Ik moet morgen een grote klus doen maar ik durf niet. Sorry
woensdag 1 april 2026 om 20:17
donderdag 2 april 2026 om 07:33
Wat een rot situatie!
Laat het niet bij jou leggen hoor. Die klus klinkt veel te ingewikkeld voor iemand zonder ervaring met formules. Ik zou het teruggeven. Laat het hen zelf maar oplossen of met hulp komen.
Zit er iemand boven je leidinggevende? Of is er een vertrouwenspersoon. Daar zou ik mee in gesprek gaan. Het is een risico als jij fouten maakt in die klus en je hebt gewoon niet genoeg ervaring om dat te voorkomen
En ik zou zo snel mogelijk gaan solliciteren!
Laat het niet bij jou leggen hoor. Die klus klinkt veel te ingewikkeld voor iemand zonder ervaring met formules. Ik zou het teruggeven. Laat het hen zelf maar oplossen of met hulp komen.
Zit er iemand boven je leidinggevende? Of is er een vertrouwenspersoon. Daar zou ik mee in gesprek gaan. Het is een risico als jij fouten maakt in die klus en je hebt gewoon niet genoeg ervaring om dat te voorkomen
En ik zou zo snel mogelijk gaan solliciteren!
Het is zoals het is
donderdag 2 april 2026 om 07:39
Ach meid wat rot. En voor zoiets stoms als Excel.
Laten we de leidinggevende het voordeel van de twijfel geven en denken dat ze zelf onder druk staat door die subsidieaanvraag. Maar zit jij met de gebakken peren.
Zijn er excelbestanden van vorige jaren waar je bij kunt afkijken? Andere truc is alles vragen aan chatgpt, kwam laatst naar voren in ander topic over excel.
Overigens, voor subsidies in de cultuur moet je je aan een aantal codes houden en een ervan is dat je je werknemers fatsoenlijk behandeld en niet overspannen maakt. Dat heeft ergere gevolgen dan jouw excelbestand, als je dat niet goed diet.
En als je een dag voor de deadline erachter komt dat je nog gegevens moet aanleveren en je hebt daar maar 1 persoon voor die het nog nooit gedaan heeft, dan ben je niet zo handig bezig als leidinggevende. Op z’n zachtst gezegd.
Gaat het om bereikcijfers?
Laten we de leidinggevende het voordeel van de twijfel geven en denken dat ze zelf onder druk staat door die subsidieaanvraag. Maar zit jij met de gebakken peren.
Zijn er excelbestanden van vorige jaren waar je bij kunt afkijken? Andere truc is alles vragen aan chatgpt, kwam laatst naar voren in ander topic over excel.
Overigens, voor subsidies in de cultuur moet je je aan een aantal codes houden en een ervan is dat je je werknemers fatsoenlijk behandeld en niet overspannen maakt. Dat heeft ergere gevolgen dan jouw excelbestand, als je dat niet goed diet.
En als je een dag voor de deadline erachter komt dat je nog gegevens moet aanleveren en je hebt daar maar 1 persoon voor die het nog nooit gedaan heeft, dan ben je niet zo handig bezig als leidinggevende. Op z’n zachtst gezegd.
Gaat het om bereikcijfers?
donderdag 2 april 2026 om 07:40
donderdag 2 april 2026 om 07:42
Wat een naar gesprek is dat geweest, zeg. Tip van flip; gebruik Copilot of Chatgpt om je te helpen met deze formules, indien die programma's zijn toegestaan in je bedrijf.
Om zo op je in te hakken, over dat niet complete verslag, 2 dagen na het overlijden van je moeder en een doosje enveloppen, is niet fijn.
Natuurlijk zie jij er tegenop, maar je gaat het gewoon doen vandaag! Met een beetje hulp van copilot, maar dat hoeven zij niet te weten.
Als je collega ook al zo'n naar gesprek heeft gehad, weet je dat het hoogstwaarschijnlijk niet aan jou ligt.
Om zo op je in te hakken, over dat niet complete verslag, 2 dagen na het overlijden van je moeder en een doosje enveloppen, is niet fijn.
Natuurlijk zie jij er tegenop, maar je gaat het gewoon doen vandaag! Met een beetje hulp van copilot, maar dat hoeven zij niet te weten.
Als je collega ook al zo'n naar gesprek heeft gehad, weet je dat het hoogstwaarschijnlijk niet aan jou ligt.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
donderdag 2 april 2026 om 07:42
Vervelende situatie! Blijkbaar is er in het sollicitatiegesprek al van alles mis gegaan, helaas kun je daar nu weinig mee.
Wat betreft praktische tips: bijna elke soort formule is wel te vinden online. Zo heb ik ook ooit een heleboel geleerd. Bijna alles waarvan je denkt dat het handmatig veel werk kost, bestaat wel een formule voor.
Ook voor draaitabellen valt genoeg info te vinden over hoe je bepaalde data erin kunt tonen/ groeperen.
Veel sterkte in ieder geval!
Wat betreft praktische tips: bijna elke soort formule is wel te vinden online. Zo heb ik ook ooit een heleboel geleerd. Bijna alles waarvan je denkt dat het handmatig veel werk kost, bestaat wel een formule voor.
Ook voor draaitabellen valt genoeg info te vinden over hoe je bepaalde data erin kunt tonen/ groeperen.
Veel sterkte in ieder geval!
donderdag 2 april 2026 om 07:52
Eerst die klus doen, dan pas nadenken wat je hier verder mee wilt. Dat leidinggevende fout zit, is echt wel duidelijk. En natuurlijk ga jij niet weg, laat ze zelf maar wieberen.
Snap je wel wat de cijfers moeten doen, ook als je de formules niet snapt? Dus bijvoorbeeld of je iets met elkaar moet vermenigvuldigen en waarom?
Snap je wel wat de cijfers moeten doen, ook als je de formules niet snapt? Dus bijvoorbeeld of je iets met elkaar moet vermenigvuldigen en waarom?
donderdag 2 april 2026 om 07:56
He, wat ontzettend vervelend dat je zo'n nare ervaring had. Je bent nu wel een beetje voor het blok gezet en niet bepaald aardig behandeld. Is er echt geen collega die je de basisprincipes van formules in Excel kan uitleggen? Is er een sheet van vorig jaar beschikbaar? Ik denk dat het probleem zit in de definitie van basiskennis van excel, een hoop mensen (ik ook) zullen er vanuit gaan dat het kunnen gebruiken formules daarbij hoort. Maar daar heb je nu niets meer aan.
De uitleg van formules voor excel is vrij duidelijk en je kunt veel handmatig doen. Er zijn ook duidelijke video's op youtube die het uitleggen. Belangrijk is dat je eerst even ziet hoe het werkt en dan bedenkt wat je wil en welke formules daarbij passen. Als het om subsidie gaat vermoed ik dat vooral om basisbewerkingen gaat (optellen, aftrekken, percentages berekenen). Het belangrijkste zijn dan de verwijzingen. Maar dat kan iemand, die veel met excel doet, je heel makkelijk uitleggen.
Heel veel succes en ik hoop dat het je lukt.
De uitleg van formules voor excel is vrij duidelijk en je kunt veel handmatig doen. Er zijn ook duidelijke video's op youtube die het uitleggen. Belangrijk is dat je eerst even ziet hoe het werkt en dan bedenkt wat je wil en welke formules daarbij passen. Als het om subsidie gaat vermoed ik dat vooral om basisbewerkingen gaat (optellen, aftrekken, percentages berekenen). Het belangrijkste zijn dan de verwijzingen. Maar dat kan iemand, die veel met excel doet, je heel makkelijk uitleggen.
Heel veel succes en ik hoop dat het je lukt.
donderdag 2 april 2026 om 08:10
donderdag 2 april 2026 om 08:14
Maar is het nou een aanvraag of een verantwoording? Want een verantwoording van een projectsubsidie is meestal geen strakke deadline. Is het geen stress voor niks?
En als ik het goed heb gelezen is die deadline naar voren geschoven omdat de projectleider straks weg is? En niet omdat de subsidiegever volgende week vergadert?
En als ik het goed heb gelezen is die deadline naar voren geschoven omdat de projectleider straks weg is? En niet omdat de subsidiegever volgende week vergadert?
donderdag 2 april 2026 om 08:28
Dat lost het probleem toch helemaal niet op? Beter gewoon aan de klus beginnen en het proberen af te ronden. Zoals ik het lees is de deadline er vooral omdat de vertrekkende projectleider de controle nog wil doen.SunShine35 schreef: ↑02-04-2026 08:11Als dit zoveel spanning oplevert dat je niet goed kan functioneren meld je je ziek. Je hoeft niet ten koste van alles te blijven komen. Wat gaat zij verschrikkelijk met jou om.
donderdag 2 april 2026 om 08:32
Wat vervelend TO!
Ik ben vandaag de hele dag op pad, anders had ik je graag op weg geholpen.
Ik zou vandaag proberen de opdracht te voltooien, maar ook tegelijkertijd ook mild naar mezelf zijn. Als deze vaardigheden zo belangrijk waren, dan hadden ze hier tijdens de werving uitgebreider op moeten doorvragen. De organisatie is de oorzaak van de miscommunicatie. Je doet je best, meer kan je niet doen.
En verder zou ik alvast een afspraak inplannen voor na afloop. Over het proces en de benadering. Als je wil blijven, zou de inzet idd scholing moeten zijn. Maar heel eerlijk zou ik niet willen werken onder zo’n leidinggevende. Je moet het maar net kunnen opbrengen / riskeren, maar ik zou in het gesprek uitgebreid inzoomen op haar werkwijze/aanpak en het effect daarvan.
Ik ben vandaag de hele dag op pad, anders had ik je graag op weg geholpen.
Ik zou vandaag proberen de opdracht te voltooien, maar ook tegelijkertijd ook mild naar mezelf zijn. Als deze vaardigheden zo belangrijk waren, dan hadden ze hier tijdens de werving uitgebreider op moeten doorvragen. De organisatie is de oorzaak van de miscommunicatie. Je doet je best, meer kan je niet doen.
En verder zou ik alvast een afspraak inplannen voor na afloop. Over het proces en de benadering. Als je wil blijven, zou de inzet idd scholing moeten zijn. Maar heel eerlijk zou ik niet willen werken onder zo’n leidinggevende. Je moet het maar net kunnen opbrengen / riskeren, maar ik zou in het gesprek uitgebreid inzoomen op haar werkwijze/aanpak en het effect daarvan.
donderdag 2 april 2026 om 08:40
Ik hoop dat je dit allemaal nog leest TO, het lijkt erop dat je bericht pas vanmorgen is doorgezet. Het klinkt alsof je nieuwe leidinggevende met een groot probleem zit omdat de enige twee mensen met kennis van de materie vertrokken zijn of binnenkort weggaan. En die probeert dit jou in de schoenen te schuiven. Laat je hiervoor niet misbruiken.
Met uitspraken als dat je wel gelogen zal hebben tijdens je sollicitatie laat deze leidinggevende zich ontzettend in de kaarten kijken, want die was daar helemaal niet bij.
Doe wat je kunt, schakel een AI-programma in zoals anderen hier suggereren, en hou je rug recht. Want hierna ga je uitkijken naar een andere baan. Succes!
Met uitspraken als dat je wel gelogen zal hebben tijdens je sollicitatie laat deze leidinggevende zich ontzettend in de kaarten kijken, want die was daar helemaal niet bij.
Doe wat je kunt, schakel een AI-programma in zoals anderen hier suggereren, en hou je rug recht. Want hierna ga je uitkijken naar een andere baan. Succes!
Such fun!1
donderdag 2 april 2026 om 08:54
Dat kan verschillen per sector. Ik ken de sector van TO niet, maar in mijn sector zijn de deadlines voor aanvragen en verantwoordingen strak. Oke, voor aanvragen wel strakker (1 minuut na deadline is te laat en wordt je aanvraag niet bekeken)jorchugh_jor schreef: ↑02-04-2026 08:14Maar is het nou een aanvraag of een verantwoording? Want een verantwoording van een projectsubsidie is meestal geen strakke deadline. Is het geen stress voor niks?
donderdag 2 april 2026 om 08:55
En in al die jaren was er niemand binnen de organisatie die dacht: "Superfijn dat Estelle zo goed weet hoe dit werkt en dat ze dit elk jaar doet, maar misschien moeten we toch zorgen dat er een duidelijke beschrijving van het werk komt voor het geval Estelle onder de bus komt."AriadneOliver schreef: ↑01-04-2026 20:17Dit proces wordt al jaren uitgevoerd door een senior projectleider, met ondersteuning van de projectmedewerker.
En dus ook toen duidelijk was dat Estelle de organisatie ging verlaten heeft niemand actie ondernomen om ervoor te zorgen dat voor de achterblijvers/nieuwe werknemers ook duidelijk is wat gedaan moet worden en hoe.
Los hiervan zie ik geen fijne toekomst voor je bij deze organisatie.
Helaas.
donderdag 2 april 2026 om 08:58
Lijkt me ook, als er niemand beschikbaar is met de juiste deskundigheid dan moeten de krachten gebundeld worden.Lila-Linda schreef: ↑02-04-2026 08:10Oooh wat een rot situatie, ik zou een knoop in mijn maag hebben nu. Gewoon gaan proberen. En vraag hulp als het niet lukt. Jullie hebben een gesamenlijk probleem: die aanvraag moet de deur uit.
Dus iedereen die kan helpen, moet helpen!
donderdag 2 april 2026 om 09:08
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in