Lekker dat er weer goeie echo's zijn geweest: ik mag vrijdag weer, dit keer voor de combinatietest, ten minste, zo denk ik dat het in Nld genoemd wordt. Ben vrijdag al de 4e maand ingegaan...de 13e week. Voel af en toe echt helemaal niets..m'n buik wordt wel dikker maar verder gaat alles echt heel makkelijk. Erge honger maar dat heb ik mn hele leven al haha.
Waar ga jij naar toe op vakantie Jammie?
Waar ga jij naar toe op vakantie Jammie?
zondag 26 juli 2009 om 20:09
Hoi!
Ik heb dit weekend mijn opa en oma verteld dat ze dus opoe en opa worden haha! Ze waren helemaal verbaasd, was super leuk om te vertellen.
De uitslag van de combinatietest ook gehad, geen verhoogd risico. Ook de gewone echt gehad. Dti was eind week 11, heel beweeglijk. Super. Het is overigens onze eerste kindje! En voor beide kanten van de famillie ook eerste kleinkind.
Ik vind het fijn ook jullie verhalen te lezen, veel herkenbaar zoals de misselijkheid en vermoeidheid.
Tot de volgende keer en voor de vakantiegangers een hele fijne vakantie!
Ik heb dit weekend mijn opa en oma verteld dat ze dus opoe en opa worden haha! Ze waren helemaal verbaasd, was super leuk om te vertellen.
De uitslag van de combinatietest ook gehad, geen verhoogd risico. Ook de gewone echt gehad. Dti was eind week 11, heel beweeglijk. Super. Het is overigens onze eerste kindje! En voor beide kanten van de famillie ook eerste kleinkind.
Ik vind het fijn ook jullie verhalen te lezen, veel herkenbaar zoals de misselijkheid en vermoeidheid.
Tot de volgende keer en voor de vakantiegangers een hele fijne vakantie!
zondag 26 juli 2009 om 20:42
Pfff 40 graden Marijo? Das dan weer een beetje teveel van het goede lijkt me, zeker zonder water! Wat fijn dat alles nu zo makkelijk gaat, was dat al zo? Ik was steeds echt heel beroerd, maar merk dat het nu toch de goede kant op gaat, do ben ik 13 weken. Het is in mijn geval dus echt zo dat het na 3 maanden beter gaat. Ben nog wel steeds heel snel moe en eet veeeel! Dat ben ik niet gewend van mezelf...
Leuk Cindy, maak jij ze overgrootouders? Ik heb het net vanmiddag aan mijn oma verteld, die was ook helemaal blij, zo schattig.
Leuk Cindy, maak jij ze overgrootouders? Ik heb het net vanmiddag aan mijn oma verteld, die was ook helemaal blij, zo schattig.
zondag 26 juli 2009 om 21:43
Jammer, ik heb geen opa's en oma's meer. Ze hadden het zo gewelidg gevonden....
Morgen ben ik 12 weken! En heb gisteren gehoord dat een vriendin en trainingsgenootje van me 8 weken is en een ander (die wist ik al) 17 weken! Een echte babyboom, zitten we komend seizoen met zijn drieen aan de kant, hihi
Ik heb komende donderdag die lisbehandeling om de pap3B weg te halen. Zie er tegen op, maar het moet gebeuren. En dan gelukkig een paar dagen ater een echo (nekplooimeting) zodat ik kan kijken of alles nog goed is met de kleine uk.
Liefs aan allen en de vakantiegangers een fijne vakantie!
Morgen ben ik 12 weken! En heb gisteren gehoord dat een vriendin en trainingsgenootje van me 8 weken is en een ander (die wist ik al) 17 weken! Een echte babyboom, zitten we komend seizoen met zijn drieen aan de kant, hihi
Ik heb komende donderdag die lisbehandeling om de pap3B weg te halen. Zie er tegen op, maar het moet gebeuren. En dan gelukkig een paar dagen ater een echo (nekplooimeting) zodat ik kan kijken of alles nog goed is met de kleine uk.
Liefs aan allen en de vakantiegangers een fijne vakantie!
maandag 27 juli 2009 om 08:10
Ik heb ook geen opa's en oma's meer. Mis ze eerlijk gezegd ook niet, zijn echt al heeeeel lang dood.
Spannend Kaboinkie die papbehandeling.....zal voor je duimen.
Ik voelde me gisteravond ineens niet lekker. Rare steekjes enzo, dan ga je toch ineens weer van alles in je hoofd halen.
Nu gaat alles weer prima.
Groetjes!
Spannend Kaboinkie die papbehandeling.....zal voor je duimen.
Ik voelde me gisteravond ineens niet lekker. Rare steekjes enzo, dan ga je toch ineens weer van alles in je hoofd halen.
Nu gaat alles weer prima.
Groetjes!
maandag 27 juli 2009 om 10:14
Dag allen,
Ik ben weer thuis na 2 weken heerlijk weg te zijn geweest!! Er erg van kunnen genieten, alleen avondeten valt slecht, dfaarna hele avond beetje misselijk.. weinig eetlust nog. Vandaag ben ik 12 weken. Over een week een tweede echo, joepie! maar ook beetje spannend. maar vorige echo was goed bij 8,5 week dus dan zal het nu ook wel goed zijn denk ik maar.. Buikje groeit klein beetje maar ik pas nog prima mijn normale kleren. Jullie ook nog gewoon? Na de echo volgende week mag iedereen het weten. verheug ik me wel erg op!
Ik heb nog niet alles kunnen lezen maar het is zoo veel. kan iemand me niet een kleine update geven of gaat het met iedereen gewoon, ondanks klachtjes, goed??
ik hoop het zo!!!
Ik ben weer thuis na 2 weken heerlijk weg te zijn geweest!! Er erg van kunnen genieten, alleen avondeten valt slecht, dfaarna hele avond beetje misselijk.. weinig eetlust nog. Vandaag ben ik 12 weken. Over een week een tweede echo, joepie! maar ook beetje spannend. maar vorige echo was goed bij 8,5 week dus dan zal het nu ook wel goed zijn denk ik maar.. Buikje groeit klein beetje maar ik pas nog prima mijn normale kleren. Jullie ook nog gewoon? Na de echo volgende week mag iedereen het weten. verheug ik me wel erg op!
Ik heb nog niet alles kunnen lezen maar het is zoo veel. kan iemand me niet een kleine update geven of gaat het met iedereen gewoon, ondanks klachtjes, goed??
ik hoop het zo!!!
dinsdag 28 juli 2009 om 11:52
Hai allemaal, Hier Catoo weer na 4 jaar voor m'n gevoel. Ik heb alles gelezen dus ben helemaal bij. Succes donderdag met je papbehandeling, Kaboinkie! Vriendin van mij heeft die behandeling ook gehad en vond 't meevallen. Hoop dat je het hetzelfde ervaart.
Ik voel me echt een beetje een buitenbeentje hier want ik heb dus nog stééds geen echo gehad!! Donderdag de eerste en ik hou het niet meer. Had gisterochtend ineens superveel bloedverlies maar is vrij snel gestopt en nu niets meer. Voelde eerst steeds wel een trekkend gevoel in m'n buik (baarmoeder denk ik) maar dat is nu steeds minder. Pfff, word gek van die onzekerheid. En tis m'n 3e! Ik ben onzekerder dan bij de eerste 2 bij elkaar, slaat echt nergens op! Kan niemand wegnemen maar ik schrijf hier ff van me af.
Ben wel blij dat het met jullie allemaal zo goed gaat. Hou dat vast! Weet je wat ik me wel afvraag. Ik doe geen np-meting en volgens mij krijg ik geen echo meer na deze termijnecho (denk dan 9,5 week te zijn). Klopt dat? En die termijn van 12 weken, is die tegenwoordig 10 weken?
Liefs van een superpositieve Catoo, m'n kaken doen pijn van het (nep)lachen
Ik voel me echt een beetje een buitenbeentje hier want ik heb dus nog stééds geen echo gehad!! Donderdag de eerste en ik hou het niet meer. Had gisterochtend ineens superveel bloedverlies maar is vrij snel gestopt en nu niets meer. Voelde eerst steeds wel een trekkend gevoel in m'n buik (baarmoeder denk ik) maar dat is nu steeds minder. Pfff, word gek van die onzekerheid. En tis m'n 3e! Ik ben onzekerder dan bij de eerste 2 bij elkaar, slaat echt nergens op! Kan niemand wegnemen maar ik schrijf hier ff van me af.
Ben wel blij dat het met jullie allemaal zo goed gaat. Hou dat vast! Weet je wat ik me wel afvraag. Ik doe geen np-meting en volgens mij krijg ik geen echo meer na deze termijnecho (denk dan 9,5 week te zijn). Klopt dat? En die termijn van 12 weken, is die tegenwoordig 10 weken?
Liefs van een superpositieve Catoo, m'n kaken doen pijn van het (nep)lachen
dinsdag 28 juli 2009 om 12:02
Ha catoo, maf he, dat je toch weer zo onzeker kunt zijn... Maar ik snap het helemaal, zeker met bloedverlies. Dat is altijd eng. Ik hoop dat je donderdag een mooi kloppend hartje zult zien!!!!
En Ilske, fijne vakantie gehad?
Ik heb een zwangerschapslogboek/agenda gekocht. Vond het mijn vorige zwangerschap ook erg leuk om mijn gevoel, de gebeurtenissen, de kwaaltjes etc bij te houden, dus nu ook maar weer begonnen. Jullie ook? En welke? Ik heb die van beatrijs Smulders gekocht (mwah...) en gebruik de agendadagen dus gewoon om te schrijven. Ik had de vorige keer Marianne Amelink ofzo en dat was nu ook het alternatief. Maar die ken ik dus al van voor tot achter... minder leuk.
En Ilske, fijne vakantie gehad?
Ik heb een zwangerschapslogboek/agenda gekocht. Vond het mijn vorige zwangerschap ook erg leuk om mijn gevoel, de gebeurtenissen, de kwaaltjes etc bij te houden, dus nu ook maar weer begonnen. Jullie ook? En welke? Ik heb die van beatrijs Smulders gekocht (mwah...) en gebruik de agendadagen dus gewoon om te schrijven. Ik had de vorige keer Marianne Amelink ofzo en dat was nu ook het alternatief. Maar die ken ik dus al van voor tot achter... minder leuk.