Van android naar IPhone?

23-03-2026 20:03 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik overweeg om na jááren, over te stappen van mijn Samsung naar een IPhone.

Hoe moeilijk of makkelijk vond jij dat?
Dat duurde bij mij nog best een tijdje voor ik dat opnemen door had, moest ik steeds mensen terugbellen :proud:

Ik ben slecht in veranderingen dus overweeg niet eens over te stappen.
Pioen00 schreef:
24-03-2026 14:57
Zo ontzettend mee eens! Een paar jaar geleden hebben ze dat veranderd en het is totaal tegennatuurlijk.
Een knop drúk je in, niet veeg je weg. Misschien bedacht om onbedoeld aannemen tegen te gaan of zo.

Ik weet toch vrij zeker dat ik op mijn Xiaomi (ook android) echt niet hoef te vegen bij opnemen telefoon. Dat is dan typisch iets van Samsung?
Ik zal er eens op letten de volgende keer.
Courage schreef:
24-03-2026 16:11
Ik weet toch vrij zeker dat ik op mijn Xiaomi (ook android) echt niet hoef te vegen bij opnemen telefoon. Dat is dan typisch iets van Samsung?
Ik zal er eens op letten de volgende keer.
Nee hoor. Je kunt bij iedere Android, goedkoop of duur, gewoon instellen of je wilt tikken of vegen bij het opnemen. Is met 1 keer googelen binnen 10 seconden gebeurd. Ik heb ook nog nooit gehad dat mijn simkaart zich vergrendelt, en ook dat kun je ongetwijfeld aanpassen of uitzetten.

Dat is het voornaamste verschil volgens mij. Bij Apple moet je je aanpassen aan wat Apple heeft bedacht, en bij Android pas je het apparaat gewoon aan jouw wensen aan, en bijna alles kan. Ik heb lang geleden even een iPhone gehad, en ik kon niet wennen aan de beperkingen.
Snarky* schreef:
24-03-2026 16:40
Nee hoor. Je kunt bij iedere Android, goedkoop of duur, gewoon instellen of je wilt tikken of vegen bij het opnemen. Is met 1 keer googelen binnen 10 seconden gebeurd. Ik heb ook nog nooit gehad dat mijn simkaart zich vergrendelt, en ook dat kun je ongetwijfeld aanpassen of uitzetten.

Dat is het voornaamste verschil volgens mij. Bij Apple moet je je aanpassen aan wat Apple heeft bedacht, en bij Android pas je het apparaat gewoon aan jouw wensen aan, en bijna alles kan. Ik heb lang geleden even een iPhone gehad, en ik kon niet wennen aan de beperkingen.
Precies dit! Ik bepaal graag zelf hoe mijn telefoon werkt. Mijn man - digibeet - kreeg van schoonzoon een iPhone 'want die is veel makkelijker dan die oude Samsung' omdat schoonzoon een nieuwe iPhone kreeg van zijn werkgever. Manlief snapt er niets van en ik als uitgesproken Android adept zit nu telkens op mijn Android phone te googelen hoe ik dingen kan instellen (niet) op die iPhone. Wat een ellende is dat.
Conclusie...heb je altijd een Samsung gehad dan ben je daar aan gewend.
Ben je een iPhone gebruiker heb je vaak moeite met Samsung.

Het is niet dat de een beter of slechter is, het is gewoon waar je aan gewend bent geraakt.
Een jarenlange BMW rijder moet ook wennen aan een audi en weet ook niet gelijk waar alle knopjes zitten.
Ik kreeg 5 jaar geleden een iPhone van m'n werk en sindsdien Applefan. Terwijl ik daarvoor niet begreep dat mensen er zo lyrisch over waren haha.
Veel verchillende meningen dus.
Ik had een poll moeten toevoegen 😄

Op een Iphone kun je een app voor openbaar vervoer in een bepaald land zetten.
Nu moet het (zonder Iphone) op een ov chipkaart, en moet je opwaarderen met contant geld.

En Iphone heeft zo'n magnetische ring op de achterkant waar je een losse oplader op kunt plakken.
Dat lijkt me ook heel ideaal.

Maar misschien is dit slechts een kwestie van tijd voor dat dit naar andere telefoons komt.

Ik dacht dat een Iphone de beste camera had, maar ik lees hier nu dat de Samsiung beter is?

Ik heb mijn Samsung al bijna 3 jaar, en ik heb er geen klagen over.

Ik twijfel nu wel.
Of ik toch voor de nieuwste Samsung zal gaan.

En ik moet sowieso altijd wennen met een andere mobiel, het is altijd net even anders dan degene die ik gewend was.
Bij iedere Samsung had ik dat.
Ik ben overgestapt van een Android telefoon naar een Iphone en jaren later weer terug naar een Android telefoon.
Vindt ze allebei prima, maar ik wil niet meer zo veel geld neerleggen voor een telefoon als een Iphone kost en heb daarom nu weer een Android telefoon.
Snarky* schreef:
24-03-2026 16:40

Dan stond het bij mij al op 'tikken' denk ik.

En vergrendelen en daardoor (telkens) opnieuw moeten opstarten, nee, dat heb ik echt nog nooit gehad.
Wel natuurlijk dat je het vergrendelen van je scherm aan kan passen in je instellingen.
De enige keer dat ik mijn telefoon opnieuw moet starten is na een update.
Graze schreef:
24-03-2026 01:03
Mijn Samsung is al 6 jaar oud en ik loop er nu pas tegenaan dat een bepaalde app waarschuwt dat ik moet updaten wat dus niet gaat. Ben best wel verbaasd dat ie al zo lang mee gaat.

Maar qua overstappen van Android naar Iphone, ik denk dat het gewoon een kwestie is van wennen. Heb je al ervaring met een Mac of Ipad? Kun je daarmee uit de voeten? Dan moet een iPhone geen probleem zijn. Zelf ook er aan gedacht om een iPhone te kopen maar vind het te duur als ik kijk naar mijn gebruik. Ondanks dat ik pro apple ben.

En over welke apps hebben we het? Is daar echt geen android alternatief voor te vinden?
Ik ben TO niet he...
Graze schreef:
24-03-2026 01:03
Mijn Samsung is al 6 jaar oud en ik loop er nu pas tegenaan dat een bepaalde app waarschuwt dat ik moet updaten wat dus niet gaat. Ben best wel verbaasd dat ie al zo lang mee gaat.

Maar qua overstappen van Android naar Iphone, ik denk dat het gewoon een kwestie is van wennen. Heb je al ervaring met een Mac of Ipad? Kun je daarmee uit de voeten? Dan moet een iPhone geen probleem zijn. Zelf ook er aan gedacht om een iPhone te kopen maar vind het te duur als ik kijk naar mijn gebruik. Ondanks dat ik pro apple ben.

En over welke apps hebben we het? Is daar echt geen android alternatief voor te vinden?
Ik heb totaal geen ervaring met Mac of Ipad, helaas. Anders had ik inderdaad een beter idee gehad.
Heel het gezin Iphone en ik als enige Samsung. Als ik al een keer in 1 van de Iphones moet zijn merk ik dat ik er echt niks van snap. Ik kom er niet in, veeg alles verkeerd. Ik vind het echt ondingen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven