DM Instagram van man

24-03-2026 22:15 99 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik wil even een mening van jullie horen of dit gek is, of ik er iets achter moet zoeken en of mijn onderbuik gevoel klopt.

Ik en mijn man zijn al 18 jaar samen.
Mijn man heeft een beste vriend die hij al 22 jaar kent. Die vriend heeft ook een vriendin/vrouw waarmee hij al 21 jaar samen is en zij is natuurlijk ook mijn vriendin geworden. Zij heeft weer vriendinnen die ik af en toe zie met feesten en verjaardagen.

1 van die vriendinnen is sinds een jaar nu vrijgezel en ik kwam er laatst achter dat zij via Instagram DM’s stuurt naar mijn man. Ik weet niet precies wat er in die DM’s staan, maar ik weet wel dat ze laatst een reel had gestuurd over het verschil tussen mannen en vrouwen met een soort van knipoog. Een grappige reel met een onderstaande betekenis, zeg maar.
Dit zag ik toevallig omdat ik bij hem zat op de bank en hij opende Instagram en ik zag die reel en daarna van wie die afkwam.
Beide zijn ze niet echt actief op Instagram dus vond dit een beetje vreemd.
Daarna ging ik kijken of ze ook tegelijkertijd online waren. En het kwam vaak overeen.

Nu zit ik al de hele week met een naar onderbuik gevoel die ik maar niet weg krijg.
Ik ben echt geen jaloers persoon dat vind mijn man zelf ook. Ijs koningin noemt hij mij soms haha.
Maar dit gevoel heb ik maar 1 keer gehad toen mijn hormonen flink in de war waren door mijn zwangerschap. Toen zag ik overal wat achter.

Dus nu is mijn vraag zie ik spoken? Moet ik het los laten want het is maar een reel?
Moet ik meteen op de man afstappen? Maar wil niet overkomen als een hysterische vrouw.

Alvast bedankt.
Leef en doe je ding
Ohja herkenbaar!
Dat vergat ik nog maar ik kreeg toen inderdaad ook de volle laag, want als ik nou maar niet in zijn telefoon had gekeken was er niks aan de hand geweest en privacy bla bla
:bonk:
TO dit is geen advies om nu meteen in zijn telefoon te gaan kijken. Maar heb het er in godsnaam met hem over jouw gevoel en wat jullie daaraan kunnen doen.
:hug:
justagirly schreef:
25-03-2026 13:39
Ohja herkenbaar!
Dat vergat ik nog maar ik kreeg toen inderdaad ook de volle laag, want als ik nou maar niet in zijn telefoon had gekeken was er niks aan de hand geweest en privacy bla bla
Maar stel, dat hij (volledig ten onrechte) jou niet vertrouwt en gaat snuffelen? Dat voelt toch rot? Dat is toch een bom onder je relatie?
Lila-Linda schreef:
25-03-2026 13:43
Maar stel, dat hij (volledig ten onrechte) jou niet vertrouwt en gaat snuffelen? Dat voelt toch rot? Dat is toch een bom onder je relatie?

Daarom moet je dat risico overwegen alvorens je begint met neuzen.
Hallodaar schreef:
25-03-2026 13:44
Daarom moet je dat risico overwegen alvorens je begint met neuzen.
maar hoe weeg je dat af dan?
justagirly schreef:
25-03-2026 13:39
Ohja herkenbaar!

Herkenbaar!😄

Hij was vooral boos omdat ik zijn privacy had geschend. Ik had mijn neus in zijn zaken gestoken. Zijn bedrog naar mij toe was daar voor zijn gemak even totaal aan ondergeschikt.

Typisch weer😊
Lila-Linda schreef:
Voor mij zou het hetzelfde voelen alsof een gesprek met mijn therapeut ofzo (waar ik mij soms ook mijzelf boos, verdrietig, tekort gedaan uitlietl volledig had laten meeluisteren.

Maar misschien is het anders als er "alleen maar" specifiek gezocht wordt naar een persoon met wie ik eventueel iets sexy's uitwissel maar zijn de tien jaar aan gesprekken met m'n besties sowieso niet waar de aandacht op zo'n moment naar uitgaat.
Lila-Linda schreef:
Dat deed hij ook al, en ja vreselijk rot.
Terwijl hij zelf vreemd ging. Meerdere malen. Zelfs nu, jaren later, is hij er nog van overtuigd dat ik hem bedrogen heb ipv andersom
Hij is niet goed in zijn bovenkamer óf een ultieme leugenaar.
cognac schreef:
25-03-2026 13:49
Voor mij zou het hetzelfde voelen alsof een gesprek met mijn therapeut ofzo (waar ik mij soms ook mijzelf boos, verdrietig, tekort gedaan uitlietl volledig had laten meeluisteren.

