Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 2264 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
Mannen die wijdbeens lopen, of nog erger, die wijdbeens zitten.
Jankerd
Mij ergert zo'n mutsje dat (meestal jonge) mannen soms dragen, ook binnen. Een beanie. Geen idee waarom maar als ik het zie, heb ik gelijk zin om het van hun hoofd te trekken. Gelukkig nu eigenlijk al een tijdje niet meer gezien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Djessy schreef:
07-05-2026 19:29
Mannen die wijdbeens lopen, of nog erger, die wijdbeens zitten.
O_O
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Yella78 schreef:
07-05-2026 19:35
Mij ergert zo'n mutsje dat (meestal jonge) mannen soms dragen, ook binnen. Een beanie. Geen idee waarom maar als ik het zie, heb ik gelijk zin om het van hun hoofd te trekken. Gelukkig nu eigenlijk al een tijdje niet meer gezien.
Of zo een Gucci honkbalpet!!! De horror!
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Red_Velvet schreef:
07-05-2026 19:11
Of mannen (het zijn ook echt altijd alleen de mannen) die met hun handen op hun rug lopen. Vind dat zo irritant om aan te zien. Die schuifelen dan zo een beetje op die manier achter hun vrouw aan.
Die handen-op-hun-rug-types ken ik ook, maar dan lopen ze ook nog een keer met de neus in de lucht een beetje pedant om zich heen te kijken. Als een koning die zijn nederige onderdanen eens bekijkt. Vreselijk soort.
Nothing happens for a reason
Ook erg vind ik die jongens die ‘wippen’ terwijl ze lopen. Beetje nerderig.
smorre schreef:
07-05-2026 22:59
Ook erg vind ik die jongens die ‘wippen’ terwijl ze lopen. Beetje nerderig.

Hier heb ik geen beeld bij. Kan je het uitleggen?
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Sierlijk schreef:
08-05-2026 07:26
Hier heb ik geen beeld bij. Kan je het uitleggen?
Haha nee dat dacht ik al. Het zijn vrijwel altijd mannen, vroeger zag ik het bij een aantal klasgenoten, wellicht dat ik daarom denk dat het altijd een beetje slungelige jongens zijn. Maar ik had ook een vriendin die het deed.

Als ze lopen en je kijkt van achteren naar hun schoenen, zie je dst die ‘overdreven’ op en neer gaan.

Heb geen filmpje oid. Haha lekker onduidelijk en in ieder geval totaal
Onzinnig!
Ook onzinnig: kwaad worden omdat andere mensen het schap leeg kopen van een product wat ik al járen gebruik, maar wat nu toevallig in de aanbieding is. Altijd is het schap vol omdat het product eigenlijk te duur is voor wat je krijgt (eigen invulling dit), behalve nu.
Blijf bij je eigen merk en gun mij dan die aanbieding zeg, ik ben een trouwe fan :bonk:
smorre schreef:
08-05-2026 07:54
Haha nee dat dacht ik al. Het zijn vrijwel altijd mannen, vroeger zag ik het bij een aantal klasgenoten, wellicht dat ik daarom denk dat het altijd een beetje slungelige jongens zijn. Maar ik had ook een vriendin die het deed.

Als ze lopen en je kijkt van achteren naar hun schoenen, zie je dst die ‘overdreven’ op en neer gaan.

Onzinnig!
ik ken het ook van een vriend, bij het afrollen van de voet gaat ie op zijn tenen lopen. Het veert op en neer zo lijkt het.
Lijkt me vermoeiend. :-D
smorre schreef:

Onzinnig!
Ik weet PRECIES over welk loopje je het nu hebt en ik erger me er ook aan! Het zijn inderdaad vrijwel altijd mannen haha. En ik heb het idee ook altijd een bepaald soort mannen. Ik denk altijd dat het iets te maken heeft met neurodiversiteit.

Als ze lopen, tikt hun hiel de grond maar heel kort of net niet aan, maar ze wippen de hiel enkel even snel op en neer op de grond om weer op de tenen terug te komen tijdens de pas. Dus ze lopen eigenlijk voornamelijk op hun tenen en ik denk altijd "vent daar krijg je toch moeie poten van?" Maar ik ben dan weer een erge hiel loper (ik ga ook bonken op holle vloeren en zo, ik denk omdat ik zoveel op hakken heb gelopen altijd). dus ik zit aan het andere uiterste van het spectrum. :P
Jaaaaa jullie kennen het!
Zo fijn, nu voel ik me minder alleen in deze ergernis. En inderdaad vroeg ik me ook al
Af of het iets te maken heeft met neurodiverseit.
Ik erger me aan de buren die hun schutting totaal laten verpauperen, maar wèl een enorm dakopbouw hebben laten plaatsen.
Dus geen geld voor een potje verf maar wèl voor een dakopbouw?

Totaal nutteloze ergernis natuurlijk. Maar iedere keer als ik naar die schutting kijk...
smorre schreef:

Onzinnig!
Ik vrees dat ik toch een filmpje nodig heb :D
Jankerd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven