Mode & Beauty alle pijlers

A beautiful mess

09-04-2026 18:32 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic had ook op entertainment gekund, of op actueel.
Ik heb nu 2 afleveringen gekeken van “ a beautiful mess “ . Er kwamen getallen langs ( over wat we per dag weggooien in kledingbakken bijvoorbeeld ) waar ik van duizelde. Echt schokkend.
Carice draagt - neem ik tenminste aan - tweedehands kleding, net zoals het jurylid. Ik kan niet anders zeggen dan dat ze er leuk uitzien, maar dat ik dat nooit zo had kunnen ( maar ook niet durven ) stylen.
Wie kijkt er ook ?

https://www.nu.nl/media/6389360/carice- ... ijken.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
O goeie, ik was dit glad vergeten, wilde wel kijken.
Such fun!1
Ik kijk!
Leuk programma, vind de combinatie educatief en entertainment goed gelukt, ook passend bij de npo.
Carice in haar rol van presentatrice nog wel wat zoekende.
Daarnaast had ik de kandidaten wat meer tijd gegeven voor de opdrachten, hoewel het is resultaat tot nu toe zeker niet teleurstelt.
Zet net de aflevering aan nav dit topic en zie dat ze AI afbeeldingen gebruiken om street style te tonen. Waarom? Van dat onderwerp zijn toch al tig foto's? :huh: Als iets niet duurzaam is, is het wel AI. Snap ik niet helemaal.

En ja, een hele vrachtwagen vol iedere 7 minuten O_O teringjezus zeg!
Ja ik kijk, leuk programma. Vind Carice ook echt een heel leuke vrouw.

Vind het wel flauw dat ze telkens zo weinig tijd krijgen voor die opdrachten. Maar dat is wel vaker zo met dat soort programma's.
Ik! Fijn programma met leuke kandidaten. Ook carice doet het goed vind ik. En inderdaad shocking feiten over kleding zeg...
Een minpuntje dat je niet kan bingewatchen :-D
Heb net de eerste afl gekeken en nu de tweede op staan. Ik vind het wel wat veel allemaal. Ik koop zelf vrijwel alleen nog maar tweedehands, maar ik duik erna nooit achter de naaimachine.

En er dan ook nog een reel van moeten maken... Beetje druk concept.

Vroeger was er een programma van mensen die met een bepaald budget een tweedehands outfit moesten ritselen en dat showen. Vond ik geweldig.
Such fun!1
Jep, volg ik. Ik vind het een leuk programma. Meeste deelnemers vind ik ook top. Was het wel niet eens met de jury in aflevering 1: ik vond het outfit van Lauren toch echt het minst geslaagde outfit.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Ik mis alleen zo’n fragmentje waarin iemand dan een snelle tip geeft over hoe iets zelf te kunnen fiksen (opstrijkpatches, broek korter maken met strijkzoomband). Dat je de doelgroep ook concreet iets tipt over hoe kleding te repareren/opleuken.
lemoosgaatdoor wijzigde dit bericht op 09-04-2026 21:22
9.29% gewijzigd
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
MarindaH schreef:
09-04-2026 21:01
Heb net de eerste afl gekeken en nu de tweede op staan. Ik vind het wel wat veel allemaal. Ik koop zelf vrijwel alleen nog maar tweedehands, maar ik duik erna nooit achter de naaimachine.
Herkenbaar, ik zou het wel willen maar geen tijd voor de naaimachine. Veel van onze kleding komt hier ondertussen wel van Vinted. Kleding van de kinderen nagenoeg 100% muv ondergoed, sokken en schoenen en ik verbaas mij ieder keer weer hoe goed kleding eruit ziet. Ook al is het al gedragen.

Veel kleding verdient ook veel meer dan zoals het nu, als fast fashion gedragen wordt. Denk als we daar al.mee stoppen en gewoon nadenken over aankopen en kopen met idee meerdere jaren (of kinderen) te dragen we al een hele hoop onnodig afval kunnen besparen.

Hoop dat dit soort programma's bijdrage aan bewustwording.
chocolol schreef:
09-04-2026 19:49
Zet net de aflevering aan nav dit topic en zie dat ze AI afbeeldingen gebruiken om street style te tonen. Waarom? Van dat onderwerp zijn toch al tig foto's? :huh: Als iets niet duurzaam is, is het wel AI. Snap ik niet helemaal.

En ja, een hele vrachtwagen vol iedere 7 minuten O_O teringjezus zeg!
Als ze echt Ai gebruiken slaan ze de plank wel mis, dat valt helemaal niet in hun duurzaamfilosofie.
Zag in het voorstukje Patty Brard, waardoor ik niet zo'n zin heb om te kijken.
xiongmao schreef:
09-04-2026 21:57
Als ze echt Ai gebruiken slaan ze de plank wel mis, dat valt helemaal niet in hun duurzaamfilosofie.
Zag in het voorstukje Patty Brard, waardoor ik niet zo'n zin heb om te kijken.

Ja, heb net aflevering 2 gekeken en daarin ook weer AI afbeeldingen. Van dieren dit keer.. Echt waarom? Er zijn toch al gewoon foto's van dieren?

(Staat trouwens bij de foto's erbij dat het AI is, dus dat is geen aanname van mij ofzo.)
Vind het verder wel een leuke serie. De celebs zijn ook heel verschillend, dat is ook leuk. Goede tip BGB!

Lotte van Eijk vind ik echt een tof persoon :heart:
LemoosGaatDoor schreef:
09-04-2026 21:21
Ik mis alleen zo’n fragmentje waarin iemand dan een snelle tip geeft over hoe iets zelf te kunnen fiksen (opstrijkpatches, broek korter maken met strijkzoomband). Dat je de doelgroep ook concreet iets tipt over hoe kleding te repareren/opleuken.

Dit is wat ik bedoel: zo maak je het mensen nou ook weer niet makkelijker om tweedehands te kopen, want blijkbaar moet je het nog opleuken met patches of een bontkraag.
Such fun!1
xiongmao schreef:
09-04-2026 21:57

Dat is echt heel gek inderdaad.
Such fun!1
Ik had net dit topic gelezen en blijkbaar deed dat gelijk wat met mijn algoritme op facebook: https://showmag.nl/showbizz/klimaatacti ... 5EoHpBM2Cw

:lol:
chocolol schreef:
09-04-2026 19:49
Auteursrechten voor de foto's kunnen flink oplopen. Denk aan bedragen in de orde van 300....2000 euro (afhankelijk van hoe lang, het bereik, de fotograaf, etc).
Vandaag weer de nieuwe 2 afleveringen gebinged.
Het is me alleen niet duidelijk of er straks 1 winnaar uit rolt en wat diegene dan wint. Heb ik dat gemist? Nu begin ik me af te vragen waar we naartoe werken zegmaar.

Zal geen spoilers geven verder want de meesten zullen het nog niet gezien hebben, maar mag toch aannemen dat van de laatste aflevering wel duidelijk is wie eruit gaat zeg.
Ik vind dit echt een heel leuk programma! Al jaren koop ik tweede hands kleding en probeer ik ergens iets creatiefs van te maken. Ben blij dat er aandacht voor komt nu. Ik vind Carice heel grappig en leuk presenteren en de deelnemers vind ik ook leuk. Wel jammer dat er zo de nadruk wordt gelegd op upcycling en rework, want zoals Stijn ook al aangeeft: dat is echt niet altijd nodig. Het goed combineren is ook belangrijk.

Ik snap alleen vaak helemaal niets van die creaties. Ik houd meer van outfits die harmonieus zijn en dus niet die gekke bij elkaar geraapte dingen. Mijn ogen vinden dan steeds dat 'het niet klopt'. Ik heb dat eigenlijk nooit begrepen dat stylen. Dat je dan iets moet toevoegen wat qua kleur of vorm ofzo totaal afwijkt. Natuurlijk moet het geen saaie outfit worden, maar ik houd toch meer van dat het past met elkaar.

En bij de laatste aflevering, 4, lijkt het me wel duidelijk wie er uit zal gaan.
Overigens blijf ik het ook echt een kwestie vinden van smaak.
In de doorsnee tweedehandswinkel hangt toch gewoon drie jaar oude Zara en H&M ? Kom je daar dan toevallig “ jaren 70 pareltjes “ tegen of hoe werkt dat dan met al die vondsten?
Ik moet het nog gaan kijken maar aan de voorstukjes te zien lijkt het me wel een leuk programma.

En ja in de kringloop zie je veel kleding van een paar jaar terug maar ik heb er ook veel dingen gekocht die nog gewoon in de winkel hangen. Ik dacht ook heel lang dat er vooral oude meuk hing en dat het er altijd stonk maar dat bleek echt mee te vallen als zijn er wel grote verschillen tussen kringlopen. Ik zag deze week dat er een nieuwe geopend was deze week en ik stond echt binnen 5 minuten buiten. Het was allemaal net wat te oud, soms best verwassen en niet mijn smaak.
Ik ga niet meer zo vaak naar een kringloopwinkel, maar vroeger hing daar niks van de Zara of zo, maar alleen de oudere, bijzondere kleding. Ik ging ook altijd naar een tweedehands markt in een kerk, daar haalde ik prachtige dingen uit het begin van de 20e eeuw vandaan, voor bijna niks. (Dit was in de jaren 70).
blijfgewoonbianca schreef:
10-04-2026 18:21
In de doorsnee tweedehandswinkel hangt toch gewoon drie jaar oude Zara en H&M ? Kom je daar dan toevallig “ jaren 70 pareltjes “ tegen of hoe werkt dat dan met al die vondsten?
In de doorsnee tweedehandswinkel vaak wel, de betere vintagewinkel verkoopt echt oude rommel (met soms een parel ertussen) ;-D
Lauren had geen zin meer ofzo in de laatste aflevering? Irritant.

Ik vind Juvat altijd wel goed bezig (en aantrekkelijk :love: ).
Ja, Lauren had ff een brainfart, denk ik.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven