Water voor de vogels
zondag 11 mei 2025 om 12:36
Beste forummers
Willen jullie wat bakjes water neerzetten voor de vogels.
Geen tuin, ook op je balkon wordt elke dag een verse bak water zeker gewaardeerd.
Hoe leuk is dat als koolmeesjes, musjes of misschien een ekster aan komen vliegen.
Vooral in de stad hebben de dieren het zwaar vanwege meer hoogbouw dan tuinen.
Dank jullie wel!
Willen jullie wat bakjes water neerzetten voor de vogels.
Geen tuin, ook op je balkon wordt elke dag een verse bak water zeker gewaardeerd.
Hoe leuk is dat als koolmeesjes, musjes of misschien een ekster aan komen vliegen.
Vooral in de stad hebben de dieren het zwaar vanwege meer hoogbouw dan tuinen.
Dank jullie wel!
zaterdag 18 april 2026 om 06:22
Wat gaaf, die sperwer en ijsvogel in de tuin. En die roodborst in de woonkamer, zo lief. Hier een koppeltje tortels die bijna dagelijks een handje voer krijgen en soms op de drempel zitten te wachten.
Hier is twee weken geleden de pomp aangezet en dan is er weer een kabbelend beekje door de tuin naar de vijver. In de avond is de beek een soort wasstraat voor vogels, het is er een drukte van belang. Verder geen bijzondere soorten, maar ik ben al heel blij met de enorme groep mussen die hier in de buurt woont.
Hier is twee weken geleden de pomp aangezet en dan is er weer een kabbelend beekje door de tuin naar de vijver. In de avond is de beek een soort wasstraat voor vogels, het is er een drukte van belang. Verder geen bijzondere soorten, maar ik ben al heel blij met de enorme groep mussen die hier in de buurt woont.
dinsdag 28 april 2026 om 18:58
Oh wat leuk zeg. Live cambeelden van een nest. Dank voor het delen.Sylvia*50 schreef: ↑17-04-2026 12:38Ooievaars nest in Denemarken, verleden jaar 5 jongen dit jaar 5 eieren
https://www.tvsyd.dk/storkereden
Wij hebben een duiveninvasie in de wijk. Oude eengezinswoningen zijn tegen de vlakte en hoogbouw komt er voor terug. Ik denk dat dit duiven zijn van een hobbiest wiens huis er niet meer is.
Door de duiveninvasie is er geen merel, mus of roodborstje nog te zien. Ook vanwege de bomenkap hier. Echt heel jammer.
woensdag 29 april 2026 om 16:13
Ik heb hier ook nog nooit gezien dat mensen bakjes water neerzetten voor vogels. Genoeg openbaar water in de stad.Tafelkleed schreef: ↑11-05-2025 13:06Nog nooit van gehoord
Er zijn genoeg sloten, vijvertjes, watertjes en fonteinen overal
woensdag 29 april 2026 om 18:23
Heb hier in de tuin ook verschillende waterschalen, maar bij ons zitten ze het liefst in ons waterornament. 2 merels maken er om beurten gebruik van en een groepje mussen heeft nog wel eens ruzie wie het eerst mag. Ik vind het een leuk gezicht!
jadora wijzigde dit bericht op 29-04-2026 18:23
Reden: Spellingsfout
Reden: Spellingsfout
0.61% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in