Van android naar IPhone?
maandag 23 maart 2026 om 20:18
Ik moet bekennen dat ik er destijds nog niet veel vanaf wist. Ik had na mijn Nokia een keer een smartphone, dat was een rotding en de telefoon daarna een iPhone. Die was al na een dag mijn beste vriend, dus ik ben nooit meer terug gegaan. Voor mijn werk had ik nog wel een Android en altijd gezeur met die dingen. Een iPhone blijft gewoon vijf jaar probleemloos werken.
maandag 23 maart 2026 om 20:44
maandag 23 maart 2026 om 22:29
dinsdag 24 maart 2026 om 01:03
Mijn Samsung is al 6 jaar oud en ik loop er nu pas tegenaan dat een bepaalde app waarschuwt dat ik moet updaten wat dus niet gaat. Ben best wel verbaasd dat ie al zo lang mee gaat.
Maar qua overstappen van Android naar Iphone, ik denk dat het gewoon een kwestie is van wennen. Heb je al ervaring met een Mac of Ipad? Kun je daarmee uit de voeten? Dan moet een iPhone geen probleem zijn. Zelf ook er aan gedacht om een iPhone te kopen maar vind het te duur als ik kijk naar mijn gebruik. Ondanks dat ik pro apple ben.
En over welke apps hebben we het? Is daar echt geen android alternatief voor te vinden?
dinsdag 24 maart 2026 om 07:09
Hier hetzelfde.La_Galette schreef: ↑23-03-2026 22:29Ik heb prive een Android en zakelijk een iPhone. Ik vind een iPhone niet vreselijk maar wel lastiger te bedienen, ben vaker op zoek naar hoe ik terug moet naar een ander tabblad, dat soort dingen. Ik kan er mee werken maar mijn prive telefoon werkt toch net wat fijner.
There is always something happening, and it's usually right now
dinsdag 24 maart 2026 om 07:46
In the end maakt het allemaal niet zo heel veel uit vind ik. Ik heb zakelijk al jaren een iPhone, die ik ook lange tijd privé heb gebruikt.
Nu alweer een paar jaar privé een Android omdat die gewoon handiger matcht met alle andere apparaten in huis. En binnenkort lrijg ik zakelijk ook een Samsung (ik mocht kiezen) omdat die ook fijner matcht met de laptop van de zaak die geen Macbook is.
Overall werkt Android net iets gemakkelijker vind ik zelf.
Nu alweer een paar jaar privé een Android omdat die gewoon handiger matcht met alle andere apparaten in huis. En binnenkort lrijg ik zakelijk ook een Samsung (ik mocht kiezen) omdat die ook fijner matcht met de laptop van de zaak die geen Macbook is.
Overall werkt Android net iets gemakkelijker vind ik zelf.
dinsdag 24 maart 2026 om 07:54
Ik ben zo'n 4 maanden geleden overgestapt van een Samsung naar een iPhone.
Niet omdat ik ontevreden was, maar meer omdat ik een keer wat anders wil proberen.
Persoonlijk vind ik Samsung gebruiksvriendelijker. Ik mis echt bepaalde dingen, zoals bijvoorbeeld het iPhone toetsenbord vind ik echt vreselijk. Ik mis de terug knop welke bij de Samsung onderin zit en bij de iPhone bovenin.
Ook vind ik de camera van de Samsung beter.
Wellicht is het allemaal een kwestie van wennen.
Ik denk dat er qua kwaliteit echt geen verschil zit tussen een Samsung S serie en een iPhone, het is meer wat je gewend bent.
Niet omdat ik ontevreden was, maar meer omdat ik een keer wat anders wil proberen.
Persoonlijk vind ik Samsung gebruiksvriendelijker. Ik mis echt bepaalde dingen, zoals bijvoorbeeld het iPhone toetsenbord vind ik echt vreselijk. Ik mis de terug knop welke bij de Samsung onderin zit en bij de iPhone bovenin.
Ook vind ik de camera van de Samsung beter.
Wellicht is het allemaal een kwestie van wennen.
Ik denk dat er qua kwaliteit echt geen verschil zit tussen een Samsung S serie en een iPhone, het is meer wat je gewend bent.
dinsdag 24 maart 2026 om 09:28
Ik had het precies andersom. Inmiddels gelukkig geen zakelijke iPhone meer.
Bediening vind ik niet fijn (persoonlijke voorkeur) en camera is slechter dan de Samsung die ik heb.
dinsdag 24 maart 2026 om 10:39
Welke apps zijn dat?
Ik heb privé Samsung (7 jaar updates) en zakelijk iPhone. Heel eerlijk zit er nauwelijks verschil in, alles kan met beide telefoons, Apple vind ik wel vaak wat omslachtiger, maar dat is persoonlijk.
dinsdag 24 maart 2026 om 14:31
Maar hoe dan precies. Wát werkt dan zoveel makkelijker in jouw ervaring? Gewoon nieuwsgierig aangezien ik ze (noodgedwongen) allebei in gebruik heb.Spaghettiworm schreef: ↑24-03-2026 12:00Ik zweer bij iPhone. Het is anders dan Android maar het werkt zoveel makkelijker in mijn ervaring.
dinsdag 24 maart 2026 om 14:48
Het zal ongetwijfeld allemaal gewoonte en wennen zijn, maar ik vind de bediening van mijn zakelijke Samsung ontzettend onlogisch omdat ik iphone gewend ben.
Voorbeeld: als ik gebeld word op mijn iphone zie ik een rode en een groene knop. Op de groene knop tikken is opnemen.
Toen ik voor het eerst gebeld werd op de Samsung stresste ik me uit de naad. Ook daar was een groene knop en een rode. Dus ik tik op die groene en tik nog een keer en tik nog een keer, uiteindelijk telefoontje gemist.
Wat blijkt: op de Samsung moet je de groene knop omhóóg vegen om op te nemen.
Voor een samsunggebruiker is dat vast heel logisch, voor mij is het totaal onlogisch.
En dat is ook met het vinden van instellingen. Als ik in het weekend mijn Samsung niet gebruikt heb, is de simkaart vergrendeld en moet ik die eerst ontgrendelen en dan de telefoon weer opnieuw opstarten. Kolere wat irritant. Nou kun je dat uitzetten, maar ik kon dus nergens vinden hoe. Uiteindelijk heb ik Chatgpt gevraagd hoe het moet want ik kwam er niet uit.
In Iphone kan ik alle instellingen vinden. Die is voor mij logisch ingericht. Maar dat zal een androidgebruiker vast helemaal niet logisch en juist gebruikersonvriendelijk vinden.
Voorbeeld: als ik gebeld word op mijn iphone zie ik een rode en een groene knop. Op de groene knop tikken is opnemen.
Toen ik voor het eerst gebeld werd op de Samsung stresste ik me uit de naad. Ook daar was een groene knop en een rode. Dus ik tik op die groene en tik nog een keer en tik nog een keer, uiteindelijk telefoontje gemist.
Voor een samsunggebruiker is dat vast heel logisch, voor mij is het totaal onlogisch.
En dat is ook met het vinden van instellingen. Als ik in het weekend mijn Samsung niet gebruikt heb, is de simkaart vergrendeld en moet ik die eerst ontgrendelen en dan de telefoon weer opnieuw opstarten. Kolere wat irritant. Nou kun je dat uitzetten, maar ik kon dus nergens vinden hoe. Uiteindelijk heb ik Chatgpt gevraagd hoe het moet want ik kwam er niet uit.
In Iphone kan ik alle instellingen vinden. Die is voor mij logisch ingericht. Maar dat zal een androidgebruiker vast helemaal niet logisch en juist gebruikersonvriendelijk vinden.
Harba lorifa
dinsdag 24 maart 2026 om 14:57
Zo ontzettend mee eens! Een paar jaar geleden hebben ze dat veranderd en het is totaal tegennatuurlijk.Ginevra schreef: ↑24-03-2026 14:48Voorbeeld: als ik gebeld word op mijn iphone zie ik een rode en een groene knop. Op de groene knop tikken is opnemen.
Een knop drúk je in, niet veeg je weg. Misschien bedacht om onbedoeld aannemen tegen te gaan of zo.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in