Maar misschien is het anders als er "alleen maar" specifiek gezocht wordt naar een persoon met wie ik eventueel iets sexy's uitwissel maar zijn de tien jaar aan gesprekken met m'n besties sowieso niet waar de aandacht op zo'n moment naar uitgaat.
Ik zag inderdaad niks anders meer, was alleen op zoek naar bewijs.
Was opluchting en zware klap tegelijkertijd.
Grond onder je voeten vandaan gevoel
Lila-Linda schreef:
Ja, maar ik denk (mijn eigen hypothese, dus niet onderbouwd) dat het veel vaker voorkomt dat een snuffelaar wél iets belastends vindt dan niet. Want snuffelen doet niemand zo maar. Dat is best een grote (en grensoverschrijdende) stap. Vaak spelen er dan inderdaad onderbuikgevoelens en twijfels mee. En als die langer aanhouden en sterk genoeg zijn… heiligt het doel de middelen. Want mensen die liegen in een relatie gaan niet opeens open kaart spelen.
Claire45 schreef:
25-03-2026 13:58
Ja, maar ik denk (mijn eigen hypothese, dus niet onderbouwd) dat het veel vaker voorkomt dat een snuffelaar wél iets belastends vindt dan niet. Want snuffelen doet niemand zo maar. Dat is best een grote (en grensoverschrijdende) stap. Vaak spelen er dan inderdaad onderbuikgevoelens en twijfels mee. En als die langer aanhouden en sterk genoeg zijn… heiligt het doel de middelen. Want mensen die liegen in een relatie gaan niet opeens open kaart spelen.
Mwah, er zijn vrouwen voor minder verbrand
Lila-Linda schreef:
25-03-2026 13:45
maar hoe weeg je dat af dan?
Als je eerst gewoon in gesprek gaat en daarna nog steeds het gevoel hebt dat het niet klopt dat hij liegt of boos wordt. Dan kun je de afweging maken om het wel te doen.
Terug van weggeweest
justagirly schreef:
25-03-2026 13:52
Ik zag inderdaad niks anders meer, was alleen op zoek naar bewijs.
Was opluchting en zware klap tegelijkertijd.
Grond onder je voeten vandaan gevoel

Zo heftig was het bij mij niet want ik kon soms weken/maanden nergens last van hebben en het wegzetten. En toch keerde het steeds weer terug, dat wantrouwende gevoel, de geur van onraad ofzo.
Het gevoel dat ik van veel dingen niets afwist en dat vooral zo moest blijven.

En dit staat misschien gek, maar er zijn momenten geweest waarin ik in zijn ogen zag dat hij niet de waarheid sprak. Vraag me niet hoe, maar ik zag het!
Ik wist het zeker! Maar zonder harde bewijzen zou hij me voor gek blijven verklaren. Moest ik maar psychische hulp zoeken enzo.

Dus ja, toen werd het doel wel door de middelen geheiligd voor mij. Al was het alleen maar om aan mezelf te bewijzen dat ik niet gek of paranoïde was.
Dubbel
Claire45 schreef:
25-03-2026 13:58
En dan doel je specifiek op een ander, op vreemdgaan?
Want bij mij in de telefoon vind je dan weliswaar niet zoiets, maar wel dat ik wel eens mijn ongenoegen uit, over mijn gevoel praat. En dus echt niet alleen maar over rozengeur en maneschijn, sterker nog... meestal niet zo heel positief. :|
Hallodaar schreef:
25-03-2026 14:40
Zo heftig was het bij mij niet want ik kon soms weken/maanden nergens last van hebben en het wegzetten. En toch keerde het steeds weer terug, dat wantrouwende gevoel, de geur van onraad ofzo.

En dit staat misschien gek, maar er zijn momenten geweest waarin ik in zijn ogen zag dat hij niet de waarheid sprak. Vraag me niet hoe, maar ik zag het!
Ik wist het zeker! Maar zonder harde bewijzen zou hij me voor gek blijven verklaren. Moest ik maar psychische hulp zoeken enzo.

Dus ja, toen werd het doel wel door de middelen geheiligd voor mij. Al was het alleen maar om aan mezelf te bewijzen dat ik niet gek of paranoïde was.
Eigenlijk vind ik deze situatie op zichzelf al een goede reden om bij iemand weg rechtaan. Ik snap wel dat je het zeker wil weten, maar zo kun je toch niet leven?
Het is zoals het is
Ditishet25 schreef:
25-03-2026 14:36
Als je eerst gewoon in gesprek gaat en daarna nog steeds het gevoel hebt dat het niet klopt dat hij liegt of boos wordt. Dan kun je de afweging maken om het wel te doen.
Dat snap ik, en dat is wat veel mensen hier zeggen: ga gesprek aan en check zijn reactie
Hallodaar schreef:

Dit bedoel ik ook, hoor!
:couple:

Ik bedoelde dat ik in die telefoon van hem niks anders meer zag. Ik was op zoek naar dat ene gesprek en de rest kon me niet schelen, hoop dat ik het zo duidelijker uitleg?

Zo heftig was het bij jou dus wel, ik vind het iniedergeval heftig hoor!
Dat je "partner" of "liefde" zo gemeen, hard, oneerlijk en nep kan zijn recht in je gezicht. Meerdere keren. En gashlight gedrag. Manmanman wat een ellende.
justagirly wijzigde dit bericht op 25-03-2026 15:53
19.84% gewijzigd
Wat heel rot is, is dat sommige mensen (ik bedoel echt niemand persoonlijk) denken bewijs nodig te hebben om bij iemand weg te mogen.
Maar als je voelt dat hij niet deugt, als je je niet fijn voelt. Niet ontspannen, niet op je gemak. Mag je echt weg. Ook als hij niet vreemdgaat. Gewoon voor jezelf kiezen.
Het gaat om Jou en hoe fijn jij de relatie vindt. je mag echt weg zonder reden
Youk79 schreef:
25-03-2026 14:46
Eigenlijk vind ik deze situatie op zichzelf al een goede reden om bij iemand weg rechtaan. Ik snap wel dat je het zeker wil weten, maar zo kun je toch niet leven?
Dat is geen leven inderdaad, maar zo makkelijk liet ik hem er echt niet mee wegkomen. Voor de draad ermee en rap een beetje. Goedschiks of kwaadschiks.
Nou mijn kwaadschiks was dus in telefoon kijken naar de berichten tussen hem en haar. Klaar.
En daarna was het dus inderdaad helemaal klaar :lol:
Lila-Linda schreef:
25-03-2026 15:36
Dat snap ik, en dat is wat veel mensen hier zeggen: ga gesprek aan en check zijn reactie
Klopt dat zei ik ook op pag 1 al ;)
Je bent 18 jaar samen verder normale relatie dan kun je dat gewoon bespreken als eerste.
Terug van weggeweest
Sterrenstof74 schreef:
25-03-2026 09:56
Mooi advies!

Vraagje over dikgedrukte: ik ben verleerd onderscheid te kunnen maken tussen intuïtie en 'onderbuikgevoel/'hoofd dat loopje met me neemt'. Tips hoe ik dat weer meer kan voelen? :$
Je onderbuikgevoel herken je meestal als een duidelijk ‘niet-pluis’-gevoel.

Jij bent normaal gesproken zelden jaloers schrijf je (je man noemt je zelfs weleens zijn ijskoningin), dus dit onrustige gevoel komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het feit dat je je nu wél zorgen maakt over die DM’s, zegt al iets. Jouw intuïtie geeft blijkbaar aan: “Dit klopt niet helemaal.”

Dat wil niet zeggen dat er meteen stront aan de knikker is natuurlijk hè.

Als je hoofd met je aan de wandel gaat, dan blijf je malen en bedenk je allerlei scenario’s (dat hij al maanden iets heeft, dat ze al gezoend hebben, etc.).
Hallodaar schreef:
Ik wist het zeker! Maar zonder harde bewijzen zou hij me voor gek blijven verklaren.

Maar wat ik niet snap: waarom heb je per se 'bewijs' nodig? Je was het vertrouwen in je partner kwijt. Effectief was op dat moment je relatie kapot. (Bovendien maak je mij niet wijs dat als niets in partners telefoon gevonden wordt het vertrouwen bij toverslag hersteld is - ik acht de kans groter dat er nog dieper gegraven moet worden.) Het is niet zo dat je pas uit een relatie mag stappen als je the smoking g̷u̷n̷ phone gevonden hebt, als je onweerlegbaar bewijs in handen hebt. Als een relatie niet meer senang is mag je er gewoon uit stappen hoor.

De forummers die roepen dat TO moet gaan neuzen in de telefoon van TO‘s partner: in het hypothetische geval dat ik er achter komt dat mijn partner stiekem in mijn telefoon aan het neuzen is in plaats van het gesprek met mij aan te gaan, dan zijn we klaar met de relatie, want ik wil geen lief die klaarblijkelijk geen vertrouwen heeft in mij.
Update:
Vandaag het gesprek aan gegaan en heb aangegeven hoe ik mij erbij voelde. Dat ik het niet fijn vond dat zij hem reels en berichten stuurt in z’n dm.
Hij schrok van deze reactie omdat hij mij niet zo kent en liet meteen merken dat er niets achter zat. Hij liet mij de berichten zien en zei het is niets, maar als jij je er niet fijn bij voelt dan stop ik hiermee. Het waren werk gerelateerde reels en soms grappige reels met een knipoog zeg maar.
Ik gaf aan dat ik het raar vond dat zij hiermee was begonnen en dat zij eigenlijk niets van ons is.
Ik maakte een vergelijking met een vage kennis van hem die ook nu vrijgezel is geworden, dat hij mij ineens reels gaat sturen uit het niets en ik dan ook reels en wat berichten terug ga sturen. Daar kon hij wel bij inkomen.
Hij vond het vooral naar dat ik mij zo al de hele week voelde. En dat ik mij nergens druk om hoef te maken.

Blij dat het eruit is en dat mijn gevoel nu wat gezakt is. Maar toch blijf ik denken dat het vanuit haar kant toch meer erachter zat.
Leef en doe je ding
Goed gedaan!

Maakt niet uit wat er aan haar kant achter zit. Jouw man is er duidelijk niet mee bezig en daar gaat het om
Het is zoals het is

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven