Entertainment alle pijlers

Ja, maar dat éne liedje?

20-04-2026 10:19 81 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Meestal luister ik alleen smaakvolle muziek. Bandjes met mensen die hun eigen muziek schrijven. Muziek die verantwoord geacht wordt. Townes van Zandt, Michael Kiwanuka, Leonard Cohen. Muziek voor oude witte mannen, zullen we maar zeggen.
En ik heb braaf een hekel aan de muziek die niet in die kaders te plaatsen valt. Keane, Kensington, Kane, Suzan en Freek, Drake, Phil Collins, ik luister er niet naar.
Maar toch zijn er liedjes die je om wat voor reden dan ook wel kunt waarderen, of misschien een heel album in een genre dat je normaal niet zo leuk vindt.

Ik vind het suf om alles maar een guilty pleasure te noemen, want sommige dingen zijn gewoon leuk en daar hoef je je niet schuldig om te voelen. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie genredoorbrekende voorkeuren zijn.

Uiteraard is dit topic een variatie op het zoveelste topic, maar dat is dan niet anders.
Si abra la puerta hay lobos.
Lady*Voldemort schreef:
21-04-2026 21:23
Ik heb net nog een liedje voor je opgezet, ter ere van Prince :love:
Lief.
Ik heb gisteren gejankt bij het nummer wat uit zijn kluis is gevist en uitgebracht.
Oh man. Ik was net brugpieper af en had mijn cassettebandje van Lovesexy uitgeleend aan een populaire -ik was dat niet- jongen op uit mijn klas op wie ik stiekem verliefd was.

Wat kreeg ik terug: geen Prince maar een bandje dat hij waarschijnlijk van zijn zus had gejat met prut zoals Lady in red erop @( .

Ik durfde niks te zeggen maar mijn liefde was wel bekoeld.
Oh is het vandaag Prince’s sterfdag? Ik zette de autoradio op Radio10 en hoorde toen net dat ze zeiden ‘dit uur alleen maar nummers van Prince.’ Heb ik gelijk weer terug gezapt naar Joe, terwijl ik When doves cry best een OK nummer vind. Maar niet genoeg om af te wachten of die zou komen.
KamilleT schreef:
21-04-2026 21:56
Oh is het vandaag Prince’s sterfdag? Ik zette de autoradio op Radio10 en hoorde toen net dat ze zeiden ‘dit uur alleen maar nummers van Prince.’ Heb ik gelijk weer terug gezapt naar Joe, terwijl ik When doves cry best een OK nummer vind. Maar niet genoeg om af te wachten of die zou komen.

Gezellige post weer.
Graftak!
Music is the ultimate power, love is simply the message and the truth will set you free.
anoniem_69e9ab4e09f75 wijzigde dit bericht op 22-04-2026 08:07
Reden: Verkeerde post gequote en vervangen door uitspraak van Prince
85.47% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
21-04-2026 21:58
Gezellige post weer.
Dus het mag wel over Nick & Simon maar niet over Prince?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven