Graag meedenken gedrag vriend

24-03-2026 09:59 158 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds een jaar een vriend, grotendeels voel ik me gelukkig. Hij is lief, behulpzaam en geeft altijd aandacht op de juiste momenten en de juiste manier.
Maar dat behulpzame is op dit moment juist het probleem. Hij heeft een soort van bekende, een vrouw die hij financieel geholpen heeft. Na haar scheiding heeft hij haar een lening gegeven om alles te kunnen regelen. Dit zou zij terugbetalen.

Nu is haar scheiding het gevolg van haar vreemdgaan met een getrouwde man. Deze relatie heeft niet lang geduurd en daarna heeft ze meerdere getrouwde mannen als relatie gehad. Momenteel heeft zij moeite om het geld terug te betalen, het gaat beetje bij beetje. Sinds ik een relatie met deze man heb wil ze niet meer bij hem komen als ik er ben. Nu twee keer per week bij zijn oom op bezoek, één keer in het weekend en één keer doordeweeks. In het weekend ga ik altijd mee, nou ben ik er laatst achtergekomen dat hij niet naar z’n oom is geweest, maar de hele avond bij vrouw heeft gezeten. Hij weet dat ik dit niet fijn vind omdat zij een echt breker is. Daarom heeft hij aangegeven dat hij daar naartoe gaat omdat hij zich geld wil, zolang hij zijn geld nog niet terug heeft, blijft hij contact met haar houden. Daar heb ik geen enkel probleem mee, wel met het feit dat hij een hele avond bij haar zit en als zij een keer bij hem is en ik ben er dat hij naar buiten moet om bij haar in de auto te zitten en het geld in ontvangst te nemen.

Wij zien elkaar alleen in de weekenden, altijd bij hem thuis. Dit omdat hij veel dieren heeft, doordeweeks komt hij nooit bij mij. Maar dus wel bij deze vrouw. Hij heeft ook gezegd als ik er moeilijk over blijf doen, hij er gewoon niet meer over gaat praten en het dan gewoon verzwijgt. Ik voel me erg gekwetst hierdoor. Ik wil graag weten of dit aan mij ligt en ik een beoordelingsfout maak of dat dit wel een grote rode vlag is
sukov wijzigde dit bericht op 24-03-2026 22:32
0.11% gewijzigd
Zij is natuurlijk niet degene die andermans relatie kapot maakt.
Everything is possible for the one who believes.
Sukov schreef:
24-03-2026 18:41
Daar heb ik ook al een paar keer wat van gezegd, het feit dat hij niet eens weet hoe mijn badkamer en mijn slaapkamer eruitziet, bijvoorbeeld. Dit omdat hij er nooit komt.

De dieren leven buiten, dus qua hygiëne is dat geen probleem. Het rare is dat hij best wel veel energie stopt in onze relatie, misschien is dit ook een mijn probleem. Vandaar ook deze topic, omdat ik niet meer weet hoe ik hiermee om moet gaan.
Heb je dit allemaal al eens rustig met hem besproken? Dus zonder schuld te wijzen, ruzie, verwijten? Wat je angst is en waar je het moeilijk mee hebt?
Ik denk dat je gevoel gewoon gelijk heeft. Het feit alleen al dat hij omgaat met en zelfs (veel) geld leent aan een vrouw die jij duidelijk helemaal niet ziet zitten lijkt mij een struikelpunt. Zo kun je toch niet met elkaar verder? Want dit is blijkbaar voor hem een prima iemand om mee om te gaan, dus zelfs als zij uit beeld raakt komt er wrs een ander voor in de plaats
Het is zoals het is
Edda schreef:
24-03-2026 15:16
Je dwingt hem om dingen te verbergen. :nut:
Dat zijn inderdaad zijn woorden. Maar dat is niet wat ik wil. Ik wil hebben dat hij eerlijk is en zij kan het geld ook komen langsbrengen. Ook als ik er ben, kan zij gewoon naar binnenkomen. Maar het feit dat zij dat niet wil, vind ik vreemd. Bijzonder vreemd.
Moiren schreef:
24-03-2026 18:44
Heb je dit allemaal al eens rustig met hem besproken? Dus zonder schuld te wijzen, ruzie, verwijten? Wat je angst is en waar je het moeilijk mee hebt?
Dat heb ik wel geprobeerd, maar ik ben redelijk emotioneel en dat kan soms verkeerd overkomen.
Ik heb ook gezegd dat ik hem wel vertrouw, maar dat ik haar niet vertrouw. Puur en alleen vanwege het feit dat ze niet binnen wil komen als ik er ben.
Overdreven behulpzaam is geen fijne eigenschap. Lijkt misschien in het begin zo maar ik denk dat hij eerder grenzenloos is en altijd rare types zal blijven helpen
Het is zoals het is
Youk79 schreef:
24-03-2026 18:47
Overdreven behulpzaam is geen fijne eigenschap. Lijkt misschien in het begin zo maar ik denk dat hij eerder grenzenloos is en altijd rare types zal blijven helpen
Daar ben ik ook enigszins bang voor. Ik vind het heel lastig. Bang om verkeerde beslissingen te nemen. Ik weet dat dat stom is, maar ben hier zo onzeker over.
Sukov schreef:
24-03-2026 18:46
Dat heb ik wel geprobeerd, maar ik ben redelijk emotioneel en dat kan soms verkeerd overkomen.
Ik heb ook gezegd dat ik hem wel vertrouw, maar dat ik haar niet vertrouw. Puur en alleen vanwege het feit dat ze niet binnen wil komen als ik er ben.
Dat maakt toch niet uit als je hem wel vertrouwt?
Als hij vreemdgaat is hij de breker, niet zij.
Moiren schreef:
24-03-2026 18:50
Dat maakt toch niet uit als je hem wel vertrouwt?
Nuchter beredeneerd heb je gelijk. Hij zegt precies hetzelfde, maar ik vind het lastig om dit te beoordelen.
Sukov schreef:
Dus vertrouw je hem niet
En dat mag, en is vast nog terecht ook
Maar besef je dat, en dat daarmee er geen basis is voor jullie relatie
Wat een onzinverhaal. Hij vindt haar gewoon ook leuk. Hij wil jullie allebei, of is nog aan het kijken wie hij kiest.

Dat contact met haar is helemaal niet nodig. Dat wil hij gewoon zelf. Je zal zien: als jij weggaat is hij binnen de kortste keren met haar. Als hij dat nu eigenlijk niet al gewoon is.
Sukov schreef:
Wie weet liegt je partner de boel bij elkaar. Voor hetzelfde geld heeft hij haar gezegd dat jij niet wil dat zij binnen komt wanneer jij er bent. Nodig haar uit. Of als ze nog eens aan de deur komt ga je gewoon naar buiten en vraag haar vriendelijk om binnen te komen. Hoe weet jij van al die relaties met getrouwde mannen? Want als ik het goed begrijp is zij een 'kennis' van hem, niet van jou.
Sukov schreef:
24-03-2026 18:45
Dat zijn inderdaad zijn woorden. Maar dat is niet wat ik wil. Ik wil hebben dat hij eerlijk is en zij kan het geld ook komen langsbrengen. Ook als ik er ben, kan zij gewoon naar binnenkomen. Maar het feit dat zij dat niet wil, vind ik vreemd. Bijzonder vreemd.
Ik vind het vreemd dat je partner daar in mee gaat. Hij hoeft toch niet bij haar in de auto te gaan zitten op zo'n moment?

Ze kan het geld afgeven aan de deur, hoeft ze jou ook niet te zien.
Sukov schreef:
24-03-2026 18:45
Hij zegt dat zij niet binnen wil komen. Wie zegt dat dat waar is? Waarschijnlijk wil hij niet dat ze binnenkomt.
Hoe lang gaat hij dan in die auto zitten? En ze komt elke week geld brengen? Kan ze het niet gewoon overmaken?

En waarom kan hij wel naar haar en naar zijn oom en niet naar jou?
Kan hij ook niet naar zijn werk?
Eidde schreef:
24-03-2026 13:17
Waarom niet?
Omdat hij niet meer in haar wil investeren dan het broodnodige: hij heeft haar huis gewoon nog nooit gezien. Dat is gewoon bizar als je en aan jaar een relatie hebt.
Sukov schreef:
24-03-2026 18:49
Daar ben ik ook enigszins bang voor. Ik vind het heel lastig. Bang om verkeerde beslissingen te nemen. Ik weet dat dat stom is, maar ben hier zo onzeker over.
Dat is helemaal niet stom. Heel goed dat je er mee bezig bent.

Als je het durft denk ik dat het goed is om wel in je omgeving te bespreken. Zeker met iemand die hem ook kent. Vaak geeft dat wel inzichten
Het is zoals het is
Hij moet haar elke week zien om geld te krijgen. Want ze sparen allebei hun geld in een oude sok en hebben geen idee wat een bankrekening is.
Ik denk ook dat ze met paard en wagen naar hun werk gaan.
Het inzicht zou moeten zijn; dit gaat al lange tijd helemaal niet zoals ik een relatie wil hebben. Het bespreken leidt tot 'dan verberg ik het voortaan maar' (voor zover hij dat niet al doet). Echt hoor. Dat je hier nog over na moet denken... die vrouw is bijzaak. Afleiding hooguit van het echte issue dat de kerel het niet waard is.
Lorem Ipsum
Een aantal zaken vallen mij op. Jij hebt in een zeer lange 30+ relatie gezeten. En wellicht weinig ervaring met andere mannen, relaties en daten. Je was immers volledig gesetteld. Hij daarintegen heeft meerdere relaties gehad. Maar blijkbaar geen vrouw kunnen behouden. Dat zegt wel iets over iemand. En dat zie je nu ook terug in zijn gedrag. Hij gaat volledig zijn eigen gang. Ziet jou als partner niet als prioriteit. Dat is zijn eigen leven. Maar dat iemand in een jaar tijd gewoon niet of nauwelijks bij zijn geliefde komt is echt niet zoals het hoort in een relatie die van 2 kanten komt. En het contact met deze "zielige" vrouw is ook niet ok. Nogmaals een goede stabiele man zal afstand nemen van een dergelijke vrouw met dit soort gedrag. Want het kan zijn eigen relatie schaden. En die hoort prioriteit te zijn. En als hij het al niet zou kunnen zien is hij enorm naïef. Dan wijs jij er nog eens duidelijk op en negeert hij dat en liegt tegen jou.

Ik vrees dat jij niet zo ervaren bent. En hier teveel in meegaat. Tijd om grenzen te stellen of te stoppen.
Waar helpt hij jou dan mee?
Heeft hij familie of vrienden van jou ontmoet?
Gaan jullie samen op vakantie?
evelien2010 schreef:
24-03-2026 20:12
Een aantal zaken vallen mij op. Jij hebt in een zeer lange 30+ relatie gezeten. En wellicht weinig ervaring met andere mannen, relaties en daten. Je was immers volledig gesetteld. Hij daarintegen heeft meerdere relaties gehad. Maar blijkbaar geen vrouw kunnen behouden. Dat zegt wel iets over iemand. En dat zie je nu ook terug in zijn gedrag. Hij gaat volledig zijn eigen gang. Ziet jou als partner niet als prioriteit. Dat is zijn eigen leven. Maar dat iemand in een jaar tijd gewoon niet of nauwelijks bij zijn geliefde komt is echt niet zoals het hoort in een relatie die van 2 kanten komt. En het contact met deze "zielige" vrouw is ook niet ok. Nogmaals een goede stabiele man zal afstand nemen van een dergelijke vrouw met dit soort gedrag. Want het kan zijn eigen relatie schaden. En die hoort prioriteit te zijn. En als hij het al niet zou kunnen zien is hij enorm naïef. Dan wijs jij er nog eens duidelijk op en negeert hij dat en liegt tegen jou.

Ik vrees dat jij niet zo ervaren bent. En hier teveel in meegaat. Tijd om grenzen te stellen of te stoppen.
Plus dat een weldenkend iemand een contract opstelt als hij iemand ( een kennis ? ) geld leent.

Mantelzorgt hij voor zijn oom, dat hij daar zo vaak is ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sukov schreef:
24-03-2026 18:41
Daar heb ik ook al een paar keer wat van gezegd, het feit dat hij niet eens weet hoe mijn badkamer en mijn slaapkamer eruitziet, bijvoorbeeld. Dit omdat hij er nooit komt.

De dieren leven buiten, dus qua hygiëne is dat geen probleem. Het rare is dat hij best wel veel energie stopt in onze relatie, misschien is dit ook een mijn probleem. Vandaar ook deze topic, omdat ik niet meer weet hoe ik hiermee om moet gaan.
Op welke manier steekt hij dan energie in jullie relatie? Hij komt nooit naar jou.
Waarom ga je nooit doordeweeks naar hem?
Weet die vrouw ook dat er niets is tussen haar en jouw vriend?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Jij ziet maar één rode vlag ? Ik zie het hele rode plein vol met vlaggen.
Niet geschoten is altijd mis

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven