“Maham, niemand gebruikt zakdoeken!”

15-04-2026 10:48 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn jongste, die tien rondes corona heeft meegemaakt en braaf mondkapjes droeg, blijkt altijd in haar hand te niezen. En het vervolgens het snot ergens (kleding????) aan af te vegen. Want: niemand op school gebruikt zakdoeken. Zal wel weer cringe zijn ofzo.

Mijn oudste eet niet op school. Kan ook echt niet. Sta je voor schut blijkbaar.

Welke stupide dingen doet of laat jouw puber om erbij te horen?
De lágen plamuur van pubernichtjes :-|

(En als ouwe tante dan vragen of ze zich al langer gothic kleden :facepalm: )
Die 11 jarige van mij is onlangs ook gestopt met eten op school. Groep 8 basisschool. Juf heeft er wat van gezegd tegen haar, maar de trommels elke dag nog vol weer terug naar huis.
Blijkbaar is dat dus een ding inderdaad, dat niet eten op school. Meerdere van haar vriendinnen eten ook niet zegt ze. Het is iets van de laatste paar weken. Eerst steeds minder eten, af en toe weer wel en nu sinds een paar dagen helemaal niks meer eten.

Gisteren met haar over gehad dat ik wil dat ze wel fruit eet om 10 uur en als lunch dan een rijstwafel. Ben benieuwd hoe ik die trommels na school aantref.
laiskuri schreef:
15-04-2026 10:57

(En als ouwe tante dan vragen of ze zich al langer gothic kleden :facepalm: )
Dit! Ik ben er door gefascineerd. Krijg altijd de neiging om met mijn nagel “xxx” in die dikke laag te schrijven. En tegenwoordig zie ik er ook een witte laag rondom de ogen bij. Ik moet dan altijd denken aan iemand die een snorkel op heeft.
Mijn pubers nemen nooit ergens eten mee naartoe dus ook niet naar school (tenzij ik het stiekem in hun tas prop). Ze eten wel, maar dan ergens gekocht. Of niet, als er geen geld of gelegenheid is. Maar liever dat dan een * gruwel * broodtrommel. Dat kan echt niet.

Eigenlijk kan een tas meenemen ook niet. Een schooltas doen ze dan nog wel, maar voor toetsen of als ze ergens een dag heen gaan, zien ze de meerwaarde niet in. Dus gaan er ook geen flesjes water of andere handige dingen mee en worden pennen en rekenmachines in jaszakken gepropt (of vergeten).

Mijn oudste is op een gegeven moment ook gestopt met fietsen. Hij wil gewoon niet met een fiets gezien worden en pakt liever de bus (heeft een ov studentenkaart) voor een detour door de stad van 20 minuten dan dat hij 5 minuten fietst.

Wat ze wel graag doen is naar de kapper gaan, liefst wekelijks. Dat is zo gewoon in de kring van mijn puberzonen, is dat de jongste nu zelf kapper is geworden. De meeste jongens gaan 1x per maand naar een echte kapper en 3x naar iemand zoals mijn zoon die voor 5,- de randjes bijscheert.
laiskuri schreef:
15-04-2026 10:57
Ook bij jonge vrouwen die geen puber meer zijn. Ik snap daar niets van. Dan zie ik studentes op de (kennelijk verouderde) pasfoto met een leuke frisse glimlach, maar in het dagelijks leven met dikke lagen plamuur, een chagrijnig (want dat is cool of zo) gezicht, en een soort zwarte rups op de plek waar de wimpers en wenkbrauwen horen te zitten. Zo ontzettend lelijk.
Harba lorifa
hadea1 schreef:
15-04-2026 11:37
Mijn oudste is op een gegeven moment ook gestopt met fietsen. Hij wil gewoon niet met een fiets gezien worden en pakt liever de bus (heeft een ov studentenkaart) voor een detour door de stad van 20 minuten dan dat hij 5 minuten fietst.
Fietsen ook al niet cool? Wow, nu voel ik me toch superoud. Dat had ik nooit kunnen bedenken. Heeft het met zweet te maken? Of gaat het om de oude rommelfiets?

Wat ik dan wel weer schattig vindt, is dat die jongens elkaars haar doen. Slimme oplossing en ook stiekem heel zoet.
Brooddozen waren in mijn tijd ook niet cool. Maar brood in een plastic zakje was wel weer oké. :lol:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Regenkleding werd hier ook nooit gebruikt.
jojojo schreef:
15-04-2026 10:58
Die 11 jarige van mij is onlangs ook gestopt met eten op school. Groep 8 basisschool. Juf heeft er wat van gezegd tegen haar, maar de trommels elke dag nog vol weer terug naar huis.
Blijkbaar is dat dus een ding inderdaad, dat niet eten op school. Meerdere van haar vriendinnen eten ook niet zegt ze. Het is iets van de laatste paar weken. Eerst steeds minder eten, af en toe weer wel en nu sinds een paar dagen helemaal niks meer eten.

Gisteren met haar over gehad dat ik wil dat ze wel fruit eet om 10 uur en als lunch dan een rijstwafel. Ben benieuwd hoe ik die trommels na school aantref.
Euh....ik vind dit wel alarmerend hoor
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nou, dat niet eten kan zo richting eetstoornis gaan. Wat eet ze dan überhaupt nog wel op een dag? Heeft ze savonds niet enorme honger?
Ze heeft in drie dagen tijd wel een hele zak diepvriesmango gegeten thuis....
Ze eet gelukkig wel gewoon. Behalve op school.
Nee, de helft van de pubers eet niet overdag. Valt niet tegenop te zeuren. Ik zorg dat ze goed eten als ontbijt en ze krijgen een maaltijdreep met proteïne mee. Plus een bakje met crackers/tomaat/bifi. Dat is niet te suf om te eten.

Eenmaal thuis eten ze een voedzame maaltijd van budget noodles.

Ooit werkte ik elke avond me de wallen op mijn enkels om een zelfgemaakte babymaaltijd te koken en te pureren. Pffft, sukkel dat ik ben.
Hier in de ochtend 2 volkoren boterhammen met chocopasta. Daarna dus tegenwoordig op school niks tot nauwelijks iets en dan na 14.30 wordt er weer gegeten. Vaak boterhammen, soms noedels of havermout. En blijkbaar dus ook een zak diepvries mango kwam ik achter toen ik zelf misgreep vanmorgen. De lege zak had ze uiteraard wel terug in de vriezer gelegd voor me.
Schrik wel van dat niet eten.
Hier geen moeite met eten, ook niet met lunchtrommels. Zelfs die van de basisschool is geen probleem, net als zijn rugzak. En fiets.

Alleen regenkleding is geloof ik een dingetje maar het regent bijna nooit.
Puber-kappers zijn hier ook een ding, ik vind het slim bedacht.
Mijn zoon (middelbare school) eet ook niet of nauwelijks op school. Brood al helemaal niet en alleen soms wat snacks. Begon hij al mee in groep 7/8 en is alleen maar minder geworden.
Mijn dochter (ook middelbare school) neemt ook vaak niks mee maar ik weet dat zij vaker wat koopt op school of in de stad dus zij eet wel vaker wat. Soms heeft ze wel weer een periode dat ze eten meeneemt, dan neemt ze bijvoorbeeld een paar weken achter elkaar een thermos met soep mee en dan heeft ze daar weer genoeg van en wordt het weer een poosje niks of wat anders. Maar zij eet dus wel op school terwijl zoon bijna nooit wat eet op school.
Thuis eet hij genoeg overigens.

Geen van mijn kinderen houdt erg van brood als lunch maar mijn jongste twee (basisschool) eten tot nog toe nog wel redelijk braaf hun lunch op (en ik varieer met wat ik meegeef.)
Hier heeft mijn 16 jarige puber nergens last van, die trekt haar eigen plan, inclusief regenpak, lunchtrommel en zakdoekjes.
Mijn zoon krijgt een cadeau binnenkort. Hij heeft gevraagd om een zilveren ketting. En niet zomaar een zilveren ketting, maar eentje met diamanten. ( " Labdiamanten, mama) Hij is 12.......
Ceester schreef:
15-04-2026 20:25
Mijn zoon krijgt een cadeau binnenkort. Hij heeft gevraagd om een zilveren ketting. En niet zomaar een zilveren ketting, maar eentje met diamanten. ( " Labdiamanten, mama) Hij is 12.......
Wat ordinair (sorry).
Zou mijn zoon niet krijgen
Oh, meer kinderen en pubers die niet eten op school?

Hier stopte het in groep 6. Ik had er buikpijn van. Uiteindelijk mocht hij (als enige van school) dan thuis even lunchen.

Hij is nu 13 en een “thuiszitter” (gaat dus niet naar school), maar eet overdag nog steeds maar 1 maaltijd. Wel een heeele grote.

Blijkbaar is onze situatie op dat vlak minder uitzonderlijk dan ik dacht..
Kipzonderkop schreef:
15-04-2026 12:56
Fietsen ook al niet cool? Wow, nu voel ik me toch superoud. Dat had ik nooit kunnen bedenken. Heeft het met zweet te maken? Of gaat het om de oude rommelfiets?
Prima fiets en hij fietst zeker niet zo hard dat hij zou zweten. Het is echt puur het concept fietsen zelf, hij heeft sinds kort een fatbike, maar gaat nog steeds met de bus naar school en dat is niet sneller. Rare wezens die pubers.
Ceester schreef:
15-04-2026 20:25
Mijn puber draagt graag blingbling ketting om zijn nek en heeft iets teveel gel in zijn haar. Moet hij zelf weten. Hij vindt dat ik er ook belachelijk bij loop (“maar dat geeft niet, want jij bent al oud”)
hadea1 schreef:
15-04-2026 22:18
Mijn puber draagt graag blingbling ketting om zijn nek en heeft iets teveel gel in zijn haar. Moet hij zelf weten. Hij vindt dat ik er ook belachelijk bij loop (“maar dat geeft niet, want jij bent al oud”)
Bling bling en een fatbike.....
calvijn1 schreef:
16-04-2026 00:28
Bling bling en een fatbike.....
lol de labdiamanten (hoe komt ie erbij?!?) en de fatbike kan hij op zijn buik schrijven. (Fatbike wil hij niet, dat is voor drillers...)Gewone zilveren ketting mag wel van mij. Om hem er ordinair uit te laten zien, moet je echt je best doen, hij ziet er echt nog steeds wel uit als een meisje (superlang haar, echt een meisjesgezicht)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven