Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen feb 2026

17-02-2026 23:31 132 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies een jaar geleden begon ik een topic over gezond afvallen. Er is toen 3 kg afgegaan en die zitten er weer aan (of misschien wel meer). Nu wil ik het toch weer proberen en hopen het langer vol te houden. Wie wil er ook een paar kilo kwijt maar dan wel op een gezonde manier en eigenlijk het liefste en manier die vol te houden is.

Elkaar tips geven en motiveeen. Geen hele eetlijsten maar wel af en toe een recept delen. Dat lijkt me een mooi steuntje in de rug.

Wie kletst er mee?
mamaonbekend schreef:
07-03-2026 16:26
Jullie nog tips voor wat lager in calorieën snackjes/graaivoer?
Die zoute sticks bijvoorbeeld, is dat wat ? Andere dingetjes?
Deze hartige snacks hebben veel eiwit en vezels en slechts 124 kcal per verpakking.
https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... ka-12-pack

Linzenwafels (per portieverpakking) ook ongeveer 120 kcal.
https://www.ah.nl/producten/product/wi6 ... maak-4pack
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
nienkejj schreef:
29-04-2026 18:03
Ik ben ook weer met frisse moed begonnen. Startgewicht nog hetzelfde.

Ik heb heerlijke toetjes / snacks gevonden van Isey Skyr: een soort mousse in bijzondere smaken als Red Velvet, Lemon cheesecake en kers/donkere chocolade. Het is weer eens iets anders.
Voedingswaarden Red Velvet (verpakking 170g)
per 100g 76 kcal, 4,4g KH en 9,4g eiwit.
Dat klinkt lekker ! Ga ik ook es naar kijken.
Heb nog een tip voor een lekker tussendoortje of als lunch:
Een volkoren beschuit met daarop 1 eetlepel high proteïne pudding vanille en aardbeien erop. Tis net een gebakje! Maar dan zonder de calorieën van de banketbakkersroom. Per stuk ca. 65-70 kcal.

Op vakantie gaat het mwah. Eet zeker teveel en meer dan thuis. Als lunch neem ik net als thuis wat kwark maar ook een gekookt eitje met een kleine boterham extra.
De lunch en avondeten is ook teveel want het is allemaal warm eten hier, ik neem wel een klein bord en ga 2x langs het buffet en geen afgeladen bord uiteraard. Toetjes proeven af en toe.
Verder drink ik veel water of met mijn aanmaaksiroop die ik meegenomen heb. Bij het ontbijt een sapje maar een half glaasje want heel zoet. En verder 1-2 cola zero op een dag.
Al met al best redelijk maar het is wel teveel t.o.v. thuis. Maar we lopen ongemerkt ook veel hier. Zitten wel rond de 10K per dag. Het heen en weer lopen van de kamer naar zwembad, naar restaurant , winkeltjes ‘‘s avonds tikt aardig aan. En dan tel ik de stappen waarop ik de telefoon niet bij me heb niet eens mee, tig keer de trappen op bij de glijbanen.
Dus ach, we lopen er vast wel iets af en de weegschaal zien we thuis wel weer.
Die beschuit klinkt lekker mamaonbekend !
Fijne vakantie verder, en ik zou zeggen geniet ook van wat lekkere dingen bij de buffetten, zoals je zegt beweeg je nu ook meer.
Om te janken…. 2 kg erbij in 1 week :"-( :"-(

En dat met gemiddeld ruim 10K stappen per dag en nog behoorlijk opgelet.
Geen één ijsje op. En slechts 2 cola zero per dag en alleen zowat alleen maar water gedronken. Weinig friet en geen andere gefrituurde producten.
Ik vind het veel, 2 kilo erbij. Had niet verwacht dat ik af zou vallen uiteraard gezien het feit dat je toch gewoon méér eet, maar vind dit best veel!
Nou ja, vanaf vandaag maar weer verder oppakken en hopelijk zijn die vakantie-kilo’s er snel weer af. En dan met frisse moed weer verder.
Wanneer zijn jullie terug gekomen mamaonbekend?
Misschien is het extra vocht door de warmte daar, het vliegen of het eten van meer koolhydraten dan normaal.
Ik let juist nooit zo goed op mijn eten en drinken op vakantie maar de vakantiekilo’s ben ik altijd snel kwijt.
Komt vast goed !
Gisteren teruggekomen en vanochtend gewogen.
Geen idee of het vocht is of wat dan ook. Maar goed, het was een fijne vakantie (t belangrijkste!) waarbij ik én genoten heb én toch ook opgelet.
Ik ga er ook vanuit dat ik (een deel van) deze kilo’s vrij snel kwijt ben. We gaan het zien!
Het was er vrijdag op 200 gr na weer af. Gelukkig.
Maar vrees nu er vast weer wat bij want feestjes gehad dit weekend, taart en hapjes. En vandaag Moederdag dus we eten lekker friet (ik kook niet !) en heb uiteraard iets lekkers bij de koffie.
Maandag pakken we het weer op.

Tip: nog iets lekkers voor bij de koffie: 1 blokje nougat ( Lonka) is maar 38 kcal.
En die vind ik heel lekker dus die kan ik wel vaker nemen bij de koffie ‘‘s avonds!
Een Kanelly of café Noir is ongeveernet zo veel maar dan heb ik liever nougat.
En een kinder bueno reepje is ca. 77 kcal dus ook nog goed in te passen.

Fijne Moederdag allemaal !

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven