Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 110 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Ik heb hetzelfde probleem met Mondial Relay, dat ik een label moet printen maar dat ik geen printer heb, gelukkig heeft mijn zus er wel een en kan ik bij haar printen. En MR uitzetten lukt niet.

Bij mijn vorige baan waren we ook DHL punt dus ik weet een beetje hoe het werkt als de pakketen binnen komen. Het handigst werkt het als je de naam op een pakket schrijft, dat kun je het makkelijker vinden maar dan nog is het lastig als er veel pakketten liggen, dan kun je het het best ook nog alfabetisch opbergen maar ik weet ook dat dat niet altijd mogelijk is als je een beperkte ruimte hebt.

Gisteren heb ik mijn Vinted-account in vakantiemodus gezet, volgende week ga ik op vakantie en net voordat ik het omzette kwam er nog een verkoop binnen. Die gelijk weggebracht en toen ik op "mijn" pakketpunt was kreeg ik de vraag of er nog pakketjes aan kwamen en of ze die apart moesten houden want dan moest ik een formulier invullen anders mochten ze die niet vasthouden. Gelukkig wil mijn moeder de 2 pakketjes die (al meer dan een week) onderweg zijn ophalen.
Ik kopieer even mijn vraag uit het net gesloten topic:

Is het bij jullie nog steeds niet mogelijk om bewaarde zoekopdrachten te zien? Er is weer een update, maar die durf ik nu niet te doen...
Such fun!1
Tvp
Tvp
Ik volg weer/ tvp
If chocolate can't fix it, it's a real problem
MarindaH schreef:
02-05-2026 10:24

Is het bij jullie nog steeds niet mogelijk om bewaarde zoekopdrachten te zien? Er is weer een update, maar die durf ik nu niet te doen...
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er überhaupt geen last van had, ik heb ze volgens mij altijd wel kunnen zien...

Ik zou het als ik jou was wel op waren en de update doen, die komen zo regelmatig dat je het toch niet echt lang uit kan stellen (zonder mogelijke andere problemen).
Wat ik wel irritant vind is dat als je op je begin pagina meerdere dingen ziet die je wilt bekijken dat niet kan want zodra je een artikel hebt bekeken en terug gaat zie je weer andere opties. In de app op mijn telefoon heb ik dat niet maar als ik op mijn desktop kijk wel. Dus eerst maar alle mogelijke opties even favorieten en dan na bekijken alles wat toch niks is er weer uit gooien.

Ben nu op zoek naar bepaalde broeken die regelmatig op Vinted staan dus dan vind ik het zonde om de volle prijs te betalen in de winkel. :$
MarindaH
woensdag 29 april 2026 om 20:48

martje55 schreef: ↑29-04-2026 10:23
Ik ben een groot fan van Marktplaats en maak niet zo vaak gebruik van Vinted. Nu is de markt voor een specifiek product veel groter op Vinted, dus ben ik toch daar aan het zoeken. Het lukt me op de één of andere manier niet om dezelfde functionaliteit te krijgen als op Marktplaats. Ik zou graag elke dag op de hoogte willen worden gehouden van nieuwe producten (passend binnen mijn zoekopdracht) die online geplaatst worden. Hoe stel je dat in op Vinted?

Dat kan niet op Vinted. Je maakt daar zelf een zoekopdracht aan en die check je dan dagelijks (of wanneer je wilt) op nieuwe items.

Ik vind dit persoonlijk handiger dan op MP, want de meldingen die ik daar krijg lopen een dag achter en dan ben je vaak al te laat (in mijn zoekcategorie).

Bedankt voor het antwoord Marinda, maar als je de zoekopdracht aangemaakt hebt, waar vind je die dan terug? Niet in meldingen, niet in je inbox... Zie ik wat binnen mijn profiel over het hoofd?
@martje, als je in de app in zoekbalk gaat staan, zonder iets in te typen dan zie ik mijn zoek opdrachten, inclusief de opgeslagen opdrachten
Urgh - voor het eerst weer eens een geschil moeten openen. Schattig vestje, maar zaten wel (motten) gaten in. Benieuwd of de verkoper gewoon refund of dat ze het teruggestuurd wil hebben…

Edit: ze heeft de transactie net gecanceld met een lief berichtje.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
C_est_elle schreef:
02-05-2026 09:24
Ik heb hetzelfde probleem met Mondial Relay, dat ik een label moet printen maar dat ik geen printer heb, gelukkig heeft mijn zus er wel een en kan ik bij haar printen. En MR uitzetten lukt niet.
Nee uitzetten kan blijkbaar niet helaas >:-( Terwijl bij diverse punten staat dat ze QRs accepteren, heb ik die niet. Ga er wel bijzetten dat ik geen MR meer accepteer. Pakket moet naar be, daar hebben ze ook wel andere methoden!

Wel lekker verdiend, alle 4 mn items op koningsdag verkocht! Beter dan op n kleedje zitten :-D
Zat op n ander item te azen, maar dat was al 50x geliked dus verkocht voor ik mn geld had helaas.
Graze schreef:
02-05-2026 15:34
Wat ik wel irritant vind is dat als je op je begin pagina meerdere dingen ziet die je wilt bekijken dat niet kan want zodra je een artikel hebt bekeken en terug gaat zie je weer andere opties. In de app op mijn telefoon heb ik dat niet maar als ik op mijn desktop kijk wel. Dus eerst maar alle mogelijke opties even favorieten en dan na bekijken alles wat toch niks is er weer uit gooien.

Ben nu op zoek naar bepaalde broeken die regelmatig op Vinted staan dus dan vind ik het zonde om de volle prijs te betalen in de winkel. :$

Maar die zoekopdracht bewaar je dan toch gewoon? Dan ben je niet afhankelijk van de beginpagina.
Such fun!1
Pochacco schreef:
02-05-2026 15:26
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er überhaupt geen last van had, ik heb ze volgens mij altijd wel kunnen zien...

Ik zou het als ik jou was wel op waren en de update doen, die komen zo regelmatig dat je het toch niet echt lang uit kan stellen (zonder mogelijke andere problemen).

Ja op een gegeven moment moet ik wel en dan maar hopen 🤞
Such fun!1
tvp
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
Op sterretje bovenin topic klikken voorkomt een lange lijst tvp's.
Such fun!1
LizzyLee schreef:
02-05-2026 19:47
Nee uitzetten kan blijkbaar niet helaas >:-( Terwijl bij diverse punten staat dat ze QRs accepteren, heb ik die niet. Ga er wel bijzetten dat ik geen MR meer accepteer. Pakket moet naar be, daar hebben ze ook wel andere methoden!

Wel lekker verdiend, alle 4 mn items op koningsdag verkocht! Beter dan op n kleedje zitten :-D
Zat op n ander item te azen, maar dat was al 50x geliked dus verkocht voor ik mn geld had helaas.
Balen dat dat item al verkocht is dan. Koop je altijd alleen via je vinted portemonnee dan? Ik ben bij sommige dingen dan te bang dat het snel weg is. Mondial moet ik ook altijd eerst op mijn werk printen dus dat duurt soms langer d a n andere verzendmethodes maar ik ga niet steeds 1 euro betalen bij het pakketpunt.
MarindaH schreef:
02-05-2026 10:24

Bedoel je de details in de zoekopdrachten? (merk, maat, staat etc) Ik kan ze sinds een paar dagen weer zien gelukkig
Sinds wanneer zijn de verzendkosten vanuit Duitsland zo duur, voor Vinted begrippen? Kan me niet herinneren dat het vorige keer €5,75 betaald heb. En om nu wat minder te bieden om te kosten te drukken vind ik ook weer niet eerlijk naar de verkoper.

Ik zou trouwens willen dat Vinted voor spijkerbroeken ook jeans maten hanteert. Ik zoek maat 31 of 32 en de een zet dat onder M, de ander onder L, en dan weer XL of "universele maat" ofzo. Of ik krijg allemaal resultaten met lengtemaat 32 maar die moet dan weer 30 zijn.
Graze schreef:
03-05-2026 00:12
Sinds wanneer zijn de verzendkosten vanuit Duitsland zo duur, voor Vinted begrippen? Kan me niet herinneren dat het vorige keer €5,75 betaald heb. En om nu wat minder te bieden om te kosten te drukken vind ik ook weer niet eerlijk naar de verkoper.
Duitsland is via vintedgo/gls 4.65 dacht ik en dpd 5.75. Dat lager bieden doen sommigen omgekeerd dus wel bij mij. Ik ben er uiteindelijk niet in meegegaan uit principe want als ze mijn rok zoooo graag wilde hebben dat ze de hoge verzendkosten zelfs voor lief nam, dan had ze mij die extra euro ook nog wel kunnen gunnen toch?
Laylaflowergirl schreef:
02-05-2026 23:13
Bedoel je de details in de zoekopdrachten? (merk, maat, staat etc) Ik kan ze sinds een paar dagen weer zien gelukkig

Goed om te weten!
Such fun!1
MarindaH schreef:
02-05-2026 22:41
Op sterretje bovenin topic klikken voorkomt een lange lijst tvp's.
Sorry! Via dat sterretje komt het in favorieten en daar vergeet ik altijd te kijken. Via een post komt het bovenin automatisch open te staan als ik inlog. Vandaar dat ik het zo deed!

Maar nu ik er toch 'ben': hoe zit het met de boekenverzendkosten in mei? Ik zag op sommige plekken opeens weer wel verzendkosten maar bij anderen was het nog gratis. Iemand een idee hoe dat zit? Als het nog steeds gratis is, ga ik er straks even een zwik opnieuw online zetten, als stimulans.
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
happyapple schreef:
03-05-2026 07:24
Duitsland is via vintedgo/gls 4.65 dacht ik en dpd 5.75. Dat lager bieden doen sommigen omgekeerd dus wel bij mij. Ik ben er uiteindelijk niet in meegegaan uit principe want als ze mijn rok zoooo graag wilde hebben dat ze de hoge verzendkosten zelfs voor lief nam, dan had ze mij die extra euro ook nog wel kunnen gunnen toch?
Ja precies maar in dit geval keek ik nog even verder want met alle extra kosten was het duurder dan andere opties die ik ook nog in mijn favorieten heb staan.
Kattentuintje schreef:
03-05-2026 14:18
Sorry! Via dat sterretje komt het in favorieten en daar vergeet ik altijd te kijken. Via een post komt het bovenin automatisch open te staan als ik inlog. Vandaar dat ik het zo deed!

Maar nu ik er toch 'ben': hoe zit het met de boekenverzendkosten in mei? Ik zag op sommige plekken opeens weer wel verzendkosten maar bij anderen was het nog gratis. Iemand een idee hoe dat zit? Als het nog steeds gratis is, ga ik er straks even een zwik opnieuw online zetten, als stimulans.
Mijn boeken lijken nog gratis verzonden te kunnen worden, maar ik heb nooit bericht gehad erover dus geen idee of het idd weer de hele maand verlengd is voor alle NL verkopers.
Graze schreef:
03-05-2026 14:33
Ja precies maar in dit geval keek ik nog even verder want met alle extra kosten was het duurder dan andere opties die ik ook nog in mijn favorieten heb staan.
Ja dat snap ik helemaal hoor, dan heb je groot gelijk. Ik wilde een artikel van 3 euro kopen en haakte ook af op 12.95 verzendkosten. 🤣
Alleen heeft ze toen ze dhl uitzette en ik het via vinted go kocht, meteen geannuleerd vanwege geen pakketpunt in de buurt. 🙄
En tot nu toe nog niet opnieuw geupload. Tja. Dan niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven