Durf te vragen deel 24
vrijdag 1 mei 2026 om 18:58
Dingen die in de wereld gebeuren, wat we zelf meemaken en wat dit betekent/hoe we dit beleven. Ik ben wel van de verdieping. En vakantie(tips) en to-do of eettips.ingelke_kepringelke schreef: ↑01-05-2026 14:53Wat is jouw favo onderwerp om met je vriendinnen te bespreken?
Leuke vraag, wat bespreek jij graag?
zaterdag 2 mei 2026 om 09:01
zaterdag 2 mei 2026 om 23:18
Ja, ben me regelmatig aan het verbazen over bewerkt Voedsel en dat dit soms dik 50% goedkoper is dan niet-bewerkt. Daarstraks nog een zakje Antaflu in de supermarkt. Zonder suiker is het zakje half zo groot als een zakje met suiker én een dubbeltje duurder. Hoe kunnen de wereldleiders/Nederlandse regering hier hun ogen voor sluiten…? Volksgezondheid staat totaal niet op nr. 1. Ik probeer zelf veel vers te maken, maar een salade op brood, Chips of zakje saus bijvoorbeeld blijft wel lekker en snel makkelijk. Om nou àlles zelf te maken vind ik te bewerkelijk.
Leuke vraag. En jij?
Leuke vraag. En jij?
zondag 3 mei 2026 om 00:11
Het houd me wel bezig. Hoeveel ongezonde meuk er door ons voedsel gaat en dat dat zomaar kan. Ik houd er rekening mee, sommige producten koop ik niet meer en als ik tijd heb maak ik zoveel mogelijk zelf (wraps, pitabrood, brood, etc). Ik volg op social media wat influencers die bepaalde producten vergelijken (crackers, sojasaus, etc). Zelf maken kost tijd en het is vaak duurder (of de onbewerkte producten), en tijd en geld heb ik niet in overvloed helaas, dus nog steeds teveel bewerkt hier.
Goud of zilver?
Goud of zilver?
zondag 3 mei 2026 om 08:43
Als ik een dag aanrommel / leef in mijn huis dan ligt mijn hele woonkamer vol. Spullen op de eettafel, boeken/snoeren etc op de bank, aanrecht vol met wat ik gebruikt heb. Het lukt me niet dat meteen op te ruimen waardoor het vaak rommel is. Paar x per week ruim ik weer goed op (aanrecht elke avond) en paar dagen later hetzelfde.
Kasten / kelder keurig geordend, m’n administratie of alfabet
alleen mijn leefruimten kunnen rommelig zijn.
Sommige vriendinnen van mij hebben, maakt niet uit op welk moment van de dag ik daar binnenkom, een woonkamer die he-le-maal is opgeruimd. Alleen bloemen op de eettafel, nergens rondslingerende spullen, werkelijk alles aan kant. Dat is bij mij hooguit 1 á 2 momenten per week.
Hoe is dat bij jou?
Kasten / kelder keurig geordend, m’n administratie of alfabet
Sommige vriendinnen van mij hebben, maakt niet uit op welk moment van de dag ik daar binnenkom, een woonkamer die he-le-maal is opgeruimd. Alleen bloemen op de eettafel, nergens rondslingerende spullen, werkelijk alles aan kant. Dat is bij mij hooguit 1 á 2 momenten per week.
Hoe is dat bij jou?
zondag 3 mei 2026 om 11:08
zondag 3 mei 2026 om 11:34
maandag 4 mei 2026 om 08:21