Graag meedenken gedrag vriend

24-03-2026 09:59 158 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds een jaar een vriend, grotendeels voel ik me gelukkig. Hij is lief, behulpzaam en geeft altijd aandacht op de juiste momenten en de juiste manier.
Maar dat behulpzame is op dit moment juist het probleem. Hij heeft een soort van bekende, een vrouw die hij financieel geholpen heeft. Na haar scheiding heeft hij haar een lening gegeven om alles te kunnen regelen. Dit zou zij terugbetalen.

Nu is haar scheiding het gevolg van haar vreemdgaan met een getrouwde man. Deze relatie heeft niet lang geduurd en daarna heeft ze meerdere getrouwde mannen als relatie gehad. Momenteel heeft zij moeite om het geld terug te betalen, het gaat beetje bij beetje. Sinds ik een relatie met deze man heb wil ze niet meer bij hem komen als ik er ben. Nu twee keer per week bij zijn oom op bezoek, één keer in het weekend en één keer doordeweeks. In het weekend ga ik altijd mee, nou ben ik er laatst achtergekomen dat hij niet naar z’n oom is geweest, maar de hele avond bij vrouw heeft gezeten. Hij weet dat ik dit niet fijn vind omdat zij een echt breker is. Daarom heeft hij aangegeven dat hij daar naartoe gaat omdat hij zich geld wil, zolang hij zijn geld nog niet terug heeft, blijft hij contact met haar houden. Daar heb ik geen enkel probleem mee, wel met het feit dat hij een hele avond bij haar zit en als zij een keer bij hem is en ik ben er dat hij naar buiten moet om bij haar in de auto te zitten en het geld in ontvangst te nemen.

Wij zien elkaar alleen in de weekenden, altijd bij hem thuis. Dit omdat hij veel dieren heeft, doordeweeks komt hij nooit bij mij. Maar dus wel bij deze vrouw. Hij heeft ook gezegd als ik er moeilijk over blijf doen, hij er gewoon niet meer over gaat praten en het dan gewoon verzwijgt. Ik voel me erg gekwetst hierdoor. Ik wil graag weten of dit aan mij ligt en ik een beoordelingsfout maak of dat dit wel een grote rode vlag is
sukov wijzigde dit bericht op 24-03-2026 22:32
0.11% gewijzigd
Leugens zijn rode vlaggen. En dit is geen leugentje voor bestwil, dit is gewoon informatie achterhouden. Voor mij zou het klaar zijn. Vertrouwen is de basis in een relatie, als die weg is, komt het ook niet terug.
Voor iedereen een groene tuin
Waitingforthenight schreef:
24-03-2026 13:01
@canis-felis: dat is zo, maar hij zegt nu dus: jou gevoelens doen er niet toe, ik doe het toch wel. De volwassen manier om hiermee om te gaan is: ik snap dat je dit vervelend vindt, maar ik maak deze keuze wel. Hier ben ik open in, maar ik ga hier niet telkens weer de discussie over met je aan.
Volgens TO zegt hij dat als ze er moeilijk over blijft doen.. (etc.). Vind ik nog weer net wat anders dan expliciet zeggen dat haar gevoelens er niet toe doen. Ik lees in de OP veel emotie en weinig context, dus ik sluit niet uit dat hij wel iets heeft gezegd als wat jij voorstelt, maar dat zij het op een hardere manier vertaalt. Ik kan dat zoals gezegd uit de OP niet opmaken. Het kan zijn dat hij het contact met die vrouw wel wil aanhouden, maar niet de ruimte voelt om dat bespreekbaar te maken. Ik denk niet dat zijn aanpak de meest volwassene is, maar aangezien ik bij TO de nodige emotie en oordelen lees, vind ik het van voorbarig om zoals sommige anderen hier te concluderen dat hij haar grenzen niet respecteert, een vreemdganger is en geen relatiemateriaal is.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Natuurlijk klopt hier iets niet! Deze vrouw is een professionele affaire partner. Die wipt van de ene naar de andere bezette man. En jouw vriend is gewoon de volgende. Als je met iemand een lening hebt hoef je daar niet continu heen te gaan of een avond mee door te brengen. Of lost deze dame haar schulden in natura bij hem af? Ze gebruikt die schulden gewoon om hem aan zich te binden. Gezelschap en misschien wel meer. En jouw vriend vind haar gezelschap blijkbaar erg fijn. Want hij stelt geen grenzen naar haar. Wel naar jou. Want jij hebt hen door en pakt zijn speeltje af.

Als hij echt in een serieuze relatie met jou had gezeten had hij überhaupt afstand genomen van dit type vrouw. En daar geen respect voor gehad. Laat staan daar continu over de vloer komen en liegen tegen jou. Nee dit is foute boel hoor.
Sukov schreef:
24-03-2026 09:59
Daarom heeft hij aangegeven dat hij daar naartoe gaat omdat hij zich geld wil, zolang hij zijn geld nog niet terug heeft, blijft hij contact met haar houden.

Hij heeft ook gezegd als ik er moeilijk over blijf doen, hij er gewoon niet meer over gaat praten en het dan gewoon verzwijgt.
Hij liegt tegen je en hij draait het zo dat jíj moeilijk doet met als toetje een dreigement.
Je hebt gelijk om dit topic te open en even te kijken of je gevoel klopt. Rennen. En gelijk een les voor iedereen nooit geld uit te lenen.

Tip: Laat die focus op die vrouw los, met haar heb je helemaal niets te maken.
pioen00 wijzigde dit bericht op 24-03-2026 15:10
6.28% gewijzigd
evelien2010 schreef:
24-03-2026 14:08
Natuurlijk klopt hier iets niet! Deze vrouw is een professionele affaire partner. Die wipt van de ene naar de andere bezette man. En jouw vriend is gewoon de volgende. Als je met iemand een lening hebt hoef je daar niet continu heen te gaan of een avond mee door te brengen. Of lost deze dame haar schulden in natura bij hem af? Ze gebruikt die schulden gewoon om hem aan zich te binden. Gezelschap en misschien wel meer. En jouw vriend vind haar gezelschap blijkbaar erg fijn. Want hij stelt geen grenzen naar haar. Wel naar jou. Want jij hebt hen door en pakt zijn speeltje af.

Als hij echt in een serieuze relatie met jou had gezeten had hij überhaupt afstand genomen van dit type vrouw. En daar geen respect voor gehad. Laat staan daar continu over de vloer komen en liegen tegen jou. Nee dit is foute boel hoor.
Dit.
En laat a.u.b. een soa test doen.
Pelle schreef:
24-03-2026 12:22
en daarvoor moet hij de hele avond bij haar zitten?
Als dat terugbetalen in natura gaat duurt het eventjes
Sukov schreef:
24-03-2026 09:59
Hij heeft ook gezegd als ik er moeilijk over blijf doen, hij er gewoon niet meer over gaat praten en het dan gewoon verzwijgt.
Je dwingt hem om dingen te verbergen. :nut:
Edda schreef:
24-03-2026 15:16
Je dwingt hem om dingen te verbergen. :nut:
wat een onzin
het is een volwassen man, die eigen keuzes maakt
Joepie40 schreef:
24-03-2026 15:10
Dit.
En laat a.u.b. een soa test doen.
En haal een tetanus prik
koekies zijn lekker
Ik denk niet dat ik zo iemand mijn vriend zou willen noemen, en na al die flauwe kul zou ik er ook geen benefits meer van hoeven.
Zoek gewoon iemand die zijn tijd op een normale manier besteed. En niet overleggen met hem waarom en hoe he, je krijgt van hem ook niet de hele waarheid hoor. Gewoon dumpen die sukkel. Ik mag hopen dat hij geen sleutel heeft?
Lorem Ipsum
Bamoja schreef:
24-03-2026 12:46
Dus hij gaat 2x per week bij zijn oom op bezoek maar soms liegt hij tegen je daarover en dan zit hij bij haar.
Als jij in het weekend bij hem bent dan wil zij niet bij hem binnen komen en jou zien. Of mag zij dan niet binnen van hem en zegt hij haar in de auto te wachten.
Er is van alles mis aan zijn verhaal, ik zou het niet vertrouwen.
Dit denk ik ook. Hij zegt dat zij niet binnen wil komen als TO er is. Maar ik denk dat hij niet wil dat ze binnenkomt als TO er is.
En tegen haar zegt hij natuurlijk dat TO niet wil dat ze binnenkomt.
Hij wil gewoon niet dat de 2 vrouwen met elkaar gaan praten.
Lila-Linda schreef:
24-03-2026 15:20
wat een onzin
het is een volwassen man, die eigen keuzes maakt
je ziet die emoji toch wel?
Eidde schreef:
24-03-2026 13:17
Waarom niet?
Geen match voor TO zou ik het eerder noemen. Want TO krijgt er stress en spanning van. En ik denk dat een relatie waarin je veel stress en spanning ervaart geen fijne (liefdes)relatie is. Of de reden voor die stress nu gegrond of ongegrond is.
Een ENORME rode vlag.
1. Deze vrouw wil of mag niet komen als jij er bent. In beide gevallen: dat is echt heel raar.
2. Jouw vriend liegt door te zeggen dat hij ergens is, en blijkt hij haar te zijn. Totaal onacceptabel in een relatie.
Daarnaast heeft ze meerdere keren relatie met bezette mannen gehad. Alleen daarop zou ik haar niet willen veroordelen, want het feit dat ze misschien verliefd is geworden op mannen die bezet zijn, wil niet zeggen dat dat per se bij jouw vriend ook het geval is. Maar de twee punten hierboven zijn voor mij een reden om een relatie acuut te verbreken. 0 vertrouwen.
eenbeetjevanditendat wijzigde dit bericht op 24-03-2026 17:06
2.37% gewijzigd
Eidde schreef:
24-03-2026 11:31
Het maakt niets uit wat wij vinden. Wij kennen de man niet. Wij kunnen je niet vertellen of zijn intenties zuiver zijn.

Denk je dat hij vreemdgaat met deze vrouw? Zo ja, dan is er geen vertrouwen en zou dat genoeg moeten zijn om de relatie te verbreken.
Is het überhaupt relevant of hij vreemdgaat met deze vrouw? Dat weet niemand die er niet bij was. Wel dat hij tegen zijn partner vertelt naar een oom te gaan en dan de avond bij een vrouw doorbrengt. Wel of geen seks die avond; liegen in je relatie over waar en met wie je bent vind ik not done. Ongeacht of daar wel of geen fysiek contact bij komt kijken.
Heb je sinds 'dit' jaar een vriend of sinds 'een' jaar? Dat is me niet duidelijk.

Ik begrijp de reacties hier niet.
Wat doet waarom ze gescheiden is en met wie ze het doet hier ter zake?
Hij kent deze vrouw al langer dan to maar hij mag geen contact meer met haar hebben? Waarom niet? Iedereen roept hier toch altijd heel hard dat man/vrouw vriendschappen moeten kunnen en dat, wanneer een lief vraagt om het contact met een vriend/-in te stoppen, dat nieuwe lief mag gaan?
Dat hij zei bij zijn oom te zitten ipv bij die vrouw is natuurlijk omdat hij van to geen contact meer mag hebben met haar. Omdat hij wist dat zij hierover zou flippen.
Flandrien schreef:
24-03-2026 17:12
Heb je sinds 'dit' jaar een vriend of sinds 'een' jaar? Dat is me niet duidelijk.

Hij kent deze vrouw al langer dan to maar hij mag geen contact meer met haar hebben? Waarom niet? Iedereen roept hier toch altijd heel hard dat man/vrouw vriendschappen moeten kunnen en dat, wanneer een lief vraagt om het contact met een vriend/-in te stoppen, dat nieuwe lief mag gaan?
Dat hij zei bij zijn oom te zitten ipv bij die vrouw is natuurlijk omdat hij van to geen contact meer mag hebben met haar. Omdat hij wist dat zij hierover zou flippen.
Ten eerste heb ik niks over die vrouw gezegd, het doet er inderdaad niet veel toe wat haar achtergrond is. Niet alle reacties over 1 kam scheren.
Ten tweede mag hij wel contact met haar hebben van TO. Maar vindt ze het niet prettig dat hij liegt over de avond bij haar doorbrengen. En hij kan doordeweeks nooit naar TO ivm zijn dieren, maar hij kan blijkbaar wel naar haar. Dat is op zijn minst wel een beetje vreemd toch? Ook komt deze vrouw niet bij vriend over de vloer als TO er is, maar gaat vriend bij deze vrouw in de auto zitten (terwijl TO dus binnen is). Hij wil ze duidelijk uit elkaar houden.
Pelle schreef:
24-03-2026 12:22
en daarvoor moet hij de hele avond bij haar zitten?
*Een vrouw die moet betalen
*Een man die bovenstaande vrouw de hele avond bezoekt
*Een man die over de het bovenstaande punt liegt

Klinkt alsof die vrouw de man betaalt in natura.
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Eidde schreef:
24-03-2026 13:17
Waarom niet?
Na een jaar elkaar nog niet door de week zien? Zij is zijn weekendvermaak.
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Flandrien schreef:
24-03-2026 17:12

Iemand die continu vreemdgaat is wat mij betreft geen relatie materiaal. Dat zegt namelijk wel degelijk wat over iemands karakter. Een keer een uitglijder zou wellicht nog een keer kunnen. Maar langdurige affaires en continu bezette mannen opzoeken dat is een gewoonte. En iets waarvan Iemand die in een serieuze relatie zit afstand zou houden. Ik denk overigens dat ook maar heel weinig mensen blij zijn met man/vrouw vriendschappen waar duidelijk aan alle kanten vraagtekens zijn. Om te beginnen dat echte partners worden weggehouden. En dat er zelfs wordt gelogen tegen de partner.

Ik zou zelf overigens ook geen vrienden hoeven (man of vrouw maakt niet uit) die bewust anderen bedonderen. Net zoals ik geen omgang hoef met mensen die crimineel zijn of op andere wijze totaal andere normen en waarden hebben.
Ik zou trouwens ook vraagtekens zetten dat jullie elkaar maar minimaal zien. En jij altijd maar naar hem moet komen. Hij doet verder geen moeite om ook in jouw omgeving zich thuis te voelen. Niet heel aantrekkelijk. En die dieren (huis vol dieren is ook niet heel hygiënisch) is blijkbaar een excuus. Want hij kan wel continu naar haar huis. Waarom niet naar jouw huis? Klinkt niet als iemand die veel moeite stopt in een echte relatie. En hoe zie jij verder de toekomst met zo'n persoon?
canis-felis schreef:
24-03-2026 12:10
Dit. Met als aanvulling dat ik respect voor jouw gevoelens wel belangrijk vind in een relatie. Ik kan dat op basis van de OP niet goed beoordelen. Als je blijft "zeuren" over het feit dat hij contact met haar heeft, vind ik zijn reactie uiteindelijk niet zo vreemd. Jij bepaalt niet met wie hij contact heeft en zij mag ervoor kiezen niet langs te komen als jij er bent. Dat maakt haar niet per definitie een "breker" en bovendien is zij geen partij in jullie relatie.
Ik snap je reactie, maar het feit dat zij meerdere keren een relatie heeft kapotgemaakt, maakt het voor mij onzeker. Ik moet hem vertrouwen en ik wil hem ook vertrouwen, maar ik vind het vooral erg lastig. Ik wil zeker niet bepalen met wie hij contact heeft, maar ik vind het niet fijn en heb er erg veel moeite mee. En ja, ik weet dat het ook aan mij kan liggen. Vandaar ook deze topic.
Ballon schreef:
24-03-2026 11:39
Wie vertrouw je niet?
De vrouw of je vriend of beiden?

