Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 2446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
Vuurenvlam62 schreef:
29-04-2026 17:37
Ik heb barefootschoenen en sokken. Niet die met de losse tenen, die zijn belachelijk ;-D
Wel die met veel ruimte voor je tenen en een dunne zool.
Ik loop graag op blote voeten maar dat is niet altijd overal mogelijk. Deze schoenen komen dan het dichts in de buurt.

Verder ben ik niet extreem met gezondheid bezig, ben ik iets te dik, zou ik weer eens moeten gaan sporten en lust ik veel te graag chocolade om iets aan dat iets te dik te doen.

De mensen die ik ken met dit soort schoenen zijn trouwens ook niet zoals het beeld dat jij erbij hebt.

Wel zijn we allemaal mensen die de hele dag in het bos kunnen doorbrengen en over ieder plantje dat we tegenkomen kunnen nerden. Dus wellicht past dat clichebeeld beter bij barefootschoenen :D
Dit klinkt wel als mijn familielid ja.

En Cognac, je hoeft je helemaal niet te schamen over je vermijdingsgedrag (ik ben daar, helaas, ook meester in, op andere vlakken) en je ergeren mag je ook, hey, daar is dit topic voor. Wel goed dat je inziet dat je beeld niet per se reëel is.
Dat ik altijd tot het laatste moment wacht met aangifte doen voor de inkomstenbelasting. Zojuist gedaan en het is een kwartiertje werk want het meeste is al ingevuld en ik heb ook geen bijzondere dingen.
Je hoeft niet zo te SCHREEUWEN! Ik ben niet blind.
(Finkers)
Strelizia schreef:
30-04-2026 08:53
Dat ik altijd tot het laatste moment wacht met aangifte doen voor de inkomstenbelasting. Zojuist gedaan en het is een kwartiertje werk want het meeste is al ingevuld en ik heb ook geen bijzondere dingen.
Laatste moment? Je hebt nog 15 uur. :roll:
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
Yella78 schreef:
28-04-2026 22:59
Dit vind ik geen onzinnige ergernissen, maar heel begrijpelijke normale ergernissen ;-)
Snap ik. :-D Het lastige vind ik alleen dat wat de een onzinnig vind dat vind de andere weer zinnig en andersom. Ik sla tussendoor behoorlijk de plank mis. @(
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Solomio schreef:
30-04-2026 09:09
Laatste moment? Je hebt nog 15 uur. :roll:
:rofl:
Je hoeft niet zo te SCHREEUWEN! Ik ben niet blind.
(Finkers)
bijkeuken gedweild > Haaiiii ik, je wasmachine, is klaaarrrr!!!

GRMBL
Zijn al genoemd van die mensen die heel zwaar fietsen en zwoegend trappen? Zo heen en weer gaand op hun fiets? Die vind ik ook heel irritant!
smorre schreef:
01-05-2026 11:43
Zijn al genoemd van die mensen die heel zwaar fietsen en zwoegend trappen? Zo heen en weer gaand op hun fiets? Die vind ik ook heel irritant!
Alsof ze met windkracht 8 tegen de berg op moeten fietsen. Maar ik weet eigenlijk niet hoe ik zelf fiets, volgens mij zit ik redelijk stil maar misschien ben ik ook wel zo'n beweger.
Hemelsbreed 120 km ten Noordwesten van Zelhem en ca. 8 uur fietsen
smorre schreef:
Waarschijnlijk doe ik dat ook. Ik kom ook windstil nauwelijks 8 km per uur vooruit...
Maar je fietst toch door je benen te bewegen, daar hoeft je lijf toch niet aan mee te doen?
smorre schreef:
01-05-2026 12:11
Maar je fietst toch door je benen te bewegen, daar hoeft je lijf toch niet aan mee te doen?
Ja, maar als je benen niet genoeg kracht hebben ga je het onbewust elders zoeken. Dan probeer je met je gewicht van je romp de trapper naar beneden te drukken.

Ergenis van vandaag: Digibeten. Hoe moeilijk kan het zijn om iets te Googlen.
Mijn achterburen die bij het minste geringste béétje zon, béétje lente, béétje warmer weer in de tuin eten. ALTIJD.
En ik heb er heus geen last van maar je kunt ook heus wel een keertje binnen eten.
Jankerd
Ugli schreef:
01-05-2026 12:21
Ja, maar als je benen niet genoeg kracht hebben ga je het onbewust elders zoeken. Dan probeer je met je gewicht van je romp de trapper naar beneden te drukken.

Ik denk dat het zoiets is. Geen idee hoe duidelijk zichtbaar dit trouwens is. Op de stukjes die te vermoeiend voor me voelen stap ik af. En ik overweeg al tijden een elektrische fiets.
Djessy schreef:
01-05-2026 12:23
Mijn achterburen die bij het minste geringste béétje zon, béétje lente, béétje warmer weer in de tuin eten. ALTIJD.
En ik heb er heus geen last van maar je kunt ook heus wel een keertje binnen eten.

En dan dat gerinkel van borden, bestek en glazen erbij!
Lieneke schreef:
01-05-2026 12:33
En dan dat gerinkel van borden, bestek en glazen erbij!
Dat vind ik dan weer zo gezellig klinken!
smorre schreef:
01-05-2026 13:01
Dat vind ik dan weer zo gezellig klinken!

Ja, maar het wekt ergernis op als het ALTIJD gebeurt bij het eerste straaltje zon, de eerste beetje lenteachtige dag. Het doet mij denken aan mijn ergernis uit de OP: mensen die meteen half bloot gaan lopen als de zon schijnt, ongeacht de temperatuur.

Verder vind ik het ook gezellig hoor, zeker als het een echt zomerse dag betreft.
Ugli schreef:

Ik heb afgelopen week twee keer op het punt gestaan om een topic te openen met een andijvie-vraag.
Beide keren net op tijd bedacht dat Google mss het antwoord wel wist.
:roll:
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
Djessy schreef:
Gezellig! :proud:
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Dat mensen bij de zelfscan bij de Hema niet weten dat ze dat alarmeringsding niet even van het bliepjesplatform halen.

En het dus contant maar door blijft piepen...

Aarggg
Ugli schreef:

Ik ben zo'n digibeet dat ik soms de antwoorden van google niet snap. Zo heb ik ook een vraag voor hier, maar die stel ik maar niet omdat ik de reacties ook niet ga begrijpen, vrees ik.
Ga ik binnenkort toch wel proberen, denk ik. ☺️
smorre schreef:
Vooral als het dan op een fiets is met derailleurversnelling en ze hebben de zwaarste versnelling ingesteld. Alsof ze zich nooit hebben afgevraagd waar die hendeltjes voor zijn en waarom er meer tandwielen op zitten.
Djessy schreef:
Ik heb ooit buren gehad die buitenzitten gekoppeld hadden aan de kalender: met Pasen kwam de tuinset uit de schuur en werd er als het droog was buiten gezeten. Die mensen hadden ook een jaarschema waar ze bijna van dag tot dag alles hadden opgeschreven. Wanneer er geverfd moest worden, wanneer de ramen gezeemd moeten worden, gras maaien, etc etc etc.
Appletje schreef:
01-05-2026 22:23
Vooral als het dan op een fiets is met derailleurversnelling en ze hebben de zwaarste versnelling ingesteld. Alsof ze zich nooit hebben afgevraagd waar die hendeltjes voor zijn en waarom er meer tandwielen op zitten.

Ik fiets ook vaak op een van de zwaarste versnellingen, bewuste keuze. Het is alleen wat zwaarder optrekken. Ik heb weer niets met dat snelle trappen en nauwelijks vooruitkomen.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Sierlijk schreef:
02-05-2026 09:32
Ik fiets ook vaak op een van de zwaarste versnellingen, bewuste keuze. Het is alleen wat zwaarder optrekken. Ik heb weer niets met dat snelle trappen en nauwelijks vooruitkomen.

Inderdaad, ziet er niet uit.
Maar ik ben nog van de oude stempel, fiets zonder versnellingen en een terugtraprem.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Solomio schreef:
01-05-2026 13:12
Ik heb afgelopen week twee keer op het punt gestaan om een topic te openen met een andijvie-vraag.
Beide keren net op tijd bedacht dat Google mss het antwoord wel wist.
:roll:
Fuck Google, leve de andijvietopics :jump:
18,3 km ten NW van Zelhem (hemelsbreed)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven