Van android naar IPhone?
dinsdag 24 maart 2026 om 16:11
Ik weet toch vrij zeker dat ik op mijn Xiaomi (ook android) echt niet hoef te vegen bij opnemen telefoon. Dat is dan typisch iets van Samsung?
Ik zal er eens op letten de volgende keer.
dinsdag 24 maart 2026 om 16:40
Nee hoor. Je kunt bij iedere Android, goedkoop of duur, gewoon instellen of je wilt tikken of vegen bij het opnemen. Is met 1 keer googelen binnen 10 seconden gebeurd. Ik heb ook nog nooit gehad dat mijn simkaart zich vergrendelt, en ook dat kun je ongetwijfeld aanpassen of uitzetten.
Dat is het voornaamste verschil volgens mij. Bij Apple moet je je aanpassen aan wat Apple heeft bedacht, en bij Android pas je het apparaat gewoon aan jouw wensen aan, en bijna alles kan. Ik heb lang geleden even een iPhone gehad, en ik kon niet wennen aan de beperkingen.
dinsdag 24 maart 2026 om 16:59
Precies dit! Ik bepaal graag zelf hoe mijn telefoon werkt. Mijn man - digibeet - kreeg van schoonzoon een iPhone 'want die is veel makkelijker dan die oude Samsung' omdat schoonzoon een nieuwe iPhone kreeg van zijn werkgever. Manlief snapt er niets van en ik als uitgesproken Android adept zit nu telkens op mijn Android phone te googelen hoe ik dingen kan instellen (niet) op die iPhone. Wat een ellende is dat.Snarky* schreef: ↑24-03-2026 16:40Nee hoor. Je kunt bij iedere Android, goedkoop of duur, gewoon instellen of je wilt tikken of vegen bij het opnemen. Is met 1 keer googelen binnen 10 seconden gebeurd. Ik heb ook nog nooit gehad dat mijn simkaart zich vergrendelt, en ook dat kun je ongetwijfeld aanpassen of uitzetten.
Dat is het voornaamste verschil volgens mij. Bij Apple moet je je aanpassen aan wat Apple heeft bedacht, en bij Android pas je het apparaat gewoon aan jouw wensen aan, en bijna alles kan. Ik heb lang geleden even een iPhone gehad, en ik kon niet wennen aan de beperkingen.
dinsdag 24 maart 2026 om 18:10
Conclusie...heb je altijd een Samsung gehad dan ben je daar aan gewend.
Ben je een iPhone gebruiker heb je vaak moeite met Samsung.
Het is niet dat de een beter of slechter is, het is gewoon waar je aan gewend bent geraakt.
Een jarenlange BMW rijder moet ook wennen aan een audi en weet ook niet gelijk waar alle knopjes zitten.
Ben je een iPhone gebruiker heb je vaak moeite met Samsung.
Het is niet dat de een beter of slechter is, het is gewoon waar je aan gewend bent geraakt.
Een jarenlange BMW rijder moet ook wennen aan een audi en weet ook niet gelijk waar alle knopjes zitten.
dinsdag 24 maart 2026 om 19:42
Veel verchillende meningen dus.
Ik had een poll moeten toevoegen
Op een Iphone kun je een app voor openbaar vervoer in een bepaald land zetten.
Nu moet het (zonder Iphone) op een ov chipkaart, en moet je opwaarderen met contant geld.
En Iphone heeft zo'n magnetische ring op de achterkant waar je een losse oplader op kunt plakken.
Dat lijkt me ook heel ideaal.
Maar misschien is dit slechts een kwestie van tijd voor dat dit naar andere telefoons komt.
Ik dacht dat een Iphone de beste camera had, maar ik lees hier nu dat de Samsiung beter is?
Ik heb mijn Samsung al bijna 3 jaar, en ik heb er geen klagen over.
Ik twijfel nu wel.
Of ik toch voor de nieuwste Samsung zal gaan.
En ik moet sowieso altijd wennen met een andere mobiel, het is altijd net even anders dan degene die ik gewend was.
Bij iedere Samsung had ik dat.
Ik had een poll moeten toevoegen
Op een Iphone kun je een app voor openbaar vervoer in een bepaald land zetten.
Nu moet het (zonder Iphone) op een ov chipkaart, en moet je opwaarderen met contant geld.
En Iphone heeft zo'n magnetische ring op de achterkant waar je een losse oplader op kunt plakken.
Dat lijkt me ook heel ideaal.
Maar misschien is dit slechts een kwestie van tijd voor dat dit naar andere telefoons komt.
Ik dacht dat een Iphone de beste camera had, maar ik lees hier nu dat de Samsiung beter is?
Ik heb mijn Samsung al bijna 3 jaar, en ik heb er geen klagen over.
Ik twijfel nu wel.
Of ik toch voor de nieuwste Samsung zal gaan.
En ik moet sowieso altijd wennen met een andere mobiel, het is altijd net even anders dan degene die ik gewend was.
Bij iedere Samsung had ik dat.
dinsdag 24 maart 2026 om 20:00
dinsdag 24 maart 2026 om 21:05
Snarky* schreef: ↑24-03-2026 16:40Nee hoor. Je kunt bij iedere Android, goedkoop of duur, gewoon instellen of je wilt tikken of vegen bij het opnemen. Is met 1 keer googelen binnen 10 seconden gebeurd. Ik heb ook nog nooit gehad dat mijn simkaart zich vergrendelt, en ook dat kun je ongetwijfeld aanpassen of uitzetten.
Dan stond het bij mij al op 'tikken' denk ik.
En vergrendelen en daardoor (telkens) opnieuw moeten opstarten, nee, dat heb ik echt nog nooit gehad.
Wel natuurlijk dat je het vergrendelen van je scherm aan kan passen in je instellingen.
De enige keer dat ik mijn telefoon opnieuw moet starten is na een update.
dinsdag 24 maart 2026 om 21:07
Ik ben TO niet he...Graze schreef: ↑24-03-2026 01:03Mijn Samsung is al 6 jaar oud en ik loop er nu pas tegenaan dat een bepaalde app waarschuwt dat ik moet updaten wat dus niet gaat. Ben best wel verbaasd dat ie al zo lang mee gaat.
Maar qua overstappen van Android naar Iphone, ik denk dat het gewoon een kwestie is van wennen. Heb je al ervaring met een Mac of Ipad? Kun je daarmee uit de voeten? Dan moet een iPhone geen probleem zijn. Zelf ook er aan gedacht om een iPhone te kopen maar vind het te duur als ik kijk naar mijn gebruik. Ondanks dat ik pro apple ben.
En over welke apps hebben we het? Is daar echt geen android alternatief voor te vinden?
dinsdag 24 maart 2026 om 21:24
Ik heb totaal geen ervaring met Mac of Ipad, helaas. Anders had ik inderdaad een beter idee gehad.Graze schreef: ↑24-03-2026 01:03Mijn Samsung is al 6 jaar oud en ik loop er nu pas tegenaan dat een bepaalde app waarschuwt dat ik moet updaten wat dus niet gaat. Ben best wel verbaasd dat ie al zo lang mee gaat.
Maar qua overstappen van Android naar Iphone, ik denk dat het gewoon een kwestie is van wennen. Heb je al ervaring met een Mac of Ipad? Kun je daarmee uit de voeten? Dan moet een iPhone geen probleem zijn. Zelf ook er aan gedacht om een iPhone te kopen maar vind het te duur als ik kijk naar mijn gebruik. Ondanks dat ik pro apple ben.
En over welke apps hebben we het? Is daar echt geen android alternatief voor te vinden?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in