Als ik mijn vriend zou vertrouwen, zou ik er niet zo n probleem van maken.
Als jouw vriend dol is op jou, gaat hij niet voor haar, maar wil hij gewoon zijn geld terug.

Waarom twijfel je aan zijn intensies? Heeft dat met hem te maken of projecteer je eerdere situaties op hem?
Ik twijfel niet echt aan zijn intenties, maar we zijn beiden in de 50 en hij heeft al behoorlijk veel relaties achter de rug. Ik kom uit een huwelijk van 32 jaar en ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Heb ook niemand om dit mee te bespreken, vooral ook omdat ik hem niet in het zwarte daglicht wil zetten.
evelien2010 schreef:
24-03-2026 17:54
Iemand die continu vreemdgaat is wat mij betreft geen relatie materiaal. Dat zegt namelijk wel degelijk wat over iemands karakter. Een keer een uitglijder zou wellicht nog een keer kunnen. Maar langdurige affaires en continu bezette mannen opzoeken dat is een gewoonte. En iets waarvan Iemand die in een serieuze relatie zit afstand zou houden. Ik denk overigens dat ook maar heel weinig mensen blij zijn met man/vrouw vriendschappen waar duidelijk aan alle kanten vraagtekens zijn. Om te beginnen dat echte partners worden weggehouden. En dat er zelfs wordt gelogen tegen de partner.

Ik zou zelf overigens ook geen vrienden hoeven (man of vrouw maakt niet uit) die bewust anderen bedonderen. Net zoals ik geen omgang hoef met mensen die crimineel zijn of op andere wijze totaal andere normen en waarden hebben.
We zijn sinds een jaar bij elkaar, dat was een typefout in mijn verhaal.
Ik weet niet waarom zijn vorige relaties geëindigd zijn. Ik wil mezelf ook niet in de positie zetten om hem te dwingen om te stoppen met contact te hebben met andere mensen. Ook al zijn dit vrouwen, maar deze vrouw is een geval apart. Het feit dat zij ervoor gezorgd heeft dat meerdere relaties kapot gegaan zijn en dat er telkens mensen zijn die haar financieel uit de brand helpen, maakt het voor mij wat lastiger.

Wat ik al zei, hij is erg behulpzaam. Soms te, voor iedereen en ook voor mij. Ik probeer telkens op de rem te trappen als het om mij gaat. Ik denk ook werkelijk dat het alleen gaat om het geld wat hij terug wil hebben, maar het feit dat zij sinds enige maanden weer alleen is, vind ik erg spannend aan het hele verhaal.
evelien2010 schreef:
24-03-2026 17:59
Ik zou trouwens ook vraagtekens zetten dat jullie elkaar maar minimaal zien. En jij altijd maar naar hem moet komen. Hij doet verder geen moeite om ook in jouw omgeving zich thuis te voelen. Niet heel aantrekkelijk. En die dieren (huis vol dieren is ook niet heel hygiënisch) is blijkbaar een excuus. Want hij kan wel continu naar haar huis. Waarom niet naar jouw huis? Klinkt niet als iemand die veel moeite stopt in een echte relatie. En hoe zie jij verder de toekomst met zo'n persoon?
Daar heb ik ook al een paar keer wat van gezegd, het feit dat hij niet eens weet hoe mijn badkamer en mijn slaapkamer eruitziet, bijvoorbeeld. Dit omdat hij er nooit komt.

De dieren leven buiten, dus qua hygiëne is dat geen probleem. Het rare is dat hij best wel veel energie stopt in onze relatie, misschien is dit ook een mijn probleem. Vandaar ook deze topic, omdat ik niet meer weet hoe ik hiermee om moet gaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven