Entertainment alle pijlers

Over mijn lijk 2026

18-04-2026 11:57 166 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanaf zondag 19 april een nieuwe OML. Helaas zie ik dat een aantal deelnemers al zijn overleden.
calvijn1 schreef:
19-04-2026 15:16
Ja, is toch vrij normaal om ergens een (andere) mening over te hebben?
Ik vind het een verschil of je denkt dat jij in die situatie een andere keus zou maken, of dat je zegt dat je het niet eens bent met hun keuze.

Maar je zult vast het eerste bedoelen (hoop ik toch).
Limits only exist in your mind. And in your bank account.
Week 30 van de Extremely Demotivational Calendar
calvijn1 schreef:
18-04-2026 21:12
Ja dat is ook zo
Een mooi document voor de nabestaanden is het zeker
Ik kende een oud-deelnemer en het is fijn dat er door het programma zo veel beelden van haar zijn.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Solomio schreef:
19-04-2026 15:17
Ik vind het een verschil of je denkt dat jij in die situatie een andere keus zou maken, of dat je zegt dat je het niet eens bent met hun keuze.

Maar je zult vast het eerste bedoelen (hoop ik toch).
Ja, andere keus bedoel ik

Door oa dit programma ben ik wel goed gaan nadenken over hoe ik mijn uitvaart zou willen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Geertruidas schreef:
18-04-2026 17:28
Ik ga ook weer kijken. Ik wil het niet maar heel graag ook wel. Altijd met tranen, maar ook altijd weer zo dankbaar dat mensen zo’n intieme inkijk in hun leven geven en zulke inspirerende boodschappen overbrengen.
Dit. Ik kijk ook altijd online. Ik vind het vaak mooi in beeld gebracht. En het zet je zelf weer even met beide benen op de grond: dat je frustraties over bepaalde zaken echt in het niet vallen bij jonge mensen die niet oud mogen worden of hun kinderen niet kunnen zien opgroeien. Ik zie het niet als ramptoerisme: denk ook geregeld nog aan sommige deelnemers. Die lieve, dappere Lotte heeft destijds een enorme indruk op mij gemaakt. En ook Annemiek uit seizoen 5 met galwegkanker, Edgar met longkanker en zo ontzettend veel anderen die hen voorgingen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
calvijn1 schreef:
18-04-2026 18:53
Ik kijk ook, maar ergens voelt het ook als ramptoerisme.
Uurtje huilen om het leed van een ander en dan weer back to normal

Nogmaals, ik kijj zelf ook, maar ergens voelt het niet lekker
Ik heb precies hetzelfde.
BlackBetty schreef:
19-04-2026 17:00
Ik heb precies hetzelfde.
Ramptoerisme zou het zijn bij de commerciëlen. Dan ging het alleen om de tranen.
Nu gaat het juist over alle aspecten van het leven, als je zo'n diagnose hebt gekregen.
Soumis schreef:
18-04-2026 19:56
Maar ze kiezen er toch zelf voor om aan mee te doen? Daar hebben ze vast allemaal hun eigen redenen voor. Ik denk dat het voor nabestaanden ook mooie beelden geeft, want er zullen vast meer beelden zijn dan wordt uitgezonden.
Ik zie het als een soort nalatenschap wat ze willen delen, iets mee willen geven aan de maatschappij en aan hun naasten. Daarom zie ik het als een mooi document, hoe verdrietig de verhalen ook zijn.
Daar ben ik het me eens. Het is een mooi document met mooie herinneringen.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Wat ik lastig vind is dat niet huilen en door gaan met het leven als sterk gezien wordt. Huilen en niet weten hoe je verder moet zou dan dus zwak zijn terwijl het gewoon verschillende manieren zijn om er mee om te gaan.
Sabine schreef:
19-04-2026 21:35
Wat ik lastig vind is dat niet huilen en door gaan met het leven als sterk gezien wordt. Huilen en niet weten hoe je verder moet zou dan dus zwak zijn terwijl het gewoon verschillende manieren zijn om er mee om te gaan.
Ja, daar erger ik me regelmatig aan.
Zeker de tekst in de intro benadrukt dat iets teveel naar mijn smaak.
Solomio schreef:
19-04-2026 21:41
Ja, daar erger ik me regelmatig aan.
Zeker de tekst in de intro benadrukt dat iets teveel naar mijn smaak.
Inderdaad. Het ergert mij ook enorm. Net als.het accepteren. Hoe doe je dat in godsnaam????!!!!! Als gun ik ze wel dat ze het kunnen accepteren. Maar dat is toch niet te doen op die leeftijd?
De moeder van Tycho ziet er jong uit trouwens.
Sabine schreef:
19-04-2026 21:45
Inderdaad. Het ergert mij ook enorm. Net als.het accepteren. Hoe doe je dat in godsnaam????!!!!! Als gun ik ze wel dat ze het kunnen accepteren. Maar dat is toch niet te doen op die leeftijd?
In de uitzendingen komt daar wat mij betreft wel meer evenwicht in.
En ja, ik denk dat je het uiteindelijk wel gaat accepteren. Je moet wel.
Solomio schreef:
19-04-2026 21:49
In de uitzendingen komt daar wat mij betreft wel meer evenwicht in.
En ja, ik denk dat je het uiteindelijk wel gaat accepteren. Je moet wel.
Helaas van dichtbij meegemaakt dat dat niet altijd zo is. Dat maakt het wel extra moeilijk.
Sabine schreef:
Dat vond ik ook wel lastig om te interpreteren als in, dat dat maakt dat je het langer ‘volhoudt’? Mentaal maakt het misschien wel dat je eerder acceptatie kan hebben en sneller een manier van doorleven hebt kan ik me voorstellen.
Maar boos/verdrietig/niet weten hoe door te moeten zijn ook allemaal emoties die erbij horen.

Sowieso vind ik het knap dat ze ervoor willen kiezen om zich te laten volgen, en daarmee alle emoties en hoe slecht het gaat ook op tv laat zien. Lijkt mij heel lastig.
Sabine schreef:
19-04-2026 22:06
Helaas van dichtbij meegemaakt dat dat niet altijd zo is. Dat maakt het wel extra moeilijk.
Ik ook, zelfs bij iemand van 93.
Op jonge leeftijd lijkt het me bijna ondoenlijk.

Ik ben bang dat ik het zelf ook nooit kan accepteren.
Sabine schreef:
[/quote

Ja, mee eens
Net als "vechten" en "niet opgeven"
Dat doet ieder die met deze kutziekte te maken krijgt op zijn/haar eigen manier.
Als je instort en opgeeft, is dat ook ok
Indrukwekkende eerste aflevering weer.

Dit is ook het eerste jaar - en niet om het leed van een ander op mijn zelf te betrekken - denk ik dat vrijwel alle kandidaten jonger zijn dan ik of mijn leeftijd en dat raakt ook wel hard, vooral omdat er ook al flink wat deelnemers niet meer zijn dit jaar.
Heb het idee dat er in voorgaande jaren dat er meer gemixte leeftijden tussenzaten (van 16 tot diep in de 30) en mensen in verschillende levensfasen, ook wat meer jonge ouders. Het feit dat het veel 20ers zijn (de 2 die nog niet voorgesteld zijn ook 20ers en in hun voorstelstukje op de socials kwam ook wel naar voren dat we veel dezelfde hobbies hebben) is wel ff een extra OEF dit seizoen.

Ik ga wel weer kijken uiteraard en vind het niet perse ramptoerisme. Vaak vind ik de serie juist een mooi eerbetoon aan iemand die er niet meer is of zijn/haar leven nog vast wil leggen.
LolplusLolisHiHi schreef:
18-04-2026 18:59
Nou het herinnert mij er altijd wel aan hoe willekeurig het leven is. En dat je boft als je een lang & enigszins gelukkig leven is gegund. Niet dat ik dan 'leef alsof het mn laatste dag is' elke dag, daar geloof ik niet echt in. Het vuilnis moet ook gewoon naar buiten en de was gedaan. Maar bij mij blijft het dus wel hangen.
Dit

Ik kijk het ook altijd en dit is belangrijkste reden. Het komt altijd behoorlijk binnen en relativeert enorm.
Vind het een prachtig programma, heel mooi en respectvol gemaakt.
Duufje schreef:
20-04-2026 08:52
Dit

Ik kijk het ook altijd en dit is belangrijkste reden. Het komt altijd behoorlijk binnen en relativeert enorm.
Vind het een prachtig programma, heel mooi en respectvol gemaakt.
Zo eens
Lungo schreef:
20-04-2026 09:07
Zo eens
Tim doet het ook erg goed.
Zo zwaar
Sabine schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Huilen en onzekerheid over hoe het verder gaat is geen zwakte,dat is menselijk en ook logisch. Zulk soort nieuws komt heftig binnen en die angst over hoe het verdergaat. Ik vind dat iemand gewoon zijn tranen moet laten gaan en ook angstig mag zijn. Dat maakt je echt geen zwak persoon.
Tvp
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
calvijn1 schreef:
20-04-2026 14:43
Tim doet het ook erg goed.
Zo zwaar
Hij doet het zeker goed. :)
Ik las van de week een interview met Tim waarin hij ook aangeeft voor dit programma zo fit mogelijk wil zijn, mentaal en fysiek zodat hij er altijd kan staan, scherp is en er voor deelnemers kan zijn. Oa daarom drinkt hij geen alcohol.

Ik vond het een mooi interview.
You can only succeed when there is room to fail.
MadameBijoux schreef:
20-04-2026 19:30
Daar ben ik het helemaal mee eens. Huilen en onzekerheid over hoe het verder gaat is geen zwakte,dat is menselijk en ook logisch. Zulk soort nieuws komt heftig binnen en die angst over hoe het verdergaat. Ik vind dat iemand gewoon zijn tranen moet laten gaan en ook angstig mag zijn. Dat maakt je echt geen zwak persoon.
Ik vind de nadruk op sterk zijn en alles er nog uit willen halen wat vervelend. Het is ook ok als je niet zo bent.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven