Entertainment alle pijlers

Eurovisie 2026

12-02-2026 15:02 279 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De nationals zijn in volle gang, dus het is tijd voor een nieuw Eurovisie topic!

Hebben jullie al favorieten?

Mijn top 5 is momenteel
1. Klaber van Eegor (National Servië: https://youtu.be/EH1mTCtnCC4?si=2JR7ud1ZChMixAtG): Ik ben minstens de helft van de streams van dat nummer op Spotify denk ik. :D

2. Ferto van Akylas (National Griekenland: https://youtu.be/ffe1_tx080k?si=wZYKqmPMtKQKSs-k): Yaasss queen jij ferto alles jij! Hoop dat als hij wint hij voor de real deal met een kopmic gaat.

3. Raketa van Lima Len (National Kroatië: https://youtu.be/nGsn9c-t7OQ?si=yv1SfAaFEa0TiVem): Ik snap geen reet van dit nummer. Vrouw vreet zich vol en verandert in een raket? De lyrics translaten hielp niet. Maar het is een bop a la Ijsland 2024 (Roa) dus ik ben niet boos!

4. My System van Felicia (National Zweden: https://youtu.be/-7AB53ZNXpQ?si=InmaeA4_ZJp6Xmms): En ik maar wachten op de unicorn puke van Froken Snusk. Dit is dus Froken Snusk, maar in een nieuw jasje. De beat zit in mijn head, mijn heart, mijn body part. :D

5. Takatukka van Antti Paalanen (National Finland: https://youtu.be/o2HNKHOaia4?si=HkI1_pIk2aRaSMO2): Raar en catchy, I like it. Kom maar door met die haarbloempjes.

Mijn echte top 1 is The Spell van Gothminister van de Noorse Nationals (https://youtu.be/eDsDg9FVJlM?si=AaghSEOBZHXGxqYq) maar die ligt er al uit. :( En ik heb hoge verwachtingen van Smash Into Pieces voor de Zweedse Nationals maar we shall see, dat nummer is nog niet bekend.

Internet loopt vooral weg met Akylas momenteel, daarom staat Griekenland zo hoog in de odds.
ugli wijzigde dit bericht op 12-02-2026 15:40
6.72% gewijzigd
PoesMinoes schreef:
12-05-2026 21:16
Jemig ik ben nu al overprikkeld na Moldavië, hopelijk is de rest wat rustiger.
Neeee die was zooo leuk! Die, Griekenland, Zweden, Servië en Finland zijn mijn favos van de avond. En San Marino was zo random dat ik die ook leuk vond.
sallie68 schreef:
12-05-2026 22:47

Wel leuk dat ze Boy George hebben opgedoken. Waarom doet hij mee voor San Marino?
Omdat ze hem betaald hebben om mee te doen voor hen 😁 net zoals ze ooit rapper Flo Rida hadden.
Boy George met ‘The crying game’ :flirting:
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Boy George niet door naar zaterdag.

De Belgen wel, gefeliciteerd!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Net van mijn bank gevallen dat mijn land zowaar door is.
Ik had mijn eigen Belgenlandje geen cent gegeven.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik vond België verschrikkelijk voor ik de act had gezien, maar eerlijk is eerlijk ze deed het goed en de act was leuk, dus gefeliciteerd België jullie hebben het verdiend!

Ik ben heel blij met de keuzes, ik had Polen willen ruilen voor San Marino maar ze zong zo vreselijk goed, Polen verdient het echt om door te gaan ookal vind ik het nummer niks aan.
Leuk om te zien vanaf het publiek: Griekenland had dus een body double. :P
https://www.youtube.com/watch?v=uFGvoNjmeo4

En dan Finland: Die act is echt alleen leuk op tv. :') En so much voor live spelen, er speelt dus alsnog gewoon een bandje op sommige stukken. Dat idee had ik al.
https://www.youtube.com/shorts/sQzgBkr1 ... z_PNnQJlP5
Mutsje78 schreef:
12-05-2026 22:49
Helaas ook weer de nodige vals(zingende)krijsende Sletlana's die hun broek kwijt zijn.

Ik kijk geen songfestival (niet vanwege eerder in dit topic genoemde redenen overigens; ik hou niet van selectieve verontwaardiging). Maar ik vind het wel leuk om dit topic te volgen en op de achtergrond een beetje mee te leven en zo nu en dan op een klink te klikken.
Ook vond ik het wel leuk om over Vicky Leandros te lezen. Als 10-jarige was ik hartstochtelijk fan van haar. Heb haar zelfs nog een geboortekaartje gestuurd toen haar jongste dochter werd geboren (kreeg ik nog een handtekening terug).

Afijn, om bovenstaande pieste ik letterlijk in mijn broek. En is werkelijk de correcte omschrijving waarom ik eigenlijk niet kijk. Dat ging me de afgelopen jaren toch wat tegenstaan.
Grasgevoerd schreef:
13-05-2026 15:28
(Ik hou niet van selectieve verontwaardiging).
Pardon, selectieve verontwaardiging? Hoe dan? Boevenlanden horen gewoon niet mee te doen. Rusland en Witrusland zijn toch ook geboycot? En terecht. Maar een landenvriendje /megasponsor van de club, met een overheid die enorme aantallen doden, gewonden en ontheemden op zijn naam heeft staan wordt gewoon toegelaten. Dat is pas selectief! En dan nog opnieuw valsspelen ook.
Grasgevoerd schreef:
ik hou niet van selectieve verontwaardiging).
Ik denk niet dat er niet-selectieve verontwaardiging bestaat.

Maar wel fijn dat je zoveel lol kan hebben om een woord als 'sletlana's' dat maar weer eens afgestoft is door iemand.
Tjezus, wat vals
Mutsje78 schreef:
12-05-2026 22:49
Ik snap niet zo goed waarom Finland de gedoodverfde winaar is volgens de bookmakers, het pakte mij niet en er zat geen pakkend refrein in.

Helaas ook weer de nodige vals(zingende)krijsende *** die hun broek kwijt zijn.

Servie is mijn favoriet.

De heren comentatoren doen het niet slecht trouwens.
Deze heb ik maar even gestaft. Raar gedoe.
Graftak!
Grasgevoerd schreef:
Afijn, om bovenstaande pieste ik letterlijk in mijn broek. En is werkelijk de correcte omschrijving waarom ik eigenlijk niet kijk. Dat ging me de afgelopen jaren toch wat tegenstaan.
Ik heb geen idee over welke act ze het hebben. Alleen Montenegro had een soort turnpakje aan van de Oost Europeanen? De rest had gewoon een broek of een lange rok. Maar Montenegro krijste niet (de rest van de turnpakdragers ook niet trouwens), alleen Finland en Servië waren aan het krijzen, maar dat waren mannen.
Prima dat je wel eurovisie kijkt, maar dat kan ook best zonder sneer naar de mensen die het niet meer doen. Met je selectieve verontwaardiging. Natuurlijk zijn mensen selectief verontwaardigd. Zo denk ik nooit na over het ongetwijfeld harde lot van tafelzeilverkopers in Mexico-Stad of over wel en wee van medewerkers in fastfoodrestaurants in Wellington. Nu mag ik natuurlijk niets meer zeggen van de situatie in Israël en/of Iran en/of Rusland, dat zie ik nou ook wel in.
Si abra la puerta hay lobos.
Lady*Voldemort schreef:
13-05-2026 16:27
Deze heb ik maar even gestaft. Raar gedoe.
Serieus? :rofl: Waar was je alle voorgaande 20 jaar?
Star⁴ schreef:
13-05-2026 17:13
Serieus? :rofl: Waar was je alle voorgaande 20 jaar?
Dat het 20 jaar geleden blijkbaar okee was maakt mij niet veel uit hoor. Maar fijn dat je zo'n plezier hebt.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
13-05-2026 17:29
Dat het 20 jaar geleden blijkbaar okee was maakt mij niet veel uit hoor. Maar fijn dat je zo'n plezier hebt.
Dat staat er niet.

En ja, ik vind het heel grappig. Toen een Leo, Marels, Maleficent, Soleil, Cucu herself het schreven heb ik je niet gehoord.
Eukalypta schreef:
13-05-2026 15:42
Pardon, selectieve verontwaardiging? Hoe dan? Boevenlanden horen gewoon niet mee te doen. Rusland en Witrusland zijn toch ook geboycot? En terecht. Maar een landenvriendje /megasponsor van de club, met een overheid die enorme aantallen doden, gewonden en ontheemden op zijn naam heeft staan wordt gewoon toegelaten. Dat is pas selectief! En dan nog opnieuw valsspelen ook.

Niet toegelaten moeten worden: helemaal mee eens. Zowel vanwege boevenland als vanwege valsspelen. En ook het gegeven dat het geen Europa is.
Maar het feit dat ze wel worden toegelaten en daarom niet willen kijken, ja, dat vind ik selectieve verontwaardiging. Niet zelden worden andere grootschalige evenementen (zoals WK’s of andere sportcompetities) waar omstreden landen aan meedoen, wel bekeken. En mensen stoppen over het algemeen ook niet met het eten van voedingsmiddelen uit Israel. Ik ben gewoon geen fan van inconsequente idealisten.

En wat betreft de gillende dames die hun broek kwijt zijn, ik heb dat woord oprecht verkeerd gelezen. Dacht dat er stond Svetlana's. En dat vind ik dus uitermate accuraat.
Veel gillende, schaarsgeklede jongedames (moet allemaal kunnen, maar ik heb daar geen trek in) die kiezen voor bloot, bloter, blootst, die regelmatig vals zingen. Vaak uit Oost-Europa. Tja, dan vind ik Svetlana's wel een grappige overkoepelende benaming. S**tlana's is dan misschien wel weer op het randje.
Rabarbara schreef:
13-05-2026 16:35
Prima dat je wel eurovisie kijkt, maar dat kan ook best zonder sneer naar de mensen die het niet meer doen.

Ah ok. Ik begrijp je. Sneren naar Ugli (aan het begin van dit topic) omdat ze uberhaupt het topic heeft geopend en wel wil kijken, is dan blijkbaar weer geen probleem. Ook al zo selectief.
* Sarcasmemodus uit.

Voor mensen die uit principe niet willen kijken, is er dan weer wel veel interesse in dit topic. Gezien het aantal reacties op mijn opmerking. Toch grappig.
Maar ik kijk helemaal geen voetbal.
Ik kijk wel Eurovisie. Al jaren en ik heb hier enorm veel plezier gehad met trashen (en daarbij ook vaak foute opmerkingen gemaakt). En nu kijk ik niet. Ik vind dat helemaal niet per se leuk. Ik ben er zelfs een beetje boos over, dat mijn feest van me afgepakt is, want zo voelt het. En dat is natuurlijk hartstikke overdreven, maar als er een gelegenheid is waarbij overdrijven onderdeel van de feestvreugde is, dan is het het Eurovisiesongfestival.
Dikke vette meh, dat vind ik er van.
Grasgevoerd schreef:
13-05-2026 18:11
Ah ok. Ik begrijp je. Sneren naar Ugli (aan het begin van dit topic) omdat ze uberhaupt het topic heeft geopend en wel wil kijken, is dan blijkbaar weer geen probleem. Ook al zo selectief.
* Sarcasmemodus uit.

Voor mensen die uit principe niet willen kijken, is er dan weer wel veel interesse in dit topic. Gezien het aantal reacties op mijn opmerking. Toch grappig.
Heb ik gesneerd? Ik kan het me niet herinneren.
Ik snap de grap niet zo goed, wil je liever geen reacties?
Rabarbara schreef:
13-05-2026 18:13
Heb ik gesneerd? Ik kan het me niet herinneren.
Ik snap de grap niet zo goed, wil je liever geen reacties?

Mijn sneer is blijkbaar tegelijk een snaar die wordt geraakt. Gezien de reacties (die ik prima vind), die komen van mensen die niet willen kijken, maar blijkbaar dit topic, en mijn reactie, interessant genoeg vinden om te lezen. We boycotten het songfestival. Maar het topic doen we wel. Wat mij betreft is dat dus ook selectieve verontwaardiging. En dat vind ik best grappig.

Maar wat mij betreft gaan we on-topic.

Ik ben nog op zoek naar de bijdrage van Vicky Leandros. Die kon ik gister niet zo snel vinden. Mocht iemand nog een link weten. Ik ben wel benieuwd hoe oud ze is geworden.
Grasgevoerd schreef:
Ik kijk geen songfestival (niet vanwege eerder in dit topic genoemde redenen overigens; ik hou niet van selectieve verontwaardiging). Maar ik vind het wel leuk om dit topic te volgen en op de achtergrond een beetje mee te leven en zo nu en dan op een klink te klikken.
Ook vond ik het wel leuk om over Vicky Leandros te lezen. Als 10-jarige was ik hartstochtelijk fan van haar. Heb haar zelfs nog een geboortekaartje gestuurd toen haar jongste dochter werd geboren (kreeg ik nog een handtekening terug).

Als ik de afgelopen jaren telkens letterlijk in mijn broek pieste tijdens het Songfestival, zou me dat ook tegenstaan. Of is het het kaartje van Vicky Leandros dat je blaasspieren knock-out slaat?
Ars longa, vita brevis
Rabarbara schreef:
13-05-2026 18:12
Maar ik kijk helemaal geen voetbal.

Maar in het Olympische Spelen topic was je wel te vinden. En daar deed Israel ook aan mee. Los daarvan gaat het me natuurlijk niet om individuen hier op het topic, maar over mensen in het algemeen. Die het een niet meer vinden kunnen, maar het andere gewoon blijven doen.
Verbindend topic ❤️
Everything is possible for the one who believes.
Grasgevoerd schreef:
13-05-2026 18:34
Maar in het Olympische Spelen topic was je wel te vinden. En daar deed Israel ook aan mee. Los daarvan gaat het me natuurlijk niet om individuen hier op het topic, maar over mensen in het algemeen. Die het een niet meer vinden kunnen, maar het andere gewoon blijven doen.
Niet dat mensen jou een verantwoording schuldig zijn: sommige mensen zetten het geluid uit of zappen weg als Israël speelt. Dan wel op Eurovision dan wel tijdens sportwedstrijden.
Pluviofiel|Firm believer of Karma

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven