Mijn kat is dood

01-05-2026 11:07 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn allerliefste allerbijzonderste kat the cutest cat is overleden. Ik mis haar. Het huis is zo leeg zonder haar. Af en toe 's nachts denk ik haar nog te horen. Dan hoor ik typische geluiden die zij maakte (nageltjes over de vloer, uitrekken).
Ach, gecondoleerd TheCutestCat. Dit zal heel veel pijn doen, je gaat nu een rouwperiode tegemoet. Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn oudste hond en ik blijf haar missen.
En ja, die geluidjes. Sommige mensen geloven dat de energie van onze huisdieren bij ons blijft, zolang we dat nodig hebben. Of dat zo is weet ik niet, maar dat zou toch mooi zijn.

Maak een klein plekje in huis, waar je haar kunt herdenken. Heel veel sterkte de komende tijd, ik denk te weten hoe jij je moet voelen. :hug:
Ahhh heel veel sterkte!
Ik verwacht mijn kat nu 4 jaar later nog steeds af en toe bij de voordeur. Ik vraag me af of zoiets ooit helemaal slijt.
Everything is possible for the one who believes.
Ah! Heel veel sterkte! :hug:

Die geluidjes ja, in mijn ervaring wordt dat wel minder in de loop der tijd, maar ik heb dit ook gehad na het overlijden van al mijn huisdieren.
ik heb mijn poezel een maand geleden in moeten laten slapen en het is echt rot.
De laatste dagen denk ik steeds dat ik haar hoor lopen.

sterkte :hug:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ach wat verdrietig. Veel sterkte :hug:
Jankerd
Herkenbaar :hug:
Heel verdrietig :hug:
Verdrietig. Sterkte.
Wat een verdriet, heel veel sterkte :hug:
.
Veel sterkte.

Het is zo leeg, stil en kaal als je thuis komt in een huis zonder je huisdier. Het voelt gelijk veel minder als thuis.
:hug: heel veel sterkte :heart:

mijn kat is vorig jaar overleden, in begin hoorde ik soms een zachte plof wanneer hij van de bank sprong, 1x zag ik wat in mijn ooghoek bewegen.

laatst lag ik in bed en viel bijna in slaap, en toen voelde ik echt een hele lichte beweging bij het voeteneind als er iets op het bed liep.

de stilte kan ik ook maar niet aan wennen :sigh:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ah sterkte :hug:
Ik weet ook hoe het voelt om je maatje te moeten missen. De pijn slijt en de herinneringen blijven. :rose:
ik heb gezegd
Heel veel sterkte! :heart:

Wij hebben in februari onze hond in moeten laten slapen, ik heb daar echt veel verdriet van gehad... en een (onterecht) schuldgevoel omdat ik moest beslissen over zijn leven. Vooral dat schuldgevoel vond ik heftig, dat had ik met de vorige hond niet omdat dat accuut was.

Neem je momenten om te rouwen wanneer je dat nodig hebt. Dat heeft mij geholpen, het verdriet toelaten op momenten dat dat kon, dan kon ik op andere momenten er beter mee omgaan. Het verlies van een huisdier is erg pijnlijk en verdrietig ... :rose:
Heel veel verdrietig, gecondoleerd. Het is vreselijk een huisdier te moeten missen.

Een aantal jaar nadat mijn kat overleden was lag ik een keer in bed, aan het wakker worden, en ik 'voelde' hem op mijn borst liggen.. ik weet niet of ik droomde, voor mijn gevoel was ik al wakker, maar ik kreeg er een grote glimlach van :heart:

Heel veel sterkte! :rose:
Such fun!1
He wat verdrietig!
Veel sterkte!
Wat vreselijk voor je. Ik weet zo goed hoe je je voelt. Het vreselijke verdriet en gemis. Ieder haartje wat je tegenkomt en die stilte. Die pijn die je voelt blijft echt nog wel even, maar doet ook alle recht aan de liefde voor je katje. Heel veel sterkte :hug:
Iemand die geen huisdieren heeft weet ook niet hoe het voelt. Toen mijn katje overleed heb ik zo vreselijk gerouwd dat ik soms niet kon ademhalen. Je huisdier is een volledig lid van je huishouden en dat wordt vaak onderschat.
Ach, wat verdrietig en dat je haar mist snap ik.

Mijn Jack Russell is 13 jaar geleden overleden. Nog altijd hebben we een grote foto van haar in de woonkamer. En we missen haar nog steeds, ze was zo lief! Kon zo fijn onder je trui kruipen zodra ze maar even de kans kreeg. Altijd in voor een bal spelletje, en als je de riem pakte stond zij binnen een seconde voor je neus klaar om te gaan wandelen. Je hoorde haar aankomen met haar nageltjes over de houten vloer. Die kleine dingen......

Een nieuwe komt er hier niet meer, ik kan nu het beestje niet geven wat hij/zij verdient, daarnaast zo'n lieve als zij krijg ik echt nooit meer.......

Sterkte!
TheQuickBrownFox schreef:
01-05-2026 17:08
Ach, wat verdrietig en dat je haar mist snap ik.

Mijn Jack Russell is 13 jaar geleden overleden. Nog altijd hebben we een grote foto van haar in de woonkamer. En we missen haar nog steeds, ze was zo lief! Kon zo fijn onder je trui kruipen zodra ze maar even de kans kreeg. Altijd in voor een bal spelletje, en als je de riem pakte stond zij binnen een seconde voor je neus klaar om te gaan wandelen. Je hoorde haar aankomen met haar nageltjes over de houten vloer. Die kleine dingen......

Een nieuwe komt er hier niet meer, ik kan nu het beestje niet geven wat hij/zij verdient, daarnaast zo'n lieve als zij krijg ik echt nooit meer.......

Sterkte!
En dan zijn er nog mensen die, bij wijze van “troost” zeggen, dan neem je toch een nieuwe? :'( Alsof je het over een stoel hebt.
Rouge__ schreef:
01-05-2026 13:31
:hug: heel veel sterkte :heart:

mijn kat is vorig jaar overleden, in begin hoorde ik soms een zachte plof wanneer hij van de bank sprong, 1x zag ik wat in mijn ooghoek bewegen.

laatst lag ik in bed en viel bijna in slaap, en toen voelde ik echt een hele lichte beweging bij het voeteneind als er iets op het bed liep.

de stilte kan ik ook maar niet aan wennen :sigh:
Herkenbaar. Toen ik voor het eerst een paar dagen wegging toen mijn katje er niet meer was. En toen ik thuiskwam. Ik heb nog een uur in de auto gezeten voor ik mezelf moest dwingen om naar binnen te gaan. Geen katje meer die dolgelukkig me weer verwelkomde. Het was ook de enige keer dat ze dan bij me op bed mocht slapen. Afschuwelijk.
AriadneOliver schreef:
01-05-2026 19:54
Herkenbaar. Toen ik voor het eerst een paar dagen wegging toen mijn katje er niet meer was. En toen ik thuiskwam. Ik heb nog een uur in de auto gezeten voor ik mezelf moest dwingen om naar binnen te gaan. Geen katje meer die dolgelukkig me weer verwelkomde. Het was ook de enige keer dat ze dan bij me op bed mocht slapen. Afschuwelijk.
ik wilde soms ook niet naar huis, en de eerste keer dat ik alleen thuis, werd bijna gek .. :nooo:
die van ons sliep overdag heel soms op bed, maar mijn stoel was zijn favoriete plek.
AriadneOliver schreef:
01-05-2026 19:50
En dan zijn er nog mensen die, bij wijze van “troost” zeggen, dan neem je toch een nieuwe? :'( Alsof je het over een stoel hebt.
ik ken iemand die neemt steeds een nieuwe als een van haar katten overlijdt.. ik kan dat niet kreeg wel de vraag wanneer ik nieuwe nam..
weet niet eens of dat wil/aankan want je weet dat je weer afscheid gaat moeten nemen... :sigh:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Heel veel sterkte ❤️

Ik weet ook hoe het voelt.
Onze 2 jarige kat is 3 weken geleden overleden. Aangereden.
We zijn er kapot van.
Nog steeds voel ik af en toe een steek in mijn buik.
Gewoon het gemis, als je plotseling aan hem denkt.
Ik wilde de eerste week niet eens naar bed, want hij lag altijd al op ons bed te slapen als ik naar bed ging.

Het voelt ook zo leeg he? Overal.

Rouwen om je lieve huisdier kost gewoon tijd.
Neem die tijd ook.
Sterkte The CutestCat! Het doet pijn om je huisdier te moeten missen. Ik snap dat het erg leeg voelt. :hug:
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
AriadneOliver schreef:
01-05-2026 19:50
Dit! Of als iemand zegt ´het was maar een hond´...daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Om een huisdier kan je ook enorm rouwen. WE zagen onze vogel toen ook als een gezinslid. Die stierf ook op een treurige manier. :cry:
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven