Kijken en negeren

07-04-2026 23:15 321 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In de sportschool kijkt er al maandenlang een trainer regelmatig naar me van veraf, maar van dichtbij word ik standaard genegeerd. Als hij bijvoorbeeld bij de deur van een zaal staat om iedereen welkom te heten voor een groepsles, dan kijkt hij niet naar me, slaat hij me over of draait hij zijn hoofd weg. In die tientallen keren dat ik door die deur ben gelopen, is het hem niet één keer gelukt om gedag te zeggen, wat maakt dat ik het ondertussen ook maar niet meer doe. Als we elkaar tegenkomen in een gangpad ben ik volledig lucht. Ook heb ik een keer gemerkt dat toen hij mij aan zag komen lopen, hij snel het gangpad ernaast nam of zich omdraaide en weer terugliep. Tijdens een les kijkt hij niet overdreven veel naar me, maar op sommige momenten merk ik gewoon dat hij me visueel opzoekt (al dan niet via een spiegel).

Ik ben verward, voel me er ongemakkelijk bij en ik vind het ook pijnlijk, waar ik dan weer van baal omdat ik juist naar de sportschool ga om te ontspannen (in de zin van "even weg van huis en kinderen"). Hij is getrouwd en rond de 30 jaar oud, ik ben ruim 15 jaar ouder. Heb zelf geen partner.

Wat zouden jullie doen? Het gesprek aangaan?
Dalton schreef:
08-04-2026 13:32
Als ik mijn eigen intuïtie erop loslaat, denk ik dat hij me leuk vindt maar om hele goede redenen afstand bewaart. En dat het niet groeten en mij ontwijken dan zijn manier daarvoor is.

Kan ook zijn hoor, dat hij me bloedirritant vindt zoals iemand schreef. Dus het andere extreme, zeg maar. Maar daar heb ik denk ik geen aanleiding toe gegeven, in ieder geval niet bewust. Nogmaals, we hebben nog nooit met elkaar gepraat.

Maar eigenlijk ben ik niet op zoek naar een reden, maar had ik gehoopt dat iemand mij kon helpen met een paar zinnen waarmee ik op een luchtige manier het ijs kan breken en de spanning uit de lucht kan halen. Zet de situatie zich daarna nog steeds voort, then so be it.

Dat is duidelijk dat je dat denkt, anders open je er geen topic over op relaties.

Maar vind jij hem leuk? Je hoeft daar geen antwoord opte geven, maarmisschien wel handig om eerlijk te zijn naar jezelf.
Ik heb mijn sportdocente trouwens ook nog nooit echt gesproken en kan me niet echt herinneren of ze me gisteren (enthousiast) gedag heeft gezegd toen ik binnenkwam. Ze geeft een fijne yogales en de rest boeit me niet zo. Waarom doet de houding van deze man zoveel met jou TO?
Ik gok dat hij iets over jou gehoord heeft wat hij intrigerend vindt maar waardoor hij wel uit je buurt wil blijven. Misschien is hij de broer van de nieuwe vlam van je ex, zoiets .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bbubbels schreef:
08-04-2026 13:39
Ik heb mijn sportdocente trouwens ook nog nooit echt gesproken en kan me niet echt herinneren of ze me gisteren (enthousiast) gedag heeft gezegd toen ik binnenkwam. Ze geeft een fijne yogales en de rest boeit me niet zo. Waarom doet de houding van deze man zoveel met jou TO?

Ik denk omdat TO hem wel heel leuk vindt. Anders boeit het je inderdaad toch niks wat een ander van je denkt? Of dat iemand je wel of niet groet?

Tenminste, zo werkt het bij mij. Als ik iemand leuk vind, vind ik het belangrijk wat hij van me denkt, maar als ik niet in iemand geïnteresseerd ben, boeit het me echt niks wat iemand van me denkt. Zo werkt het denk ik gewoon.
Pelle schreef:
08-04-2026 13:37
Voordat de vraag werd gesteld, zei je al: En ik mag dan 45 jaar oud zijn, maar ben objectief gezien nog best een lekker wijf, hoor ;)

Dat was bedoeld als grappige ondertoon, omdat iemand zei dat hij mij misschien aantrekkelijk vindt, maar daarover nog twijfelde omdat ik 15 jaar ouder ben.
Marathonloopster schreef:
08-04-2026 11:25
Jeetje wat een analyse. Ik krijg de indruk dat jij degene bent die hem ziet zitten, anders zou je het toch ook niet zo enorm analyseren?

Dit dus! Zoek je hier bevestiging dat hij jou mss ook leuk vindt?

Hij is gewoon met zn werk bezig, zegt je gedag als jij hem gedag zegt en de rest is jouw eigen invulling! Voel je je niet prettig bij hem, ga ergens anders sporten ipv de boel zo over analyseren……..
Live Life to the fullest
Lila-Linda schreef:
08-04-2026 13:31
Maar wat voel jij voor hem?Als hij je vraagt voor een kopje koffie? ga je dan mee??

Eigenlijk zou je niet zoveel moeten bedenken wat hij zou willen, maar vooral wat jij wil.

Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik niks van hem wil. Als hij mij mee zou vragen voor een kopje koffie, dan zou ik dat niet doen, nee. Wat ik gewoon graag zou willen, is niet genegeerd worden. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daar geen problemen mee hebben en zeggen "boeien!". Nogmaals, een keer kan gebeuren, is niet erg. De sportschool is enorm en er lopen honderden mensen rond. Maar dit gebeurt structureel, al bijna een jaar lang.
Dalton schreef:
08-04-2026 13:46
Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik niks van hem wil. Als hij mij mee zou vragen voor een kopje koffie, dan zou ik dat niet doen, nee. Wat ik gewoon graag zou willen, is niet genegeerd worden. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daar geen problemen mee hebben en zeggen "boeien!". Nogmaals, een keer kan gebeuren, is niet erg. De sportschool is enorm en er lopen honderden mensen rond. Maar dit gebeurt structureel, al bijna een jaar lang.

En als hij single zou zijn dan?
Dalton schreef:
08-04-2026 12:50
Ik twijfel nog tussen loslaten en aan de mouw trekken ;) Maar ik neig naar het laatste. Ik werk fulltime, voed ook drie kinderen alleen op, heb zeer weinig tijd voor mezelf. Het enige moment van ontspanning voor mij is drie keer sportschool per week. Maar als ik me dan óók nog dáár ondertussen geen houding meer weet te geven, dan is dat wel echt vervelend.

Als ik niet gegroet word, dan moet ik het maar doen volgens jullie anders ben ik onbeschoft. En áls ik dan groet, krijg ik met moeite iets terug. Dat is gewoon niet prettig.
Jeetje, je komt toch gewoon om te sporten en goed les te krijgen? Boeien hoe en of iemand groet.
geweldigweer wijzigde dit bericht op 08-04-2026 13:56
0.42% gewijzigd
Live Life to the fullest
Bbubbels schreef:
08-04-2026 13:39
Nou dit. Hij geeft leuke lessen en helpt je indien nodig. De rest is toch niet belangrijk? Dus wanneer het ertoe doet, negeert hij je niet.

TO heeft hem nooit echt gesproken, maar weet wel dat hij getrouwd is en dat hij verder iedereen vriendelijk groet. Misschien zijn er wel meer mensen die hij overslaat of ontwijkt. Dat weet je toch pas als je hem observeert?

Je denkt dat hij je leuk vindt en je ontwijkt uit zelfbescherming. Stel dat dat zo is, wat gaat een gesprekje daaraan veranderen?
Ik hoef geen antwoord hoor, maar misschien wel handig om eerlijk te zijn naar jezelf of jij hem leuk vindt, zo komt het namelijk op mij wel over.

En anders gewoon ergens anders gaan sporten of dit gedoe negeren en er gewoon gaan sporten omdat je wilt sporten. Dit gevoel is al het gedoe niet waard toch?
Juist daarom lijkt het alsof jij hem leuk vindt en graag wilt dat dat wederzijds is.
Dalton schreef:
08-04-2026 13:46
Heb je het idee dat hij heimelijk bang voor je is ? Of boos op je is ? Of iets anders ?
Zou het kunnen dat hij een knoeperd van een sappige roddel over je heeft gehoord ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Amarens schreef:
08-04-2026 13:41
Ik denk omdat TO hem wel heel leuk vindt. Anders boeit het je inderdaad toch niks wat een ander van je denkt? Of dat iemand je wel of niet groet?

Tenminste, zo werkt het bij mij. Als ik iemand leuk vind, vind ik het belangrijk wat hij van me denkt, maar als ik niet in iemand geïnteresseerd ben, boeit het me echt niks wat iemand van me denkt. Zo werkt het denk ik gewoon.
Dat werkt echt niet bij i3dereen zo. Het kortaf zijn kan als een afwijzing voelen, hoef je helemaal niet iemand heel erg leuk voor te vinden.
Lila-Linda schreef:
08-04-2026 13:36
ik zou beginnen met een duidelijk "goeiemorgen Johan" bij de deur
Ja! Dit soort gesprekken óver communicatie gaan eigenlijk altijd mis. Je kunt wel beginnen met een 'ik-boodschap' zodat je niet beschuldigdend overkomt, maar dat is de theorie. In de praktijk werkt dat niet:

"Zeg Johan, het valt me (ik-boodschap) op dat jij (daar is ie alsnog) me negeert maar tegelijkertijd in de gaten houdt. Dit maakt mij (ik-boodschap) onzeker (maar waarom zou je dat aan Johan vertellen?). Hoe zie jij dat?"

Johan: Ik snap niet waar je het over hebt (Johan heeft duidelijk geen cursus gevolgd).

En daar sta je.

Nee, ik zou ook gewoon weer beginnen met groeten.

Aanvulling: en als Johan niet normaal kan doen, zou ik lekker naar een sportschool gaan die wél leuk is. Je bent alleenstaande moeder met drie kinderen en je doet het allemaal maar. Dan verdien je geen Johan maar iemand die alleen al waardeert dat jij elke week op komt dagen.
anoniem_69e9ab4e09f75 wijzigde dit bericht op 08-04-2026 14:01
Reden: Aanvulling
16.02% gewijzigd
MajadeB schreef:
08-04-2026 13:54
Dat werkt echt niet bij i3dereen zo. Het kortaf zijn kan als een afwijzing voelen, hoef je helemaal niet iemand heel erg leuk voor te vinden.

Dan zou ik een andere sportschool zoeken als het me zo zou storen.
Amarens schreef:
08-04-2026 13:48
En als hij single zou zijn dan?

Goeie vraag, niet over nagedacht eigenlijk. Maar ook dan neig ik naar nee, omdat ik geen verwachtingen zou willen wekken (mocht hij me idd leuk vinden). Ik voel me niet tot hem aangetrokken.
blijfgewoonbianca schreef:
08-04-2026 13:52
Heb je het idee dat hij heimelijk bang voor je is ? Of boos op je is ? Of iets anders ?
Zou het kunnen dat hij een knoeperd van een sappige roddel over je heeft gehoord ?

Nee, absoluut niet.
Dalton schreef:
08-04-2026 14:03
Goeie vraag, niet over nagedacht eigenlijk. Maar ook dan neig ik naar nee, omdat ik geen verwachtingen zou willen wekken (mocht hij me idd leuk vinden). Ik voel me niet tot hem aangetrokken.

Dan zou ik een andere sportschool zoeken als ik jou was. Want als je hem zou confronteren dat je het gevoel hebt dat hij jou negeert, gaat hij dat nooit toegeven. Als het je zo dwars zit, zou ik echt ergens anders gaan sporten.
Eirlys schreef:
08-04-2026 13:07
Wat een flauwe opmerking. Het bestaat gewoon hoor, dat mensen iemand bovengemiddeld knap vinden, daar hoef je helemaal niet voor te wensdenken.

Ik zou het toch proberen los te laten TO. Blijf hem wel groeten, op het overdrevene af.Na een gesprek hierover wordt het nooit meer normaal.
Waarom in godsnaam? Hoe gênant wil je het hebben. En dan steeds incasseren dat hij je niet enthousiast genoeg terug groet. Lijkt me geen sfeerverhogende zet.
is het een optie om wat meer schouder-ophalend door het leven te gaan en zijn kijken te negeren?
Ik vind dat je het een beetje groot maakt. Misschien vindt hij je een heel enge vrouw of staat je kop hem gewoon niet aan. Je komt daar om te sporten, let niet zo op die kerel.
MajadeB schreef:
08-04-2026 14:06
Waarom in godsnaam? Hoe gênant wil je het hebben. En dan steeds incasseren dat hij je niet enthousiast genoeg terug groet. Lijkt me geen sfeerverhogende zet.

Nee, gaan we idd niet doen. Moet wel lachen om een aantal reacties en het helpt me wel om het wat luchtiger te zien. Als hij me idd leuk vindt en dit zijn manier is om er mee te dealen, dan moet ik dat misschien gewoon accepteren.
Lila-Linda schreef:
08-04-2026 14:06
is het een optie om wat meer schouder-ophalend door het leven te gaan en zijn kijken te negeren?
En gewoon niet zijn blik kruisen dan zie je zelf ook niet dat hij kijkt.
Dalton schreef:
08-04-2026 14:11
Nee, gaan we idd niet doen. Moet wel lachen om een aantal reacties en het helpt me wel om het wat luchtiger te zien. Als hij me idd leuk vindt en dit zijn manier is om er mee te dealen, dan moet ik dat misschien gewoon accepteren.
Of gewoon accepteren dat je niet weet waarom hij zo doet.
Of accepteren dat je het misschien groter maakt dan het is.
Ik ben echt al drie keer van mijn stoel gevallen bij het lezen van dit topic :)
Echt, van sportschool veranderen omdat deze man niet enthousiast genoeg hallo zegt, maar voor de rest zijn werk gewoon prima doet?

Sorry hoor TS, volgens mij zoek je hier veel te veel achter en zie je wat je wil zien. Of ben je gewoon niet gewend om af en toe eens wat minder aandacht te krijgen omdat je door je bovengemiddeld knappe uiterlijk normaal altijd aandacht krijgt?

Het lijkt of je gewoon wil horen/zien dat hij je zo enorm interessant vindt dat hij dit gedrag vertoont. Andersom kan ook he. Misschien vindt hij je gewoon irritant.

Ik begrijp echt niet waar je je druk om maakt en zou hem hier zeker niet op aanspreken. Schouders ophalen en gewoon gaan sporten, want daarvoor kom je op die sportschool tenslotte.

Non-verbaal grensoverschrijdend gedrag nog wel, man man man.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven