Water voor de vogels

11-05-2025 12:36 205 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers

Willen jullie wat bakjes water neerzetten voor de vogels.

Geen tuin, ook op je balkon wordt elke dag een verse bak water zeker gewaardeerd.
Hoe leuk is dat als koolmeesjes, musjes of misschien een ekster aan komen vliegen.
Vooral in de stad hebben de dieren het zwaar vanwege meer hoogbouw dan tuinen.

Dank jullie wel!
Wat gaaf, die sperwer en ijsvogel in de tuin. En die roodborst in de woonkamer, zo lief. Hier een koppeltje tortels die bijna dagelijks een handje voer krijgen en soms op de drempel zitten te wachten.
Hier is twee weken geleden de pomp aangezet en dan is er weer een kabbelend beekje door de tuin naar de vijver. In de avond is de beek een soort wasstraat voor vogels, het is er een drukte van belang. Verder geen bijzondere soorten, maar ik ben al heel blij met de enorme groep mussen die hier in de buurt woont.
Sylvia*50 schreef:
17-04-2026 12:38
Ooievaars nest in Denemarken, verleden jaar 5 jongen dit jaar 5 eieren

https://www.tvsyd.dk/storkereden
Oh wat leuk zeg. Live cambeelden van een nest. Dank voor het delen.

Wij hebben een duiveninvasie in de wijk. Oude eengezinswoningen zijn tegen de vlakte en hoogbouw komt er voor terug. Ik denk dat dit duiven zijn van een hobbiest wiens huis er niet meer is.
Door de duiveninvasie is er geen merel, mus of roodborstje nog te zien. Ook vanwege de bomenkap hier. Echt heel jammer.
Tafelkleed schreef:
11-05-2025 13:06
Nog nooit van gehoord
Er zijn genoeg sloten, vijvertjes, watertjes en fonteinen overal
Ik heb hier ook nog nooit gezien dat mensen bakjes water neerzetten voor vogels. Genoeg openbaar water in de stad.
Uit mijn waterschalen wordt anders volop gedronken hier. Net nog twee duiven en een merel.

Ik heb ze nog nooit uit een gracht zien drinken.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Heb hier in de tuin ook verschillende waterschalen, maar bij ons zitten ze het liefst in ons waterornament. 2 merels maken er om beurten gebruik van en een groepje mussen heeft nog wel eens ruzie wie het eerst mag. Ik vind het een leuk gezicht!
jadora wijzigde dit bericht op 29-04-2026 18:23
Reden: Spellingsfout
0.61% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven